Nürburgring | Page 40 | FerrariChat

Nürburgring

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Boink, Sep 1, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je wilt het natuurlijk absoluut niet, maar het zal je dan toch maar overkomen ....

    Twee keer daar gereden, twee keer vervelende dingen gezien ...

    Niet meer dus voor mij ...
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik heb zelf 100-200 rondjes daar gereden (sinds eind jaren '90) en 100% genoten. Maar ook veel ongelukken gezien.
    Zo'n oliespoor in de fuchsrohre is 1 v/d slechtst denkbare scenario's die er zijn. Je kunt helemaal niets dan en het is 1 v/d snelste stukken op de Ring.

    Ik rij er alleen soms nog op een doordeweekse avond als de echte toeristen weg zijn.
     
  4. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Ik ook over het algemeen. Weekends zijn een gekkenhuis daar. Zondag avond na 17:00 is het wel te doen, mits 'ie nog open is :D.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Maar moet je dan niet terug naar NL Robin ?
     
  6. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Natuurlijk. Maar af en toe een latertje maakt niet uit :)
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is het moment (nu 2x) dat ik daar de baan ben opgegaan. Echt een belevenis en als het wil/moet doen het moment, zondag na 17:00 net voordat de baan sluit (zonsondergang).
    Er rijden op zo'n moment een handje vol auto's dus een zeer klein risico. Nog steeds een risico maar nagenoeg nul.
     
  8. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Vandaag weer een dagje naar de Ring geweest. Echt een super dag gehad, mede vanwege het lekkere weer. Wel was het heeeel erg druk op de baan, wat resulteerde in meerdere baansluitingen. Eenmaal werd de baansluiting gecreëerd door een Opel Astra die spontaan vlam vatte, precies in de bocht waar wij zaten. Gelukkig hadden de inzittende het snel door en konden ze op tijd uitstappen.
    Qua Ferrari's vandaag ook een mooie dag; 1x F12, 1x 488 GTB, 1x 458 Spider, 1x F430 Spider, 2x 430 Scuderia en 1x 360 Modena :). Verder onder andere nog een Ford GT en een Gumpert Apollo.
     
  9. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Gumpert Apollo? Zo...dat zie je niet vaak. Wel zo lelijk als de nacht, maar ook speciaal.
     
  10. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ongelooflijk.......!!
     
    Melvok likes this.
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tot er morgen weer een McL of Bugatti aankomt ... maar idd is dit wel ff neergezet :)

    Thanx for sharing :)
     
  12. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Leusden, 27 september 2017 – Porsche heeft met de 911 GT2 RS een nieuw record voor straatlegale sportwagens op de 20,6 km lange Nürburgring-Nordschleife neergezet. De snelste tijd van 6.47,3 minuten, die op 20 september 2017 in het bijzijn van een notaris werd gerealiseerd, overtrof zelfs de eigen verwachtingen.


    Frank-Steffen Walliser, hoofd Motorsport en GT-auto’s bij Porsche: “Bij de start van de ontwikkeling hadden we voor de 911 GT2 RS als doel om een rondetijd onder 7 minuten en 5 seconden te realiseren. Daar zijn we maar liefst 17,7 seconden onder gebleven. De credits daarvoor gaan naar onze ontwikkelingsingenieurs, de technici en de rijders. En nu is het ook officieel: de GT2 RS is niet alleen de krachtigste, maar ook de snelste 911 die we ooit hebben gebouwd.”


    Met twee auto’s
    De nieuwe toptijd was geen toevalstreffer. De Duitse coureur Lars Kern (30) en de Brit Nick Tandy (32) braken het tot dan staande record van 6.52.01 direct door vijf ronden op rij tijden onder de 6.50 minuten te realiseren. Andreas Preuninger, projectleider GT-straatauto’s, daarover: “De 911 GT2 RS toont zijn klasse niet alleen met het record, maar ook door zijn constante presteren. Dat dit met twee auto’s en twee rijders is gelukt, maakt ons extra trots. Het toont aan dat de 911 GT2 RS dit keer op keer kan presteren.”


    Porsche fabrieksrijder Nick Tandy reisde direct na zijn tweede plaats met de 919 Hybrid bij de Zes Uur van Austin (Texas) naar de Nürburgring voor de recordpoging met de 515 kW/700 pk sterke 911 GT2 RS met Michelin Cup 2-banden. Lars Kern, een testrijder van Porsche met een passie voor de racerij, was uiteindelijk verantwoordelijk voor de nieuwe recordtijd. Kern is deelnemer aan de Carrera Cup Australië en komt ook regelmatig in actie bij VLN-langeafstandsraces op de Nürburgring. Bovendien kent hij de Nordschleife als geen ander. De recordronde begon om 19.11 uur en eindigde onder ideale omstandigheden precies 6,47.3 min. later. Zoals gebruikelijk bij recordpogingen werd de tijd gemeten over het 20,6 km lange parcours. De gemiddelde snelheid kwam daarbij uit op 184,11 km/h.


    Gr. Martin
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    " Bovendien kent hij de Nordschleife als geen ander. "

    En dat helpt ook absoluut ..... :D
     
  14. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zooow ... dus het volle circuit ... waar voor je geld !

    Geen glijders gehad (hoop ik) ?

    Merk je vooruitgang ... :)
     
  16. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Wel glijders gehad ja... Maar af en toe expres ;)
     
    Melvok likes this.
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Alleen jammer dat de GoPro geen beelden heeft vast gelegd :(
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Driftcursus ... :D
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Merk nu dat ik mijn foto's van de 512TR op de N-Ring niet meer kan vinden .... :eek:
     
  21. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Gisteren voor het eerst dit jaar de 348C uitgelaten op de Ring. Prachtige dag. MarcH en ik kwamen in de middag aan. Na een lunch bij de Adenau ingang (waarna direct foto's op autogespot verschenen... :D ) ging ik iets na 4 uur de baan op. Wat bleek....ondanks dat het ontzettend druk was buiten de baan (terrasjes...parkeren..etc) was het behoorlijk rustig op de baan! Dus flink gereden gisteren en zonder veel verkeer. En dan met dat weer...erg mooi.

    (zie 7m 31s) (het lukt me niet de video er in te zetten met automatisch starten op dat tijdstip

    Image Unavailable, Please Login
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  23. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    + 1 ! Wat een coole track-toy.

    Gr. Martin
     
  24. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Ja, was weer een mooi dagje Eifel Robin. Erg leuk ook om een paar rondjes mee te kunnen rijden!
     
  25. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Heel gaaf Robin!!!!! Je hebt vast go-pro-beelden? ;)
     

Share This Page