Nürburgring | Page 37 | FerrariChat

Nürburgring

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Boink, Sep 1, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #901 328gts1987, Jun 12, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Lekker een lege baan! Mooie foto's ook!
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Leuke aktiefoto' s Fred.

    In mijn beleving was die onderste ring vroeger niet voorzien van asfalt, de 512TR stuiterde over die platen als een zombie ....

    Volgens mij een grote verbetering ... ?
     
  4. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Dat stuk stuitert nog steeds hoor.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt Mel, is nu vol gegooid met asfalt. Niet je van het maar wel beter dan het (ooit) was.
     
  6. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Zo te zien zat de vaart er goed in??

    Wil ik ook nog een keertje doen, maar dan inderdaad met een zo goed als lege baan
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Een goede "begeleider" die de baan kent is belangrijker. Robin kent de baan goed en daardoor kon het "boven gemiddeld" worden gedaan :p
     
  8. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Een goede bijrijder die je eerst de juiste lijnen laat zien is zeker belangrijk.

    Die lege baan heb ik liever zodat er geen wannabee Schumachers op de baan zijn. Heb acties gezien op YT waarna ik dacht dat ik zo iemand niet tegen wil komen op de ring. Of een camper of een touringcar vol met toeristen.
    Let wel; ik pretendeer totaal geen ervaren coureur te zijn, maar hou het gewoon liever allemaal heel. Daar is mijn rijgedrag ook wel een beetje naar, maar je bent ook nog afhankelijk van anderen.
     
  9. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #909 pterps, Jul 5, 2015
    Last edited: Jul 5, 2015
    Afgelopen zondag een leuk dagje op de ring gahad met wat Internationale vrienden. Al met al behoorlijk wat gelopen en mooie nieuwe plekken ontdekt.
    Het was druk en we hebben veel korte baan sluitingen gehad. Vlak voor onze neus ging een golf te hard over de kerbstones met een koprol en een hoop schade tot gevolg.

    Altijd iemand in de buurt die zijn camera aan heeft staan op de ring ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=gNYcqkIBVZc

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  10. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Die foto van Knutselsmurf (blauwe Golf) is gaaf zeg!

    Bekijk die auto maar eens een keer van binnen en buiten als je in de gelegenheid bent. Dan snap je de bijnaam Knutselsmurf ;-).
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik weet nog precies waar dat heuveltje is (met daarachter een scherpe bocht naar rechts!)
    Robin waarschuwde altijd om voor de heuvel (naar boven toe) al de vaart eruit te halen en dan vloeiend door de bocht erna te gaan (niet bijremmen).
    Link stukje dus wat je echt moet weten anders...
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #912 Melvok, Jul 9, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  13. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Die dag was ik ook op de Ring en heb de 458 toen nog zien rijden. En in de vangrail zien staan. Zonde.
     
  14. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nee, kende ik niet. Ik kan mij wel vinden in het restauratie project en dat is als 458 rijder die het circuit af en toe opzoekt natuurlijk wel voorspelbaar.

    Maar de reacties van het publiek zijn dat ook. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat jan-met-de-pet sympathie voor je kan opbrengen (sterker, een zekere bevrediging zal een gangbaarder emotie zijn).

    Persoonlijk denk ik dat als je op díe manier de 'Ring rijdt, de risico's dat het fout kan gaan exponentieel oplopen. Mensen die zeggen dat hij niet kan sturen weten er niets van. Maar misschien dat hij wel de condities onderschat heeft (iemand postte dat 's nachts het asfalt -3 graden was en hij had zeker zomerbanden)... Het is zeker een factor die vaak vergeten wordt. Desalniettemin is bij dik 200+ door een bocht over een richel een miniscuul foutje niet te herstellen, ook niet op warm asfalt.

    Uiteindelijke conclusie: toch weer onder de indruk van de sterkte van zo'n auto. :)


    Onno
     
  15. ypsilon

    ypsilon F1 Rookie

    May 4, 2008
    2,518
    the Netherlands
    Kuchkuch...

    Begrijp ik daaruit dat jij reeds een zeer vorstelijke donatie heb gedaan teneinde deze prachtige Automobiel voor dit zeer onfortuinlijke heerschap te doen behouden ende te herstellen.....
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vernam dat enkele Fchatters morgen afreizen naar de groene Hemel. Mogen we de heren een goede en behouden reis toewensen met het verzoek veel plaatjes (niet de bierglazen) te posten?

    Have Fun!
     
  17. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Plaatjes heb ik niet voor je Fred. Maar met de Fun is het vandaag helemaal goedgekomen daar in de Eifel.
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Veel plezier Marc !
     
  19. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Neem een strepsil.

    En ik begrijp niet waaruit jij die conclusie trekt.


    Onno
     
  20. 599GTB bas

    599GTB bas Karting

    Jul 17, 2013
    74
    Ik ben ( misschien ) van plan om komende zondag naar de 6 uurs race van de Nurburring te gaan , heeft iemand hier ervaring mee ( ivm of je op iedere tribune rond de baan mag komen en evt welke P-plaats ik het beste kan nemen ) ?

    Alvast bedankt .
     
  21. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Hallo, Ik ben net 2 uurtjes terug vanuit de Nordschleife. Zelf ook veel daar te vinden. Ze zijn op dit moment alles al aan het opbouwen. Wat ik ervan zie is dat ze groot uitpakken ze verwachten veel publiek. De ring is zeer geschikt voor veel publiek zelfs bij 50.000 man zijn er weinig problemen. Mooiste locaties om te parkeren zijn vanaf het Lidner tot en met het Dorint hotel (Historic car park), langs deze route liggen enkele zeer grote parkeerplaatsen. Echter zijn deze met regelmaat gereserveerd voor pers of VIP.
    Hier een kaartje:
    http://www.nuerburgring.de/fileadmin/Streckenskizzen/2015/Karte_Parkplatz_2015_EN.pdf
     
  22. 599GTB bas

    599GTB bas Karting

    Jul 17, 2013
    74
    Bedankt voor de info Rick.
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #923 328gts1987, Oct 7, 2015
    Last edited: Oct 7, 2015
    Het moest er een keer van komen, Tesla op de Ring...
    Nu is het rondje niet helemaal compleet en is de accu bijna leeg (begint met 88km in de "tank" en eindigt met 59km).
    Er verschijnt dus af en toe een geel streep lijntje die het vermogen knijpt/beperkt. Dit gebeurd niet als de accu vol geladen is.
    Het gewicht beperkt de bochtsnelheid behoorlijk maar dat wordt gecompenseerd door het vermogen.

    https://youtu.be/Dphw4km60m4


    .
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Valt nog mee Frd, wat denk je van deze Fred ?

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=DY1cdwYf_eI[/ame]
     
  25. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Bijna lege accu geeft natuurlijk wel een gewichtsvoordeel!
     

Share This Page