Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3440 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Had het gezien Fred. Mijn ingenieursbrein trekt de uitleg zeer sterk in twijfel. "Ontrekt vocht uit de lucht waardoor het asfalt koeler blijft". Moet je eens op een zoutvlakte gaan staan en ondervinden hoe koel het daar is... Afgezien daarvan wordt de lucht continue ververst, en je kunt niet aan heel nederland's luchtruim water ontrekken. Daarbij is het zout snel verzadigd. Bovendien, waarom zou vochtige lucht het asfalt sneller laten smelten? Dat is alleen temperatuursafhankelijk.

    Ik denk eerder dat de banden minder plakken omdat het zout een medium is tussen band en asfalt.


    Onno
     
  2. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik zag laatst een strooiwagen en een sneeuwschuiver rijden in Eindhoven. I vroeg me toen af wat men daar mee moest met dit weer. Ik kan die schuiver echter nog steeds niet verklaren (hij reed overigens met de schuiver omhoog).
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Beetje te warm om een schuiver er "even" af te schroeven met dit weer, lijkt mij.
    Misschien kan die schuiver er ook niet (gemakkelijk) af ivm de hydraulische aansluitingen...

    @ Onno,
    Ik denk dat je een punt hebt, het plakt minder dus zal het wel beter zijn... Maar wat het kost mag joost weten.
    Typisch weer Nederlands, in heel de wereld zijn er asfalt wegen waar het nog warmer is dan hier (en in de nachten vriest) en welke (dure) rommel hebben wij liggen? Precies de verkeerde en dat betaald door...
    Gaan we er nog eens zout (milieu?) op gooien en komen er dan achter dat het ZOAP verstopt door het zout wat niet meer oplost, moeten we dat weer gaan vervangen.

    Ook het spoor is zo'n voorbeeld. Was een maand geleden in Italie en moest (gedwongen door weigering vliegen easyjet) de trein nemen. Rijdt in een warmer climaat dan ons (en harder met +300), nix aan het handje en precies op tijd. Hier is het 3 dagen mooi weer en het spoor trekt krom...
    Het kan dus elders allemaal wel alleen moeten we niet steeds zelf het wiel willen uitvinden...
     
  4. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik post het alleen maar...

    De carriere van Max Verstappen gaat als een komeet. Daar kan een nieuwe episode aan worden toegevoegd. Meerdere bronnen melden dat de 17-jarige Nederlander in beeld is bij Ferrari om als opvolger van Kimi Raikkonen te worden gecontracteerd.
    De Fin staat flink onder druk door zijn matige prestaties vorig seizoen terwijl hij in het huidige seizoen overschaduwt wordt door zijn nieuwe teamgenoot Sebastian Vettel. Een bron meldde enkele weken geleden aan onze redactie: "Ferrari zit achter Max Verstappen aan, ze zijn al een tijdje in gesprek met zijn management. Ze willen hem heel graag hebben, dus ze zullen met Red Bull in gesprek gaan om zijn contract uit te kopen. Red Bull moet ervoor open staan maar heeft in dit opzicht alle touwtjes in handen. Ze kunnen vragen wat ze willen."
    Mogelijk dat de onderhandelingen tussen Ferrari en Red Bull iets sneller verlopen dan enkele weken, aangezien Red Bull volgend jaar met Ferrari-motoren wil rijden.
    De Limburger zelf reageerde kort: "In het leven is niets onmogelijk. Het betekent dat ik goed bezig ben. Tuurlijk, het zou mooi zijn voor Ferrari te mogen rijden. Of ik al toe ben aan een dergelijke stap? Ik denk, dat als je zo’n kans krijgt, dat je die moet pakken. Als het kan tenminste." Zo vertelde hij aan de Telegraaf.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #85980 Melvok, Jul 4, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,380
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hallo Henk, Max verstappen naar ferrari , en het redbull / tororosso team met ferrari motors i.p.v. Renault lijkt me een interesante deal. Motor het liefst zonder turbo en min 2 extra cylinders graag, Bennie kan het regelen, gewoon terug naar laatste type V8 of V10. motor, Dan wordt het weer leuk om naar de Formule-1 te gaan.
     
  7. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik vertrek morgen naar de Cote d'Azur (Frejus) weet iemand nog plekjes waar je geweest MOET zijn op auto/Ferrari gebied? (Monaco is vanzelfsprekend)
     
  8. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Ferrari dealer in Monaco (was vorig jaar zomer helaas gesloten ivm verbouwing)

    Saint tropez is gaaf. Torenhoge jachten in een klein dorpje, vond het een indrukwekkender gezicht dan de haven van Monaco zelf.

    Tip: Wellicht de terugweg via Pisa, Venetie en de Stelviopas?
     
  9. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    #85984 Delta_Lima, Jul 5, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  10. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    De standaard plekjes als St Tropez en Monaco zijn uiteraard bekend, vroeg me af of er nog leuke plekjes zijn waar de meeste mensen geen weet van hebben.

    PS stelvio met een caravan achter de auto gaat hem niet worden hoor ;)
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als je "langzaam" genoeg rijdt kom je voldoende leuk spul tegen (lees: hangen achter je) :p

    Goede reis en geniet van je vrije dagen.
     
  12. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Goede reis!

    Gr. Martin
     
  13. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ferrari dealers in Bocca Cannes en Saint Tropez (de laatste is een hele kleine en weet niet zeker of die nog bestaat).

    Helaas bestaat het museum langs de snelweg bij Mougins niet meer, stonden altijd meerdere historische Ferrari's.

    n.b. in Monaco zelf zitten hier en daar nog hele leuke dealertjes verstopt.
     
  14. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Fijne vakantie, Peter & aanhang(er) :)
    Maranello is zeker te ver weg? ;)
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Leuk Daan, dank voor de foto's :)
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #85991 Melvok, Jul 5, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Who can help Fernando? .... Hij schreef ....

    Hi guys. Hope you can help me. I'm the owner of 308 vin number 20395 with previous Dutch registration XJ-53-JY.
    I'm trying to find previous owners for the car to get some history.
    Car is in great health having just spent 6 months at Dk engineering in the UK at great expense.
    Picture attached. Thanks for help!!!!

    If anyone want to contact me directly my email is [email protected] thanks guys!!!
    Image Unavailable, Please Login
     
  17. Joeld

    Joeld Formula Junior

    Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
  18. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat kwam hierdoor:

    Duitse weerdienst waarschuwt per ongeluk voor sneeuw | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

    "Op de eerste dag van waarschijnlijk een hittegolf, waarschuwde de Duitse weerdienst DWD woensdag in zijn nieuwsbrief de abonnees voor sneeuwjachten, storm en invallende dooi.

    Het bericht bleek het gevolg van een computerfout."

    :)
     
  19. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ben in 2010 ook in Frejus op vakantie geweest. Twee keer naar Monaco gegaan (en daar bijna geen Ferrari's gezien :eek:), één keer over de tolweg maar ook één keer binnendoor. Dan kan het niet anders dan dat je door Cannes komt. Daar zat toen Autopalace, een Ferrari- en Maseratidealer. Niet zo heel groot, maar er stond toen aardig wat.

    Fijne vakantie.
     
  20. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Als je vanuit Frejus naar het noorden rijdt (naar het Lac de st. Croix) vind je rond het meer en de Gorges du Verdon prachtige wegen. Ik kom er geregeld omdat mijn ouders er wonen en er zijn bijna altijd wel autoclubs aan het touren door de bergen. Bijna altijd doen ze Moustiers St. Marie wel aan. Ik heb er talloze auto's gefotografeerd, ook heel wat Ferrari's.

    Afgelopen mei kwam ik er een Duitse club tegen met de moderne topuitvoeringen van de Amerikaanse musclecars, zoals Camaro's ZL1, Mustangs Shelby 500, 1 Mustang Boss 302 Lagunca Seca, Challengers SRT-8 en de nieuwe Corvette C7. En een paar weken geleden een club Alpine's, waaronder diverse A110's.
    Daarnaast kun je in Cannes ook heel wat moois vinden, net als in Roguebrune-Cap-Martin (even voorbij Monaco). St. Tropez, Monaco en de boulevard tussen Nice en Monaco soms ook staan vol met dure auto's.

    Mougins is inderdaad dicht, wij waren er op de dag dat ze sloten in 2008. Het dak lekte, het was er smerig, zelfs de auto's zagen er slecht uit.

    Daarnaast zijn er nog diverse automusea in de Provence, maar die zijn niet specifiek op Ferrari gericht. Het museum in Orgon is niet geweldig, er staan wel een paar pareltjes, zoals wat klassieke Bugatti's e.d., maar het is erg klein en de auto's staan dicht op elkaar. In Castellane zit een Citroënmuseum, als je van techniek houdt, is dat wel erg leuk om te zien, al staan op sommige plekken de auto's daar ook erg dicht op elkaar. Maar wel alle Citroëns sinds WO II staan, bijna alles in nieuwstaat met zeer weinig kilometers op de teller.
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En het (foto)bewijs?! :D:D:D
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mougins wilde ik ook voorstellen. Museum langs een snelweg gewoon, maar dus al jaren dicht.
    Ik was daar >15 jr geleden denk ik.
    Stond wel cool spul toen.

    Verder zijn er vooral dealers van nieuwe auto's daar. Vind ik niet zo boeiend.
    Als je bij Marseille in de buurt komt, kun je nog Jean Guikas (GTC) proberen. Daar staat vaak echt mooi spul.
     
  23. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    #85998 RISL, Jul 7, 2015
    Last edited: Jul 7, 2015
    Zal vanavond het eea posten :) Wist niet dat er hier ook interesse was in niet-Italiaanse snoepjes.


    Mougins was erg leuk 15 jaar geleden, rond die tijd was ik er voor het eerst.Op de dag van sluiten was het enorm vervallen, heel erg zonde.

    Mocht je trouwens in Dragnuinan zijn, dan is er op weg naar Flayosc en Villecroze een wat schimmige dealer die de gekste dingen heeft staan. Laatst stond het vol Hummers (H1 en H2, ook een aantal militaire H1's) en Porsche Cayenne's, maar vorig jaar stonden er een stuk of 3 458 Spiders en ben er ook al eens langs gekomen dat bijna het hele terrein vol stond met allerlei oudere Ferrari's en Lambo's, 348's, 328's, 308's, Testarossa's, 2 Diablo's. Ik weet geen naam of adres en ik kan 'm ook niet vinden op Google Maps, maar ze zitten aan de buitenzijde van een haarspeldbocht, net buiten Dragnuinan, niet te missen.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  25. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Circuit du Luc (VAR) is ook leuk. Wordt 's middags nog wel eens met F1 auto's gereden (heb ik ooit gedaan daar). CIRCUIT DU VAR
     

Share This Page