E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 27 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #651 Dino2010, Dec 22, 2020
    Last edited by a moderator: Dec 22, 2020
    En daarom is EV in het algemeen achteruitgang.
    Het laden staat geenszins op punt. Dat "gedwongen", pauzeren, eten of koffiedrinken onderweg, terwijl je auto staat E te tanken, dat is natuurlijk debiel.
    Als je al niet eerst een meter of 100 moet aanschuiven vooraleer je aan de beurt bent.
    Indien EV vooruitgang was, dan kocht iedereen zo'n ding.
    Gemiddeld kan je de issues van EV rijden als volgt samen vatten:
    -Te duur voor wat het is
    -Te korte range
    -Te veel invloed van variabelen zoals koude, slijtage batterij, gebruik verwarming/airco.
    -Te lange laadtijden
    -Te onpraktisch in combinatie met al dan niet langdurig parkeren in steden
    -Te onpraktisch voor de meesten die geen oprit/privéparkeerplaats hebben
    -Te lage overname-waarden (pronostiek)

    Indien die slimme EV ingenieurtjes aan al die probleempjes nu eens iets zouden doen, dan bestond deze draad niet.
    Maar dat kunnen ze niet. Het ding werkt niet. Het is van het begin af aan niets anders dan een leugen geweest.

    Indien EV echt zo interessant was, dan reed er binnen de kortste tijd geen ICE voertuig meer rond.

    Toch niet echt fun, dat tanken...
    https://www.ad.nl/auto/tesla-s-op-wintersport-in-de-laadpaalfile~a9da51e6/
     

    Attached Files:

    Bas and rob.kruiswijk like this.
  2. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik heb het nog niet gezegd of AMT komt met een artikel over een transmissie bij een EV...

    Er is nog heeeel veel te ontwikkelen bij die prehistorische karretjes :p
    Ik denk dat Ferrari daar nog even op wacht.. op die oefenperiode ;)
     
    Melvok likes this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    En kleinere range is een achteruitgang, dit is niet situatie afhankelijk ik zal het ff uitleggen:

    Met een kleinere range:
    1. Moet je tussentijds opladen (elke dag?) omdat het te lang duurt onderweg
    2. Moet je meer keren opladen
    3. Moet je meer keren een oplaad plek zoeken
    4. Moet je meer keren je auto wegzetten van het oplaad plek om plaats te maken voor een andere E auto die wil opladen
    5. Moet je meer keten oplaad momenten plannen voor langere ritten.
    6. Ben je meer tijd kwijt aan opladen

    Dus een achteruitgang



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik begrijp de discussie niet helemaal naar jaren BMW te hebben gereden die ik nooit af tankte (lees:vol) voor elke rit.
    De tesla 100 gooi ik ook zelden op 100% voor ons is 80% ruim voldoende voor in het weekeinde en zelfs door de weeks (woon/werk) is 60% voldoende om met 30% thuis te komen.

    alleen op een rit rondje NL (meerdere afspraken) wil ik wel eens ‘S morgens met 100% vertrekken om zeker te zijn dat ik ook snel van afspraak naar afspreek te kunnen zonder (gratis) tussentijds te laden (superchargen)

    kortom wie rijd er stee vast met een volle (benzine) tank in praktijk?
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    kortom wie rijd er stee vast met een volle (benzine) tank in praktijk?[/QUOTE]

    Als ik tank tank ik mijn benzine tank helemaal vol binnen 5 minuten omdat het kan, en verkrijg ik de max range > 1000km

    En bij een elektrische auto kan dat niet, dat is dus een beperking, en achteruitgang.

    Ik rij geen bmw de audi A8 bevalt prima.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Bas likes this.
  6. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    En die rij jij altijd in 1 dag leeg?
    Wel een toestand voor jou om 5 minuten te tanken, alleen niet realistisch nmm aangezien je ook moet afrekenen of doe jij dat niet :p
    Ik hoef niet tussendoor te “tanken”.
    Kom thuis en sluit de T aan, volgende dag vertrek ik en kom thuis zonder tussendoor te stoppen om te “tanken”.
    Wachten is niet nodig, ben toch al thuis.
    Dus hoezo achteruitgang?
     
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik tank gemiddeld 1 keer per week 5 min is incl afrekenen wel eens gehoord van onbemande tankstations?

    Ik hoef niet elke dag bij te laden omdat ik misschien een langere afstand ga rijden of omdat het koud is.

    Dus geen achteruitgang als de tank bijna leeg is ben ik totaal 5 min bezig om weer 1000km te kunnen rijden. Dat is een voordeel, een fast charger blijft behelpen.

    Het is wel hilarish hoe de E rijders allemaal dingetjes verzinnen om hun keuze te verdedigen.

    Eigen oprit blijkt we erg handig te zijn m.b.t het opladen van al die AA celletjes.

    Ook de luxe is zwaar overdreven er zijn zat andere niet elektrische auto’s die meer luxe bieden



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Bas likes this.
  8. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    En jij bent zo anti-EV dat je de voordelen niet in wilt zien zelfs al worden ze je op een dienblad aangereikt. Geeft niets, ieder zijn mening.

    Overigens ben ik geen "E rijder"; ik heb meerdere auto's waarvan slechts 1 EV. En die heb ik niet omdat het een EV is, maar omdat het een fijne 'daily' is.

    Ik blijf erbij: in Nederland, zeker met een eigen oprit en een privé laadpaal, is het met een beetje EV echt heel goed te doen allemaal. De nadelen die je noemt gelden dan ook totaal niet in mijn situatie (en dit zal voor veel meer mensen gelden).
     
    Jonkheer likes this.
  9. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik zie erg veel "ik heb gelijk" discussies...
    Weinig technische en feitelijke onderbouwingen.

    Betekent dat dit draadje eigen volledig nutteloos aan het worden is.
    Het is te redden door respect voor ieders mening en aandragen van nwe ontwikkelingen die er toe bijdragen dat het EV gebeuren (milieu)technisch en of financieel beter/haalbaarder wordt.
    M.i. heeft dit topic geen toegevoegde waarde meer als we zo doorgaan.
     
    Melvok and 328gts1987 like this.
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik ben niet anti EV dat is jouw mening.

    De meeste mensen hebben geen eigen oprit of privé laadpaal, dus die stelling hier die jij stelt is Als je geen eigen oprit of privé laadpaal hebt is het dus niet of minder goed te doen allemaal. En daar gaat het hier over, een generieke achteruitgang. Uitzonderingen zijn er altijd.

    Dus je spreekt jezelf tegen, het dienblad is alleen gevuld met individuele argumenten om de eigen keuze te verdedigen. En als er nadelen opgevoerd worden komen er allemaal meer individuele dingetjes op dat dienblad.

    Maak eens een lijst met echte generieke voordelen.

    Een korter range blijft een generiek nadeel / achteruitgang en wordt nooit een voordeel t.o.v een langere range. En daar ging het hier over.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  11. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    Op die manier, Rob, is een Audi A8 die 1000km haalt op een tank brandstof een achteruitgang t.o.v. een willekeurige andere auto die 1001 of meer km haalt op een tank brandstof. Zo lust ik er nog wel een paar.

    Ik hoef mijn keuze(s) niet te verdedigen, het maakt mij niet uit wat iemand anders van mij, mijn auto's of mijn keuzes vind. Ik probeer jou en anderen alleen in te laten zien dat - zoals eerder aangegeven, afhankelijk van de omstandigheden - het wel degelijk goed te doen is met een EV in Nederland. Verder zal ik er niet meer op in gaan want dat dient, inderdaad @Andretti Molletti, nergens toe.
     
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Idem :D
     
    rob.kruiswijk likes this.
  13. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ik herinner me wanneer de stap is gezet om CD's te gaan produceren.
    De fonoplaat, ofte LP, bood geen voordelen tov de nieuwbakken CD. En daardoor is de LP zo goed als verdwenen. (op een paar sukkels na die weemoedig aan de grote kleurige platenhoezen terugdenken en menen dat LP klank natuurlijker is)
    Met de DVD gebeurde precies hetzelfde tov de videocassette:
    Veel groter gebruiksgemak
    Veel grotere opslag op minder plaats
    Nagenoeg slijtagevrij
    Onnoemelijk betere klank/beeld weergave

    Dat was dus een immens grote vooruitgang.
    EV doorstaat op die manier de vergelijking met ICE geenszins.
    CD en DVD hebben de LP en videocassette van de markt verdrongen omdat ze oneindig keer beter waren
    Ingewikkelder dan dat is het niet.
    En de CD en DVD werden NIET gesubsidieerd door een bende corrupte politici.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sorry maar ik zie de parallel tussen CD/DVD of whatever niet met persoonlijk vervoer. Die vergelijking gaat totaal niet op in mijn ogen, digitaal media en transport.
    Met zulke “dood drukkende” opmerkingen kun je elke discussie stoppen. Sluit me ook (helaas) aan bij de conclusie van Andretti dat dit meer erop gaat lijken “ik heb gelijk en breng elk argument in stelling om dat te bewijzen”

    CD’s/DVD’s pffffff waar slaat dat op?!

    Het is duidelijk Otto. Jij gaat nooit in een EV rijden, je gaat dus binnen 20 jaar lopen of fietsen. Een alternatief is er namelijk niet
     
  15. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #665 Dino2010, Dec 23, 2020
    Last edited by a moderator: Dec 23, 2020

    Hohoho, Fredraket!
    Let maar eens op of ik sluit je fusee aan op elektriek, eens zien hoe ver je dan vliegt! :D

    Bon, indien je de vergelijking niet begrijpt, tja, het is nochtans vrij eenvoudig.
    We bespreken een commercieel produkt op een markt die door een heel groot deel van de wereldbevolking wordt bepaald.
    Er is continue evolutie op die markt. Ben je nog mee?
    EV wil een nieuwe weg inslaan op die markt, net als ongeveer 40 jaar geleden de CD en zowat 20 jaar geleden de DVD dat ook deden.
    CD verjoeg in geen tijd de LP van de markt, waarom denk je?
    20 jaar later deed de DVD hetzelfde met de videocassette.
    Niet ingewikkeld tot hiertoe, me dunkt.
    Die verkoopsuccessen waren gebaseerd op de gigantische voordelen die deze nieuwe producten opleverden ivm hun "voorlopers".

    Diezelfde marktprincipes gelden voor alles wat te koop is voor het gros van de bevolking.
    Indien EV nu werkelijk zo'n geweldige verbetering was tov ICE auto's dan was die scepsis tov EV allang als sneeuw voor de zon gesmolten.
    Uiteraard hebben we allen een andere mening over wat "verbetering" inhoudt. Maar die grootst gemene delers bestaan.
    Gebruiksgemak, prijs, betrouwbaarheid, duurzaamheid, stabiliteit van prestaties, waardevastheid en ga zo maar door.

    De EV was allang dood indien overheden het boeltje niet massaal aan het infuus zouden houden.
    Je reinste concurrentievervalsing.

    Een van de meest prestigieuze merken ter wereld, Mercedes, heeft één luttel modelletje dat 100 % EV is: de EQC.
    Het kolossaal grote BMW heeft op dit moment 2 modellen in de aanbieding: de iX3 en de i3
    Deze 2 reuzen zijn er dus niet in geslaagd om iets deftigs op de been (of op straat) te brengen dat het autokopend publiek voldoende kan overtuigen om niet hun meerdere tientallen modellen met ICE , maar wel hun EV te kopen? Als je weet dat zowat élk westers land gigantische fiscale voordelen, terugbetalingen, ed voorziet om hun onderdanen EV te doen kopen? Kan je je inbeelden hoe kolossaal die potentiële markt is?
    En toch slagen die 2 merken, van oudsher gereputeerd als Duitslands (en misschien wel 's werelds) meest kwalitatieve autobouwers, er niet in een uitgebreid EV-gamma voor te stellen? Bij welke automerken denk je dat ingenieurs het bestbetaald zijn? Juist.... bij Mercedes en BMW. Dat moet zo goed als evenveel betekenen dat ook daar de slimste, meest inventieve én uitgekookte ingenieurs aan het werk zijn. Welnu, die jongens hebben er tot nog toe niet veel van gebakken op vlak van EV. En als ze naar de E-tron mislukking kijken, dan zijn ze vast niet jaloers.

    Deze prestige-merken zullen maar op grote schaal met echt revolutionaire modellen op de proppen komen wanneer ze zélf weten dat die op alle vlakken merkelijk veel beter scoren dan hun ICE auto's. En daar zijn ze ontzettend ver van af. Op dit eigenste ogenblikken moeten ze gewoon Tante Merkel tevreden stellen door iéts aan te bieden.
    Maar fier zijn ze er niet op.

    Wanneer overheden alle voordelen, steun en subsidies voor EV-aankoop afschaffen, om te helpen de Covid-19 miljardenput te dempen, dan gaat die EV verkoop, die sowieso weinig voorstelt op wereldbasis, zo goed als helemaal stilvallen. Daar zijn we het met z'n allen over eens.
     
    rpmtifosi likes this.
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hier de veel belovende cijfers van Tesla
    https://www.google.nl/amp/s/www.forbes.com/sites/jimcollins/2020/12/01/tesla-sales-have-fallen-off-a-cliff-in-europes-greenest-car-markets-in-2020/amp/




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  17. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Of met een EV Uber....
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Grappig. Ik zal eens moeten gaan experimenteren aangezien mijn S van dec 2019 is en dus deze speaker/opties moeten kunnen doen.

    wordt vervolgt.
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Had ik maar ipv de auto de aandelen gekocht van Tesla, 10x inleg € binnen 2 jaar...
    (Bitcoin deed 4x)
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Je kan nog steeds instappen en TSLA aandelen kopen of is er een reden om te wachtten met aankoop?


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  23. Gillis Haasnoot

    Gillis Haasnoot Karting

    Feb 4, 2020
    104
    Leiden, Netherlands
    Full Name:
    Gillis Haasnoot
    In mijn maserati 4200 rij ik +- 15k per jaar. Daarnaast nog een f430 waar ik zeker ook 10k per jaar in rij. Ben nu aan het kijken naar een polestar. Vind het wel een mooi model.
    Kan me niks schelen wat het precies kost per km. Gaat mij om de beleving en de fun. Je leeft maar een keer. Zelfs een EV is een leuke ervaring. Maar het uiteindelijk blijft het lekkerst een een Ferrari waarmee je in de Schiphol tunnel even volgas geeft. Ongekend lekker gevoel :) geluid en beleving is gewoon te ...
     
    Melvok, rob.kruiswijk and marcos like this.
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee eens Gilles, maar er zijn mensen die twijfelen (om de verkeerde reden) en om die over de streep te trekken (waarna ze ook minder tillen aan de kosten) geef ik gewoon transparantie. Zelf ben ik ooit (blind als een paard) aan een 328 begonnen. Wist nix, kocht hem gewoon omdat ik het wilde.
    Mazzel gehad want het was er een die klopte en ook goed onderhoud (was dat belangrijk dan?! :D) had genoten. 7 jaar ongekend plezier mee gehad +80.000km mee gereden (en dan niet kruizen) waar ik nog veel aan terug denk. Ik deed toen echt dingen die ik nu met de F430 niet meer doe zoals parkeren midden in een stad langs de straat (hartje Parijs). Daar zoek ik tegenwoordig een parkeer garage voor uit.
     

Share This Page