WK Formule 1 | Page 27 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    vooruitziende blik Mel, de fabriek is inmiddels inderdaad gesloten. Wel een rare tijd met straks voor echt iedereen heel veel gevolgen vrees ik.....

    Ciao
    Oscar
     
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk dat we de uiteindelijke gevolgen niet eens kunnen inschatten op dit moment, treft alles en iedereen, toont maar weer aan hoe kwetsbaar we zijn ongeacht onze rijkdom en voorzieningen in dit land.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Confirmed Oscar, de fabriek is en blijft deze maand dicht, zowel "streetcars" alsook "F1 cars"...
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is het gevolg van globalisering, alles hangt aan elkaar en stort nu 1 voor 1 in. Beurzen zakken volledig in, iets wat ik niet voorzien heb helaas.
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Niemand denk ik heeft kunnen voorzien wat dit teweeg gaat brengen voor de rest van het jaar. Of alle mensen als wel de economie overeind gaat blijven is alleen maar gissen op dit moment, vindt het eigenlijk best “eng” en zorgwekkend!
     
    Ajax de 1e likes this.
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dit gaat nog maaaanden duren uiteraard.
    De wereld staat even op pauze. Dit gaat op alle fronten veel kosten en niet alleen qua geld.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zonder spoiler te zijn (uitslag kwalificatie) vind ik het wel overdreven dat er EN mondkapjes worden gedragen tijdens interviews EN 2 mtr afstand.
    Volgens mij is het OF mondkapje OF 2 mtr... Ik vind het stoïcijns om interviews te zien op deze manier en een verkeerd signaal naar de wereld (die al vol angst zit).
    Ze zijn allemaal getest voor aankomst en nogmaals bij aankomst. Hoe zeker wil je zijn? Race dan niet als het zo "risico-vol" is.

    Afijn toch een kleine spoiler: Ferrari eruit in Q2?! WTF ...
     
  9. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Jammer dat ook dit topic weer aan Corona wordt opgehangen, terwijl jij laatstelijk zelf het verstandige besluit had genomen daar een apart topic voor te starten
    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
    bertdeboer340, franc 355 and djfrens like this.
  10. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Als je de tijden van 2019 en 2020 uit de kwalificatie met elkaar vergelijkt, zijn er een paar opvallende ontwikkelingen:
    • Mercedes is 0.3 seconden sneller. Wel sneller dus maar niet zo'n grote sprong als je op basis van de overmacht vandaag zou verwachten. Diverse andere teams zijn meer vooruit gegaan
    • Red Bull is zelfs iets langzamer dan in 2019
    • De team met een Ferrari-motor zijn heel veel langzamer dan in 2019
    Image Unavailable, Please Login
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens Binotto verliezen de Ferrari's in Oostenrijk 0.7 seconden per rondje op de rechte stukken en gaat dat niet snel veranderen...

    https://www.planetf1.com/news/ferrari-losing-0-7s-mercedes-straights/


    “It’s important for us to improve in different areas. We’re losing 0.3s in the corners,” Binotto said via Motorsport-Magazin.com.

    “That still leaves 0.7s on the straight. It’s partly from drag, partly from the engine.

    “Engine development is frozen. We can work a lot on the drag, unlike the engine, but we didn’t plan on tackling this quickly."


    Het lijkt me dan wel moeilijk vol te houden dat ze vorig jaar niets illegaals deden wat nu door de FIA gestopt is.
     
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Pfffff, waarom kijk ik nog?

    Ze rijden nog geen deuk in een pak boter! 2020 was al een verloren jaar door die crisis, maar voor mij valt er dit seizoen niets meer te halen. De scuderia is nu echt officieel vergane glorie...

    Vanaf nu ben ik voor Williams. Ik gun het die gasten zo veel meer dan al die andere prutsers. En ik denk dat ze meer kans op punten maken ook

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee eens Marc, het is hopeloos! Zeg maar gerust triest en nog mazzel dat ze de Williams voor blijven... Wie had dat gedacht, een williams!
    McLaren doet het verrassend goed, als ik Saints was zou ik daar lekker blijven zitten.

    Wel ongekend wat Max en Lewis voor elkaar krijgen. Ze zetten beide hun team-maatje op een seconde met hetzelfde materiaal.
    Je kunt wel zien dat die 2 een klasse apart zijn. nu hopen dat Redbull de boel aan de achterkant snel op orde krijgen om ook echt een kans te maken.
    Het is nu of nooit voor hun om voor de titel te strijden, Honda kan er wel eens een punt achter gaan zetten volgend jaar of er moet echt een serieuze kans worden gemaakt.


    PS iemand opgevallen dat in de kwalificatie van max er duidelijk (en veel) wielspin is waar te nemen. Dit in tegenstelling van Lewis zijn snelste ronde? Die hoor je werkelijk niet 1x wielspin hebben. Dat lijkt mij gezien de natte omstandigheden onmogelijk zonder tracktion controle...
     
  15. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Mercedes is zoals in de afgelopen (10?) jaren veel te snel voor de rest. Onvoorstelbaar wat Max laat zien in z'n RBR maar het was geen racing op de inhaalactie van Bottas na?
    Zoals hier boven genoemd, wat een drama is de SF: prestaties zijn nog maar net voldoende voor de middenmoot, fouten van beide piloten in de 1e 2 races van 2020 maar ook de organisatie van de pit crew laat zien dat de leiding heel veel laat liggen. Wat mij nog het meest verbaasd is dat van de tekortkomingen van de afgelopen jaren zo weinig is geleerd en dus is mijn conclusie dat onze SF op een heel verkeerd spoor staat.
     
  16. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Nou in ieder geval dat beide Mercedessen super strak in de regen reden en Max moest vechten met z'n RBR.
     
  17. Stefan328gts

    Stefan328gts Karting
    BANNED

    Dec 16, 2013
    104
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  20. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Fred, ik heb er nog eens over nagedacht en wat wij allen zagen was dat Max z'n vermogen moeilijk op de weg kreeg na weer gassen en 2 scherpe bochten en ik heb niet gezien of dat bij Lewis of Bottas ook was. Maar het verschil van allen is al zo veel jaren zo groot in vergelijk met Mercedes terwijl de SF door een truc ook heel snel was tot 2020. Ik denk natuurlijk zoals vrijwel iedereen dat Mercedes gewoon briljant werk doen of zou er toch iets zijn dat nog niemand heeft kunnen of durven ontdekken.......

    Hoe top ik de F1 ook vind, het is balen dat Mercedes (vooral Lewis natuurlijk) alles zonder veel strijd binnen lepelt en hij zelfs de statuur van Schumacher krijgt toegedicht. Dat eerste duurt veel te lang en het 2e is naar mijn overtuiging niet terecht.
     
  21. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    +1 Lewis komt niet eens in de buurt van Schumacher wat mij betreft.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inderdaad. Schumacher is/was een klasse apart. Daar kan zelfs Max nog wat van leren toen hij afgelopen weekeind tijdens de kwalificatie van de baan ging net voor rechte eind/finish. schumacher had hem daar gelijk naast de baan laten staan om zo een gele vlag af te dwingen en daarmee de kwalificatie van anderen te “saboteren”

    dat is misschien onsportief maar om kampioen te worden misschien wel noodzakelijk. Helemaal als je in een minder snelle auto die titel wil binnenhalen.
    Ik keur zulke strategie niet geheel goed maar Schumacher had dat overzicht/inzicht en maakte van dat kunnen maximaal gebruik.
    het is mede daarom waarom hij heer en meester was op de baan er ernaast.
    Neemt niet weg dat je daarnaast ook serieus gas moet kunnen geven, iets wat Max zeer zeker (en misschien vergelijkbaar of zelfs beter) kan.

    wat betreft tractioncontrole die er wel of niet is. Het viel op dat Mercedes geen spinnende wielen had. Iets wat de Benneton van Schumacher ook (verborgen) had en iets wat Jos Verstappen niet kreeg toen hij 3e werd naast Schumacher. recent heeft Jos dit ook bevestigd.

    Betekend dat de FIA niet alles detecteert
     
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Schumacher heeft zoiets inderdaad ooit een keer gedaan, maar die is toen zijn heel goede startpositie (pole) in Monaco wel kwijtgeraakt doordat ze hem voor wat betreft de kwalificatie hebben gediskwalificeerd (nadat ze de elektronica hadden uitgelezen en concludeerden dat Schumacher expres in de laatste bocht was gecrasht en was blijven staan). Ik denk dat Max dan ook weinig keus had. Hij moest die gevaarlijke plek verlaten door weg te rijden of hij had de auto tegen de vangrail of in een grindbank moeten kunnen laten uitglijden zonder dat het opviel. De motor heeft een anti-stall die in dit geval goed werkte; als hij de motor zelf zou afzetten, zouden ze dat later hebben ontdekt via de camerabeelden van achter zijn hoofd of door het uitlezen van de elektronica. Dan had hij wellicht achteraan mogen gaan starten.

    Discussies over wie nu de betere coureur is, zijn volgens mij een beetje van het niveau van tieners die strijden over wiens popidool beter is :p
    Je kunt het volgens mij alleen goed vaststellen als ze met elkaar in hetzelfde team hebben gereden. Ik denk dat je wel kunt zeggen dat ze allebei wel erg vaak met de beste auto van het veld hebben gereden, ook vaak geen goede teammaat hadden (Schumacher heeft die m.i. zelfs nooit gehad) en daardoor meer hebben gewonnen dan waar ze t.o.v. andere topcoureurs van hun tijd "recht" op hadden.
     
  24. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Chris, ben het met je eens dat een vergelijk alleen virtueel is en door de persoon die die beoordeling maakt vol zit met voorkeuren en gebrek aan kennis. Toch mag ik mijn mening geven omtrent de naar mijns inziens overschatting van Lewis. Lewis is zeker een groot talent en sneller dan z'n team mates (behalve Alonso?). Hij heeft echter wel erg veel te danken aan de potentie van de Mercedes terwijl in de weinige keren dat hij moest knokken niet een geweldige inhaler bleek en qua tactiek wel erg veel aan het team overlaat. Geen Schumacher caliber, ook niet het waanzinnige stuurvermogen van Senna of de snelheid van Max. Het grootste verschil van Lewis met de genoemde 3 is dat Lewis geen smaakmaker is, de andere 3 waren/is dat heel duidelijk wel!!
     
    rob.kruiswijk and djfrens like this.

Share This Page