De Winterstop!? | Page 50 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik heb de WP nog niet vervangen, dat komt in de komende weken. Inderdaad zijn de onderdelen inmiddels 29 jaar oud en bij de meeste 328's dus al over de 30 jaar!

    Mel, de schijven zijn nieuw. Ze lijken gebruikt in het centrum omdat ik de wielen had gemonteerd tijdens het lange wachten op de klauwen zodat ik de auto kan verrollen ter voorkoming dat ze op één plek staan wat de lagers en banden niet prettig vinden.

    Wielophanging en wiellagers is volgend jaar.
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Lekker bezig!
    Remmen etc is idd van groot belang. Dat moet dus in goede staat zijn.
    Daar hebben we in NL ook de APK voor he? Daar wordt op remmen, onderstel (speling) en sturen etc gecontroleerd.

    Maar de gemiddelde F hier, wordt beter gecontroleerd en onderhouden volgens mij dan de APK eisen.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Was DAT maar waar Harry, die APK stelt weinig voor .... en gelukkig zijn wij zelf veel kritischer denk ik.

    Heb de APK meneer nog nooit een remschijf van een TR zien opmeten vwb dikte ... terwijl de eigenaar wist dat hij na slijpen toch over de tolerantie ging ...

    Oude remslangen zonder gele streep, meer dan 30 jaar oud soms ... levensgevaarlijk ...

    En zo zijn er meer voorbeelden ... helaas.
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tja, dan heb jij blijkbaar slechte ervaringen.
    Dit zijn namelijk juist dingen waar men op let bij de APK.

    Mijn ervaring is juist dat ze te snel zeggen dat remblokken of schijven er binnenkort aan zitten te komen. Want dit is een simpel klusje waar ze best wat marge op maken.
    Een garage die iemand een nw APK geeft met remblokken die op zijn of dunne schijven, is niet goed bezig.
    Volgens mij zijn dit uitzonderingen.
     
  5. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    #1230 djfrens, Feb 7, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    mooi kleurtje :p
     
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die movers lijken mij ook altijd leuk en handig, maar ik durf dat niet aan met mijn oprit die nogal afloopt :)

    Staan er al meer foto's van je Lambo ergens? Dat blijven ook fantastische auto's!
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je hebt er zelfs 4 zien we ?
     
  9. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    het werkt alleen met 4 Melvok...
     
  10. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Komt nog keer Harry, eerst voorjaar :)
     
  11. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    En dan gas er op!

    Gr. Martin
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  13. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Terug draaien is niet de truc.... kunnen zoveel kastjes
    De originele
    SD3 kast kan dit ook, mits je weet welke upload.. :) tevens je stempels wissen uit je ecu module en dan weer her coderen op nieuwe km standen. Dan lege boekjes kopen. Afstempelen en hoppaa.. vandaar dat je weg moet blijven van de import vooral. Maar ook de bekende bedrijven in NL doen dit gewoon. Beter goed de auto bekijken dan dood staren op KM standen
     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat over die KM-standen zeg ik ook altijd, maar toch staart iedereen zich blind op die cijfertjes en betalen ze graag 10K meer als de cijfertjes laag staan. Ik vind dat niet zo snugger. Je koopt een auto, niet een km-stand.


    Volgens mij draaien alle fabrikanten tellers terug van nieuwe auto's, omdat klanten graag 0-10km op de teller willen zien als ze een nieuwe kopen. Qua testrit in fabriek, transport en gedoe bij de dealer staat er soms meer op en dan kan hij dus terug worden gedraaid. Daar zitten wel weer grenzen aan.
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het resetten / op nul zetten kan met DEIS ... en op andere manieren ... tuurlijk! Het is immers digitaal ?

    Volgens mij kun je alleen niet zomaar een willekeurig aantal kms invoeren maar helemaal uitsluiten durf ik dat niet ... ? Het is immers digitaal ?

    Maar ... als jouw 430 Spider bij een dealer zou staan met 0 kms ... zou men dat dan geloven ?

    Mocht het er ooit van komen, dan zegt de fabriek (in eerste instantie natuurlijk) van nix te weten ...

    We zagen vandaag op het nieuws dat in Dld nu opeens Daimler Benz wordt bekeken op gesjoemel met diesel software ?

    Het lijkt zeer waarschijnlijk dat alle auto fabrieken hieraan meededen ... toch ?
     
  16. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Niet allemaal hoor Mel :p
     
  17. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    #1242 Melvin Diagnosi, Mar 23, 2017
    Last edited: Mar 23, 2017

    Ja je kan willekeurig wat invoeren . Kn het je zo laten zien... Haha maar waar het vaak fout gaat, is elke beurt van eenferrari computer laat een stempel achter in de ecu , die weer overeen komt met de boekjes. Ik weet dat je alles weer vanaf 0 kan invoeren en nieuwe boeken.

    En ja zelfs Ferrari dealers in NL doen het :)

    Probeer hier niks mee uit te lokken Haha maar dan weet je dat het allemaal gewoon kn.
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vergeet ook niet dat we hier de NAP hebben, dat verkleint het risico's voor NL auto's :)
     
  19. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Bij Alfa Romeo worden de auto's geleverd in "delivery modus", hierbij zijn niet alle functies beschikbaar, maar telt bvb. ook de km-teller niet op. Eens geleverd bij de dealer (of voor aflevering) worden alle functies actief gezet en beginnen de km's te lopen :)
     
  20. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Dat is inderdaad al iets beter neemt niet weg dat als ik m 5k voor zn apk telkens terug zet. En dat 10 jaar lang is 50k en een perfect kloppende NAP XD
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  22. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    De klauwen zien er weer schitterend uit. Lijkt wel of ze verchroomd zijn! Wat heb je er mee laten doen?

    Ik heb een paar jaar geleden de rubber remleidingen vervangen door RVS leidingen van Goodridge. Die hebben ze ook met een kunstof zwarte mantel waardoor het er toch "redelijk" origineel uitziet. Is echt een wereld van verschil in remmen. Is zeker een aanrader mocht je dat nog niet gedaan hebben..
     
  23. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    #1248 middel308, Mar 27, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Mijn winterstop zit er ook weer op. Afgelopen weekend voor het eerst weer even een klein stukje gereden.. Afgelopen tijd bezig geweest met het vervangen van de draagarm rubbers. Zou zomaar kunnen dat degene die er op zaten nog de originele waren. Het kon in ieder geval geen kwaad. Maar ja als je dan toch bezig bent maar gelijk de draagarmen opnieuw laten poedercoaten en de bouten, ringen, plaatjes, vorken enz. maar opnieuw geel laten passiveren. Alle borgmoeren vervangen voor nieuwe vergeelde borgmoeren. Een beetje goede borging kan geen kwaad bij een ophanging 😊. En omdat je dan toch overal wat beter bij kunt gelijk de bijna 35 jaar aan ophoping van vet, olie, vuil en wat nog meer maar gelijk verwijderd en alles schoongemaakt.

    De veren had ik in het najaar al vervangen door de veren van Superformance om even het resultaat te kunnen zien en de afstelling van de schokdemper aan te passen. Mocht dat niet goed hebben gezeten dan had ik dat nu gelijk nog kunnen aanpassen. De veren zijn iets stugger en maken de auto 2 cm lager. Ben ik erg blij mee. Aan de achterkant 11 mm spacers om het net wat mooier te maken en rondom nieuwe verchroomde wielbouten.

    Om het allemaal maar even af te ronden heb ik mezelf uiteindelijk toch maar een Tubi cadeau gedaan. Man man wat een geluid!! 😊😊

    Nu alleen nog laten uitlijnen en dan ben ik wel weer even klaar voor deze winterstop. Volgend jaar verzin ik vast wel weer wat nieuws haha. Eerst maar weer eens lekker gaan rijden
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  24. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf! Nieuwe spulletjes zijn altijd mooi! :)
     
  25. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Jaco, mooi werk, prachtig resultaat, mijn complimenten. De volgende winterstop, zijn bij mij (308 QV) de riemen weer aan vervanging toe en ga ik ook de draagarm rubbers vervangen. mooi om te zien wat mij te wachten staat, nogmaals een compliment.
     

Share This Page