De Winterstop!? | Page 51 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prachtig !

    En wat geeft het een ongelooflijk goed gevoel toch ? Zelf aan je auto werken en dan dit super resultaat. Ik deed dit ook bij de 512TR zelf ...

    Laat het ons ff zien bij de Lente rit ! :D

    Er rijden nog zo veel auto's rond waarbij dit allemaal nog moet gebeuren ... maar ja .... komt wel een keer toch ?

    Bij jou is het klaar zo ! Maar er blijft vast nog genoeg anders over .... ?
     
  2. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Heb het live bij Jaco mogen aanschouwen, mooie klus in een mooi geschikte ruimte ervoor. Ben benieuwd naar de nwe Tubi sound, maar die gaan we snel horen! :)
     
  3. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    Bedankt allemaal. Het is een leuke en best eenvoudige klus om te doen eigenlijk. Het poedercoaten en passiveren is uiteraard niet noodzakelijk maar maakt het resultaat wel weer des te leuker.

    Ik zal je met de Kids and Cars wel ff een demootje van de Tubi geven Robin :) En uiteraard bij de lenterit ook weer present Mel!
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1254 328gts1987, Mar 27, 2017
    Last edited: Mar 27, 2017
    Tubi, wereld aankoop! Elk dubbeltje waard (ook al waren dat er veel :D)

    https://youtu.be/X-qsxRiNvAI

    Ps geen idee waarom er blokken in de film zitten, zaten er voorheen niet in :confused:
     
  5. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Wow, dat ziet er weer fantastisch uit!
     
  6. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco

    Dat is wel een heel gaaf filmpje Fred! Het betere stuurwerk :) En zeker zo tussen die bergen zal de Tubi wel goed zijn best doen haha
     
  7. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wow Jaco, dat heb je top gedaan. Dat was een beste klus maar echt super mooi die nieuwe en als nieuwe delen. Deze klus staat ook op mijn short list voor volgende winter of nog één jaartje verder.

    Heb net de riemen van mijn 328 vervangen met grote beurt. Ook de TDC en RPM sensoren vervangen maar dat ging mis door een te lange (foute) sensor van Eurospares die afbrak..........moet nu de bellhousing openen om de stukjes te verwijderen en ga dan maar de koppeling doen...........
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Als je maar op tijd klaar bent Menno ! :D
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1259 328gts1987, Mar 28, 2017
    Last edited: Mar 28, 2017
    @ JACO, thx was inderdaad een mooie rit. Was op terugweg van italy trip met stopover in Monaco (waar ik nu ook ben (werk). Je moet mazzel hebben dat de weg leeg is, droog en dat je er erg in hebt de camera te pakken.
    Ik wilde deze weg rijden naar aanleiding van TopGear. Die begonnen hier op deze weg met de zoektocht naar de beste "drivers road of the world". Deze coll du Turini diende als benchmark. Inmiddels weten we dat ze uitkwamen op Stelvio. Een mooie weg maar niet de aller beste. Ik weet er inmiddels meer/betere te vinden.... :rolleyes:



    Klote Menno dat het onderdeel niet klopte. Kun je hier duidelijk maken om welk onderdeel (plaatje & nummer) het gaat? Dan hebben we hier (in de toekomst) er allemaal wat aan, toch?
    Succes met het fabriceren (foto?) van je oplossing, gaat vast goed komen (met een dampende bak koffie erbij ;))
     
  10. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    Getver dat klinkt niet als een leuke klus. Hopelijk niet teveel schade binnenin!? Ben idd wel benieuwd naar foto's er van.

    Veel succes met het herstellen!!
     
  11. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    #1261 Alfer, Mar 29, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Op verzoek: de foto's tonen de oude net verwijderde sensoren en de schone zijn de nieuwe van Eurospares. Dom, is het maar de duidelijk te lange TDC sensor na checken op de site waar foto's van de lange sensor op stonden en verpakking met juiste part nummer toch gemonteerd.....:(
    Beide sensoren blijken inmiddels zelfde en dus stuurt Eurospares een 2e sensor 119052 f.o.c. maar heb nu ook gevraagd om een korting voor de koppeling set en daar heb ik nog niets van gehoord. Laat hier weten of ze het netjes willen afhandelen.

    Kan iemand de speciale dop 3 dagen aan mij uitlenen om de moer van de onderste transmissie tandwiel te verwijderen??? Foto onder toont de moer en de dop.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1262 Melvok, Mar 29, 2017
    Last edited: Mar 29, 2017
    Sleutelaars maken zo'n dop vaak zelf Menno ... lassen op de 4 punten een stukje staal er op.

    De originele doppen zijn ook te koop ... voor een F (bak etc) zijn er ook sets op Ebay.de ... zou 38 MM voldoen ?

    1x Zapfenschlüssel mit 4 Zapfen u. Außendurchmesser 45.8 mm , Innendurchmesser 38 mm

    setje voor € 80 ?

    Of onder Nutmuttern Schlüssel Soms maar € 20

    Succes !
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx Menno, duidelijk wat er gebeurd is. Hopen dat eurospares "meedoet".
    Verschil is trouwens meer/groter dan ik verwachte. Ik hoop dat iemand je aan die dop sleutel kan helpen zonder al teveel verzendkosten (lees: niet al te ver van huis)
     
  14. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Tijn heeft de dop en die kan ik lenen, da's vast geregeld met grote dank aan Tijn (Mondial 3.2).

    Ik wil de 328 uiteraard niet rijden naar de werkplaats met brug en daarom heb ik het lef om hier te verzoeken of iemand een autoambulance heeft waar een auto met beperkte bodemvrijheid mee kan worden vervoerd (slechts 15km).
     
  15. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    ik begrijp je twijfel. Jammer dat het dan verkeerd op de site heeft gestaan. Zou wel netjes zijn als ze je tegemoet willen komen in de koppeling. Aan een autoambulance kan ik je helaas niet helpen.
     
  16. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik ga vandaan Neil spreken van Eurospares. Een autoambulance heb ik inmiddels gereserveerd (gehuurd).

    Goed weekend,
    Menno
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  18. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Eurospares was bereid mij enigszins tegemoet te komen en de koppeling parts heb ik komende week incl pilot bearing en diverse nieuwe seal rings.
     
  19. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    oww heel netjes. Nu maar flink gaan sleutelen dan :)
     
  20. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    #1270 Alfer, Apr 14, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    na 3 dagen sleutelen met veel hulp van Autobedrijf Imola heeft mijn mooie Italiaanse dame nieuwe koppelingsplaat, drukgroup, druk lager, prise-as lager met sealringen aan beide kanten van de prise-as. Tevens de start-motor laten reviseren bij Rotor te Alkmaar (dikke aanrader). De remmen waren al helemaal gedaan (zie hier boven) maar ook achter nieuwe blokken gemonteerd. En de juiste sensoren geplaatst. Vandaag stuk gereden en even wennen aan een nieuwe koppelingspedaal en rempedaal.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  21. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    #1271 Alfer, Apr 14, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    en nog 2 voor mij betekenisvolle foto's. Prise-as lager en seal ring vervangen. Die seal ring was best lastig. Overigens was het na 29 jaar nog steeds droog.
    Het afgebroken sensor deel in z'n geheel op de bodem van de bellhousing gevonden en dat had geen schade veroorzaakt.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  22. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    #1272 Alfer, Apr 14, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    De startmotor zag er nogal gebruikt uit en komt terug als spiksplinter met alle slijtonderdelen en het relais nieuw. Ik had vergeten een foto van de gereviseerde startmotor te maken maar de rechter foto toont hetzelfde m.u.v. het relaishuis dat zwart dient te zijn.
    Zo nu kan ik eindelijk rijden en genieten..................helaas, morgen voor 2 week naar China
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zo Menno, hoeveel koffie heb je op afgelopen dagen? :p

    Ik moet zeggen dat het er wel weer netjes en clean uitziet. Ook goed te zien dat de sensoren in de bellhousing verschillend in maat/lengte zijn door de vorm van het huis.
    China?
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We gaan je missen Menno :D ! Goede reis ...
     
  25. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat ziet er als nieuw uit Menno! Ben je nu ook het minuscule rateltje van vermoedelijk het drukkager kwijt?
     

Share This Page