E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 25 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    Wat hebben Tesla en Musk jou aangedaan? ;-) Begrijp me niet verkeerd, ik vind de auto's van Tesla ook echt helemaal niets, maar ik denk dat we ze wel erkentelijk moeten zijn voor de shift die nu gaande is in autoland.

    Overigens: Ferrari, BMW, Audi en Porsche sleutels zijn ook te hacken. Non-nieuws.
     
  2. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

    Gedoe om energie opwekking / distributie is al lang gaande. Het idee/concept erachter is met subsidie omdat bewezen is dat het kan.

    Er zijn genoeg voorbeelden welke ook van de grond gekomen zijn zonder subsidie in de uitrol.

    De echte disrupters hebben geen subsidie nodig tijdens het uit rollen van nieuwe oplossingen.



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  3. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    ben je gek, ik werd er toe verplicht :p
     
    Harry-SZ likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Maar de vakanties doe je toch juist in de ferrari? Dan is het tijd voor genieten, blearen/gummen en alles wat $pee verboden heeft.
    Luxe, comfort en gadgets zijn voor de daily ideaal.
    De range is trouwens bij de P100D a 600km geen enkele probleem hoe hard je ook rijdt. Je blijft lachen met een "tank" a € 14,- voor 600km :D
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wie wil er nu een Tesla stelen?.....:D:D
     
    Infant likes this.
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Mijn Corvette heeft een gemiddelde actieradius van 640 km op een 80 liter tank, kost een 112,- maar dan kan ik zes uur luisteren naar een fantastisch V8 Concert in mijn eigen concertzaal, gemiddeld concert kaartje waar je ook kippenvel van krijgt kost al snel 75,- voor een uurtje of twee. Volgens mij heb ik dan 50% uit gespaard op zes uur megasound ervaring voor een prikkie:p:p:p
     
  7. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Word het vele thuis zitten je een beetje te veel Strad?
     
    marcos likes this.
  8. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Nee makker, en jij ?
    Krijg je het op je heupen van mijn malse anti-Tesla propaganda? :D
    Sluit je maar snel aan bij de ondertussen beruchte Tesla claim in NL. Je kan er zeker nog wat aan verdienen.
    Geweldige auto toch.... Op de meest corrupte manier sponsored de overheid je veel te dure aanschaf, en dan mag je achteraf de fabrikant nog om schadevergoeding vragen ook. Doet me denken aan een opschrift op zo'n krakkemikkig schietkraam op een of andere achterlijke boerenkermis:
    "Al schiet gy naast, toch altyd prys!"

    https://www.autoblog.nl/nieuws/zoveel-nederlanders-zijn-boos-op-tesla-183964
     
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hoi Fred,

    Even terug komen op die luxe en comfort van de model S, met welke €100K auto vergelijk je dat eigenlijk.

    Begrijp ik het goed de natuurwetten niet van toepassing zijn bij de P100D?

    “de range is trouwens bij de P600D 600KM geen enkel probleem hoe hard je ook rijd”.

    Volgens mij iets te enthousiast geschreven tenzij je op de top van de mount Everest start...

    Volgens mij neemt het verbruik toe wanneer je harder rijd dus wordt de range ..... vul maar in.



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja als je met een Tesla gewoon 130 of harder gaat rijden, dan gaat de range extreem hard omlaag. Ja vele malen sneller dan bij een benzineauto.
    Als de range op papier 500km is, dan blijft er maar 300km van over zeg maar. Die 500km haal je echt alleen met 100 op de cc. (als je geen wind tegen hebt)

    Dus die 600km echte range bij hard rijden, lijkt mij echt een sterk verhaal. Nu is die meer realistische 300km meestal voldoende hoor, zeker als je op werk en thuis kunt laden.
     
  11. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ik niet :D
    Maar ik vind jou "bijdrage" wel wat overdreven en niet veel toevoegen aan dit topic.
    Je kunt niet ontkennen dat de ontwikkeling van Tesla behoorlijk wat in beweging heeft gebracht en nog steeds brengt.
    Het is nmm niet fair om alle pijlen op Tesla te gooien want inmiddels gaan vele andere merken dezelfde kant op.
    Incl. slechte afwerking/software. En dat bij "premium" merken.
    Ook Ferrari zet steeds meer in op de combinatie met accu, dus dat is wel goed voor het milieu en de kindjes in Congo? :cool:
     
    marcos likes this.
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    En een brandstof auto verbruikt niet meer bij hogere snelheden??? :rolleyes:
     
  13. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    Dit.

    Mensen staren zich blind op de range van een EV. Het is vaak de 1e vraag die ik krijg over mijn Taycan: "hoe ver kun je er nu mee rijden?". En dat terwijl het de laatste vraag is die er toe doet, zeker in een land als Nederland waar de EV infra al zo goed is. Een realistische range van >300km met normaal rijgedrag, en dus niet 100 op de cruise control, niet inhalen omdat batterij, etc. etc., is fantastisch en zorgt ervoor dat je in 99 van de 100 gevallen alleen thuis hoeft te laden. 's Nachts, als je toch slaapt (denk ik).

    Al dat range "gepats" van de Teslarati is hartstikke leuk (m.n. voor de ontwikkeling van de batterij-technologie) maar doet er, hier althans, niet zoveel toe.
     
  14. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Natuurlijk, het energieverbruik neemt toe nagelang de snelheid.
    Wat wederom de het propagandamachine van het Teslarijk in haar voordeel van de daken schreeuwt. (waarom zijn die dingen niet begrensd dan joh?)

    Ik weet nog goed dat ik op AMT (autotechniek beurs) stond bij een stand van Tesla.
    Net als Rob, ga ik dan nuchtere vragen stellen mbt simpele natuurkunde.
    Wat is het verbruik in kw/u en als we dat omrekenen naar fossile brandstoffen?
    Wat is het meerverbruik bij acceleraties van onder de 3sec en de invloed op de actieradius?
    Wat is het gebruiksbereik van de accu? Dit is extreem van invloed op de levensduur (dus die Taycancan hard rijden is sparen voor een nwe accu)
    Gebruiksbereik wordt aangegeven in bv 30-80% vd 100% capaciteit.
    Verlies (capaciteit/actieradius) per 10 graden kouder?
    Verwachte levensduur van de accu volgens welke standaard?
    Regeneratief remmen, hoeveel en hoe lang?

    etc etc.. ik kreeg misschien 1 antwoord. Het is een techniek die idd in de kinderschoenen staat. Er wordt geregeerd door een roedel a-technische (mening: ) slappe zakken in den haag waar je werkelijk niks mee kan... zodoende is de ontwikkeling van alternatieve brandstoffen in Nederland een MEGA fiasco en een GIGA kostenpost voor jan met de pet.

    Ik heb werkelijk waar gekeken bij de aanschaf van mijn nwe ON TOPIC: FERRARI of hij stand kon bieden tegen een tesla.. ( He HarrySZ? ik heb die vraag letterlijk gesteld aan de verkoper :) ) zo verafschuw ik die (vooral mentaliteit van een aantal) Tesla (rijders).
    Waarom zou ik 277 euro "houderschapsbelasting" moeten betalen en iemand in een 2x zo zware Tesla niet? Dat is de reden dat ik er tegen ben!
    Als techneut ben ik overtuigd dat elektrisch rijden een mooie techniek is die zeker goed door te ontwikkelen is. (maar ik wil daar niet voor MOETEN betalen).

    Ik zou graag de gebruiks en efficiëntie cijfers van een EV eens naast een ICE zien.. gewoon eerlijk.. dan zien we het echt.
    Je hoeft helemaal niet tegen EV's en Tesla in het bijzonder te zijn, maar je wordt het wel gemaakt in Subsidieland ...eeeuh Nederland.

    zo :p puh ;)
     
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ben je niet een beetje spijkers op laag water aan het zoeken om je vooroordeel dat je kennelijk hebt tegen EV's te bevestigen?

    Denk je bijvoorbeeld dat je goede antwoorden had gekregen als je dergelijke vragen had gesteld op een stand van brandstofauto's? Als er iets is wat ontzettend vaag is en misleidend is, dan zijn het zelfs na 100 jaar nog de verbruikscijfers van brandstofauto's.

    Veel van de relevante info over de onderwerpen waar je het over hebt, kun je overigens gewoon op internet vinden. In grote lijnen komt de EV daar echt niet slecht uit naar voren.

    Wat m.i. wel een grote inconsequentie die helaas bij onze zwabberende kortzichtige overheid en goedgelovige onderdanen hoort, is dat als het om CO2-reductie gaat de EV alleen een verbetering is als je stroom niet uit kolen of gas haalt. Helaas hebben we daarvoor geen beleid dat ervoor zorgt dat we binnen afzienbare tijd de bestaande elektriciteitsconsumptie duurzaam kunnen opwekken, laat staan dat we het marginale extra verbruik door EV's duurzaam kunnen opwekken. Het overschakelen naar EV's heeft dus voor de CO2 uitstoot in NL in de komende 10-15 jaar denk ik geen enkel effect. Een effect op de luchtkwaliteit zal het wel hebben.
     
  16. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Na 35 jaar lesgeven heb ik het dan ook opgegeven, de megawijsheid van de internetgeneratie overweldigd mij :(
    Ik word zo blij van DHZ-ers die een remblokje vervangen.. ik heb het 35 jaar fout uitgelegd!
    Overigens is lezen dan belangrijk en ik schreef juist dat ik VOOR de EV techniek ben en dat ik er NIET voor wil betalen....

    Ik denk ook dat dit het grootste manco is in deze discussie, niet op feiten ingaan en verwijzen naar onnavolgbare bronnen.

    Als Harry zegt dat zijn EV verbruik met toenemende snelheid "verdubbeld" dan gaan daar nog mensen tegenin... Dus U=IxR is ook nvt op EV's?
    gezond kritisch zijn is niks op tegen, eigenwijs daar en tegen :p

    ik hou me wel bij de kennis en feiten die ik heb.
     
  17. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Als je je houdt bij vooral de kennis en feiten die je al 35 jaar hebt en niet via internet de kennis bijwerkt, creëer je wel een kennisachterstand op het gebied van bijvoorbeeld EV's :)

    Op wat voor "feiten" wordt er overigens niet ingegaan? Ik hou van feiten :) Ik ben er natuurlijk alleen niet om de antwoorden op erg ruim geformuleerde vragen en gespreksonderwerpen te schrijven als je daar kennelijk zelf nog niet naar hebt gezocht op internet.

    Wie is er trouwens tegen de stelling van Harry ingegaan dat het verbruik van een EV toeneemt als de snelheid toeneemt? (ik heb het maar even beter geformuleerd hoewel je mensen erop wijst dat goed gelezen moet worden, want ik hoop niet dat je suggereert dat Harry heeft geschreven dat zijn EV-verbruik bij elke willekeurige snelheidsverhoging exact verdubbeld)
     
  18. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Het welles nietes-spelletje houdt snel op wanneer de overheden de 'steun' voor de electrische leugenauto stopzetten. Lang kan dat niet meer duren.
    Dan wordt die hele kl*te-Tesla een heel dure, onpraktische, spuuglelijke, inspiratieloze, onbetrouwbare rotkar.
    Ineens toch vervelend wanneer vadertje staat die automobielgeworden kluns z'n subsidie-infuus afkoppelt.

    Ondertussen nog wat humor!
    Kijk, 2 vliegen in een klap! :D
    https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-model-s-met-autopilot-op-politieauto-geknald-109831
     
    milko1969 likes this.
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
  20. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Andretti Molletti likes this.
  21. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ze gaan de trein heruitvinden :p
     
  22. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Over subsidie en co2 gesproken.
    Welke merken maken er ook alweer auto’s met zowel brandstof als elektrisch motor (met accu).
    Daarbij voordoen dat ze zuinig zijn en weinig of geen bpm/houderschap belasting betaald wordt?
    Maar eigenlijk alleen aan een paar regels voldoen maar de realiteit heeft bewezen dat deze een hoger verbruik en uitstoot hebben bij gebruik?
    Prius anyone?
    Of een nieuwe super/hyper car?
    Hoeveel BPM/houderschaps belasting loopt de schatkist daarmee mis?
     
  23. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Daar heeft de regering zelf voor gekozen door subsidie te geven op autos met hybridetechniek... smeriger dan smerig maar op papier geweldig natuurlijk.
    Een Mitsubsidie met 2 liter (antiek ding) had een uitstoot op papier van <50 gr CO2.. in werkelijkheid 300gr :p
    Nog bonter: Opel Ampera verkopen als een EV met range extender :p man man .. politiek+subsidies en dan techniek regels opleggen... De auto's werden toen a la minute aangepast aan de regels ;)
     
  24. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Precies, dat is toch echt onbegrijpelijk!
     

Share This Page