Ferrari Mondial 3.2 verbrande koppeling? | Page 2 | FerrariChat

Ferrari Mondial 3.2 verbrande koppeling?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by milko1969, May 29, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    De mondial is hydrolisch :cool: dat is ook gelijk de reden dat er niets valt af te stellen. Alleen als je een verstelbare (hefboom) vork maakt. die heb ik dan ook gemaakt :p (Was dan ook meer uit noodzaak..)
     
    Andretti Molletti likes this.
  2. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Hydrolisch?? Das nieuw voor me :p ... maar hydraulisch ken ik wel ;)
    Als je die (hydraulisch) verstelbaar moet maken dan moet je straks wel even goed kijken als alles weer in elkaar zit of de slag van het hydraulisch systeem wel voldoende is. Ik zie dat systeem ook bij Alfa en dat is van (af fabriek) verstelbaar naar niet verstelbaar "geëvolueerd".
    Als de verstelling nl niet goed staat "fik" je zo weer je koppeling eruit en dat zou superzonde zijn natuurlijk!
    We wachten op de foto's.... ;)
     
  3. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #28 MvT, Jun 9, 2021
    Last edited: Jun 9, 2021
    hydraulisch bedoel ik ;) is altijd zo ..... typen op een mobieltje..

    Dit is de eerste (probeer) versie. Van versie twee met een dubbele borgmoer geen foto's. De laatste versie heeft ook een platte kop waar de draaipen ingaat. Enfin... mijn originele vork was dus ingekort met een verkeerde slave cylinder, dan krijg je dus inderdaad fenomenen die je opnoemt en dat ik hem kocht was dus ook de koppeling verbrand inclusief het vliegwiel. De laatste was ook neg eens doormidden gescheurd door de hitte.

    Ik wist dus niet de originele lengte en kon er moeilijk iets bij lassen. toen maar deze oplossing bedacht omdat ik nergen een gebruikte of nieuwe kon vinden. Kwam Ferrari gelukkig nog op de proppen met de originele lengte :) inmiddels dus weer 50K verder

    Image Unavailable, Please Login
     
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Nee, breng hem niet naar Guus, heb al meer dan 20 jaar mijn vaste adres en die weet precies hoe je met dit materiaal omgaat.
    Heeft er meerdere in onderhoud en werkte in het verleden ook samen met Guus.
    Rekent een heel acceptabel uurtarief, maar belangrijker nog hij is zeer technisch op detail, daar houd ik van.
     

    Attached Files:

  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Maakt mij niet uit hoe hij het oplost, origineel, hydraulisch of hydrolisch, :D:Dals het maar wordt opgelost!
    Als ik maar weer lekker kan rijden, de rest vindt ik eigenlijk minder interessant om eerlijk te zijn, kan en wil het zelf toch niet doen.
    Ben ik niet voor in de wieg gelegd, heb er absoluut geen geduld voor. Ook niet voor wassen met de hand en poetsen, daar hebben ze een prima carwash voor en dan blinkt hij ook weer prachtig.
    Maar nogmaals ieder zijn ding en manier van hobby beleving zullen we maar zeggen.
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hij heet Marc Maas van Special Car Care uit Oosterhout.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    o_O...

    Moet je natuurlijk zelf weten maar na zoveel keer (en dat tikt aan bij auto's van +20 jaar) is de lak wel dof/bekrast.
    Met Emmertje (2x) een vacht-handschoen en radiootje is het in 20min gefixed. Heb je gelijk excuus hem "droog" te rijden :D
     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #33 milko1969, Jun 10, 2021
    Last edited: Jun 10, 2021
    Lak is nog prima hoor, glanst mooi, maar had al her en der wat kleine krasjes, hij krijgt altijd het duurste hotwax programma, keer of zes per jaar en een keer per jaar een polish poetsbeurt, jawel met de hand.
     

    Attached Files:

  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Share This Page