WK Formule 1 | Page 32 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands


    Historic Grand Prix Monaco

    superweertje, mooi om te zien
     
    marcos likes this.
  2. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Hulde voor Max die de Nederlandse auto of racegeschiedenis blijft herschrijven. Wellicht was het gisteren niet de meest spannende race gisteren maar de resultaten zijn ongeëvenaard en dus fenomenaal. Nu met spanning uitkijken naar de komende GP's, hopelijk nog veel mooie battles met Lewis en het overige veld wat steeds dichter bij elkaar blijkt te komen.
     
    Andretti Molletti and 328gts1987 like this.
  3. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Dit was wel de gemakkelijkste overwinning in zijn carriere....
     
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Driver of the day ging tussen Mailander, Van der Merwe en de chauffeur van de veegwagen...
     
    Melvok likes this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als je dit een overwinning kan/mag noemen. Ik was blij niet te zijn gegaan, wat een honden weer. Je zal er maar 3 uur hebben gestaan/gezeten (nog mazzel) of gehangen voor dat geld.

    In de kantlijn meld ik dat tijdens de qualy de baan ook (net?) zo nat was en dat er toen wel (op afstand van elkaar) werd gereden. Anders gezegd, waren ze achter de pacecar gaan rijden (op afstand) en dat +20 ronden dan was er vanzelf een droge lijn ontstaan die dan met "breed rijden" (=elke ronde op een ander punt naast de droge lijn) kans op inhaal acties had gegeven. Maar ja, dat scenario staat niet in het boek en wordt dus ook niet uitgevoerd.
    Beter is het om alle fans een show te laten zien (van 3 ronden) en dan het boek te sluiten....
     
  6. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Eindelijk iemand met ballen die deze beslissing heeft genomen en zo een nieuwe catastrofe in Spa heeft vermeden.
     
  7. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Bedoel je dat F1 piloten hun rechtervoet niet kunnen beheersen?
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Wel eerst 3 rondjes rijden ivm verkochte TV rechten richting diverse zenders.
    En om het publiek in toom te houden.
    Dus commercieel is alles netjes afgedekt richting aandeelhouders.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Volgens mij zijn ze niet eens gestart !
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Daar heb je een punt, de safety car is geen moment weg geweest en zou je dus van geen vrije baan (=start) kunnen spreken...
    "normaal" gaat deze voor de startlijn de pits in en dan komen de coureurs (vrije baan/start) over de finish.

    Ik ken zeker de regels niet exact maar er zit wat in.
     
    Melvok likes this.
  11. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    rob.kruiswijk likes this.
  12. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    euh, genoeg voorbeelden waar het verstand op nul stond. :D
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Helemaal NIX hier ? :)
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nog aan het bijkomen Mel. Was indrukwekkend om onder zo'n aandacht (lees: druk) gewoon te doen waar je ongekend goed in bent en nog te winnen ook. Ongekende prestatie en volledig op naam van Max zelf. Horner bewoorde het juist in mijn ogen na de race.

    Jammer alleen dat Davina de show stal met haar optreden, wat was dat een wereld optreden (die gaat NL nog ontgroeien als ze dat wenst).

    Feest van de fans was indrukwekkend, kreeg vanuit de hele wereld berichten wat er in hemelsnaam daar gaande was. De beelden van de (Oranje) tribunes waren daarbij het onderwerp, niet de winst van Max...

    De Fia/Foca whatever was ook onder de indruk van het verloop en organisatie, iets wat op conto komt van Bernhard, Jan Lammers maar ook Heineken die een aardig duitje in het kostenplaatje deed. Dat was ook de reden dat Charlene (=Lucille de Carvalho-Heineken) de bokalen uitdeelde op het podium.

    Het was spannend en ongekend knap wat Lewis weer deed. Hij verslapte geen moment en kwam (terecht) met de opmerking dat de 2e set geel te vroeg is ingezet. Ook de volgorde van zijn sets had de uitslag kunnen veranderen. Gelukkig gebeurde dat niet en hebben we voor het eerst een NL'er als winnaar op Zandvoort en bovendien leider in het WK. Wat een bijzonder F1 tijd waarin we leven.
     
    Melvok likes this.
  15. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik vond de keuze van Red Bull om op rood te starten goed.
    Daarmee dwongen ze Mercedes ook op rood te starten om ze de enige kans op een undercut te geven. Dat had sowieso niet gelukt als ze op geel waren gestart.

    Als red bull op geel was gaan kwalificeren in Q2, liepen ze het risico minimaal één Mercedes op rood voor zich te krijgen.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    Melvok likes this.
  16. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Na 36 jaar eindelijk weer een GP F1 van NL te Zandvoort en onze Nederlandse vriend Max pakt pole op zaterdag en wint de race op zondag, dit is historie en mooie promotie van ons land. Leuk ook de erg positieve reacties van het buitenland maar vooral hulde aan de organisatoren!!
    Lewis deed het niet alleen in de race goed maar bespeelde het publiek zeer goed. Had op wat meer gehoopt van Leclerc maar lijkt dat de SF zich vooral inzet op 2022.
    Top dat Mercedes in 2022 Russel naast Lewis heeft, hoe zal dat gaan??
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hmmmm 3 grid plaatsen straf als je op de racelijn rijdt en een deelnemer uit de pitstraat komt...

    Ik herinner mij nog een paar weken geleden dat er op Silverstone ook een "voorval" was en er (door diegene die op de racelijn zat) ook (te) weinig ruimte werd gegeven (zoals nu). Dat icm een hoge snelheid (wat best "anders" had kunnen aflopen) was toen geen aanleiding voor de Fia om straffen uit te delen. En dan nu dit?!
    Ik vind echt dat Max een kampioen mentaliteit alla Schumacher moet gaan aanleren. Meedogenloos maar rechtvaardig met een tikkie berekend anders gaat hij er niet komen vrees ik. Hopelijk kan hij komend weekeind "damage control" uitvoeren en ook daar (nog steeds) aan de leiding vertrekken naar Turkije want een betere baan is voor Redbull
     
    Bas likes this.
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens mij zijn de crashes op Silverstone en Monza erg vergelijkbaar en is ook het oordeel van de stewards vergelijkbaar

    In beide gevallen was de achterliggende auto niet ver genoeg langszij om het recht op de bocht te kunnen claimen. In beide gevallen hadden ze de inhaalactie niet moeten doorzetten

    Max kon nu geen 10 seconden straf krijgen omdat hij al uit de race was, maar 3 plaatsen straf voor de volgende race lijkt me redelijk vergelijkbaar
     
  20. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    #795 cdriel, Sep 13, 2021
    Last edited: Sep 13, 2021
    Al met al heeft max goede zaken gedaan in Monza denk ik. De Mercedessen waren te snel daar en hij verlaat het circuit als leider in het WK. Met zelfs een uitgebouwde voorsprong.

    Ik had een dergelijk scenario al een beetje in mijn hoofd zitten. Een revanche op het circuit waar je minder kansrijk bent dan Hamilton, dan maar grotere risico's nemen.
    Max heeft ook strafpunten op z'n licentie gekregen terwijl Hamilton dat volgens mij niet kreeg, dus dat is niet eerlijk naar mijn mening.

    Het spel is op de wagen, en Hamilton zou hetzelfde doen op een baan waar de redbull dominant is denk ik.

    Wat dat betreft is het een titanen gevecht dat voor de kijkers spannend is.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    Melvok likes this.
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Volgens mij was Verstappen sneller in de bocht, Hamilton eindigde achter Verstappen met extreem goed zicht op de red bull uitlaat. :)




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    Melvok likes this.
  22. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Hamilton kreeg ook twee strafpunten op zijn licentie voor de Silverstone crash dus dat is gelijk aan de straf voor Verstappen (wat in beide gevallen niet echt pijn doet)
     
    Melvok likes this.
  23. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ah dat wist ik niet. Nou dan is het goed zo lijkt me.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    Melvok likes this.
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Was toch nou weer MOOI vanavond in Mexico, toch ?
     
    ChrisW1 and Jeka like this.
  25. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Ja, zoals je die papa van Perez zag, leek het alsof zijn zoon wereldkampioen was geworden. Wat een sfeer. Mooiste momenten waren dus na de race ipv de race zelf. Bijzonder leuk om te zien dat ie zo trots op zn zoon was.
     
    Ajax de 1e likes this.

Share This Page