Zin in een ritje door het mooie Brabantse land? | Page 2 | FerrariChat

Zin in een ritje door het mooie Brabantse land?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by bigodino, Jun 6, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Heb ook wel interesse in een gezellig ritje door NL/BE.. :)
     
  2. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Mooi! stuur me a.u.b. een PM met je gegevens (auto, email, indien bekend aantal bijrijders en evt. mobiel)
     
  3. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Begin- en eindpunt zijn bekend! We beginnen bij een mooi gelegen bosrestaurant met speciaal voor ons afgezet paerkeerterrein en uiteraard is er gelegenheid voor drinken en iets lekkers.
    Het eindpunt is een "winkel" met spectaculaire vierwielers, waar ook voldoende gelegenheid is voor parkeren. We zorgen voor de inwendige mens met een Brabants worstebroodje, een hapje en drankje (mede met dank aan Ferry!).

    Wil je meerijden? Stuur me dan een PM met je emailadres.

    Groeten, Peter
     
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Even een berichtje tussendoor: dit weekend ga ik de rit proefrijden en de routebeschrijving controleren. Ik zal alle deelnemers een mail sturen met wat meer info. Een dag vóór de datum van de rit rij ik nog 1 keer de route om te zien of er geen onverwachte belemmeringen zijn en stuur ik de definitieve routebeschrijving per mail naar de deelnemers!
     
    Melvok likes this.
  5. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Je maakt je er niet met een Jantje van Leiden af, ik ben benieuwd :)
     
    Melvok likes this.
  6. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    :) Ik moet natuurlijk de naam van de Brabantse gastvrijheid hoog houden!
     
    jaapio likes this.
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik kan helaas nog niet toezeggen op die dag dus wordt last minute.
     
  8. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Kwestie van prioriteiete stellen zou ik zeggen!
     
  9. Menster

    Menster Rookie

    Aug 16, 2013
    21
    Hedel
    Full Name:
    Menno van Nuland
    Keep me posted!
    Menno
     
  10. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Je hebt een PM!
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat lukte vandaag goed hoor. Mooie 911 op correcte velgen en de enige "rode" in de optocht vandaag

    Image Unavailable, Please Login
     
    bigodino likes this.
  12. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Volgens mij was de rit vandaag goed bevallen! Altijd mooi om een rijtje exoten bij elkaar te zien, zeker op de weg. En de afsluiting bij Ferry was ook goed geregeld en zeer de moeite waard. Nogmaals bedankt Ferry voor de gastvrijheid.
    Wat mij betreft doen we dit soort ritjes nog een paar keer deze zomer.
    Helaas moest ik wat eerder weg en heb de F1 race niet live bekeken. Maar ik had ook geluk, want vlak nadat ik thuis was begon het enorm te regenen. Ik hoop dat iedereen toch zo droog mogelijk is thuis gekomen.
     
    Jonkheer likes this.
  13. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Het was een geweldige rit Peter! Dank voor het uitzetten. En ook dank aan Ferry voor de gastvrijheid in Uden!
     
    bigodino likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geweldige dag gehad Peter, ik heb je nog persoonlijk kunnen bedanken. Zag dat er op de app (jij doet niet aan app'en?) dat er hele serenades zijn geschreven. Toch maar even aansluiten.

    Afijn de dag begon vroeg, ik heb al verschillende malen hier geopperd om op Zondag vroeg af te spreken. Met name omdat het later op de dag drukker wordt overal. Het was dus voor verschillende die vandaag erbij waren een openbaring hoe lekker het is om de (snel)weg voor je zelf te hebben.
    Duidelijk voor herhaling en dus misschien wel een vaste ochtend van te maken? Elke 2e Zondag van de maand?

    Maar terug naar vandaag. Die begon op de carpool en kort daarna op een lege snelweg naar de BP bij klundert. Daar stond een mooi Hurican te trappelen. Na het gebruikelijke bakkie werden de teugels gevierd. De rit naar Moergestel verliep "vlot" :rolleyes:....
    Daar werden we opgewacht door de rest onder leiding van Peter. Die verzorgde een terras (jawel het was aangenaam en zonnig om 09:00) met goeie koffie (het 2e bakkie) en een brabantse traktatie, die smaakte goed!

    Na het handenschudden (ook dat doen we weer) en de koffiepraat (over o.a. Italy trip, 296GTB enz) zette we koers naar het brabantse schoon. En wat heerlijk die weggetjes waar geen kasten staan, slingerend en kronkelend door de weide met slaperige beesten die opkijken als we voorbij knetteren.
    En knetteren deden we, de Hurican boven alles uit. Wat een heerlijk geluid maar eigenlijk wel een tikkelte te als je een kerk die net begint voorbij knalt. We zijn dus ook nergens lang blijven hangen en dus in een paar seconde weer verdwenen.

    De route (ik roep Peter uit tot grootmeester van routes in het zuiden!) was divers en had alles in zich van klein bospad tot snelweg met de sprint achter de 308 Turbo van St@ven aan, wat een rap ding. Ik moest zelfs 2 verzetten terug om hem in te halen met de sprint. Goed gemaakt St@ven, echt geweldig maar die pluimen vallen in de categorie roetwolken alla "Kolencentrale". Al eens het verbruik gemeten?

    Ook Ferry van Classic Youngtimers (lijkt wel een clubhuis adres te worden voor Fchatters) bedankt voor het gastvrije ontvangst, lekkere worstenbroodjes en drankjes. Het traktatie ritje voor Rob was een kleine moeite en eigenlijk wel leuk. 4x de maximum snelheid is wel een record schat ik ;) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Kortom een geweldige Zondag morgen (na mijn verjaardag gisteren die pas om 02:00 stopte) die ik wel elke 2e? Zondag in de zomer wil.

    Gairo zal op zeker met beter materiaal komen.
     
    bigodino likes this.
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    aanvulling:
    Vanmorgen vroeg dus een bakkie gedaan. We waren echter niet de enige "vroege vogel" met een bolide op de lege baan.
    Er kwam een zekere Insta beroemdheid met een GTR(b) kijken bij ons. Hij vertelde dat hij nu op 700Pk zat met de plannen voor 1200pk...
    Allemaal per laptop/smartphone te reguleren blijkbaar.
    Iets wat hij ook kan: nummerplaat verstoppen per app :D
    Ik wist niet wat ik zag maar het werkt wel. Bij inspectie van mijn bumper blijkt het niet mogelijk, helaas.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    hautessa likes this.
  16. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Wat een lovende woorden Fred!
    Jammer dat een paar mensen afgehaakt hebben, uiteindelijk begon het pas veel later te regenen.
    We hebben in petit comite nog mooi Max zien winnen onder het genot van wat warme hapjes.
    Bij mij voor herhaling vatbaar!!!
     
    Melvok likes this.
  17. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Allereerst een grote dank aan Peter voor alle moeite en tijd die hij erin heeft gestoken om de dag van gisteren tot een hele leuke en geslaagde dag te maken. Alles was perfect geregeld en ook al kom ik uit de buurt van Moergestel ik heb een voor mij onbekend stuk van Brabant gezien.
    Ook dank aan Ferry voor het hartelijke ontvangst in het 'winkeltje'. Het was indrukwekkend de inventaris eens van dichtbij te kijken.

    PS, het is wel weer gebleken dat je nooit naar weersvoorspellingen op de lange termijn moet kijken. De auto's die open konden rijden hebben allemaal open gereden.

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok likes this.
  18. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ziet er allemaal heel gezellig uit!
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vooral kleurrijk moet ik zeggen Bert.
     
  20. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    wat mij betreft doen we dit inderdaad vaker. 18 juli weer?
     
  21. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Het was voor mij de tweede keer met een groep met auto's te rijden, en het is zeer zeker voor herhaling vatbaar.

    De route was erg leuk en afwisselend, en wat mij betreft hoef je om leuk en mooi te kunnen rijden niet verder weg dan Brabant, en ook de gastvrije ontvanging van Peter bij cafe 't Stokske en van Ferry bij Classic Youngtimers was super.

    Heb Peter niet meer persoonlijk kunnen bedanken, dus dan maar via deze weg, en hopelijk tot de volgende rit.
     
    bigodino likes this.
  22. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    ook wij hebben weer genoten. Van de rit, van het gezelschap en van de auto.
    Zeker voor herhaling vatbaar denken we:):):)

    Peter, heel hartelijk dank voor de perfect organisatie en de tot in de puntjes goed uitgevoerde anti-regen-dans.
     
    bigodino likes this.
  23. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Ook ik wil graag Peter en Ferry bedanken voor een goed georganiseerde rit en alle voorbereidingen die daarmee gepaard gaan. Lekkere snelheid icm met een heerlijke omgeving, was een mooie dag die voor herhaling vatbaar is.
    en Ferry, wat een mooie en bijzondere auto's hebben jullie staan zeg, echt schitterend!
     
    bigodino likes this.
  24. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Alle lof voor Peter om het initiatief te nemen voor deze rit!
    En altijd leuk om met gelijkgestemden (zo heet dat dacht ik) van gedachten te kunnen wisselen over onze favoriete bezigheid: RIJDEN!!!
     
    bigodino likes this.
  25. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Precies Ferry

    Rijden en gezellig f1 kijken en snackjes eten. Perfecte verzorging in jullie mooie zaak!!
     

Share This Page