Ferrari 296 GTB, wat vinden we er van? | Page 2 | FerrariChat

Ferrari 296 GTB, wat vinden we er van?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by milko1969, Jun 30, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik ben niet kapot voor de voor- en achterlampen en van de zwarte A-stijlen. Verder vind ik het wel een redelijk geslaagd model. Echter niet heel spannend na wat we al vanaf de 458 hebben gezien.

    Ik snap de positionering t.o.v. de F8 niet. Waarom twee modellen met een stille turbomotor achterin met soortgelijke prestaties? Had me logischer geleken als ze de brandstofmotor in de 296 nog net iets krachtiger hadden gemaakt en volgend jaar als opvolger van de F8 hadden gepresenteerd.
     
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Of gewoon volledig atmosferisch zonder hybride techniek en een pekaatje of 550 - 600 maximaal, was mooie instapper geweest, voldoende om een gemiddelde 911 naar de kroon te steken, vanaf prijs net boven de 200k in Nederland. Zo kun je binnen het merk nog eens een stapje omhoog maken. Maar ach wat weet ik er nu toch van, zit pas negentien jaar in het automotive vak!
     
  3. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Die auto is er denk ik al ruim 10 jaar in de vorm vd 458. Had ook al een goede dubbele koppeling. Afgezien van een beetje gewicht, interieur en uiterlijk (subjectief; vind zelf de 296 niet mooier) zou die auto nu denk ik niet heel veel beter gemaakt kunnen worden als die dezelfde max 600 pk meekrijgt.

    Hij zou denk ik door Ferrari zeker met de Nederlandse BPM die voor zo’n atmosferische auto waarschijnlijk torenhoog zou zijn ook niet voor rond de 200k hier verkocht worden. De 458 was 10 jaar inflatie geleden met lagere BPM volgens mij ook al niet voor dat bedrag te koop
     
    Melvok likes this.
  4. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Niet mijn auto. Ik vind hem ook niet zo mooi.
    Ik heb niets met hybride en elektrische auto's, iets dat ik zie als iets voor de massa. Voor de commuter. Ik begrijp dat we daar heen moeten, maar voor gewone dagelijkse trommeltjes, en in die categorie heeft Ferrari nog nooit een auto gebouwd.
    Ferrari bouwt exoten. Mooie sportwagens met emotie. Een belangrijk deel daarvan ligt achter je rug te brullen en te trillen.

    Ik snap dus ook die formula-e niet. Als je het milieu wilt sparen met een auto van 2000+ kg die je in 3 seconden naar de 100 schiet om de goedkeuring van die volgevreten bureaucraten als Timmermans tevreden te stellen, schiet je je doel voorbij.
    Elektrische auto's moeten gewoon doen waar ze voor zijn en dat is het dagelijkse verkeer vervangen.
    Autosport en sportauto's zou je gewoon moeten laten voor wat ze zijn. Polo wordt ook nog steeds met paarden gespeeld en niet met elektrische brommers.
    Voor autosport en sportwagens zou ik ook graag zo'n status apart zien.

    Ik begrijp overigens dat ik de minderheidsmening heb hoor

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ben bang voor je dat sportauto's niet uitgezonderd worden.

    Bugatti is ook net overgenomen door (of ondergebracht bij) Rimac. Misschien dat Porsche en Lamborghini ook wel de toekomstige supersportwagens gaan baseren op de elektrische aandrijftechniek van Rimac.

    https://www.ad.nl/auto/bugatti-overgenomen-door-relatief-onbekend-bedrijf-uit-kroatie~a6f86844/

    Van 0 naar 100 in drie seconden is trouwens meer een prestatieniveau van een brandstofauto dan van een elektrische auto :p

    De Rimac Nevera zit binnen 2 seconden op de 100 km/u. Nog veel indrukwekkender is dat de auto in zo'n 9 seconden op 300 km/u zit....
     
  6. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Klopt wel, en ik weet dat ze sneller kunnen optrekken.
    Iets wat ik overigens zelden doe.

    Ze zijn ook stiller en zwaarder. Allemaal eigenschappen die ik niet zoek in een sportwagen.

    Ik kan ook uitleggen aan een Polo-speler dat een elektrische brommer minder hobbelt en sneller optrekt dan een paard, maar toch blijven ze paardrijden.

    Ik ben dus verstokt ouderwets

    In ieder geval geen potentiële klant voor dit soort auto's

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
    Melvok likes this.
  7. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik zou overigens hetzelfde zeggen als er morgen een nieuw sportwagenmerk met een kernreactor als aandrijflijn op de markt zou komen. Al brak die alle records.

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik heb je toch wel eens een paar keer hard, waarschijnlijk maximaal, zien accelereren de afgelopen maand in tussensprintjes. Maar misschien heb ik het mis en moet ik het jouw betere helft even vragen die bij één van die ritjes naast je zat en daar ook wel wat over had te melden na afloop;)

    Alle gekheid terug op de stokjes: je zult ongetwijfeld in heel veel testverslagen maar ook van bijvoorbeeld van mensen met een snelle Tesla ongelooflijk positieve berichten hebben gelezen over de bizarre acceleratie van de snelste EV's en de vreugde die testers en eigenaren daarmee beleven. Zou ook gek zijn als dat niet zo zou zijn; het acceleratievermogen is altijd van belang geweest om te beoordelen of een auto naar de huidige maatstaven een snelle sportauto is of niet en dan zou het nu de EV's op dat gebied domineren opeens niet meer relevant zijn.
     
  9. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Dat klopt wel, maar vooral omdat ik het drama bij voluit wegperen mooi vind. Op z'n snelst van 0-100 zul je mij niet snel zien doen.

    Dat mensen enthousiast zijn over elektrische wagens geloof ik best. Een vriend van mij had een van de eerste Tesla Roadsters destijds, en dat was best leuk. Vooral omdat het nieuw was. Een heel rondje Zandvoort kon hij echter niet aan wegens oververhitte batterijen.

    Voor de dagelijkse ritjes naar kantoor is het prima, maar ook dan hoef ik weer niet zo hard op te trekken.

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Kl
    klopt ook wel, maar ik schets een ideaalplaatje.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    :D:D:D

    from the other single clutch lover ;)
     
    EnzoItaly likes this.
  12. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Gisteren in Brussel geluid gehoord van de 269 GTB, klinkt goed.
    Vandaag bij mijn vrienden in Hilversum met de configurator mogen spelen, zijn een paar nieuwe topkleuren in het programma opgenomen, alles kan weer in carbon, ws leuk om te doen, nu maar weer verder dromen...en tandje bijztten....lol..
     
  13. rpmtifosi

    rpmtifosi Formula 3

    Nov 5, 2003
    2,466
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Afgelopen weekend ook een private view gehad van de 296GTB bij Ferrari Monza.
    Mooie wagen, maar had toch niet meteen een ‘WoW-gevoel’
    De achterkant (achterlichten) is echt wennen, het interieur viel me ook wat tegen, ben niet zo’n fan van dat high tech instrumentenpaneel met touchpads en toestanden.
    Het motorgeluid vond ik zeker niet verkeerd voor een V6.
    Ben benieuwd hoe hij rijdt, ik was aangenaam verrast van mijn testrit met de SF90 Stradale en ik verwacht dat deze minstens even leuk is om te rijden, Ferrari zelf beloofd dat hij zelfs veel leuker is!
    In afwachting van een testrit verkies ik qua looks en uitstraling toch een F8 Tributo boven deze 296GTB, maar ik ben dan misschien ook wel bevooroordeeld... ;)

    https://www.ferrarichat.com/forum/threads/f8-tributo-new-stablemate-for-my-challenge-stradale.643700/
     
    Melvok and Harry-SZ like this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zou je denken? Hopelijk zie ik hem zondag met dat speciale kenteken.
     
    rpmtifosi likes this.
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Wow, jouw F8 in dat Grigio alloy (lijkt wel lichtblauw) is schitterend!
    Dan heb je ook echt geen 296GTB meer nodig :)
     
    rpmtifosi likes this.
  16. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Melvok likes this.
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, ik vind hem echt fantastisch! Zeker in die kleur en met dat black pack.

    Ik ben het wel eens met de kritiek op deze auto's: alles lijkt op elkaar (296GTB, Maserati MC20, Lotus Emira, McLaren, zelfs Alfa 4C etc..)
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hebbe hebbe hebbe :D:D:D
     
    Ajax de 1e likes this.
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We gaan hem zeer binnenkort zelf bewonderen, toch ?
     
  20. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kwam deze video van Sam tegen die in de 296 mocht rijden. Hij is er zeer positief over. Ik kijk of ik 23e de auto kan zien bij Kroy als hij daar staat
     
  22. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,358
    De Asetto striping maakt van de auto bijna een clowns-auto; dat ziet er niet uit.
    Ben wel blij dat Ferrari nu echt eens een rijders-auto heeft willen maken; tenminste dat werd verteld vorig jaar tijdens de private introductie door een aantal fabrieksrijders. Denk dat ik binnenkort de auto zelf eens ga/kan testen.
    In de spider ben ik zeker geïnteresseerd.
     
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Een puntje de achterlichten van de 296 GTB hebben naar mijn mening een hoog gadget gehalte.

    Voorlopig is de 296 GTB niet bij te houden als deze eenmaal rolt, ben benieuwd hoeveel exemplaren uit de fabriek gaan komen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  24. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,358
    Veel gaan ze er van verkopen; heel veel. Dit gaat het nieuwe platform voor de toerkomst worden. Zelfs de nieuwe racers worden gebouwd met de 296 als basis; echter dan zonder het hybride systeem.
     
  25. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Jij doelt op deze video denk ik?

     

Share This Page