plakkerig interieur... een succes story | FerrariChat

plakkerig interieur... een succes story

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ben348, Sep 8, 2011.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ben348

    Ben348 Formula Junior

    Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    #1 Ben348, Sep 8, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 8, 2011
    Zeer regelmatig zie ik stukjes voorbij komen over sticky interior-parts, en vroeg mij af hoe kritisch onze amerikaanse collega's nu eigenlijk zijn.
    Mijn luchtroosters waren inderdaad niet erg mooi, maar om die nu gelijk naar sticky-no-more te sturen, leek mij wat overdreven...

    Na een half jaar snurken in de garage mocht de 348 laatst mee naar Viva Italia. Op de zaterdag ervoor moest natuurlijk uitvoerig gepoetst worden.
    In dat half jaar heeft Uv-licht of zuurstof de coating op mijn luchtroosters serieus mishandelt!
    De toplaag is van "niet-zo-mooi" naar "on-oogelijk" gegaan!
    Ik kan met mijn nagel hele krullen met plakkerige meuk van de roosters halen, welke het meest op bosbessen jam lijkt. Ineens begrijp ik waar de amerikanen het altijd over hadden...
    Hier is directe actie nodig.

    Op het forum vond ik algauw allerlei oplossingen zoals ovenreiniger ed, en ging aan de slag.
    Ik heb werkelijk het hele keukenkastje leeg gehaald om uit te vinden wat het beste werkt.
    Met ovenreiniger poets je je een ongeluk, met tinner gaat je velletje kapot, terpentine stinkt en meer van die openbaringen.
    Nu heeft mijn vrouw de laatste tijd een abonnement op wijze opmerkingen, dus daar luister ik zeker niet naar.
    Een dag later toch nog maar eens vragen wat zij ook alweer voor suggestie had.
    En zie daar; het ei van collumbus! Een uurtje in heet water met een vaatwas tablet!
    Het water is met een paar minuten pik zwart, en op alleen de moeilijk bereikbare plaatsen moet je even krabbelen!
    Nu even goed na spoelen met veel water om een nare witte aanslag te voor komen.
    Hierna heb ik de roosters ingespoten met een plastic-spray om ze weer egaal zwart te krijgen.

    Toegeven: als je de onderdelen naar Sticky-no-more stuurt, zullen ze mooier zijn. Maar het idee dat je voor een paar stuivers de roosters van lelijk naar mooi veranderd, is onbetaalbaar....
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Na een half jaar snurken in de garage mocht de 348 laatst mee naar Viva Italia

    Ja dat zou ik als 348'er ook niet pikken, pure mishandeling....
    Het is weer goed gekomen tussen jullie maar beter is; voorkomen dan genezen. In dit geval wat meer gummen. Kunnen die kwaaltjes ook achterwege blijven, toch?

    Fred

    Ps wel een handige tip (van je vrouw) welke niet alleen voor F'jes werkt. Thx!
     
  3. Ben348

    Ben348 Formula Junior

    Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    #3 Ben348, Sep 8, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    In mijn 360 zitten ook een paar van die delen. Klep van de asbak en de deurhandles.
    Ik ga het zeker proberen.
     
  5. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Zo maak ik mijn frietpan altijd schoon :D
     
  6. 166&456

    166&456 Formula 3

    Jul 13, 2010
    1,723
    Amsterdam
    Supergoeie tip!

    Ik heb ook nog een tip, maar dan voor de nieuwe finish - je kunt voor lak gaan, maar als je weer een rubberachtige coating wil, kan je zgn. Plastidip spray kopen. Dit is ongeveer hetzelfde spul waarin de handles van waterpomptangen zijn gedipt, en sinds kort ook in sprayvorm te vinden. Erg lastig te vinden in Nederland, ik vond het bij een shop in satellietonderdelen. Het resultaat ziet er eerst niet uit, maar als het opdroogt is het vrijwel niet van echt te onderscheiden.
    Wel absoluut buiten verwerken want de koolwaterstoffen die vrij komen zijn niet mals!
     
  7. tomgt

    tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

    Feb 22, 2004
    6,702
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    :) http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTcxOTIyNjE5====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=888182&gvlon=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1&gclid=&scrwidth=1366
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Gebruiken jullie dan eerst de Plasti Dip Primer ?
     
  9. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dit klinkt alsof in de vaatwasser leggen ook een mogelijkheid is...
     
  10. wiltink

    wiltink Rookie

    Sep 6, 2009
    11
    Stuurkolom van Mondial T behandeld. Vaatwasmachine-tabletten in emmer met warm water. Plastic delen erin. Paar minuten wachten. Daarna coating verwijderd met vloeibaar Cif-schuurmiddel op spons.
     
  11. Wassenberg

    Wassenberg Rookie

    Apr 3, 2021
    11
    Dag alle,

    Sticky buttons, ik heb even wat getest met stickeroplosser. Een geweldig resultaat

    Groet gertjan


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     

Share This Page