De Winterstop!? | Page 47 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Zou als eerste accu vervangen als die niet gezond is.
    Door een slechte accu kunnen veel gremlins ontstaan.
     
  2. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    wat is dat lampje? :p Accu toevallig?
     
  3. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Volgens mij is dit het lampje van je dynamo.
    Zou dus eens kijken of je dynamo nog wel oplaad.
     
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Herkenbaar :D haha, zeg ik als een boer met kiespijn in Italie :)
     
  5. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik zou beginnen met het meten van de spanning van de accu (direct op de polen) op drie verschillende momenten:

    1. Contact uit.
    2. Contact aan.
    3. Met lopende motor.

    Hieruit kun je dan al veel afleiden. Als het lukt om te meten, laat dan even weten welke spanningen je meet.

     
  6. Bertt

    Bertt Formula Junior

    Nov 16, 2011
    277
    The Netherlands
    Full Name:
    Bert
    Ha Ed, Je bent lekker bezig ! Ik heb die remkoeling slangen vorig jaar gedaan. Heb 2 meter enkellaags neopreen slang van 82mm diameter gekocht op ebay. De slang is gewapend en met touw versterkt net zoals het origineel. Heb daar zelf die twee slangen van gemaakt en bevestigd. Is een beetje pielen en rommelen, vooral bij de aansluiting op de 'brake duct' bij de remschijf, maar is allemaal prima gelukt en voor ongeveer een kwart van de prijs van originele slangen. Als ik het nog eens moet doen (en dat zal wel want die slangen gaan allemaal erg snel scheurtjes vertonen, dan neem ik de dubbellaags uitvoering. Die gaat vast wat langer mee. Er staat volgens mij ook ergens een handleiding in het 550 gedeelte.

    Ik moet ook de remschijven en blokken nog een keer doen. Zijn nog niet helemaal op, maar zijn wel een keer aan de beurt. Zitten ook wat van die haarscheurtjes bij de gaatjes maar zijn niet krom. Heb me laten vertellen dat die haarscheurtjes niet echt kwaad kunnen, maar helemaal lekker zit me dat toch niet. Mooi klusje voor de volgende winter.
     
  7. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    Misschien een domme vraag maar heb je ook gecontroleerd of je op beide kanten van de zekeringen spanning meet? De zekering huizen van de 308 staan er wel bekend om door te kunnen branden en aan de achterkant kun je zien dat er ook meerdere zekeringen aan elkaar door verbonden zijn. Wat kan verklaren dat er meerdere elektrische systemen de geest hebben gegeven. Misschien kun je ze even los schroeven en de achterkant controleren op brand of smelt plekken.

    Mocht dat het zijn dan heb ik mijn originele setje nog wel liggen wat je kunt lenen voor zondag. Kun je iig meerijden ;)
     
  8. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Bedankt voor de tip voor wat betreft de slangen. Die ga ik één dezer dagen even opzoeken.

    Enkele haarscheurtjes is toelaatbaar. Bij mij vond ik er al wat teveel in zitten en was al van plan de schijven nog dit jaar te vervangen. Ik wilde sowieso wachten tot na de rijvaardigheidsdag, ik was al gewaarschuwd dat de schijven krom konden trekken door de nieuwe blokken in combinatie met niet al te lang inremmen (blokken gemonteerd op de dag voor de rijvaardigheidsdag) en het harde remmen op het circuit, maar zoals gezegd stond vervangen dus al op de agenda.
     
  9. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Hoe kan ik dit het beste controleren?

    Goede tip, gaan we vanavond gelijk doen.

    Ik heb de birdman zekering kast er in zitten. Een verademing, want voor installatie had ik almaar elektrische problemen. Daarna (tot nu) niet meer..

    Eerst die accu maar even meten, die was toch al aan vervanging toe..
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1160 Melvok, Apr 13, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Dan hoef je ook niet echt te meten toch Marc ?

    Sprak afgelopen weekend iemand met een leuke 355 waar de accu er nu bijna 10 jaar in staat ...

    Bij de beurt binnenkort in Oss wordt hij toch maar vervangen ... :D
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Na kort telefonisch overleg met Oss zojuist begrepen dat accu het probleem waarschijnlijk niet is, want hij start immers normaal. Toch de dynamo, ergens een probleem bij de zekeringen of een draadbreuk/kortsluiting in de kabelboom...
     
  12. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Als er een cel kortgesloten is dan is de spanning van de accu lager maar kan hij nog voldoende energie leveren om de startmotor te laten draaien. Als de spanning echter te laag is om een van de relais succesvol te laten schakelen dan vallen delen uit. Ik zou voor de zekerheid toch de drie metingen even doen dan weet je meteen een stuk meer.
     
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dank voor de tip, gaan we dan toch even doen.
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Johan heeft gelijk.

    Vorig jaar vielen bij mij systemen uit. ramen niet meer open of dicht en na 15min rijden stonden Martin en ik stil.. Dat ging erg rap. Dynamo laadde niet meer op.

    Voor als je een multimeter hebt :)
    https://www.youtube.com/watch?v=LGB6ZEjGm7Q

    Het hoeft niet de dynamo te zijn. Kan ook een breuk ergens zijn of een connector probleem. Daar kom je alleen achter om de dynamo zelf te testen op een testbank of deze wel Ampere levert.
     
  15. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Beste vrienden, wat ik nog mis in de goede adviezen is om te controleren of de accu klemmen schoon zijn en heel goed vast zitten. Dan is het raadzaam om de massa aansluitingen voor en bij de motor de controleren.

    groeten vanuit Qingdao china
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    :)

    Je bent hem serieus aan het poetsen dus ;-)
    Ik wist helemaal niet dat je zulke plannen had trouwens. En waarom in de zomer?

    Nog gekke dingen tegengekomen? Roest op rare plaatsen bv?
     
  17. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    zo hé, wow dat is wel een heeeeeeeeeel serieus klussie. Doe je alles (behalve spuiten) zelf?
    Bij het tonen van deze choquerende foto's is wat meer uitleg op z'n plaats Tijn!!

    veel succes met je avontuur.
     
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Poetsen met een schuurspons ja! Heb ik altijd al will doen! :p
    Beginnent roest op bekende plekjes, maar daar ben ik optijd bij om het niet meer terug te laten keren. Was wel verrassend dat de Mondial 3 keer was overgespoten. De achter bumper is een keer gebroken en er niet recht weer opgezet. Dat was well het meeste werk om dat weer goed te krijgen.

    De voorbumper gaan alle lagen verf eraf tot op het polyester vanwege de steenslag.

    Mijn garage is niet verwarmd en ik moest toch eens beginnen ;)

    Yup, alles zelf. uitdeuken, schuren en plamuren. De laatste spuit beurt was echt slecht al viel het niet op. De ondergrond was gewoon niet goed aangepakt. Over pitten heengespoten en te grof schuurpapier gebruikt.

    Ik kan wel zeggen dat het meer werk is dan verwachten en de Mondial zit qua sierstrips en grillen toch wel complex in elkaar (veel uitelkaar halen om een stripje lost te krijgen bijv.). Veel corrigeer werk wat ik niet had ingecalculeerd.

    Binnen nu en 2 weken gaat de Mondial gespoten worden.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Lieve hemel wat een klus. En dat in eigen beheer, held!
    Dit seizoen is voor jou wel gedaan maar mocht je Fitamiene nodig hebben dan kan ik je daar wel aan helpen middels een F430...
    Ik hoor wel of/wanneer de nood hoog is
     
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Fitamine F :D:D Ik moet zeggen dat de jeuk hoogtij viert! Eerst nog even de vaart erin om het geheel af te krijgen voor de spuiter.
     
  21. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Echte hulde Tijn, ik ben bijzonder benieuwd naar het spuit resultaat maar zou graag één dezer dagen even komen gluren bij je (heb vakantie en durrt nog paar dagen voor we (met bmw ) naar het Italiaanse Como meer gaan.
    Ik ben nu de dakkapellen aan het verven, ook een beste klus op hoogte maar dat de Ferraristen hier mogelijk minder aanspreken:(
     
  22. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Goed bezig Tijn! Volgend jaar een 550 doen? :p
     
  23. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ik hoop deze winter ook weer asrdig wat aan de 550 te gaan doen. X-pipe monteren, nieuwe deurrubbers en de sticky parts demonteren en laten behandelen. Ook het stuur moet behandeld gaan worden en als dat er toch af is vervang ik gelijk de schakelaarunit. Never a dull moment :)
     
  24. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Veel werk wat zich gaat lonen, straks de mooiste en strakste Mondial van het land, mits de spuiter geconcentreerd zijn werk doet! respect voor het vele werk.
     

Share This Page