Luxury Road to Le Mans Classic 2020 | FerrariChat

Luxury Road to Le Mans Classic 2020

Discussion in 'Holland/Belgium' started by milko1969, Sep 19, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Vorig jaar met Aero samen in de V8 Vantage naar Le Mans Classic geweest en daar vier dagen gebleven.
    De traditie is omdat iedere keer met een andere unieke auto te doen, daarvoor hebben we dit weekend een Bentley T2 aangeschaft om dit in alle comfort te kunnen gaan doen. Camping wordt dan glamping en ik kijk er nu al naar uit om deze trip en verblijf aldaar te kunnen voltooien. Deze winter de auto een beetje vertroetelen, extra accu erin voor de wijnkoeler en gaan met die banaan. Het is natuurlijk geen Ferrari, maar die vind ik op de lange tripjes wat aan de luidruchtige kant. Zal de leeftijd welzijn, afijn stond op mijn automobielen bucketlist dus we dachten waarom ook niet.
     
    MvT and Stefan328gts like this.
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Milko, allereerst gefeliciteerd met je luxe camper :p
    De Le Mans Classic staat bij mij ook al jaren op het verlanglijstje echter hou ik niet zo van kamperen...
    Ik weet dat het bij dit evenement hoort maar ik zie daar echt tegen op. Een lokaal B&B is meer mijn smaak.
    Ik zal er eens een studie van maken om daar terecht te komen.
    Was het aanstaande jaar niet een bijzonder iets? Dacht zoiets opgepikt te hebben...
    Afijn laten we contact houden en wellicht als treintje (met nog andere van hier?) die kant op te gaan.
    Moet echt een geweldig evenement zijn van wat ik heb meegekregen.
     
  3. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Image Unavailable, Please Login
     
    VetroresinaNL likes this.
  4. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Hier praten we dus over......
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Morgen (vanaf 12:30) zitten we op het terras van Itz More in Drimmelen, we hebben parkeerplaatsen gereserveerd en is voor jullie niet ver....:rolleyes:
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    vanochtend bij Bertone registermeeting geweest, bedrijf van een klant van mij, vandaar moest ik Moritz overslaan Fred.
     

    Attached Files:

  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Vanmiddag nog even de Mondial vertroeteld voordat hij weer de loods in mag voor de komende weken, heb helaas een hekel aan met de hand wassen dus ik vind de carwash een prima alternatief.
    Image Unavailable, Please Login
     
    VetroresinaNL likes this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kom op Milko! o_O
    Een auto, nee Ferrari! wassen is toch helemaal niet zo'n straf? :oops:

    Zeker een Mondial niet (niet zo heel groot)...:rolleyes:
    Jou Bentley dat is pas een klus
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #10 milko1969, Sep 23, 2019
    Last edited: Sep 23, 2019
    Is misschien waar maar ik vind het echt niet leuk, tevens krijg je altijd van die watervlekken als je hem niet afzeemt en met
    Een droge doek na wrijft, en dat vind ik niet echt een hobby. Ik spuit hem altijd af in een washok en dan krijgt hij de meest luxe carwash behandeling met hotwax en polish. Een geluk wat de Bentley betreft; Aero is samen met mij eigenaar en die vindt handwassen en poetsen echt helemaal het einde.
    Mijn Mondial gaat hij binnenkort ook een keer onderhanden nemen, vindt hij echt ontspannend.
    Laat mij maar lekker een beetje rijden, vuil of niet hij rijdt net zo lekker hoor.
    Snap het wel hoor dat mensen dit leuk vinden maar ik heb dat wat minder, vindt het ook niet erg als een oudere auto een krasje of iets anders heeft, krijg ik geen stress van, gewoon lekker gebruiken. Voor de goede orde, de Bentley is bijna mint te noemen qua uiterlijk en technische staat want dat vind ik weer wel de sport om voor elkaar te krijgen.
     
  11. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Nog even een stukje historie van dit prachtige Britse handwerk.
    De kentekenspotters hadden het natuurlijk al gezien, deze staat sinds 2013 op Nederlands kenteken maar is door de vorige Nederlandse eigenaar in het VK gekocht in 2003 toen hij daar nog als arts/apotheker werkte.
    We hebben alle documentatie vanaf 1984! erbij, daaruit blijkt dat wij de 4e eigenaar zijn.
    De vorige eigenaar was totaal niet technisch hetgeen resulteerde in het feit dat alles aan de auto door (meestal duurbetaalde) garage's uitgevoerd moest worden.
    Wat we zoal vonden:
    - motorrevisie in 2006
    - alle 4 schermranden en dorpels professioneel gerestaureerd in 2013 (nu nog steeds goed dus geen plamuurzooi)
    - Hydroliek aangepakt in 2016
    Verder alle instructieboekjes, krik gereedschapsset erbij (bij bijne elke Ferrari altijd "kwijt"....o nee, voor veel geld weer op markplaats gezet)
    Op een paar kleine zaken functioneerd alles aan de auto, ramen, centrale deurvergrendeling, airco, you name, it works, enige wat niet altijd werkt is de oliedruksensor en de verlichting onder de motorkap. Verdere aandachtpunten zijn een kapotte bumperhoek, missende voorspoiler en een slecht reservewiel, that's it na 40 jaar.

    Heel veel Ferrari mensen zal dit type auto niet aanspreken, moet eerlijk toegeven dat wij eigenlijk alleen maar sportwagens bezitten echter, als je er eenmaal mee hebt gereden en aan gewend bent (wat heeeel snel gaat) is het een uitermate relaxte manier van onderweg zijn, tegelijkertijd onthaasten, de wereld aan je voorbij zien gaan..De bediening vraagt geen enkele inspanning, snel gaan is niet sjiek, te hard door een bocht not done (ondanks de Harvey Bailey handling kit).

    We kijken nu al uit naar de trip naar Le Mans, kunnen gewoon zonder na te denken alles meenemen, dat was met de Alpine en de Aston wel anders.
     
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik zeg een koelbox met wijn en bier en natuurlijk een paar heerlijke sigaren.
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Oeppppps …

    Weg mooie waxlaag … en dan nog maar niet te praten over de swirls …

    Auto kan je met de hand in een 20 minuten prima wassen imo.
     
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #14 milko1969, Oct 1, 2019
    Last edited: Oct 1, 2019
    Waxlaag zat er al niet meer op zolang als ik hem heb, is voor het laatst bijna vijf jaar geleden gepoetst. Schoon moet hij zijn maar poetsen hoeft niet direct van mij. Ik vind het ook wel iets hebben als je kunt zien dat iets bijna 33 jaar weer en wind heeft doorstaan.
    Let wel, de auto heeft geen enkel roestblaasje, alle ruiten krasvrij en onbeschadigd, alleen een viertal parkeer restyle putjes.
    Die zou ik eruit kunnen halen maar dan denk ik waarom eigenlijk, zitten er zo weer nieuwe in en nu kan ik hem in principe overal parkeren. Zag paar jaar geleden een volledig originele Daytona uit Parijs die rondom in de parkeerdeuken zat en echt een mooi geleefd interieur. Helemaal geweldig, dat soort Patina komt nooit meer terug na restauratie. Weet je wat het is Mel, ieder zijn ding hoor maar door de situatie in mijn privé leven heb ik de afgelopen 10 jaar heel veel relativeringsvermogen opgebouwd en geniet ik zoveel mogelijk van de dingen zoals ze zijn en maak mezelf daarom niet druk om bepaalde zaken als een krasje meer of minder, Ferrari of niet, het blijven maar gewoon spullen denk ik dan.
     
    328gts1987, Ben308 and Stefan328gts like this.
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Met het laatste kan ik helemaal leven.
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Pluk de dag, doe eens gek en probeer je dromen eventueel geen dromen te laten blijven. Sommige dingen zijn niet vanzelfsprekend in het leven voor een ieder. Geniet en laat een ander op zijn of haar manier genieten zolang het kan. Mijn Bucketlist is in principe al zo goed als ingevuld en zolang de politiek het toelaat blijven we lekker rijden met alles wat stinkt, ronkt, brult en muziek maakt.
     
    Melvok and modena82 like this.
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mijn bucketlist is al (vrijwel) leeg Milko, ik geniet dan idd ook al enige tijd met volle teugen van alles wat stinkt, ronkt, brult en muziek maakt.
     
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    pilotoCS, Jeka and 328gts1987 like this.
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb er maar eentje, maar die gaat vandaag naar buiten! Heerlijk zonnetje, strak blauw en heerlijk fris (lees: kachel aan)
     
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Mijn idee!
     
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    En de Bugatti dan?
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Share This Page