WK Formule 1 | Page 28 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Uiteraard mag jij jouw mening geven; graag zelfs :)

    Zoals je wellicht weet, wemelt het ook van de ‘fanboys’ van Hamilton op bijvoorbeeld het forum van Autosport.com en in de commentarensecties van sites als Motorsport.com en PlanetF1.com die hun evenzo subjectieve mening dat Hamilton de beste coureur aller tijden is graag oneindig vaak verkondigen met een overtuiging alsof ze een absolute en objectieve waarheid beschrijven. Voor hen is Hamilton zeker ook een grote smaakmaker. Heeft Hamilton ook niet zo ongeveer meer volgers op social media dan alle andere F1 coureurs bij elkaar?

    Ik denk dat als je Hamilton, Verstappen, Schumacher, Alonso, Häkkinen, Vettel, Senna, Prost en Mansell in hun beste jaren in exact dezelfde auto een seizoen tegen elkaar zou hebben kunnen laten rijden, het waarschijnlijk heel spannend zou zijn geworden. Wellicht dat zelfs na een volledig seizoen dan nog niet een duidelijke beste rijder aan te wijzen zou zijn. Het zou me ook niet verbazen dat als je dat rijdersveld aanvult met coureurs als Button, Leclerc, Norris, Raikkonen, Montoya en Lauda in dezelfde auto het helemaal moeilijk wordt voor één rijder om er boven uit te steken. Ongeacht of de resultaten een duidelijke winnaar aanwijzen, zullen vele fans van de diverse rijders een overtuigend verhaal proberen te vertellen over dat hun favorieten de beste zijn.

    Voor de beoordeling van Schumacher vind ik het lastig dat hij nooit een goede teammaat heeft gehad, als je zijn laatste jaren waarin hij duidelijk werd weggereden door Rosberg ten minste niet meetelt (waarbij ik Rosberg een goede coureur vind maar zeker niet de beste ooit). Jammer dat Schumacher in 2006 bij Ferrari is weggevlucht toen ze Raikkonen voor het seizoen 2007 hadden vastgelegd. Het was een leuke vergelijking geweest als die twee toen beide in de goede 2007 Ferrari hadden gereden, maar daar had Schumacher helaas geen zin in.
     
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Met smaakmaker bedoelde ik een coureur die met grote regelmaat de race maakt of uitblinkt door acties. Hamilton heeft door zijn persoonlijke stijl, interesse voor multimedia en door zijn overwinningen en WK titels veel volgers maar ik kan met niet één race herinneren dat hij degene was die de race leuk of spannend maakte.
    De namen die je noemt zijn allen F1 beroemdheden en bijna allen (naar mijn onbescheiden mening) absolute toptalenten. Ik heb ze allenmaal van de 1e F1 race tot hun laatste gevolgd en kan inderdaad niet aangeven wie de beste is van Verstappen, Schumacher, Alonso, Senna en Prost. Mansell was mijn held maar behoord niet tot de talenten hiervoor genoemd. Häkkinnen een geweldig persoon en was een topper maar behoorde ook niet tot de eerder genoemde super helden. Vettel won alles bij RBR tot Ricciardo zijn teammaat werd en Ricciardo duidelijk de snelste in Qually en de race was. Daarna is het nooit meer wat geworden en ben ik overtuigd dat Vettel zeker na RBR overschat is geweest. Button was veel te weinig stabiel en had mazzel om in de beste auto kampioen te worden, geen vergelijk met Mansell of Häkkinen. Montoya was slordig en zijn prestaties waren een jojo. Lauda was een held die altijd 100% gaf en mede daardoor uitzonderlijk kon presteren. Raikkonen is altijd overschat geweest en heeft het nergens waar kunnen maken. Ik vind hem bij Alfa nog het leukste en volgens mij vindt hij het ook leuker dan ooit bij de SF. Norris lijkt een hele goede die niveau Ricciardo kan gaan halen of wellicht nog beter. Leclerc moet het nog bewijzen, sneller dan Vettel zegt niet zo veel. Ik geloof niet dat hij een grote zal worden.
    Schumacher heeft inderdaad nooit een teammaat van vergelijkbaar kaliber gehad maar Berger en Rubens waren best competitief (Irvine was een ramp) maar Schumacher is net als Max echte sneller dan de rest en kunnen ook beter inhalen en ook auto's voorbij die op een ronde worden gezet.
    Voor mij zijn het allemaal helden in mijn favoriete spelletje maar als je de F1 echt volgt dat zie je de verschillen echt wel............vind ik
     
  3. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Schumacher heeft toch Berger niet als teammaat gehad? Los daarvan was Berger m.i. ook een B-coureur zoals in directe vergelijking met Senna wel duidelijk werd.

    Barrichello was m.i. ook niet echt een topcoureur. Button heeft dat van 2006 t/m 2009 als zijn teammaat denk ik wel laten zien.

    Ik vraag me af of je je geen races kunt herinneren waarin Hamilton de race maakte omdat je misschien geen fan van hem bent :D Ik kan me er in ieder geval wel vele herinneren. Uiteraard is dat de laatste tijd iets minder want met de snelste auto in de kwalificatie en de race start je vrijwel altijd behoorlijk vooraan en hoef je niet veel auto's in te halen. Dat was met Schumacher in veel seizoenen echter ook zo; die heeft ook veel races vanaf pole gewonnen of met een pitstopstrategie waarmee ze de snellere Ferrari wat vrije ronden konden laten rijden om zo iemand voorbij te gaan zonder te hoeven inhalen.

    "Voor mij zijn het allemaal helden in mijn favoriete spelletje maar als je de F1 echt volgt dat zie je de verschillen echt wel............vind ik"

    Het grappige is wel dat veel mensen die de F1 al heel lang volgen het geheel verschillend kunnen zien zoals je bijvoorbeeld veel ziet in de eindeloze internetdiscussies over coureur A die beter/slechter is dan B. Mensen zijn daarbij soms zo overtuigd van hun gelijk dat de eigen subjectieve mening wel erg stellig naar voren wordt gebracht tot en met scheldpartijen aan toe richting andersdenkenden :)
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Leuke en open discussie heren. Wat ik duidelijk vaststel is dat jullie beide vinden dat Schumacher nooit competitie heeft gehad in eigen stal.
    Is dat nu niet precies wat ik opmerkte? Dat hij altijd het overzicht had op de baan en ernaast? Hij is gewoon (zeer) slim en maakte met dat talent iets bijzonders.
    Dat presteerde hij ook met het team, door een status te verwerven waardoor iedereen in de pits in je gaat geloven en daardoor (als team) meer bereikte.

    Dat hij ook goed gas kon geven (anders kom je zonder geld niet in de F1) mag duidelijk zijn maar of hij de beste was kunnen we eindeloos over gaan schrijven.
    Feit is (en dat laten de titels zien) dat hij het maximale heeft bereikt wat haalbaar was (met zijn talent).
    Zijn terugkeer (als rijder) bij mercedes was ook een fiasco maar heeft wel een fundatie gelegd van het huidige team die net waren begonnen.
    De auto was in het begin echt niet goed.

    Ik had schumacher graag langer in de wereld der F1 willen zien maar had daar eigenlijk te weinig spraakwater voor.
    Iets wat bijvoorbeeld Lauda wel had, ook een (sterk) karakter en die zeer gemist wordt.
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk dat Schumacher er inderdaad veel uit heeft gehaald, veel meer dan veel anderen zoals een Alonso. Je moet natuurlijk in de F1 ook veel geluk hebben dat je in de beste auto komt te zitten. Helaas is er in veel seizoenen 1 team dat erboven uitsteekt en dus maar maximaal twee coureurs die strijden om de rijderstitel. Schumacher had het nog extra goed geregeld dat hij altijd duidelijk eerste rijder was dus van zijn teammaat had hij niets te vrezen.

    Of Schumacher helemaal het maximale eruit heeft gehaald, weet ik niet. De Ferrari in 2007 en 2008 was behoorlijk goed en Kimi Raikkonen was volgens mij minder goed dan zijn reputatie deed vermoeden. Als Schumacher was blijven zitten i.p.v. weg te lopen omdat hij volgens mij niet in een team wilde zitten met Kimi als gelijk behandelde teammaat dan had Schumacher waarschijnlijk nog redelijk wat extra races gewonnen en wellicht ook nog wel 1 of 2 extra wereldtitels. Het was in ieder geval kansrijker dan zijn rentree een paar jaar later.
     
  6. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    En om nog even een duit in het zakje te doen. Ik denk al langer dat de SF alleen goed kan gedijen met een coureur die precies weet wat hij wil en dat kan afdwingen. Noem het maar een asbak. De laatste 40 jaar zijn dat er twee geweest Lauda en Schumacher. Met alle andere rijders was de Sf maar een matig team. Illustratief is het moment dat Schumacher bij Ferarri aantrad. Toen was het ook niet veel soeps. Vanuit dat perspectief denk ik dat Schumacher een hele grote was, omdat hij zijn prestaties behaald heeft ondanks het team. Bij Hamilton is het dankzij.
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk dat de invloed van Schumi op de auto’s waarin hij heeft gereden een beetje overschat wordt. Hij zal geen onderdeel daarvan ooit hebben helpen vormgeven, afgezien wellicht van het inzetstuk voor zijn racestoel.

    Waar het succes van Ferrari toen denk ik met name vandaan kwam, was van een combinatie van de sterke buitenlandse leiding op alle vlakken van bewezen toppers (Todt/Brawn/Byrne) die binnenkwamen ongeveer toen Schumi ook binnenkwam en het hebben van een eigen circuit zonder testrestricties (ze reden volgens mij veruit de meeste testkilometers). Omdat ze onbeperkt mochten testen, hadden ze ook met veel coureurs wel optimale afstellingen gevonden van de auto’s die ze ontwikkelden.

    Nadat de buitenlanders gevlogen waren en er testrestricties kwamen waardoor Ferrari niet meer kon testen dan de rest was de lol eraf voor wat betreft Ferrari. De chaos was ook terug zodra Italianen het roer overnamen.
     
    Melvok likes this.
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat denk ik ook. Geen enkele coureur maakt een slechte auto goed. Ook Schumi niet.
    Beide zijn gewoon heel erg belangrijk en soms gebeurt het dat een echt goede rijder in de beste auto rijdt. Tja, dan wordt het saai.
    Ik vind Hamilton ook aan de saaie kant en iets teveel met Instagram etc bezig, maar hij is wel echt 1 v/d beste coureurs.
    Hij heeft alleen wat weinig ervaring met inhalen en ingehaald worden, dus dat geeft vaak issues. ;-)

    Max is 1 van de allerbeste rijders in een auto die het net niet is, daarmee blijf je MB dus niet voor en daarmee word je dus geen kampioen.
    Die RB moet echt beter worden en snel ook anders is het weer een jaar achter MB aanrijden en hopen dat ze stuk gaan of een fout maken.
     
    ChrisW1 and Melvok like this.
  9. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Max gaat met RedBull geen kampioen worden dit jaar.
    Mercedes is overtuigend beter en Ferrari komt er helaas niet bij in de buurt. Zal ook het laatste jaar voor Max bij RB worden vermoed ik. Max gaat in 2021 naar Mercedes.
    F1 had beter een jaartje over kunnen slaan.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik hoop het idd ....

    Nu nog een nieuwe leiding bij het SF team ....
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Denk je? Waarom?
     
  12. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Daar ben ik het niet mee eens. De kracht van Schumi was, vind ik, dat hij elk inderdeel van de auto kende en dat hij ook auto's met een mankement heel kon houden en zelfs met goed resultaat over de srreep kon brengen. Dat talent zie je niet vaak en nu zelfs helemaal niet.

    En wat Max betreft. Ik zie hem niet naar Mercedes of Ferrari gaan. Sterker nog ik denk dat Mercedes op korte termijn de F1 achter zich gaat laten. En Max die gaat echt niet in de buurt komen van de grootheden uit de sport. Misschien 1x kampioen, maar het tijdperk is simpelweg voorbij.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De F1 races zijn te voorspelbaar. MB heeft o.a. verstelbare stuur inrichting (DAS) en nog steeds de sterkste motor. Als dat jaar in jaar uit door blijft gaan verwacht ik dat veel F1 fans zullen afhaken.

    Dit jaar is MB weer heel sterk. De FIA gaat gelukkig wat aerodynamische testen doen op de auto’s I.v.m. mogelijke doorbuigende aerodynamische pakketten

    In hoeverre het DAS echt een groot voordeel is voor MB is mij onduidelijk, je hoort er niemand meer over. In seizoen 2021 is DAS verboden op 2020 auto’s Iemand hier die feitelijk data heeft over de voordelen tijd winst van het DAS systeem?

    Lewis wordt zo met twee vingers in zijn neus weer Kampioen er is geen bedreiging met 0,5 sec per rondje voorsprong.

    Zelf heb ik het idee dat de MB auto geheel geoptimaliseerd is om in vrij verkeer te rijden, inhalen is minder belangrijk, dat hoofdzakelijk gedaan in de DRS zone en strategische pitstops. En met qualifying zorg je dat je geen verkeer hebt voor de poll.

    Vroeg of laat wordt MB een probleem voor Liberty Global en haken F1 fans af.
    Hoe zien wij dit hier?


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Schumacher en Lauda hadden geen hulpmiddeltjes zoals DRS om in te halen.
    Dus die moesten dat met eigen talent doen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    En waarom zou MB Max willen? Als MB de grootste concurrent driver (Max) naast lewis zet dan win je als MB altijd.

    Zijn ze zo bang voor Max bij MB dat ze de volgende titel willen veilig stellen, of is het om het salaris te drukken van Lewis of vinden ze Max beter dan Lewis?
    Of gaat Lewis stoppen?


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  16. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Hamilton gaat stoppen in 2021, Max gaat dan naar Mercedes.

    Kan ook zomaar zijn dat Mercedes de F1 vaarwel gaat zeggen en naar de Formule E gaat.
    Dat verwacht ik, ben helaas niet helderziend
     
  17. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    nou er gaan “verhalen” dat Schumi de boel enorm heeft geflest met software. Hij deed dingen die niet konden zonder asr en andere hulpmiddelen. Die waren verboden maar 3 knopjes in een bepaalde volgorde bedienen en de rondetijden schoten omlaag. Misschien waar, misschien niet, we zullen het wel nooit weten.

    ciao
    Oscar
     
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De F1 heeft wel meer saaie perioden meegemaakt - velen klaagden bijvoorbeeld ook in de tijden van de Schumacher/Ferrari dominantie - maar de huidige saaie periode duurt nu wel erg lang.

    De nieuwe regels voor de aandrijving die in 2014 in werking zijn getreden zorgen denk ik voor zo veel complexiteit en verdere ontwikkelruimte dat dit niet helpt om het veld dichter bij elkaar te brengen. Wat ook niet helpt, is dat een groot deel van de techniek die nu wordt gebruikt niet buiten de F1 gebruikt wordt. Als je als Renault, Honda of Ferrari wil inlopen op Mercedes kun je dus niet zomaar van buiten goede technici of technische kennis inkopen. De snelste maar heel moeilijke route is het proberen over te halen van goede technici van Mercedes zelf en het is in de afgelopen jaren niet gemakkelijk gebleken om de goede mensen daar weg te halen.

    Helaas hebben ze ook nog onlangs in het kader van kostenbesparingen afgesproken dat er de rest van dit jaar en volgend jaar nog maar een beperkt aantal zaken aan de motor en rest van de auto mag worden aangepast. Dat helpt niet om het grote gat met Mercedes in te lopen.

    Om dit soort langere periodes van dominantie te vermijden zou ik er voorstander van zijn als alle teams elk halfjaar de complete tekeningen van alle onderdelen van de auto (inclusief motor) die in races zijn ingezet openbaar moeten maken. Op die manier heeft het nog steeds zin om elk jaar je best te doen om een innovatieve nieuwe auto te ontwikkelen, maar voorkom je dat andere teams jaren in het duister tasten over waar één team zijn competitieve voordeel nu vandaan haalt. Het is een beetje vergelijkbaar met wat ik wel eens heb gehoord van een andere raceklasse (weet niet meer welke) waar bij de technische keuring vertegenwoordigers van alle teams aanwezig mochten zijn om niet alleen te kijken of het eerlijk gaat, maar ook om goed te kunnen kijken naar de slimmigheden van andere teams.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Alles kan, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.

    In 2021 rijden alle teams met een auto die grotendeels gelijk moet zijn aan die van 2020. Bij Mercedes heeft Hamilton dan dus vrij zeker de beste auto. Hij weet dat Bottas is vastgelegd voor 2021 en dat hij dus weer niet zo'n sterke teammaat zou hebben. In 2021 kan hij ook zijn 7e of 8e wereldtitel pakken (afhankelijk van of hij dit jaar kampioen wordt). Hij is niet ongevoelig voor records en in dat kader alleen al zou ik het vreemd vinden als hij in 2021 niet zou blijven om alsnog het record van Schumacher te evenaren (als hij dat dit jaar al niet doet) of om daar boven te komen en als enige rijder ooit 8 wereldtitels te pakken.
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het zijn maar verhalen inderdaad.

    Ik weet ook niet wat er in de party mode zit van MB of wat andere teams hebben. Eigenlijk zouden die party modes verboden moeten worden allemaal truukjes maar hoe kun je dat tegenhouden? Gestandaardiseerde ecu software?

    Er zijn nog veel meer software matige instellingen mogelijk op de F1 auto welke niet openbaar gemaakt zijn, wie weet wat er allemaal in zit? Meer brandstof, agressievere kers instellingen? automatische remdruk/ballans optimalisatie of adaptations op basis van GPS en G krachten, automatische rempunt detectie, abs activatie, noem maar op. Misschien gaat de achter vleugel wel een heel klein stukje open in de party mode, wat je niet kan detecteren op video. mogelijkheden zat.

    MB heeft het handig gedaan om de FIA op voorhand in te lichten over DAS ontwikkeling. De FIA heeft zitten slapen in mijn optiek door dit toe te laten, ze wisten dat MB op voorhand dominant was en dan laten ze ook nog een DAS wildcard toe voor 2020 om dit te verbeteren. Dat was niet nodig, vervolgens verbiedt de FIA DAS een jaar later zodat andere teams hier geen tijd in steken.
    We zullen het nooit weten wat het voordeel van DAS is en of het helpt om meer punten te verzamelen voor het WK.

    Hoe saai kun je het maken.






    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Bas likes this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Als ik zo kijk naar afgelopen races en vooral luister naar de tractie die MB heeft kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat er in de MB ook "software" zit die er niet hoort te zijn. Je hoort bij zowel Bottas als Lewis niet 1x wielspin op de spek gladde baan. Als je bij andere meekijkt/luistert hoor je bij bocht uit niet anders dan wielspin... Maar dat is niet vreemd in de F1 zoals ook toen bij Schumacher. Het kan zolang je niet betrapt wordt.

    Ik vind wel dat het veld achter MB dicht op elkaar zit. RacingPoint heeft stappen gemaakt naar voren alsook McLaren. Dat maakt de strijdt daar wel spannender. RedBull moet goed opletten en geen fouten maken. Het podium is vaak voorspelbaar maar daarachter zeker niet
     
  22. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Chris, je hebt gelijk dat Berger net niet met Schumacher heeft gereden. Hij verliet samen met Alesi de SF om plaats voor Schumi te maken. Berger was inderdaad geen topper maar was geliefd door de info die hij genereerde tijdens de trainingen. Hij heeft eerder ook nog met Mansell voor de SF gereden, toen was hij natuurlijk ook 2e rijder. Barrichello is eigenlijk altijd een prima 2e rijder geweest.
    Tuurlijk zijn het allen (dik betaalde) helden.
     
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  24. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,359
    ESP
    Full Name:
    Bas
    Ferrari met Schumacher kende maar 2 echt dominante jaren...2002 en 2004. 2000, 2001 en 2003 was een echte strijd. Kunnen overigens ook 1998 er bij toevoegen, ook toen vechte Ferrari en Mclaren keihard om de titels.

    We kunnen Red Bull en Vettel erbij gooien ook, hun kende ook een paar jaar dat ze onverslaanbaar waren (2011 en 2013). 2010 en 2012 was het keihard knokken om elk punt.

    Sinds 2014 was een Mercedes kampioenschap gegarandeerd jaar in jaar uit. Mercedes heeft nooit een echt gevecht gehad om titels...tuurlijk, er waren een aantal (korte) periodes dat het dichtbij kwam te liggen, maar dit was niet omdat de rest ineens zo snel was....dit kwam vooral omdat Mercedes ergens vroeg een uitvalling had gehad en Ferrari iets meer consistent was...Het feit was dat Mercedes het gat eventueel dicht reed maar races won met dikke marge.

    Het grote verschil tussen de Ferrari en Red Bull ''dominatie'' (vooral gebruikt door mensen die alleen naar het eind resultaat kijken...4-5 titels = dominatie blijkbaar) en Mercedes, was dat de FIA/F1 constant probeerde Ferrari en Red Bull te stoppen...nieuwe punten telling, andere regels, en vooral met Red Bull, constant de aero test veranderen in de hoop dat ze de testen niet door kwamen en hun vleugels veranderen.

    Met Mercedes, is het tegenovergestelde....ze kunnen zo een beetje met alles weg komen. En is er iemand te snel? Dat sturen ze de FIA op het snelle team af en wordt hun speelgoed weg gehaald. Heeft een ander team een vraagje over Mercedes? Worden ze weggestuurd. Iemand anders zei het al over DAS...Mercedes vraagd de FIA er zelfs over en ze laten het gewoon toe, hoewel Mercedes al zo'n verschrikkelijk voorsprong had. Ferrari's snelle motor wordt illegaal verklaart, en op 1 of andere reden denkt dat FIA dat dit keer ineens wel het juiste moment is om een engine freeze te doen...dat was al zo'n lekker success in 2014-15!

    Heeft Mercedes stoute fotos van een prominent FIA lid of wordt er gewoon met keihard cash geschoven?
     
    rob.kruiswijk and djfrens like this.

Share This Page