Ferrari blauw, Alpine rood | Page 3 | FerrariChat

Ferrari blauw, Alpine rood

Discussion in 'Holland/Belgium' started by aero, Oct 3, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Zo die zien er inderdaad als nieuw uit.
     
  2. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat ziet er heel mooi uit!
     
  3. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    De Alpine gaat naar zijn thuisland deze zomer, ik ga samen met collega Ferrari rijder naar de Le Mans Classic in het 2e weekeinde van juli. De camping binnen het circuit is juist op tijd geboekt, is inmiddels vol (Epinettes).
    Het plan is om donderdag af te gaan reizen. In de voorbereiding nog wat kleine zaken aan de Alpine aanpakken en slom gaan inpakken, de enige bagageruimte is de achterbank....
    Zijn er nog meer die de trip gaan maken?
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welk profiel?! Ik zie alleen de rampante :p

    Zo'n trip naar Le mans staat nog op de bucket list maar ik heb keuzes moeten maken voor dit seizoen :rolleyes: en deze paste er echt niet meer in…

    Ben wel heel benieuwd hoe/waar en waarmee. Ben zelf niet zo'n kampeerder maar wil het wel "goed" doen dus ben benieuwd hoe je dat doet en of het bevalt. Hopelijk blijft het droog, ik heb foto's gezien van F40's in de modder :(. Wel cool maar niet ideaal…
    Je banden/velgen zullen erna wel "iets" anders uitzien maar met een beetje schoonmaak-vlijt is dat wel weer goed te maken, mooie set.

    Ps Ik was afgelopen zaterdag net te laat om je nog effen te spreken, je had de sleutel al in het contact, mooie Dino trouwens. Ben ik al een paar tegen gekomen...
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik heb je toch verteld dat de 944 en de Mondial meer ruimte hebben voor de tent en slaapzakken....... afijn, eerst maar eens zien of we na aankomend weekend de trip nog steeds gaan maken met de Alpine.............ik zeg B.... ruimte/zwart groot en Le Mans Historie.
     
  6. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Dit wordt voor mij de 4e keer LMC, de tweede keer kamperen op het circuit. Dat is eigenlijk de enige manier om het goed te doen, wij nemen een tent maar groter mag ook. Het leukete is om met een klassieker of iets bijzonders te komen, vorige keer me verbaasd waar vooral de Engelsen mee (durven) komen. Soms was heg spul zo gaar dat ik er zelf geen rondje om de kerk mee zou durven rijden.
    Door op het circuit te blijven gedurende 3 dagen krijg je echt alles mee, het racen in de navht is echt gaaf, zeker bij auto's als M1, 930, en BBLM, die vlammen die daar uit komen en de oplichtende remschuiven....
    Dan het je nog het binnenterrein waar honderden clubauto's staan, kortom als je alleen overdag en een deel 's avonds gaat doe je jezelf te kort.
    Oftewel, vat een tent, past bij jou ook in de auto, en rijdt naar Le Mans.
    Nog een kleine tip: het oude centrum van Le Mans is werkelijk schitterend, je waant je in de middeleeuwen.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bedankt voor de tips, ga ze zeker (in de toekomst) gebruiken, Emil. Tent in een F430?! Dan wel een backpackers exemplaar zonder toilet :p

    We verwachten wel een mooi (foto)verslag tzt. Beloof ik het ook te doen van Goodwood & Targa Florio.
     
  8. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Fred, tuulijk past een tent in een F430, het zal niet ruim slapen zijn maar daar ben je ook niet voor in Le Mans. Nogmaals is dit in mijn optiek de enige goede optie (of een luxer campeermiddel). Op en neer rijden hebben we ook 2 keer gedaan maar dan is het elke keer filerijden in de ochtend, aan het eind van de dag ben je gaar van alle indrukken en moet je nog een stuk terug, dan is een klein tentje ineens heel erg lekker hoor.
    Ben niet zo'n fotograaf maar zal in de aanloop en daar zelf wel wat schieten, is dan wel iphone werk..
    Volgende week eerst langs Zoet Racing om een koelvloeistofsensor te halen en even bij ze binnen te kijken, ze hebben een schitterend gerestaureerde Europacup V6 turbo staan. Meteen een goede rit om de betrouwbaarheid aan te tonen. Onlangs uit de winterslaap gehaald en zonder morren aanslaan, da's bij de Dino wel wat meer moeite.
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #59 328gts1987, Mar 28, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Iphone foto's die eventueel worden voorzien van wat toelichting worden zeer gewaardeerd.

    Na je uitleg van jou tent komt hier thuis de volgende optie ter sprake: voorzien van TV, internet, telefoon, verwarming, skylight en muziek installatie.
    Indien slim gekozen bij een laadpaal met in de buurt (Mc Donalds?) schoon toilet :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login
     
  10. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Kan je zoiets ook niet kwijt in een FF, heb je geen stroom nodig, daar doen ze niet aan in LM!
    Je krijgt op de camoing 35m2, met mogelijkheid om te ******n en een wc, verdere voorzieningen niet aanwezig.
     
  11. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    Ik ben op Le Mans Classic met de Maseraticlub. Weet alleen nog niet met welke auto ik ga, want al mijn eigen auto's die ik tot nu toe gebruikt heb om naar Le Mans te gaan (classic en 24 uren) zijn op de een of andere manier stuk gegaan op weg naar of terug van dat circuit. Schijnt een vloek op te rusten...
    Enige trips die goed gingen de afgelopen 10 jaar waren met een Audi testauto en een keer met een andere journalist samen, maar dat was meer geluk dan wijsheid want toen hebben we op een haar na een ondergelopen tunnel bij Parijs overleefd. Kans is dus groot dat ik met een Kia Rio leenauto arriveer als ik iets uit eigen garage pak...
     
  12. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Vandaag een ruime testrit gemaakt naar Zoet Racing in Harderwijk, heb bij die jongens een thermoswitch gehaald omdat mijn temp. controle lampje blijft branden. Het metertje doet het overigens wel dus geen paniek aan boord. Tevens een mooi ritje om de betrouwbaarheid van de Alpine te testen. Als je dan toch in die omgeving bent is een uitstapje naar Prins Classucs bijna een must.
    Al langere tijd heb ik een oogje op een origineel Nederlandse Aston Martin DB7 Vantage. Vandaag heb ik er in gereden maar ik moet bekennen dat deze auto me weinig deed, dit soort auto's is toch vooral emotie en die gaf het bij mij te weinig.
    De Alpine heeft zich op deze ruim 300 km voorbeeldig gedragen, zeer comfortabel en stil, da's best prettig op weg naar Le Mans.

    We gaan mogelijk nog iets anders zien voor die trip, zou zo maar kunnen dat we wat "ruimer" kunnen zitten.

    Wordt vervolgd!
     
  13. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Dat nog net niet maar de Alpine deed aardig zijn best om zijn reputatie waar te maken.
    Omdat de GT4 voor ondehoud weg is mag de Alpine in de garage ipv onder de carpoort.
    Dat heb ik dus geweten, na een nachtje een enorme benzinelucht in de garage. Nadere inspectie leerde me dat de brandstofpomp (Bosch....) lekte. Tijdelijk de boel afgestopt omdat we op vakantie gingen. Gisteren een nieuwe geplaatst en werd het volgende probleem zichtbaar. Blijkbaar geeft een nieuwe pomp wat meer druk want nu ging een toevoerslang naar het injectiesysteem lekken.
    Ik was daar overigens al op gewezen door de eigenaar van Zoet Racing dat die slang een verdachte was.
    Ik heb de boel tijdelijk met een extra slangenklem weer vast kunnen zetten, nu even op zoek naar een goede vervanger.
    De weg naar Le Mans zit vol met uitdagingen, da's inmiddels wel duidelijk, nog 2 maanden.
     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Oude slangen zijn levensgevaarlijk idd...
    Alpine's staan er ook nog om bekend, dus ik zou zoveel mogelijk oude meuk vervangen.
     
  15. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #65 aero, Jul 12, 2016
    Last edited: Jul 12, 2016
    Afgelopen weekeinde samen met Milko 1969 naar de Le Mans Classic (LMC) geweest. Natuurlijk de Renault genomen.
    Heen zijn we op donderdag vertrokken om de grote meute voor te blijven, reis verliep zeer voorspoedig op wat fileleed en een behoorlijk omleiding na. Waar ik het meest bang voor was is niet gebeurd, hoge temperaturen en files is niet echt een lekkere combinatie voor de Alpine. Kortom een supersnelle stille comfortabele reisauto.
    Op de camping (Epinettes) was het op donderdag nog rustig, toen we vrijdag van het circuit terug kwamen was alles volgebouwd, was een sfeer!
    Vrijdag is een heerlijk rustige dag waar je alles lekker op je kan in laten werken. Het leuke van deze camping is dat je via de camping Hoax waar alle teams staan richting het circuit kan, leuk om ook die sfeer te proeven, bonus is een tentje waar ze prima pizza's bier een koffie hadden.
    Zaterdag is mega druk, dus vooral rond de clubstands rondgehangen waar ook de auto's die het circuit op moeten langs komen, rondom de heetste tijd terug naar de camping voor een verfrissende ****** (prima geregeld) en wat schaduw. Later op de dag weer naar het circuit om ook in de avond te genieten, het rijden in het donker blijft erg spectaculair.
    Zondag nog even afgesloten bij de shops en wat races, ook redelijk op tijd vertrokken om wederom de meute voor te blijven. Trip liep voorspoedig totdat we bij een tolpoort aankwamen en de auto niet meer uit de 5e versnelling wilde....
    Tja, daar sta je dan, ik had er al eerder over gelezen dat zoiets wel vaker voorkomt, schakelstang met de bak losgeschoten, is schijnbaar ook redelijk makkelijk te verhelpen maar met een hete bak en bijna 30 graden onder de auto gaan liggen leek me niet zo'n heel strak plan. We moesten nog 300 km, voornamelijk snelweg tot aan huis, hadden net getankt, dan maar proberen op de "automaat". Wegrijden vanuit stilstand is ff een dingetje maar eenmaal wat snelheid gaat het wel, ik heb zo'n Area kastje dus bij de meeste poortjes hoef ik niet tot 0, was nog even spannend bij Antwerpen vanwege een opkomende file maar ook daar hebben we het gered met anticiperend rijden. Al met al zonder echte vertraging thuisgekomen. Hulde aan de soepele V6 Renault motor.
    Dit weekeinde eens kijken of de fix net zo makkelijk is als wordt geschreven.
    O ja, mijn snelheidsmeter was op de heenreis al bij Antwerpen gestopt....
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Zal idd relatief simpel zijn. Bepaalde Alfa's hadden hier ook last van.
    Was 1 minuut werk, maar wel bij voorkeur op een brug.
    Was even snel fixen geen betere keuze geweest? In zijn 5 wegrijden lijkt mij minder lekker voor de koppeling bv :)

    Wel mooie trip!
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooi verhaal over een mooie auto !

    Getsie, zal je net bij zo'n verplichte stop gebeuren ... alles gloeiend heet en je weet nog niet hoe zoiets verholpen kan worden.

    Benieuwd hoe je het gaat oplossen ...
     
  18. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Was zeker een mooie trip, voor herhaling vatbaar.
    Even snel fixen is even door mijn hoofd gegaan, grootste probleem is bereikbaarheid, je moet midden onder de auto zijn, het ding veilig op hoogte (meer dan een band wisselen) krijgen onderweg is niet te doen. In de wetenschap dat we eigenlijk alleen nog snelweg hadden te gaan hebben we de gok gewaagd, uiteindelijk slechts 2 keer vanuit stilstand moeten vertrekken, die mazzel hadden we gelukkig.
    Vrijdag gaan we eens kijken of we de boel gemaakt gaan krijgen.
     
  19. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #69 aero, Jul 15, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hij is gevonden, de ontbrekende verbinding met de bak, buitenste flensje van het rubber volledig weg, is een bekend euvel. Zojuist bij de plaatselijke Renault dealer kunnen bestellen, maandag binnen.
    Image Unavailable, Please Login
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Prachtig verslag en wakkert interesse aan om ook eens te gaan. Misschien maar eens op de lijst zetten voor volgend jaar (samen met tour auto)

    Ook de twist (gelukkig op de terug reis) maakt het verhaal niet alleen persoonlijk maar leerzaam bovendien. Waar zit dat rubbertje precies? functie?

    Eind goed al goed daar gaat het om. Waar zijn de (bewijs)plaatjes? :p
     
  21. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Volgend jaar zal niet lukken, LMC is een tweejaarlijks evenement.
    Ik heb een paar foto's genomen, zal ze volgende week plaatsen, ben niet zo'n fotograaf echter...
    Het rubber zit op een hevel die op de kop van de bak zit, aangezien de motor net als bij een 911 achter de achteras zit is de kop van de bak zo'n beetje midden onder de auto, laten we zeggen op zijn minst lastig te bereiken als je langs de snelweg staat, laat staan veilig op een krik.
     
  22. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Zowel de heen als terugreis is een groot feest, als je via Rouen rijdt volg je tevens de route die alle Engelsen volgen, je komt werkelojk van alles tegen.
    Op het evenement zelf hoef je totaal geen haast te hebben om alles te zien, vrijdag kwalificaties tot in de avond, in totaal rijden er 6 plateau's ( in feite tijdsperiodes van de auto's), die rijden allemaal 3 keer om de 24 uur vol te maken vanaf zaterdag 15:00 uur. Nieuw was dit jaar een catergorie group C racers vanaf 1981 en een aparte race voor Jaguar competitie.
    De races volgen elkaar in een mooi tempo op, tijdens het opstellen voordat een plateau de baan op gaat worden ze opgesteld bij de clubs, dat geeft je de gelegenheid om echt naast de auto's te staan. Na de race gaat het spul via het interne circuit weer terug naar de paddock, loop je dus ook weer tussen de auto's.
    Als het weer is zoals vorig weekeind is het echt een groot feest, als je dan niet hoeft te rijden naar een accomodatie heb je ook geen gedoe met parkeren of vermoeid terug hoeven rijden, je loopt namelijk heel wat af op zo'n dag.
    Tel daarbij op dat je van alles ziet wat je niet eerder hebt gezien, dit jaar een prachtige display van zeker 8 klassieke racetransporters bijvoorbeeld..
     
  23. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #73 aero, Jul 18, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  24. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #74 aero, Jul 18, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  25. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #75 aero, Jul 18, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Share This Page