Gek die marktprijzen | Page 10 | FerrariChat

Gek die marktprijzen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ajax de 1e, Feb 7, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik moest hier even op broeien Mel....:D
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Deze regel geldt voor een handelaar.
    Zojuist een klassieke brommer opgeknapt samen met zoon: kosten overstijgen de oorspronkelijke nieuwwaarde, en ook de marktwaarde. Ik zal maar niet vertellen wat deze in uren heeft gekost! ;)
    Maar er zijn twee mensen heel erg gelukkig met het resultaat, en dát is dus niet te koop!

    Als je nu voor 20K een 308 (uiteraard een ‘B’ ;) )koopt, en je bent jaren bezig met opknappen, dan wil je eigenlijk geen rekensom maken, wat het uiteindelijk kost. Dan is het jouw auto, en begint het genieten! Die uren (vrije tijd!) steek je in de ‘pocket’ :)

    Het kan zomaar zijn, dat een opknapper voor de hobbyist heel interessant gaat worden. Voor de handel wordt (goed!) opknappen wellicht een probleem. Wellicht zoeken we in de toekomst: “308 gts gezocht, liefst door particulier gerestaureerd...”
    Ik heb in mijn achterhoofd een ‘gerestaureerde’ Pininfarina Spider’(met zo’n zes-in-lijn), waar na een jaar of drie de gaten in vielen. Niets te reclameren uiteraard, dat was een dure les!
     
    MvT likes this.
  2. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Auto's allemaal weer laten taxeren voor de 3 jaarlijkse waardebepaling.

    Interessant gesprek gehad met de taxateur ( dezelfde man als 3, 6 en 9 jaar geleden) over de waarde-ontwikkeling. Hij ziet dat de markt wel wat is teruggelopen tov pakweg 3 jaar terug maar dat toch vooral de goede auto's eigenlijk hun waarde toch behoorlijk goed vast houden en daarbij ook nauwelijks te koop komen. ( of alleen via via)

    Bij mij is de waarde van de 328 en de 38 QV een pakweg 10% gedaald. Vorige taxatie was wel precies op het hoogtepunt in de markt. De waarde van de 308 gtb dry sump is echter onveranderd gebleven en blijft daarmee wederom de duurste van het stel. Da racer wel laten taxeren maar das meer voor de lol.

    Daarnaast dit jaar voor het eerst ook de Audi 80 GTE laten taxeren. Plan is om daar dit jaar ook weer mee te gaan rijden. Moet dan ook wel All Risk verzekerd zijn en de man was er nu toch.
     
  3. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    #228 st@ven, Apr 16, 2020
    Last edited: Apr 16, 2020
    MvT likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je moet je "tafel" eens opruimen, kan echt niet ;)
     
  5. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Ach Fred weet je wat het is, hoe meer ruimte, hoe meer ruimte je tekort komt.:):)
    Maar nu je het er toch over hebt: Alles links van die rode steunpilaar gaat de komende dagen verhuizen naar mijn garagebox.
    En die witte Audi wordt straks gemerged met die groene ernaast.

    Het plan is om een replica te maken van de fabrieksauto van 1977.

    Wordt zoals dit straks Image Unavailable, Please Login
     
    Andretti Molletti and 328gts1987 like this.
  6. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Grappig, een 9 cijferig telefoonnummer op de witte Audi, dat is al een poosje geleden :)
     
  7. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Ja klopt laatste jaar rallysprints was 1991...
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zo'n jeugd hero van jou sluit aan op de YT van Harry die uitlegt waarom hij bepaalde auto's heeft (gehad) en wat de toekomst gaat doen met de markt.

     
  9. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Daar kan je je wel eens flink in vergissen! :) Je mag ze gebakjes noemen, maar dit rijtje dat Steef opnoemt gaat echt niet zo stevig dalen. Het zijn geen Mercs 190D :p) Ik keek van de week nog naar een Renault GT Tubro. Corona prijs 17K en de slopers zijn er al lang niet meer dus ik zie niet snel dat dit rijtje naar de metaal recycling gaat tenzij er een ban op benzine auto's komt die niet aan de Euro5/6 norm voldoen.

    6 weken geleden hebben we nog twee oud Panhards opgehaald uit Frankrijk, je wil er niet dood in gevonden worden en je kijkt zo op de weg zo rot zijn ze, maar die krijgen een volledige restauratie. Tja.. die kost dan opgeknapt 10K. De kosten zijn 1,5x zo hoog. We gaan het zien maar ik denk niet dat het dramatisch gaat dalen. En een hobby mag toch ook wel een beestje geld kosten. Met roken steek je ook gewoon een 10tje in de fik.
     
  10. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Inderdaad leuk plaatje Steven! Quattro ?
     
  12. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Nee hoor. De auto is van 1976. Quarto kwam pas in 1980. Dit is een 80 GTE type b1 facelift.

    Broertjes van deze: beide auto's uit 1976. De groene vannovember Image Unavailable, Please Login februari de witte van novenber
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Zo'n ding is zeldzamer dan een Ur-Quattro denk ik?
    Leuk plan trouwens om die racer te bouwen!!
     
  14. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Jammer dat het item van Ratarossa over de F40 niet gelukt is. Ik keek daar écht naar uit.... Wel leuk dat ze 'hem' hebben gevonden, jammer dat de prijs al jaren een struikelblok is.....
    Zo lang de vraagprijs belachelijk is, vergaat die auto steeds meer tot pulp......zo zonde! De verkoper heeft vast de oude marktsituatie nog in beeld...ik gun hem Ratarossa :)
     
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik hou het eigenlijk niet meer zo goed bij, en ik kan het mis hebben, maar volgens mij wordt er nog steeds niets verkocht.
    En wat verkocht wordt, gaat over de grens.
     
  16. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    In ieder geval zijn er vorige week nog twee Gallardo's verkocht, eentje bij Munsterhuis en een bij Louwman. Maar ik ben het me je eens dat deze crisis in ieder geval tijdelijk een krimp van onze welvaart oplevert.
     
    Ajax de 1e likes this.
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zoek je nog een (extra) Panhard motorblok S5 uit 1953 van een Dyna X 850cc, 42 pk ? ?
     
    VetroresinaNL likes this.
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Je hebt een PM.
     
  19. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dat de markt wat stroef wordt is een logisch gevolg (van bepaalde maatregelen), denk ik ;)
    https://thecollectables.nl/ferrari-f355-spider-1995-35000-rood-handgeschakeld
    1995, 2.7, 6-handbak, 35dkm (arnd 22.000miles), 56,5K opgebracht (ca. 60K totaal, 6% plok, around 70K $), best netjes nog, lijkt bijna nieuw.
    Ze staan ook nog op het net met dubbele km’s, en dubbele (vraag)prijs.....
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik zie ook nauwelijks beweging naar beneden ….
     
  21. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Nou....een F355 met 'maar' 35dkm op de teller voor 56,5K (ex kosten), dat is weer bijna het oude prijsniveau.
    En je ziet bij de speciale Porsches ook een daling. Niet veel, maar de oude (in mijn ogen vaak belachelijke-) prijzen zijn in veel gevallen een stuk verlaagd, maar ik denk ook dat de gretigheid ietwat is afgenomen ;)
    Zie de 964RS bijvoorbeeld, de 997 GT3RS, een 2.4S enz. Heel veel gerestaureerde klassiekers blijven nu staan.
    Het blijft bijzonder dat er aan bepaalde auto's een bizarre waarde wordt toegekend.
    Als...dat...maar...goed....gaat... Feit blijft dat ze nooit meer zo gebouwd gaan worden. Dat is een pré.
    Ik vraag me dan ook wel eens af wat een Renault Zoë, een Polestar of een Tesla model X over 50 jaar oplevert. Uiteindelijk denk ik dat dat wegwerpartikelen zijn (daar is het milieu uiteindelijk ook niet mee gediend). En wat er van de klassiekers over blijft, wie zal het zeggen. De hoop is gevestigd op de nieuwe generaties.....(maar die willen alles makkelijk). We gaan ook een geurvrije- en geluidsarme maatschappij tegemoet, wat best van invloed kan zijn....leven in stilte, zoevend over de weg, zonder emotie, zonder moeite. Wie wil dat nou?
     
    hautessa likes this.
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik niet in ieder geval!
     
  23. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik ook niet :(
     
  24. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Welk prijsniveau doel je op?

    Rond 2013 was ik in de markt voor een 348 of een F355. De 348 schommelde rond de 33k en een F355 om en nabij de 40k.

    In hoogtij rond 2016 tipte een 348 de 60k aan en een F355 rond de 80k.

    Dus nogmaals, welk oude prijsniveau doel je op?
     
  25. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Hier idem, 348/355.....maar het prijsniveau ging voor een 355 boven de 80K tot over een ton (strad.), ook voor wazige auto’s. Maar dat lijkt nu te veranderen.
    Hoe mooi een 355 ook is, ze zijn niet schaars (ruim 10.000 geproduceerd!), en kwalitatief mager. Eigenlijk onder de maat. Maar daar komen kopers vanzelf achter. In de US bleven ze onder het niveau van Europa, maar die komen nu met prijsverhogingen.
     

Share This Page