Ferrari 296 GTB, wat vinden we er van? | FerrariChat

Ferrari 296 GTB, wat vinden we er van?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by milko1969, Jun 30, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zag zojuist online de presentatie clip van de 296GTB, gaaf geluid met die V6 en door zijn compactheid een knipoog naar het verleden, ik vind voor het eerst een nieuw model mooi en indrukwekkend. En jullie?
    Iemand al enig idee van het prijs niveau? Zal wel richting de 300k lopen denk ik?
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja heel snel, zeker in NL.
    Ik vind hem geweldig en die motor ook. Prachtig compact powerhouse!
     
  3. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Model is, op de achterlichten na, erg mooi.
    De achterlichten lijken wat op de US markt gericht :D
     
    bigodino likes this.
  4. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Mooi model.
    Heb begrepen dat deze naast de F8 wordt positioneert.
    Echter door lagere CO2 zal deze iets goedkoper zijn.
     
  5. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Volgens autonieuws.be

    De eerste auto’s worden in het eerste kwartaal van volgend jaar geleverd. De 296 GTB wordt in Italië aangeboden voor € 269.000 inclusief btw. Voor de versie met het Assetto Fiorano Pack vraagt Ferrari € 302.000
     
  6. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Net wat video's bekeken, maar nee helaas kan het mij niet bekoren, ik kies dan toch voor de Maserati MC-20, vind deze kwa looks toch beter geslaagd.
     
  7. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,413
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Bij de eerste beelden kreeg een Amerikaans gevoel beetje Ford GT en Corvette. Vooral van af voor gezien.

    Maar na wat meer foto’s gezien te hebben vind ik hem wel mooi. Vooral de achterkant wat mijn inziens een mooie verwijzing is naar de 250LM

    Vraag mij alleen af wat als ze hem gemaakt hadden zonder hybriden dus een pk of 600 en een 200kg lichter. Lijkt mij ook erg leuk.

    snap dat dit de huidige tijd is en dat Ferrari hier in mee gaat.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Overloper :D:D:D
     
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Met Hybride techniek voldoet Ferrari aan de uitstoot eisen voor hun productie, fabrikanten worden hier zwaar op afgerekend, heeft niets met meer of minder vermogen te maken. Zuiver om geen boetes te krijgen vanuit de overheid.
     
  10. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik snap de strategie niet helemaal, want gevoelsmatig zou de 296 onder de F8 moeten vallen. Echter kwa cijfers doet hij dat niet volgens mij.

    Daarnaast vind ik de wildgroei aan modellen afbreuk doen aan de identiteit van het merk. Echter de gekozen techniek is het resultaat van kortzichtige regelgeving bij overheden, dus geen vrijwillige keuze. Wat dat betreft weer goed opgelost dus...

    Ik vind het design wel echt geweldig btw!


    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
    EnzoItaly and Melvok like this.
  11. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Ik heb het vermoeden dat Ferrari niet de aantallen kan produceren van de F8 ivm doelstelling uitstoot van alle auto's vandaar ook de trage levering van de F8's.
    Bij de intro van de SF90 riep ik nog nooit een hybride Ferrari... maar nu ik met de SF90 gereden heb, heb ik eerlijk gezegd moeten toegeven , dat ze best spannend zijn. Laatste weken met een Porsche 918 gereden, dat is echt een voorbeeld van een hele spannende hybride... Ik verwacht de 296 GTB zeker zo spannend te worden, dus toch maar een aanvraag ingediend voor de 296 GTB.
     
  12. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
    Ik vind de achterlichten niet Ferrari-isch. Voorkant breed en toont erg laag. Ongelofelijk hoge vermogen die motor. Bizar snel.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  13. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    hahaha, ik ben mijn liefde voor Ferrari nog niet verloren hoor, het komt voornamelijk omdat ik zo ouderwets ben ingesteld en het maar moeilijk te verkroppen vind dat de atmosferische 8 en 12 cylinders ten dode zijn opgeschreven, en de turbo/hydride/plugin en wat nog meer er gewoon aankomen, ook voor merken als Ferrari, Mclaren Porsche willen ze overleven.

    Maar om nou gelijk maar met de witte vlag te zwaaien en een Tesla te kopen, dat gaat me echt te ver....... :p overloper.
     
    Melvok, Ferryducati and Ajax de 1e like this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is alleen maar om de eager van snelheid door de weeks (anoniem) te stillen hoor.
    Werkelijk indrukwekkend hoe snel dat (met zo'n gewicht) vooruit gaat en nog steeds onverslagen (zelfs Porsche moest een 2 traps versnellingsbak in de taycan bouwen om de sprint te evenaren... droevig eigenlijk voor zo'n merk)
    Zelf al eens geprobeerd in een Tesla te sprinten? Moet ik eens naast de Hurican komen staan en sprintje doen? Jij lacht dan met brede grijns door de emotie/beleving maar dan wel verliezend en kijkend naar de achterpartij van...
    Ik lach dan ook maar op een andere manier, niet door beleving maar zoals Max Verstappen op een podium, voor de winst hoe saai ook gewonnen zoals laatst...
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Allereerst de aandrijving. Een zespitter... Het zat er al lang aan te komen maar de "nieuwe dino" is er anno 2021. Kan mij persoonlijk niet bekoren maar hoort bij de tijd waarin we leven. Nix mag meer tegenwoordig, terwijl in de '80/'90 nix te gek was. Hoe gekker hoe beter (denk aan F40 of Countach of zelfs een DeLoren enz.) Alles was toegestaan. Concerten met +100.000 man op de been om nog maar eens wat te noemen. Allemaal zaken die we niet meer mee gaan maken in de toekomst, door de regeltjes...

    Alleen door dit tijdperk van "regeltjes" (hoewel ik wel wat uitzonderingen kan noemen in de branch waarin ik zit...:rolleyes: maar dan moet je wel serieus $$$ hebben :p) hebben we dus nu een Ferrari 6 cilinder. Hybride om de prestaties van de F8 te overtreffen want anders koopt niemand de 298GTB.

    Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik 2 weken gelden op de Italytrip leerde dat alle (historische) 6 cilinders van Ferrari in-lijn waren (Lampredi).
    Dat de Dino de eerste (en laatste) V6 was maar nooit een rol van betekenis (buiten het familie drama) heeft gehad voor het merk zelf.
    De 296GTB, uitgesproken twee-negen-zes-Gee-Tee-Bee (ik vindt ineens de naam Tributo minder erg), is dus een historie-loze auto. Wellicht dat ze hierom de introductie modellen van de circuit versie in LM livery presenteren....
    Die LM livery is dus zonder enige achtergrond tenzij deze 296 een LM overwinning binnenhaalt.

    Nu we het dan toch over het uiterlijk hebben; De achterlichten blijven bij mij een hoog corvette gehalte hebben. Is niet erg maar ik vindt het fantasie-loos.
    Nu zien we die dus terug. Maar het profiel van de 296 laat bij mij ook andere modellen oproepen. Zoals de Muira of zelfs de Ford GT40 (die wel een LM livery verdient in mijn ogen :D)

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Ajax de 1e likes this.
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Er is al aangekondigd dat er een spider versie van komt. Normaal gesproken het model wat mij persoonlijk interesseert (even de 6 cilinder buiten beschouwing laten). Er circuleert deze afbeelding:
    Image Unavailable, Please Login

    Ik blijf de hoge heup (zit ook op de GTB) achter te veel aanwezig. Het is waarschijnlijk omdat de auto zo laag is gemaakt (wat mogelijk is met zo'n compacte motor unit, echt indrukwekkend hoe klein die is) en men toch grote wielen wenst. Ik zou bijna zeggen maar de wielen kleiner (19") waardoor het scherm/heup kan verlagen. De sierlijke lijn van de 308/328 komt dan weer terug waarbij de heup achter in lijn ligt met de bolling van het voor-spat-bord:

    Image Unavailable, Please Login
     
    Ajax de 1e likes this.
  18. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Doe mij de gele spider maar :D
     
    hautessa likes this.
  19. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Ik word denk ik te oud. Eerlijk gezegd vind de styling van modernere auto’s maar niks, is natuurlijk een smaak kwestie, maar ik kan gewoon niet warmlopen voor de styling van zowel de dagelijkse auto’s als de sport, super en hyper wagens zoals de McLarens, de nieuwere type Ferrari’s, nieuwere type Porsches etc.
    Ik moet vaak drie keer kijken voordat ik zie melk merk het is.... wat ik al zei, ik word te oud (slechte ogen, andere generatie).

    Geef mij maar de GT40, Miura, F40, Countach, 246 Dino, Fiat Dino coupe (!), 308, Daytona, 550, 250 SWB en Lusso, F355 etc. Naar mijn mening zijn de midden jaren 60 tot zeg eind jaren 90 de mooiste jaren. De vergelijkingen hierboven bevestigen het voor mij, leuk en goed idee!
     
    EnzoItaly, Melvok, cdriel and 4 others like this.
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik ben blij dat het spatscherm boven het voorwiel veel lager is dan bij de erg lomp gestylde versie van de roma, wat er tevens ook bij de Aston Martin Vantage V8 uit 2007 er erg fraai uitziet. Het totale plaatje vind ik wel mooi, maar proef in het zijprofiel toch de Alfa 4C en een tikkeltje Lotus Evora. De achterlichten hadden gewoon dubbel en rond moeten zijn….
     
    328gts1987 and Scuderia Niels like this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En wat vind je van de aandrijflijn, V6 cilinder/hybride?

    Gisteravond nog op een verjaardag (jawel, we kunnen weer op bezoek bij elkaar) deze "generatie" van auto's besproken. Het tijdperk van downzise was al erg maar dit doet er een schepje bovenop of compenseert juist "het gat" in vermogen?
    De mening waren sterk verdeeld. Ik persoonlijk ben een purist, het is benzine of elektrisch maar niet de mix (hybride). Ben wel voor verbetering & vooruitgang maar wel op basis van historie. Niet lukraak iets ontwerpen en maar roepen dat het mooi (of zoals tegenwoordig: "efficient") is...
    Ik ben dus een groot fan van Frank Stephenson. Dit is een grootmeester in het verwerken van historische details op moderne auto's. Hij deed dit op AM, Ferrari, BMW/Mini & mcLaren. Er bestaan een hele reeks YouTube filmpjes van zijn visie op (bestaande) ontwerpen.
    Ik ontmoette hem een keer op Pebble Beach waar we het hadden over zijn andere passie, horloges en gitaren.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    rob.kruiswijk and hautessa like this.
  22. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het wachten is nu op een 4 cylinder turbo hybride ferrari, het liefst met zonnepanelen en een flinke luidspreker



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    cdriel likes this.
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Precies wat wij vandaag op het terras bespraken voor de rit van Peter/Bigodino (zie ander draadje). De 4 cilinder motor heeft een grote historische rol gespeeld in de Ferrari historie. Ik begrijp niet dat wordt aangehaald in de huidige modellen range. Gaat misschien nog komen bij een opvolger...
     
  24. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Iedereen die ik gesproken heb en die een 296 gtb live hebben kunnen zien, vinden de wagen live veel mooier dan verwacht...
     
    Dino2400 likes this.
  25. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Eens, de auto dit weekeinde in Modena kunnen bekijken. Mooi ding, en dat uit de mond van iemand die 'modern Ferrari' niet vaak kan waarderen... Sorry, foto's staan nog op mijn camera en ff geen mogelijkheid deze te uploaden...

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page