Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990 | Page 4 | FerrariChat

Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Nasa1990, Oct 29, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Wel bijzonder als een Maserati ineens de 'verstandige keuze' is geworden. :)
    Maar ik snap het wel hoor. Ook leuke auto's!
     
  2. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Alle opties afwegen ... :) En deze optie had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht tot ik onverwacht in die Ghibli zat. Nu ik er een nachtje of twee over geslapen heb denk ik dat ik me niet moet laten 'side-tracken' en gewoon gefocust moet blijven op die Ferrari die ik al zo lang wil.

    Misschien is het ook ergens angst om de droom van een Ferrari na meer dan tien jaar eindelijk waar te maken... Klink gek, maar het voelt echt surreëel.
     
    migo likes this.
  3. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Mijn mening is luister naar je hart.
    Nu doen als iets kan en niet uitstellen.
    Ik zou voor de droom F gaan.
    F blijft een beleving om in te rijden.
    Ghibli, mooie auto maar volgens mij weinig beleving en veel afschrijving.
    Beter er een goedkoper auto bij nemen als daily.
    En steeds als je de F pakt doe je dat bewust en geniet je er meer van.
    Daily wordt gewoon en niet zo speciaal meer.
    jm2c
     
  4. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Ter info, ik ben de serie van Ratarossa aan het volgen waar hij een Ferrari 308 gaat restaureren incl. full EU conversion: dit is één van de filmpjes.

    Voor sommigen hier misschien ook erg interessant om te volgen :)
     
    MrDino308GT4 likes this.
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik ben het met Harry eens luister naar je hart en dromen blijven er ook nog na de aanschaf van een 308. De volgende fase is bv. om naar Maranello te gaan in de 308 wanneer je de auto technisch vertrouwd. Je bent verzekerd van nog 10j aan dromen schat ik zo in als de 308 koop gedaan is ;). De Maserati is gewoon een hele andere rijervaring:) ook leuk! Maar geef mij maar de 308 dan.

    Het is wel een dingetje als je steeds de 308 op moet halen ach ja zo zijn velen die het doen.
     
    migo and Nasa1990 like this.
  6. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Klopt. Dat ophalen zal ook enkel gedurende de eerste paar jaren zo zijn. Bovendien ga ik ook akkoord met wat Fonias schrijft, ik weet niet of de Ghibli na twee jaar dagelijks gebruik nog speciaal zal aanvoelen zoals de Ferrari dat zou doen. Ik ga bij mijn oorspronkelijke keuze blijven :) . Met een beetje geluk kan ik binnen enkele maanden de Ferrari laten inspecteren door Officina Valenti en vervolgens aankopen (als alles goed bevonden wordt).
     
    Jonkheer likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    wijs besluit
     
    EnzoItaly likes this.
  8. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
  9. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Update: ik denk dat het een ex-rental is, gebaseerd op deze spot https://www.autogespot.com/ferrari-348-tb/2009/06/10 en het filmpje dat erbij hoort. Daar zie je een tweede set pedalen gemonteerd op de bijrijdersplaats. Dat verklaart mede ook de kilometerstand veronderstel ik.

    Deze laat ik aan me voorbij gaan :)
     
  10. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ken de auto niet maar zou zelf niet gaan voor een F met dermate hoge km stand.
    Kans is groot dat er meer slijtage is wat bij vervanging duurder zal uitpakken als aanschaf van een F met minder km's en hogere aanschafprijs.
    Dan komt de befaamde uitspraak, goedkoop wordt duurkoop.

    Heb je al eerder in een 348 gereden? Zeker doen voor een eventuele aanschaf.
     
  11. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Goed besluit ;)
     
    Nasa1990 likes this.
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik zou hem ook laten staan, ondanks dat een 348TB wel erg mooi is!
    Ik verwacht dat er wel meer leuke auto's voor redelijke prijzen te koop zullen komen de komende tijd. Gewoon nog even geduld hebben denk ik.
     
    Nasa1990 likes this.
  13. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    100.000 € of KM, Mel? :D
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kilometers bedoel ik Otto :)
     
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ja, deze is van Daan (aka Delta_Lima hier op het forum). Niks mis mee anders dan alleen veel KMs. Daan heeft er aardig wat onderhoud aan gepleegd. Was inderdaad een verhuur auto geweest met de verhuurder er altijd naast vandaar de dubbele pedalen. Gekke dingen werden er dus niet mee gedaan.

    Ik ben vrijwel zeker dat als je een niet huur F koopt die (vaker) op de N-ring heeft gereden het zwaarder te voorduren heeft. Alleen je weet het niet ;)

    Ik rij ongeveer 10.000km met mijn Mondial en heb er bijna 100.000km op staan en rijdt beter dan in het begin. bolides met (extreem) lage KM zijn vaak minder betrouwbaar om te rijden, uitzonderingen nagelaten. Net als een mens heeft een auto beweging nodig. :)
     
    Melvok likes this.
  16. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #91 MvT, Jul 17, 2020
    Last edited: Jul 17, 2020
    Harry zegt het wijs. T.z.t. zullen de prijzen wellicht dalen met de huidige ingeduwde crisis.

    Maar van een 308 naar een Maserati en nu een 348? :)
     
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik zou er voor gaan. Als de vraagprijs meer richting de 35 was zelfs over nadenken...

    Km stand zegt niets over een auto. Een auto van deze leeftijd gaat altijd veel tlc nodig gebben. Ik ben blij dat er wagens zijn die zo veel km's lang mensen blij hebben gemaakt!

    Mijn droomcollectie bevat bijzondere F's met bijzonder hoge km standen . En niet vanwege de prijs, maar vanwege de verhalen achter de km's. De 308 is de ster met zijn 207k km.... ...als hij ooit af komt

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Nasa1990 likes this.
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ben het met je eens, mijn mondial staat inmiddels bijna op 190.000 en stil going strong, als je op Ferrari registery ziet waar hij allemaal is geweest kun je alleen maar blij en trots zijn, grappig is natuurlijk dat alle mensen die in deze 348 hebben gereden hun droom hebben waargemaakt, maar alleen de sleutels moesten inleveren. Ik zou hem kopen als hij voorzien is van onderhoudsfacturen en goed aanvoelt, voor eentje met weinig kilometers betaal je het dubbele bijna en die hebben allemaal stilgestaan, daar ga je ook veel geld achteraan gooien. Had deze nog niet gezien, zeker niet voor dit geld, interessante auto hoor!
    Je kunt niet alles zeker weten van te voren, bij deze auto is het bekend, veel worden afgetrapt en verkocht als perfect dus......................
     
    Nasa1990 likes this.
  19. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    De Maserati was iets dat me plots werd aangeboden door die bevriende garagehouder waardoor ik even ging twijfelen om die als enige auto te rijden (fun + daily). Dan zou ik de koop van een Ferrari nog even uitgesteld hebben. Maar die Maserati moet je eigenlijk vergeten alsof het nooit een optie is geweest ;) , heb er 2 dagen over nagedacht en that's it.

    Plan is en blijft dus Ferrari (is het altijd geweest). Specifiek zoek ik V8, liefst rood en oldtimer volgens de Belgische wetgeving. Hier past dus zowel een 208, 308, 328 of 348 binnen (GTB/GTS/TB/TS/Spider heb ik niet echt een voorkeur voor). De 308 waarvan eerder in dit topic sprake ga ik niet verder mee. Na advies hier op het forum heb ik toch beslist om voor een Europees geleverde auto te gaan. Dus ik was de laatste weken de gekende verkoopssites in het oog aan het houden en plots stond deze 348 erop die mij zeer interessant leek.
     
  20. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Heb ondertussen al wat contact gehad met Daan en de Ferrari is echt goed onderhouden en alles aantoonbaar. Zeer vriendelijke kerel ook :) .
    Ik heb echter mijn twijfels over het verhaal met de kilometerteller en de kilometerstand. Niet zozeer voor mij persoonlijk maar voor wanneer ik de auto zou willen verkopen.
    Het feit dat de kilometerstand aantoonbaar is teruggedraaid verkleint de markt met potentiele kopers natuurlijk drastisch. Ik denk dat velen hierop gaan afhaken. Plus als ik er 5j mee zou rijden zou ik hem moeten verkopen met 200.000 km.
    Ergens geef ik nu liever 10k meer uit voor eentje met 100k minder kms en zonder teruggedraaide kilometerteller.
    Ik ben gisteren even bij Officina Valenti langsgeweest en hij ging komende week in zijn klantenbestand eens kijken of er niemand de zijne verkoopt binnen mijn budget en wensen.

    Ik hou jullie op de hoogte :)
     
    marcos likes this.
  21. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Als je weet hoeveel hij terug is gedraaid, kun je hem ook weer vooruit draaien...

    Maar voor 10k extra staan leuke 348's te koop in Europa mi.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Nasa1990 likes this.
  22. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Klopt, maar bij een check vind je online toch steeds terug dat er met de kilometerstand is geprutst geweest: "De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid." staat bv. op NAP/RDW. Deze stempel zal op de auto blijven, ook al zou ik de kilometerstand in de teller corrigeren. Aangezien mijn budget toelaat om 10k meer uit te geven denk ik dat het in mijn geval beter is dat ook te doen en eentje te zoeken met een lagere kilometerstand.
     
    migo likes this.
  23. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Als de foutieve ingave verklaarbaar is kun je dit bij de RDW laten aanpassen, maar wat maakt het uit als de auto verder goed is?
    Ik snap nooit dat men soms al vijf jaar vooruit kijkt met verkopen etc. Je gaat toch nu genieten? Kan jou het schelen voor over vijf jaar. Wie weet wat het dan weer is, je kunt nooit op zeker spelen in een markt die de ene keer door de economie en daarna door Corona wordt beheerst. Als je op die manier blijft denken zoeken zal er altijd wel een maar blijven en komt de Ferrari er waarschijnlijk nooit. Ik heb al mijn Ferrari’s impulsief, zonder proefrit en binnen een uur aangeschaft. Maar altijd wel scherp gebleven van wie de auto was geweest en hoe er mee is om gegaan. Een aantal mensen hier kunnen dit bevestigen. Kan ook wel eens fout gaan maar de grootste fout is als je later zegt: had ik maar.......... zijn tenslotte maar spullen.
     
    Nasa1990 likes this.
  24. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik ben het met Milko wel eens. En je moet ook bedenken dat bij veel 308, 328, Mondial noem het maar op tot 1995 de contactjes wel eens (expres) loslaten van de KM sensor. Ik ben even de tel kwijt dat die van mij losgeschoten zijn...takjes, flesjes, grond, heuveltjes. Mijn connectie hangt nu letterlijk aan het laatste eind gesoldeerd nog een keer en ik moet een nieuwe sensor :( Let wel als een auto in NL geimporteerd is dat er ook "onlogisch" op staat. Volgens mij is Daan zijn 348 een NL auto.

    Ik hecht er niet veel waarde aan het is net wat Milko zegt als het beestje goed loopt en verder technisch goed is. Het is ook weer een kwestie van hoeveel je hem weer aanbied over 5j. Als je je voor hetzelfde bedrag weer te koop zet of zelfs iets minder dan heb je (bijna) "gratis"genoten. Ach ja.. over 5j dikke kans dat je eigen garage (zoals Antwerpen) niet uit kan met al die milieu zones ;) dan is ie in 1 klap een sloop premie geworden.

    Maar volg je gevoel! Die is altijd juist. Nou ja,.. bijna altijd :)
     

Share This Page