FerrariOwnersClubNL | FerrariChat

FerrariOwnersClubNL

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 348holland, Oct 24, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Wat een fantastisch evenement moet dat zaterdag geweest zijn. De nederlandstalige sectie van deze website leverde, onder voorzitterschap van de onvolprezen Henkie, in het verleden al hele mooie bijeenkomsten op, maar nooit nagenoeg 100 auto's.

    Wat is de FerrariOwnersClubNL voor club eigenlijk? Het lijkt een heel serieus initiatief. Lees ik goed dat deze door Ferrari zelf ondersteund wordt? Het lijkt er wel op, op de site (http://www.focnl.nl/) staat:

    "* De naam FerrariOwnersClubNL is tot stand gekomen na communicatie met de officiële Scuderia Ferrari Club, een onderdeel van Ferrari S.p.A."

    Maar er staat ook:

    "De stichting i.o. FerrariOwnersClubNL * is een nieuw, onafhankelijk netwerk van en voor Ferrari rijders"

    Nu geldt voor de stichting (anders dan voor de B.V. en N.V.) dat we geen wettelijke regeling voor een 'stichting i.o.' kennen. Een stichting i.o. is helemaal nix en niemand is bevoegd namens zo'n (niet bestaande) entiteit te handelen, een stichting i.o. kan dus ook nix, een niet bestaande stichting kan niet worden ingeschreven. Een bestaande met deze naam trof ik ook niet aan in het handelsregister. Lijkt me vreemd dat Ferrari zich verbindt aan lucht. Nu begunstigers zich kunnen aanmelden voor 100 euro, kan het toch ook niet zijn dat deze in een zwart gat vallen. Ik zie vast iets over het hoofd.

    Ben benieuwd, best apart als we twee officiele ferrari clubs in ons bescheiden landje krijgen. Waarom eigenlijk? Welke ruimte is er naast de bestaande ferrariclub?

    Ben benieuwd. Best spannend! Hulde dat iemand zo´n initiatief neemt, moet vreselijk veel werk zijn!

    gr.,

    Gijs
     
  2. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Ik denk niet dat er een verbintenis is met Ferrari (als bedrijf) hoor. De tekst die je aanhaalt is volgens mij om aan te geven dat men zorgvuldig is omgegaan met de naamgeving. Dit om problemen met Ferrari te voorkomen.
     
  3. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Ho,ho, je mag de naam Ferrari en de typische schrijfwijze daarvan (header website) niet zomaar ergens opplakken en de wijze waarop Ferrari haar naam pleegt te beschermen zal dat niet een kwestie van een knikje zijn. Het recht voor dit mooie initiaitief om de naam en het beeldmerk te voeren zou toch echt maken dat Ferrari zich daartoe verbonden heeft.
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dat lijkt mij een contradictio in terminis. Als je een overeenkomst hebt met Ferrari over de naamgeving hoef je ook geen problemen te verwachten met Ferrari over de naamgeving.
     
  5. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Je kunt het natuurlijk ook anders lezen:

    "* De naam FerrariOwnersClubNL is tot stand gekomen na communicatie met de officiële Scuderia Ferrari Club, een onderdeel van Ferrari S.p.A."

    Je belt de officiële Scuderia Ferrari Club Genk, die onderdeel is van Ferrari S.p.A. (?), je vertelt hen je plannen en die melden dat je beter NL achter de naam kunt zetten. Dan is de naam FerrariOwnersClubNL tot stand gekomen na communicatie met de officiële Scuderia Ferrari Club, een onderdeel van Ferrari S.p.A.

    Geen woord aan gelogen, alleen je suggereert wellicht iets anders.
     
  6. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Gijs, oude vriend..

    Ik heb er net als jij niets mee te maken en voor mij was dit de eerste keer dat ik bij een door Mel georganiseerd evenement was. Fredt was vorig jaar al bij deze Herfstrit (zelfde "bos-circuit") en was razend enthousiast. Dus ik was blij dat een groot aantal van ons uitgenodigd werd om ook deel te nemen. Ik kan alleen maar zeggen dat het super was, ik heb alleen maar zitten stuiteren in de auto. Zulke snelheden langs de bomen zonder vangrail, je moet het maar doen natuurlijk. Maar dit heb je zelf in de hand (voet) en net als op ieder circuit moesten de rijders een verklaring tekenen. Jij houdt niet van onverzekerde circuits dus misschien was dit item niet helemaal jouw ding.

    Waarom is er ruimte voor zo'n club? Precies hetzelfde waarom de Deil-meetings een recht van bestaan hadden. Enthousiaste mensen die op dat moment liever met een broodje croquet om die auto's heen praten als binnen aan het jasje-dasje-buffet.
    De FCN (toporganisatie) heeft nog steeds de voorkeur voor evenementen op een iets hoger level waardoor veel mensen de dagevenementen te duur vinden. En op deze manier wordt dat gat juist uitstekend opgevuld. Toch?

    Ik had Melvok voor dit evenement ooit 1x 1 minuut gezien en had geen idee van zijn meetings of passie. Nu proef ik op enkele draden een soort hetze tegen hem of zijn standpunten en dat vind ik echt een beetje jammer voor de man die uiteindelijk alleen maar leuke dingen voor de mensen probeert te organiseren.
    In het verleden hadden wij ook een paar supermeetings in Plopsaland georganiseerd door een muzikaal iemand. Toen waren er wat posts in de trend van "mmm, F16's waren toch veel leuker dan de Heli's, vond het iets minder dit jaar etc". Mensen die hard lopen trekken zich dat aan en wat was het resultaat? We hoefden nooit meer te komen.

    Het zou leuker zijn als er wat meer mensen zouden zijn die proberen een evenement uit de grond te stampen in plaats van jezelf altijd als eerste ergens anders aan te melden.
    Maar hee, ik deed het altijd graag en hoop iedereen in het voorjaar weer te verwelkomen.
     
  7. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Henkie, goede vriend,

    Hetze? Las je me bericht wel goed? Was juist enthousiast na al die mooie beelden, daarom wil ik er juist meer van weten. Het informele was inderdaad de kracht van de f-chat meetings. Dit lijkt echter een geinstitutionaliseerd karakter te krijgen doordat een stichting wordt genoemd en de fabriek wordt binnengehaald. Met dat laatste komt ongetwijfeld een formeler karakter, je weet hoe Ferrari zich opstelt.

    Gegeven de door jou genoemde insteek, bij een stichting hoort ook een bestuur. Lijkt met fantastisch met jou erin, Ramon S., Nofear! F-chat-sites unite!

    Bij Otto herinner ik me trouwens een ander verhaal. Ik mis hem, pracht vent!

    Verwijt over initiatieven past mij niet, dat weet je als geen ander, zal dus ook niet zo bedoeld zijn, de volgers van deze draad vanaf pagina 100 weten dat ook.

    Al met al blijf ik benieuwd, begrijp nu dat het alleen om Mel gaat, kom er eens in aub Melvok!

    Met,

    Gijs
     
  8. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Er worden inderdaad nu schijnbaar door 2 personen vraagtekens gezet over de vorm.
    En die 2 mensen waren helaas niet aanwezig daar. Jammer, dan had je het misschien onder 4 ogen kunnen bespreken of zo. Maar hier is dat toch niet zo van belang? Rijden met die auto's!
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #9 Melvok, Oct 25, 2012
    Last edited: Oct 25, 2012
    Goedemorgen Gijs, Henk, net terug van de sportclub van mijn wekelijkes coopertest en liep weer 2000 meter :)

    Heel correct dat Gijs even aantipt dat een stichting i.o. (in oprichting) nog geen enkele staus heeft: volkomen terecht.
    Om alles goed en zorgvuldig te regelen is tijd nodig. Een jaar geleden zijn we begonnen en alles zorgvuldig doen kost dus tijd.

    Contact gehad met SFC Genk en daarna dus met de fabriek zelf: de namen van fabrieks officials wil ik hier niet vernoemen maar je mag ze via pb wel hebben.

    We gingen idd "niet over 1 dag ijs" en zijn steeds zo zorgvuldig mogelijk !

    Maar je mail kan niet op een beter moment hier komen:

    de akte is vandaag gepasseerd dus vanaf vandaag bestaat de stichting FerrariOwnersClubNL officieel !

    Dan de vraag: is er ruimte ?

    Feiten spreken .... Er zijn rond de 3000 F's in Nederland. Er zijn (inschatting) 600 rijders bij een club, 20% dus .....

    Uit vele babbels bij veel evenementen gaven erg veel rijders "geen lid" of "niet meer" te zijn van een club maar wel iets te zoeken....

    We gaan nu voor een Club van 100 .... en het lijkt dus goed te gaan.

    De drie grote F bedrijven in Nederland zijn allen geinformeerd en alle drie zijn enthousiast en gaven aan de nieuwe club volledig te gaan ondersteunen.

    Een betere start kan toch niet ?

    Heb je vragen of kritiek (liefst opbouwend) ? We staan voor alles open in een heldere discussie; mail of kom eens aan in Amersfoort.

    Als jonge organisatie willen we graag (bij)leren ... en de huidige evenementen -indien nodig of gewenst- nog beter maken...

    Tijd: ja, het kost ongelooflijk veel tijd ..... maar die heb ik er voor over en het ondersteunende team ook ...

    Let's Roll !
     
  10. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Tijd zat toch majoor b.d.?? ;) Mooi initiatief in mijn ogen!! Succes!
     
  11. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Geweldig inititatief Mel.

    Ongeloofelijk hoeveel tijd jij in deze nieuwe club investeerd.
    Daarnaast geweldig dat de officiële dealers meegaan en je ook supporten in deze.
     
  12. greyboxer

    greyboxer F1 World Champ

    Dec 8, 2004
    12,282
    South East
    Full Name:
    Jimmie
  13. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    We agree with you. But they exist already for years ;)
    Why do you think Rob blacklisted them? Look at your post ;)
     
  14. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    As Henk said, those forums are not new. In any case, this thread has nothing to do with those forums, it is about the formation of a new Dutch Ferrari Owners Club. Please don't jump to conclusions - if you can't understand the language but are interested, kindly ask for a translation before commenting.


    Onno
     
  15. evandaalen

    evandaalen Formula 3
    Consultant

    Feb 7, 2004
    2,394
    Deventer, NL
    Full Name:
    Edvar van Daalen
    Mel, dit forum heeft geen "Likes" zoals FB, maar anders zou ik er graag gebruik van willen maken!

    Dus:

    LIKE!

    ;)
     
  16. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Mijn optiek.

    Jammer dat er vaak zo negatief over initiatieven wordt gedaan. Ik verwelkom ze altijd met open armen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en hoe meer meetings hoe groter de kans dat ik er bij één aanwezig kan zijn. Meedoen met iets en achteraf kritiek leveren is niet zo moeilijk, iets moois op poten zetten met de beste bedoelingen is heel iets anders.

    Dus ook dit initiatief ga ik uitproberen. Als ik zie hoeveel tijd er in het organiseren van een rit gaat zitten, kan ik me een beetje voorstellen wat Mel hier aan tijd voor kwijt is. Ik hoop volgend jaar mee te kunnen doen met een Deilmeeting, FOCNLmeeting of pannenkoekmeeting (liefst allemaal natuurlijk :)). Met een groep rijden blijft natuurlijk vele malen leuker dan er in je ééntje op uit.

    Ben zelf ook nog met iets bezig, maar daarover later meer.
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1 Ed.

    Waar ben jij mee bezig dan? FerrariDriversClub.NL?:D:D:D
     
  18. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Hahaha, nee hoor Fred niets van dien aard. Gewoon een leuk ritje. Als alles voor mekaar is volgen de details.
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #19 Melvok, Feb 22, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  20. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Wow, dat ziet er fantastisch uit!
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #21 Melvok, Mar 3, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  22. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Valt samen met de jaarvergadering van SFCGenk.
    Kan er dus helaas niet bij zijn.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kee, dank, kan je ze de hartelijke groeten doen Ben ?
     
  24. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Zal ik doen Mel.
     
  25. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel

Share This Page