Onze F430 Spider zoektocht | FerrariChat

Onze F430 Spider zoektocht

Discussion in 'Holland/Belgium' started by DutchFerrari, Feb 26, 2023.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    726
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    #1 DutchFerrari, Feb 26, 2023
    Last edited: Feb 26, 2023
    Zoals benoemd in het voorstel draadje hier, zijn wij (mijn vader en ik) opzoek naar een F430 Spider, wel redelijk aan de onderkant vd markt, maar dat maakt de zoektocht ook interessant, want dan weet je dat je goed moet zoeken en je research doen, het eerste stuk plezier vd zoektocht en aanschaf procedure....

Gezien ik eigenlijk geen echt draadje tegenkwam hier vd autos die in NL (en de rest van EU) tekoop staan. Ik wou hierin de autos die we gaan bekijken reviewen. Zodat als er anderen zijn die er naar kijken, zij aan de hand van mijn bevindingen al iets van de autos weten...

In aller eerste instantie zijn we richting Bergschenhoek bij Wim Hofman Auto's gereden, dit was in 1e instantie ook ter vergelijking met een California omdat we nog niet precies wisten wat de voorkeur had (mijn voorkeur is de F430, mijn vaders toen nog de California), we zijn die dag ook bij de witte California bij de HAI geweest in rijnsburg, mooie auto, maar na het starten van die auto wisten we eigenlijk genoeg, het moest een F430 worden, puur om het rauwe geluid en karakter vd auto.

De auto in Bergschenhoek, echt heel netjes was die niet, gaf een beetje een "scruffy" indruk, auto stond er niet netjes bij, en je zag dat het LA paneel beschadigd raakte elke keer dat je het dak open of dicht deed, want de dak panel schoof erover heen, je zag het poeder van geschraapte blankelak op het padeel liggen waar ze schaafden, in de Frunk hadden ze weinig tot niks meer vd accessoires, en het leek alsof de motor enorm tikte toen die koud was (wellicht OEM spruitstuk wat kapot was, las online dat je die dan juist hoort tikken dan bij een koude motor)

De auto van Kroymans heb ik al even kort besproken in het voorstel draadje, even een simpele copy paste daarvan, naar hier:

Voordelen:
    - Schitterend interieur met alles in dezelfde kleur,
    - Velgen eigenlijk geen schade
    - Al bij al mooi samengestelde auto,
    - Alle accessoires er nog bij, gereedschap compleet, zaklampje erbij, indoor cover, Ferrari druppellader, sleutelcode kaartje, radio code, en alle boekjes zitten erbij

Dit is waar de nadelen beginnen....

Nadelen:
    - Jammer van een paar lelijke schadetjes op de auto (net boven de PPF rand bijv)
    - Het linnen kapje had helaas 2 gaatjes erin zitten... Zie foto
    - Geen historie vanaf het moment dat hij in Nederland geimporteerd is, auto komt uit Italië, in 2016 geimporteerd, en laatste stempels zijn van 2015 in Italië laatste km stand bij een stempel was 49XXXkm...
    - Proefrijden kon helaas niet, koppeling is 97% versleten, en word pas vervangen als hij verkocht is voor de aflevering werd er aangegeven (samen met grote beurt).

foto van het dak:
    Image Unavailable, Please Login

Gister geweest bij een auto in Frankrijk, bij Homborgh Haut. Een auto met de carbon kuipstoelen, in eerste instantie gegaan om data te verzamelen, want de avond van te voren kregen we te horen dat de koppeling op 67% versleten zat, en dat er wat dingetjes mistte aan de auto. Daar eenmaal aangekomen zagen we wat een enorm afgeleefd exemplaar het was, zonde want het had echt de potentie om een schitterende auto te zijn. om een klein idee te geven vd staat vd auto daar:
    • Inlaat spruitstuk, bladerde de rode verf vanaf
    • Interieur alles sticky buttons
    • Alle windnetjes tussen de stoelen en er achter waren er niet
    • Grilletje achter, roestte aan de bovenkant
    • Linker Spruitstuk was al keer beschadigd/gescheurt, maar ipv van vervangen hebben ze het gelast (en niet mooi of gasdicht als ik het zie)
    • Dak was al x het linnen van vervangen, en zat niet mooi strak om het frame
    • Alle deur rubbers uitgedroogd en beschadigd
    • Alle achterlichten waren beschadigd door waterschade leek wel
    • Bestuurderskant afdekkapje cabriokap mechanisme, mistte en was duidelijk afgebroken, mounting plate dus ook beschadigd
    • en raarste van alles, origineel geleverd in duitsland aantoonbaar door onderhoudsboekje, maar de stempels die erin waren, waren van Al Tayer, de dealer in UAE... Wie gaat er nou een auto uit Duitsland halen, naar UAE sturen, om dan weer terug te halen naar EU? overigens geen stempels ook na 2011 meer in het boekje....
    Binnen 45 min zaten we weer in de auto terug naar huis... ik kwam met een snel excel spreadsheetje maken met eurospares al op 30,000 euro aan onderdelen om hem weer netjes te maken (en dan zal ik nog lang niet alles erin mee hebben genomen, ik zal vast nog wel wat kleine dingen vergeten zijn of over het hoofd gezien hebben)....

Linkje vd auto https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=360799004&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=30&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&action=eyeCatcher&searchId=fe41917e-0e54-cd4a-e967-22c220f44c63&ref=srp

Binnenkort (wellicht volgend weekend) weer 1 of 2 om te bezoeken, de zoektocht gaat lekker door tot we wat vinden :)

Wat fotos vd auto in France:

Attached Files:

2. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    103
    Full Name:
    Scott
    Interessant om te lezen Jeroen! Ik ben ook al een tijdje op zoek. In eerste naar een F430, maar na een ritje in de F430 Spider van Fred was ik om; het moest een F430 Spider worden. Jammer genoeg weinig tijd gehad om heel nadrukkelijk/intensief te zoeken, maar hou dagelijks wel de verschillende online portals in de gaten. Binnenkort maar eens naar Forza toe..

Veel plezier en succes met je zoektocht iig! :)

3. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,221
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Volgens mij is er maar een echte reactie: goedkoop is duurkoop. Koop een auto die goed is, een matige auto opknappen kost je in de regel veel meer geld. En je blijf vaak alsnog zitten met een auto die qua lakwerk etc relatief matig is.

275gtb6c and 328gts1987 like this.
  4. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Ik heb je opmerkingen in het voorsteldraadje gelezen over de keramische remmen.

Je wilt deze vervangen door staal omdat PCB snel zou slijten? Waarom denk je dat dat zo is?

Mijn ervaring met deze remmen op Ferrari, AMG en Porsches is juist dat ze nauwelijks tot niet slijten in verhouding tot staal. Vooral de schijven niet. Het remmen is veel beter en door het lagere gewicht is de onafgeveerde massa lager (rijdt beter). De bijkomende voordelen van de looks, originaliteit en amper remstof zijn ook de moeite.

Groet, Roel

Ajax de 1e likes this.
  5. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    726
    Full Name:
    Jeroen
    Nee niet om de slijtage, die dingen slijten juist heel weinig, maar ik weet uit ervaring van mensen om mij heen die autos met CCB rijden, dat er constant stukjes vanaf vliegen etc, ik heb best wat vrienden die leuke autos rijden, en iedereen loopt altijd alleen maar te vloeken over carbon remmen, tis voor het eerst dat ik mensen tegenkom die zeggen dat je ze juist moet nemen hier op het forum. Bij onze Stelvio Quadrifoglio werden ze ook meteen afgeraden omdat ze vaak scheuren en happen eruit springen.

een beetje dit idee dus:

Dit zie en lees ik vaak omtrent carbon ceramic brakes, en is dus de reden dat we ze niet willen... heeft niks te maken met eventuele slijtage, dat hoort er gewoon bij, maar dit soort dingen hoor je nooit over stalen remmen, hooguit dat ze krom worden, en dan is dat geen ramp om te vervangen in vergelijking met een carbon schijf

6. Gillis Haasnoot

Gillis Haasnoot Karting

Feb 4, 2020
    104
    Leiden, Netherlands
    Full Name:
    Gillis Haasnoot
    Zon beetje alle ccm schijven van alle f430s hebben een design issue waardoor er scheuren onstaan door de aluminium buisjes die de bell en disk aan elkaar houdt. Meeste mensen zien het niet, maar ze hebben het allemaal. Ik heb ze ook vervangen door stalen versies. Ik gebruik gewoon de originele ccm pads op staal. Soms beetje piepen, maar dagje nurburgring gaat top.

7. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Helder verhaal. Dan begrijp ik je. Ik heb veel PCB ervaring met Porsche en daar speelt dit probleem helemaal niet. Sterker nog, ik heb het onder m’n daily 911 (nieuw gekocht dus bewust met deze remmen).

8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik snap het ook goed.
    Het zal meestal wel goed gaan met die carbon remmen, maar als ze stuk zijn, kost het 20/25% v/d waarde van je F430. Dat is nogal absurd natuurlijk.

9. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    726
    Full Name:
    Jeroen
    Vullen jou stalen remmen dan ook de hele velgen? gezien je aangeeft gewisseld te hebben. of heb je dan net zo een "klein" schijfje onder de velgen met enorm veel ruimte er omheen?

10. ahmadani

ahmadani Rookie

Aug 27, 2020
    13
    Kuwait
    Full Name:
    ahmad awadh
    Good job

Sent from my iPhone using FerrariChat

11. kama

kama Rookie

Feb 20, 2023
    4
    Full Name:
    Faustin kamania
    aangenaam ik ben Kama heb net een 360 spider gekocht van 2004

12. kama

kama Rookie

Feb 20, 2023
    4
    Full Name:
    Faustin kamania
    de inschrijf taks in belgie is wel hoog iemand een idee hoe dit kan opgelost worden?

13. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,432
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Melvok likes this.
  14. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,433
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    In Nederland komen wonen….:D

DutchFerrari likes this.
  15. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    726
    Full Name:
    Jeroen
    Zo, het was weer 2 weekjes ofzo geleden, maar gister weer naar een F430 spider wezen kijken. Dit keer de auto die bij Wiggers Mastercars te enschede te koop staat.

De plus punten:

- Auto in mooie staat,
    - ik vind de kuipstoelen geweldig zitten en absoluut niet strak rondom het lijf of wat dan ook.
    - Volledig nederlandse onderhoudshistorie incl facturenpakket
    - Van 2e eigenaar
    - NL auto, geleverd door Munsterhuis

Minpunten:
    - Exterieurkleur vind ik heel erg saai (mocht het zwart worden, word de auto sowieso gewrapped weten we al)
    - Wang vd bestuurdersstoel is een beetje beschadigd, ansich niet super erg hoort erbij, maar wat jammer is is dat het stiksel "niet meer is" op dat kleine stukje waar het leer beschadigd is
    - OEM Ferrari spruitstuk er nog op (wel al zn 2e)
    - Voorkant zou herspoten moeten worden, zit vol met steenslag plekjes die door de PPF heen waren, en al ingevuld waren met een bijtip stift....

Al bij al een goede kans hebber, by far de beste auto die we tot nu toe gezien hebben. Echter eigenlijk iets boven budget wat we wouden uitgeven, en dan ook nog eens een zwarte.... maar de onderhoudshistorie maakt dat weer goed, we gaan nog even er over nadenken, Dinsdag ochtend hebben we als goed is ook een afspraak bij een (wederom zwarte :rolleyes:) in Essen....

16. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    103
    Full Name:
    Scott
    Dat is inderdaad een mooie auto! Qua prijs ook interessant, wat mij betreft. Ben nog weinig vergelijkbare auto’s tegengekomen die goedkoper waren/zijn.

17. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,243
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Niet te lang wachten, de lente is begonnen en die spider is -door deze stoelen- zo weg denk ik.

18. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,221
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Ik zou dit zelf als pluspunt zien eerlijk gezegd. Liever een auto met wat steenslag dan een die perfect lijkt waarmee je niet weet wat ermee gebeurd is. Een auto met 50-60k op de klok heeft gewoon steenslag, dat voorkom je bijna niet. Zeker omdat ppf toen deze auto's nieuw waren niet gebruikelijk was.
    PS1: ik zou liever meer geld betalen voor de initiale aanschaf voor een een mooie goede auto, dan een dure wrap (wat de auto nogal snel "johnny" maakt in mijn ogen). Maargoed smaken verschillen natuurlijk.
    PS2: zorg dat je ~€10k achter de hand hebt die je kunt missen voor onderhoud. Iemand als Fred kan je heel goed vertellen wat je werkelijk nodig hebt, maar ik verwacht dat 10k niet overdone is.

19. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    726
    Full Name:
    Jeroen
    Normaliter mee eens kwa kleur, maar het valt op dat alles wat tekoop komt de laatste weken zwart of grijs is of je moet meer dan 140,000 gaan uitgeven... Ik ben zelf alles behalve een geduldig man, als ik weet wat ik wil, wil ik het hetzelfde dag nog hebben, heb nog nooit zo lang gedaan over een auto vinden, normaliter heb ik binnen 2 dagen van mn zinnen op een model zetten een auto gevonden, nu al 2 maanden durend vind ik toch wel erg lang. Dus zodoende dat ik rekening houd met de auto te wrappen (iets wat ik overigens zelf doe als certified wrapper). en meer uitgeven houdt op een gegeven moment ook op natuurlijk helaas maar waar ;)

En dat een auto steenslag heeft met die km stand is logisch, maar de voorbumper is al een x overgespoten en opnieuw in de PPF gedaan, was overduidelijk omdat de PPF niet overal even mooi was aangebracht, dan is het toch zonde dat het alweer onder de steenslag zit vooral voor die prijs.

Als goed is ga ik komende zondag richting Fred om een paar uurtjes F430 te praten ;) wouden we al eerder doen maar door het weer nog niet doorgegaan tot op heden

20. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,243
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #20 Melvok, Mar 20, 2023
    Last edited: Mar 20, 2023
    Ik kijk altijd eerst op autoscout24.de als indicatie voor wat ik zoek.

Hier toch een mooie rode 430: F1, zelfs met Sport Carbon Seats,Ceramic, Novitec ESD (uitlaat) Insp.NEU voor vraapgprijs € 108.ooo ! (aftermarkt navigatie)

Is in 2019 nog voor service bij Forza geweest ... voorbanden vlgns DOT wk 37 van jaar 2020, achter 2021.

Ik hou niet van PPF of wrapping, zou voor mijn absoluut geen koop-argument zijn ...

Is dit iets ?

21. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    726
    Full Name:
    Jeroen
    #21 DutchFerrari, Mar 20, 2023
    Last edited: Mar 20, 2023
    Nee is geen optie helaas (wel heel cool met de rolkooi ook erin, meermaals al naar gekeken ook deze auto), want het is een Coupe, dat is iets wat mijn vader absoluut niet wilt, daar speelt ie een Veto tegen elke keer als ik een coupe stuur... Kwam vorige week een oranje online met lichtblauw interieur online (deze dus: https://www.autoscout24.nl/aanbod/ferrari-f430-sammlerstueck-einzelstueck-raritaet-benzine-oranje-d0250dad-73d7-4eb2-8dd0-890f3f651a19?source=favorites_list&cldtidx=2&lastSeenGuidPresent=true ), die vond ik wel heel erg sexy, maar coupe dus no way was het gelijk.

Tja ik vind wrapping zelf niet zo erg, heb meerdere autos gewrapped gehad (altijd zwarte autos die dan roze/gifgroen werden, of "radioactive green", of een x een TT in harlekin style gewrapped (allemaal tezien op mn insta @jeroendpk). Ben ooit de wrap curssusen gaan volgen juist zodat de kleur vd auto niet zoveel uitmaakt bij aankoop want wrap hem dan gewoon naar de kleur die ik wil.

Zoals het er nu uitziet donderdag nog een x naar Wiggers, maar nu met mijn vader samen zodat hij hem ook kan bekijken voor we een besluit nemen, of deze of doorkijken nog in de hoop weer 1 met zo een complete geschiedenis te vinden..

22. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    726
    Full Name:
    Jeroen
  23. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    726
    Full Name:
    Jeroen
    Tja, zojuist is de zoektocht voor een F430 Spider afgerond. ik heb zojuist een deal rond gemaakt met een Rosso Corsa 2009 exemplaar met de carbon kuipstoelen :)

Ga hem de laatste dag vd maand ophalen (ga morgen op vakantie, en kom de 30e terug). dus dat word een lange week nog, fotos zullen volgen op het moment dat ie in ontvangst is.

Harry-SZ and dirktor like this.
  24. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,152
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Gefeliciteerd!

25. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    603
    Mooi!
    Dan zou je misschien nog mee kunnen met de FOCNL Zomerrit!

Melvok likes this.

Share This Page