Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 73 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik ben van begin 1961, dus ouder dan Pieter... En ik voel me niet echt oud. Weer iemand die ons veel te jong is ontvallen. Ik wens de familie van Pieter heel veel sterkte met het verlies..
     
    Melvok likes this.
  2. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    veel te vroeg, gecondoleerd.
     
    Melvok likes this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik sluit me aan bij de mooie woorden van zowel Mel als Ger.

    Pieter en Petra hebben hun leven lang hard gewerkt en in Fr een mooi bedrijf opgezet. Toen deze was verkocht kwamen ze naar NL en in onze club terecht.

    Eindelijk volop genieten was het motto toen. Ernstig te kort blijkt nu.
    Pieter staat mij bij als een open, hartstochtelijk man met altijd een grote glimlach op zijn bruine gezicht.

    Hij was altijd blij bekende te zien en stond open onbekende te ontmoeten en geintresseerd hun verhaal te horen.
    Wij zullen zijn aanwezigheid missen maar hopelijk lang (blijven) heugen.

    Ik wens vrienden (van hier en daarbuiten) sterkte met verwerking van dit te vroege verlies. In het bijzonder Petra en de familie.

    Pieter blijft voor mij een geweldige vent met ongekende PASSIE (in hoofdletters) in alles wat hij deed in z’n leven, werk of hobby.
    Rust in vrede Pieter, we missen je.
     
    Melvok likes this.
  4. Jasper130181

    Jasper130181 Rookie

    Mar 25, 2019
    28
    Schijndel
    Full Name:
    Jasper D
    hallo allemaal ik ben Jasper en heb sins afgelopen weekend eindelijk een Mondial uit 1986
    Het is mijn eerste eigen Ferrari en ben er tot nu toe erg blij mee.
    Ik heb deze in italy opgehaald en op de ambulance mee genomen vanochtend bij rdw geweest en het kenteken komt eraan.
    Hij ziet er geweldig uit en alles compleet en in nieuwstaat.
    Echter werkt de kilometer teller niet
    Heeft iemand een idee waar ik dat moet gaan zoeken
    Ook de originele blaupunkt radio werkt niet goed
    De auto gaat volgende week naar Oss voor een beurt en riemen
    Echter twijfel ik aan de banden
     
  5. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Gefeliciteerd Jasper!


    En welkom op het forum. Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar de specs en de foto's! Wat een avontuur om hem zelf te halen!

    Als hij toch naar Oss gaat, vraag er naar bij de wizard. Misschien heeft hij nog iets liggen of hij is het vast eerder tegen gekomen en kan advies geven.

    Als ik zelf een probleem tegen kom ga ik altijd eerst op zoek naar de onderdelen diagrammen om te zien hoe het in elkaar zit. Ik kijk dan naar de zwakste schakel en kijk of ik deze kan vinden op de auto. Meestal blijkt het dan dit onderdeel dat vervangen moet worden. Gangbare onderdelen zijn goed te vinden mi. Ik begin altijd bij eurospares of superformance.co.uk. maar bel ook gerust naar Kroy. Sommige onderdelen zijn binnen enkele dagen te leveren en de prijs valt soms ook mee (en soms heel erg tegen, maar laten we positief blijven ).

    Er is een bedrijfje dat radio's restaureert, maar ik weet niet hoe deze heet. Wellicht even googlen.

    Bandjes: basis van veiligheid en rijplezier, dus bij twijfel vervangen. My 2 ct in ieder geval..


    Succes en veel plezier met de bolide!
    Marc

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  6. Stef65

    Stef65 Karting

    Apr 28, 2015
    194
    reg Antwerp Belgium
    Full Name:
    Stef
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Welkom hier! Wat voor kleur Mondial heb je?
    Banden zou ik trouwens gewoon vernieuwen, die zijn ook helemaal niet zo duur en je wilt daar geen risico mee lopen. Oude banden, geven slechte grip.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom en gefeliciteerd met je aankoop van je eerste ferrari, een droom die uitkomt, toch?
    km-teller stuk (of wellicht losgekoppeld) kan een truukje zijn (geweest) van eerdere eigenaar. Aangezien je naar de tovenaar van Oss gaat komt dat vast goed en kan hij zelfs inschatten hoe lang deze los/kapot is geweest.

    Bij 348's is het zelfs middels enkel een zekering te trekken! mogelijk om de km-teller te laten stoppen, de toerenteller blijft wel functioneren en als je dan je een beetje bekend ben met toerentallen en versnellingen kun je zelfs weten hoe hard je gaat (zonder "dure" afschrijf-km's te registreren).

    Nu de foto's nog. Welke dag staat hij in Oss. Wellicht dat iemand van hier de foto's kan maken en posten.
     
  9. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Gefeliciteerd met je eerste Ferrrai, graag foto's. De snelheidsmeter en toerenteller van mijn 328 zijn bij pj van Engelen geweest die ze perfect heeft gerepareerd, zie pdf bijlage.
    Ik heb net nieuwe banden gekocht en dat zal dezelfde maat als je Mondial 3.2 zijn. Zijn ContiSport Contact geworden 205/55R16 voor en 225/50R16 achter
    Image Unavailable, Please Login View attachment 126871
     

    Attached Files:

    Melvok likes this.
  10. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Gefeliciteerd met je aankoop. Zeer waarschijnlijk is niet je teller defect, maar de sensor. Kunnen ze in Oss controleren. Tellers gaan zelden stuk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
    Herman Ronald likes this.
  11. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Die van mij en ik weet dat anderen dat euvel ook hadden was dat de teller soms wel en soms niet functioneerde. Oorzaak was corrosie op een potmetertje in de snelheidsmeter. De sensor is inderdaad de meest voorkomende reden maar ik begon toch met de teller nadat de Fa. van Engelen mij per telefoon vertelden dat het waarschijnlijk - vanwege het haperen - de snelheidsmeter zelf was. Deze is redelijk eenvoudig te verwijderen en in Rotterdam af te leveren of op te sturen.
     
  12. Jasper130181

    Jasper130181 Rookie

    Mar 25, 2019
    28
    Schijndel
    Full Name:
    Jasper D
    tommygun64 likes this.
  13. Jasper130181

    Jasper130181 Rookie

    Mar 25, 2019
    28
    Schijndel
    Full Name:
    Jasper D
    Bedankt voor jullie leuke berichten

    Ik heb er veel histori bij
    Nieuwe ongebruikte krik
    Verbandtrommel ongebruikt
    Gereedschap ongebruikt en compleet
    Resevewiel ongebruikt
    Boekje sleutels met kloppende nummers in boekje
    2 setjes gebruikte distributie riemen
    Gevaren driehoek
    Als met al een complete erg mooie auto vind ik
    Wat ik nu gezien heb en niet helemaal goed is
    Achterruit aan 1 kant vocht erin
    Klein deukje op de kont
    De teller dus
    Ik mis de sigaretten aansteker
    En de kachel en airco begrijp ik niet
    Als ik hem op koud zet blaast hij soms toch warme lucht
    Er zit maar 1 sleutel bij voor de portieren
    Wel 2 sleutels voor te starten

    Image Unavailable, Please Login
     
  14. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Een mooi auto zo te zien Japser, ziet er netjes uit. Wie weet zie ik je eens rijden, ik werk aan de overkant van de A50 (Veghel), dus als je eens een Volvo P1800 ziet rijden (mosterd geel dus die valt wel op)
     
  15. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Schitterende wagen, gefeliciteerd!

    De typische problemen van de Mondial (3.2) zijn de zekeringenkast (net zoals bij de TR/4xx/328/F40/288) en zou op termijn moeten vervangen worden. Daarnaast de delaminerende achterramen, slechte massa contactpunten, zonnedak mechanisme als je er 1 hebt, corrosie op de randen rond de wielkasten, contactslot dat slecht contact geeft, airco van het oude systeem dat moet geupgrade worden, rubberen raamlijsten achteraan die in veel gevallen oppervlakkig beginnen te barsten. Maar aan de motor is zeer weinig op aan te merken, die heeft niets noemenswaardig tenzij zwaar mishandeld (en dan laat ik de typische kleine olielekjes buiten beschouwing want als een Italiaanse motor geen olie lekt wil dat zeggen dat er geen meer in zit!). Ook de koppeling kan problemen geven, maar dat is meestal te wijten aan versleten interne rubberen ringen alsook de hydraulische slang van achteraan naar de slave cylinder. Onderdelen zijn makkelijk te vinden, blanco 100% exacte reproducties sleutels heb ik nog bij de vleet, dus voor alles bestaat wel een oplossing.
     
  16. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Hoi Jasper,

    Doet de km teller of de snelheidsmeter of misschien beide het niet? Ze maken gebruikt van dezelfde sensor waardoor je dus al veel uit kunt sluiten. Ik heb het electrische schema, als je me je email adres in een PB stuurt dan stuur ik het je toe.
     
  17. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Gefeliciteerd met je Mondial! Ik lees dat je de sigaretten aansteker (denkt) te missen. Dit is echter altijd een gat waar de sigaret in wordt gestoken. Werkt door de buitenste ring in te drukken.
     
  18. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Of de densor is smerig/ vettig, even de ohms opmeten (was het niet 400 ohm?)
     
  19. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Jasper gefeliciteerd met je pracht aankoop. Ook het aventiur vooraf is geweldig om dit te lezen, dank je wel dat wij met jou bijzondere mimenten mee mogen genieten!
    Betreft de mondial velgen en banden! In Engeland verkoopen ze 16 inch aluminium velgen waardoor de gangbare ( lees veel goedkoper) maat banden erop gezet kunnen worden. Dit is wel even een afweging waard want 1X een 390 band is qua kosten hetzelfde als 4X 16 inch banden.
     
  20. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Prijs bij Longstone UK is voor het ogenblik 1690 euro voor 4 X 390 banden inclusief levering in Nederland of Belgie.
    Guido
     
  21. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    En bij superpreformance uk 4x 16 inch velgen ( dezelfde look) kosten 895 pond en ca 400/450 euro voor 4X nieuwe banden een gangbare maat banden die je bij slijtage of elke 5-8 jaar weer eens moet vervangen. Daarbij heb jij de originele magnesium velgen altijd nog als reserve.
    Bezinning en afweging is altijd persoonlijk.
     
  22. Divila

    Divila Rookie

    Sep 10, 2017
    12
    Belgium
    Full Name:
    Dimitry
    Hallo allemaal, ik ben Dimi uit Limburg en ben hier terecht gekomen via een Ferrari liefhebber uit Engeland.Ik zal mij even voorstellen.
    Als jonge tiener in de jaren 80 een foldertje gaan vragen van ferrari in de Monza garage in Sint Martens Latem. Herinner mij het nog als gisteren. Als prille 16 jarige met bevende handen stapte ik verlegen de garage binnen. Mijn moeder met haar vriend in de auto mij aan het uitlachen dat ik een brochure wou gaan vragen van een ferrari 328 die ik nooit zou kunnen betalen.
    Toch, en fier kwam ik terug buiten omdat de eigenaar Wilfried De Buck mij een mooie brochure gaf. Mijn droom was geboren. Ooit zou ik een ferrari bezitten.
    Vele, helaas heel vele jaren later en ook heel veel ouder :) stond ik,oog in oog met mijn uit het oog verloren liefde :) een rode ferrari 328 gts met volledige historiek en amper 50000 km op de teller. Niet meer te houden en mijn partner snel te weten overtuigen deze wagen gekocht. Mijn jongensdroom was uitgekomen.
    Het stijgerende paard heeft helaas weer toegeslaan toen ik in 2018 in confrontatie kwam met de nieuwe Portofino op het autosalon in Brussel. Daar stond ze dan, mij aan te gapen, nog niet eens in de kleur waar ze in zou moeten voorgesteld worden(Rosso Portofino). Het bloed stroomde door mijn aders. Wow wat een mooie wagen! De mooie hostessen zag ik niet meer staan maar wel de Ferrari die binnen mijn bereik lag. De Adrenaline stoot was dan ook groot toen ik in Maart 2018 mijn order plaatste Bij garage Monza. De garage waar ik 30 jaar geleden mijn foldertje van de 328 ging vragen. Helaas Stelt Ferrari mij nu teleur en de mensen van Ferrari Monza kunnen er niet aan doen. De wachttijd voor het leveren zou maximum een jaar duren. Vorige maand kreeg ik te horen dat ze mijn wagen niet kunnen leveren en er nog 6 maanden uitstel van levering is. Maw 18 maanden wachten voor levering zonder hier ook maar zekerheid over te hebben. Mijn oh zo groot enthousiasme is ernstig aan het temperen omdat de wachttijden zwaar overschreden worden . Ferrari verkoopt volgens mij meer dan ze kunnen produceren op een jaar. Een ernstige fout wat ik niet in dank afneem.
    Van zodra ik meer info heb over de levering zal ik dit posten met al dan niet van de fotos van de productie.
    Mvg,
    Dimi
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooi verhaal Dimi !!

    En nu … blijf je er idd ZO lang nog op wachten of koop je beter een mooie gebruikte Ferrari … ?

    Ben benieuwd !
     
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Dimi, heb je de 328 nog wel dan?
     
  25. Divila

    Divila Rookie

    Sep 10, 2017
    12
    Belgium
    Full Name:
    Dimitry

Share This Page