Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 25 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Chris, hier dan even wat info over de PCR test, corona maatregelen en statistieken:


    Ik ga nu niet in op waarschijnlijk dit of dat, of ik denk dat etc.
    Die GGD cijfers van jou laten juist duidelijk zien dat het de goede kant uit gaat, dus graag geen paniek voetbal.

    Zoals je schreef, "De PCR test toont niet aan of je op het moment van testen (of beter op het moment van ontvangen van de testuitslag) nog besmettelijk bent.”

    Die zelfde PCR test is dus wel gebruikt om diverse Corona maatregelen in te zetten door de experts, vervolgens wordt er geclaimd dat de maatregelen daadwerkelijk geholpen hebben om de besmettingen te verminderen. Echter voor elke maatregel is geen enkel bewijs geleverd door de overheid/RIVM/experts dat deze effectief is geweest. Het zijn aannames gebaseerd op bijvoorbeeld en geheim model of tekening welke gepresenteerd worden om de maatregel achteraf te ondersteunen. De grafieken van het RIVM onderbouwen ook dat de genomen maatregelen niet werken. Vaak wordt er ook paniek voetbal geleverd door de Media met wat er gebeurt zou zijn zonder maatregel dat wordt graag gepresenteerd dit om de genomen maatregel te ondersteunen. Het is dus onmogelijk dat de experts, OMT, RIVM, of kabinet een verkeerde beslissingen neemt, terwijl de modellen vaak niet kloppen, en daar is het allemaal mee begonnen bij de WHO.

    Hier een interessante video met wat grafieken en commentaar over diverse maatregelen of het niet houden aan maatregelen.
    https://www.blckbx.tv/videos/waar-is-het-bewijs-dat-vaccineren-werkt

    Ook een interessante video van een professor over het vaccineren van jongeren om (solidair te zijn met andere landen en om) oudere gevaccineerden te beschermen met een soort populistich corona schild Dit alles allemaal gebaseerd op de PCR test welke echter wel wordt gebruikt voor massa diagnose maar niet aantoont dat je nog besmettelijk bent


    Ook Maurice de hond heeft zich flink verdiept is de statistieken
    https://www.maurice.nl/2021/07/04/pak-het-normale-leven-weer-op/

    Dit zijn natuurlijk allemaal corona wappies welke de RIVM gevalideerde grafieken compleet verkeert interpreteren dan gewenst is.

    De Jonge maakt zich vandaag weer druk of we nog wel welkom zijn in andere landen i.v.m. hogere positieve test aantallen
    en vergeet weer het aantal afgenomen PCR testen te benoemen. iedereen weer in paniek na het NOS journaal,
    wel knap van De jonge dat hij ook nog NOS air-time heeft gekregen na de dramatische aanslag op Peter R de Vries.
    Je zou corona paniek bijna vergeten, maar gelukkig hebben we De Jonge nog die je daar wel aan herinnerd.
     
    cdriel, Ajax de 1e and 328gts1987 like this.
  2. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #602 ChrisW1, Jul 8, 2021
    Last edited: Jul 8, 2021
    Ik durf het bijna niet te zeggen ... maar je hebt inderdaad wat mooie voorbeelden van wappiekanalen op een rij gezet.

    Die pipo van blckbx was toevallig het wappie die een interview van Koopmans waar ik het hierboven over had erg dom en bewust verkeerd uitlegde om maar te kunnen beweren dat ze had gezegd dat de PCR test geen besmetting kan aantonen. De PCR test zou volgens hem dan ook van de baan zijn.

    https://www.facebook.com/blckbxnews/posts/124181689506727

    Volstrekt zielige onzin natuurlijk. Koopmans had zoals ik eerder ook al schreef op kleuterschoolniveau uitgelegd dat een PCR test erg betrouwbaar is in het aantonen van een besmetting, maar dat er waarschijnlijk een beperkte kans is dat de positief geteste persoon dan nog niet besmettelijk is of niet meer besmettelijk is (dat zal dan wel onder 'normale' omstandigheden zijn want ik kan me ook voorstellen gezien de besmettelijkheid van zo'n virus dat als iemand met het virus in redelijke concentratie in zich (wat de PCR-test betrouwbaar aantoont) iemand anders wel kan besmetten als er bijvoorbeeld flink getongzoend wordt en ook andere lichaamsvloeistoffen worden uitgewisseld)

    Het geeft denk ik goed aan dat het wappie dolgraag een bepaald punt wilde maken, hij had een duidelijke agenda, dat hij daarvoor geen goede onderbouwing kon vinden en toch maar zijn punt maakte door erg opzichtig en dom iets te pakken en zo te verkrachten dat het (volgens hem) wel zijn van te voren bedachte stelling onderbouwde.

    Van meneer De Hond is denk ik wel bekend dat hij graag in de aandacht komt en dat hij daarvoor ook graag tegendraadse meningen verkondigd die regelmatig niet lijken aan te sluiten bij de werkelijkheid. Midden vorig jaar was hij o.a. bezig om Nederland uit te leggen dat het virus al lang niet meer bestond in NL en de PCR testen alleen nog vals positieve uitslagen gaven. Foutje....

    Hoe sommige anti-covidvaxxers en de corona-ontkenners informatie zoeken lijkt denk ik heel erg op mensen die een religie aanhangen informatie vergaren. In beide gevallen lijkt het volledig gericht op het zoeken en accepteren van alleen informatie die de in het hoofd ingeprente theorie onderbouwt. In beide gevallen wordt ook de complete wetenschap als onbetrouwbaar en daarmee gemakkelijk negeerbaar neergezet; die zouden als een soort van complotgedachte namelijk tegen de aangehangen religie of gedachte zijn. Reguliere media moet je ook vermijden want die zitten ook in hetzelfde complot. Stel je ook voor dat je naar een TV zou kijken en iets zou horen over dinosaurussen die toch wel iets langer geleden op aarde zouden hebben rondgelopen dan de schepping van de aarde zo'n 6000 jaar geleden volgens de Bijbel. Dat is net als de evolutieleer een onzinnige "theorie" van de wetenschap die je niet zou moeten willen zien.

    Alle info die wel in het straatje past, wordt echter gelijk als 'waar' geïnterpreteerd en likkebaardend door de gelovigen ontvangen en onderling verspreid. De medische wetenschap in het algemeen is volledig onbetrouwbaar, maar als een huisarts uit Lutjebroek iets subjectiefs uit zijn mouw schudt dat wel passend is, dan nemen gelovigen dat uiteraard gelijk aan. Ook verzinsels/wonderen worden niet geschuwd zoals magnetisme, volgbaarheid of zelfs aanstuurbaarheid door de overheid via nanodeeltjes, of onvruchtbaarheid als je een vaccin tot je neemt.

    Je moet natuurlijk vooral zelf weten wat je bekijkt en gelooft. Ik denk alleen dat niet onderbouwde meningen zoals die in dit draadje worden geuit alleen aanslaan bij mede anti-vaxxers. Net als dat stellingen van soortgelijke dubieuze aard zoals over waarom de aarde en al het leven erop zo'n 6000 jaar geleden in 6 dagen is geschapen het eigenlijk ook alleen goed doen bij mensen die er al in geloven. De rest die het aanhoort, begrijpt meestal niet hoe iemand zoiets kan geloven
     
    Harry-SZ and djfrens like this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

    Het hele verhaal hierboven zegt werkelijk helemaal niets over de inhoud van de video interviews, en zo als gewoonlijk wordt er weer van alles wat je op dat moment binnen schiet bij gehaald om van alles te ontkrachten. Heel erg eenzijdig.

    Ik vraag mij af of je het interview met professor Grandjean wel bekeken hebt? Is dat ook een wappie volgens jou die complete onzin uitkraamt?

    Ingenieur en statisticus Fritsander Lahr is zeker ook een wappie net zoals Maurice de Hond?

    Ook kom je weer met eigen aannames, waarschijnlijkheden, eigen voorstellingen, ik denk dat, wappiekanalen, etc, erg wetenschappelijk komt dat niet over.

    Lijkt wel of je veel last hebt van cognitieve dissonantie, de manier hoe jij hier niet inhoudelijk reageert is mijn inziens buiten proportioneel en dat patroon begint herkenbaar te worden.

    Het corona vaccin is nog steeds experimenteel, lange termijn risico’s worden de komende jaren nog onderzocht, ik hoop dat ze er niet zijn.

    Of je besmettelijk bent voor een ander bij een positieve PCR test wordt niet aangetoond met de PCR test.
    De meeste corona maatregelen zijn echter ingevoerd op de uitkomsten van de PCR test. Of de corona maatregelen geholpen hebben is niet conclusive bewezen.




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    Bas likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik krijg dit net doorgestuurd (van een mede Fchatter)
    Kan iemand mij dit uitleggen? (liefst Dhr J van Dissel)

     
    Bas likes this.
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Sinds Cojona in beeld kwam, is huisartsen gezegd dat ze gevallen door moeten verwijzen naar de GGD, niet het Nivel. De GGD stopt alleen een wattenstaafje in je neus. Bij het Nivel testen ze op alle virussen (influenza A en B, Entero, Rino, Corona, etc). De Nivel cijfers zijn dus wel betrouwbaar, maar de aantallen zullen veel lager zijn dan gebruikelijk. hoe het kan dat het Nivel nog steeds gevallen registreert, is mij nog steeds niet duidelijk. Eigenwijze huisartsen die de overheidswens negeren en de GGD links laten liggen? Ik weet niet of de Nivel cijfers voldoende representatief zijn.
     
    Bas likes this.
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Leuke positieve wartaal weer...

    Ik denk dat als je mijn posts terugleest, je zult zien dat als ik iets stel, ik het ook onderbouw. Zoals ik vroeger 'wetenschappelijk' heb geleerd.

    Verwijzen naar een vooringenomen wappiekanaal waar een subjectieve mening wordt verkondigd is geen objectieve onderbouwing. Voor iets dergelijks zal je vroeger bij natuurkunde ook geen punten hebben gekregen.

    Die Grandjean is net zo'n relevante expert als de accountant die bij je om de hoek woont. Hij uit subjectieve meningen die je van 17 miljoen Nederlanders kan horen. Volstrekt irrelevant om iets te onderbouwen.

    Ik snap ook werkelijk niet waarom je je nog steeds vastbijt op de PCR test want ik dacht dat de onzin die daarover op wappiekanalen tot een halfjaar geleden werd verspreid al lang was begraven door de miljarden tests die inmiddels zijn uitgevoerd en de betrouwbare ervaringen die daarmee zijn opgedaan. Als je je al druk om de PCR test zou willen maken, dan zou ik me druk maken over dat de kans op een onjuiste negatieve test bij iemand waar het virus nog in een opbouwfase is waarschijnlijk groter is dan de kans op een positieve test bij iemand die wel het virus heeft maar niet meer besmettelijk is.
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volstrekt onzinnige en irrelevante info als het gaat om wat er mbt Covid in NL aan de hand is.

    De influenza statistieken betreffen slechts een beperkte continue steekproef van wat er door een aantal huisartsen wordt gemeld aan influenza klachten. Dat is dus niet Covid. De Covid aantallen zijn natuurlijk ook véél hoger geweest dan de ongeveer 20 per week per 100.000 inwoners zoals in de grafiek is opgenomen waardoor je gelijk kunt zien dat het niets met Covid te maken heeft.

    Influenza is overigens natuurlijk behoorlijk teruggedrongen door alle maatregelen die zijn genomen om Covid te beheersen.

    Als je wel naar de Covid-aantallen zou kijken, moet je natuurlijk ook bedenken dat de aantallen enorm beperkt zijn door de genomen maatregelen.
     
  8. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Wat ik niet begrijp is het feit dat er zoveel tegenstanders van het vaccin zijn.
    Dit is de enige manier om snel uit deze corona ellende te komen. Iedereen die ik ken heeft al 1 of zelfs al 2 vaccinaties gehad.

    Ik hoop voor degene die geen vaccinatie willen dat ze niet ziek worden, maar door deze personen blijft het virus door ontwikkelen totdat er een nieuw virus ontstaat waartegen de huidige vaccinaties niet meer werken.

    Bedankt!!
     
  9. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dat is waar jij in gelooft, of wat jou is wijs gemaakt. Het is ook niet bewezen dat het de enige manier is om corona uit te bannen.
    Ook is het complete onzin dat ongevaccineerden zorgen voor mutaties. Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar ook daar is helemaal niets over bekend. Je hebt wel opgemerkt dat er nagenoeg geen opnames meer zijn in de ziekenhuizen?
    De toename van ‘positieve’ testresultaten is voornamelijk onder jongeren waargenomen. Elk kind kan bedenken dat als je die groep nu massaal gaat testen, dat het lijkt alsof de ‘besmettingen’ toegenomen zijn. Deze zogenaamde ‘slachtoffers’ weten zelf helemaal van niets: ze zijn niet ziek, ze zijn niet verkouden, alleen een ggd-er of commercieel testbedrijf bestempelt ze als positief. (En nu niet naïef zijn, ze hebben beiden een commercieel belang). Verwonderd krijgen ze ergens geen toegang. Mijn dochter moet voor werk regelmatig testen, maar de laatste keer duwde zo’n testmeneer die staaf zo diep in haar voorhoofd, dat ze daar even niet lekker van werd. Ik noem dat martelen, temeer omdat je in Duitsland de keuze krijgt om via de tong te testen. Als ik daar bij was geweest, had ik hetzelfde even haarfijn over gedaan bij de meneer. Kijken of hij dat ook zo lekker vindt. Ik ga dus voortaan mee met mijn kinderen, en meldt van tevoren dat ze mijn kind beter geen pijn doen. Voor een ander? Dacht het niet!
     
    rob.kruiswijk and Bas like this.
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Helemaal eens met Chris weer.
    Er zijn hier een aantal mensen die alleen maar negatieve dingen over PCR/Covid/Regering willen horen en daar vervolgens helemaal in op gaan alsof het feiten zijn.

    Die zitten echt in die zelfversterkende negatieve spiraal zoals Arjen Lubach die ook eens heeft uitgelegd.
    Die kijken alleen naar vage youtube-kanalen en FB-pagina's waardoor je alleen maar meer van diezelfde meuk te zien krijgt en er dan echt in gaat geloven omdat je geen normale dingen meer ziet of wilt zien.
    Ik snap niet dat die mensen dat zelf niet door hebben.
     
    djfrens likes this.
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Er zijn hier ook een aantal mensen die helemaal geen negatieve dingen over PCR/Covid/Regering willen horen. Dat zijn de engerds in dit land. Die tasten de vrije discussie, de vrije wereld, en de vrijheid van zelfbeschikking aan.
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Gelukkig laat de overgrootte meerderheid van de Nederlandse bevolking wel vaccineren. Volgens mij zitten we al op ruim 80% van de 45 tot 65 jarigen en ruim 90% van de 65 plussers.

    Ik denk dat er wel een paar groepen zullen blijven die zich in die leeftijdscategorieën uiteindelijk niet zullen laten vaccineren. Dat zijn denk ik vooral mensen die het uit geloofsoverwegingen niet doen en mensen die in algemene zin "tegen" in hun voorhoofd ingeprent hebben staan, zoals tegen de gevestigde orde en alles wat ze voor nieuws verzinnen. Daaronder denk ik vooral mensen die op een partij van de linker- of rechterflank stemmen en allochtonen die wat verder van de grote lijnen van onze maatschappij staan.

    Het zij zo. Volgens mij komen we er met de percentages die zich wel laten inenten ook wel om de zorg niet meer te laten overbelasten als de vaccins zo goed blijven werken als ze nu lijken te doen.

    Inhoudelijk vind ik het wel heel opmerkelijk dat er mensen zijn die juist tegen coronamaatregelen waren en zeggen niet bang te zijn voor het virus, maar ook tegen het vaccin zijn en juist wel bang zijn voor schadelijke effecten ervan.

    Ik ben nogal ongelukkig geweest met hoe ineffectief we in de meeste westerse landen met het virus zijn omgegaan, maar ik zie het vaccin wel als een effectief middel om verdere ellende van anti-coronamaatregelen sterk te verminderen. Daarnaast zie ik na iets van een jaar praktijktesten met Pfizer en iets van een half miljard ermee gevaccineerden veel minder gezondheidsrisico van het vaccin + restrisico op Covid (als je het alsnog krijgt na vaccinatie), versus het mogelijk ongevaccineerd krijgen van Covid.
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  14. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #615 ChrisW1, Jul 10, 2021
    Last edited: Jul 10, 2021
    Wie is "ze" dan die de macht krijgen en hoe gaat zich dat dan uiten?

    Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen. Het is even leuke omzet voor met name Pfizer, maar de extra omzet van het vaccin stelt naar relatieve globale economische maatstaven helemaal niets voor. Wat Pfizer aan omzet van het vaccin verwacht in dit 'topjaar' 2021 is maar iets van 10% van de omzet van Apple of van de grootste individuele westerse oliemaatschappijen als Exxon en Shell dit jaar. Ik denk dat de gemiddelde mens daarnaast ook nog eens veel meer verslaafd is aan, en afhankelijk is van, een iPhone en olieproducten dan aan/van vaccins. Wat voor macht en controle hebben 'die' dan wel niet?
     
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk wel dat ik mijn 2e en 3e prik maar voorbij laat gaan...

    ...het is net duidelijk geworden dat ze me ermee willen vermoorden!!

    https://www.ninefornews.nl/pfizer-vaccin-bestaat-voor-9999-uit-grafeenoxide-ze-willen-mensen-vermoorden/

    Onvruchtbaarheid, magnetisme, 5G volgbaarheid en tweeweg communicatie met de overheid leken me allemaal nog wel oké bijwerkingen van het vaccin, maar dit gaat toch echt te ver:)

    Ongelooflijk hoe ze dit soort onzin weten te verzinnen.

    Voor het geval iemand het toch serieus neemt, plaats ik maar iets wat dan ook snel gelezen moet worden:

    https://dpa-factchecking.com/netherlands/210709-99-316676/
     
    Harry-SZ likes this.
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ze, zijn degene die het vaccin maken + die het "verplicht" stellen deze te nemen onder de mom van algehele volksgezondheid.... En nu juist dat laatste staat hier ter discussie, niet?


    De voorbeelden die jij hierboven oplepelt zijn niet aan mij besteed, laat dat duidelijk zijn. Dat "toontje" van je bevalt mij ook niet daarmee te komen.
    Het is hier een (normaal) forum waarop meningen uitgewisseld kan/mag worden (ook als jij dat anders ziet). Om mede chatters voor "gekkies" uit te maken door onzin linkjes op te gooien, dat is voor je eigen rekening.
     
  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    “Onvruchtbaarheid.....” leken me allemaal nog wel oké bijwerkingen van het vaccin.

    Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp wat je nu schrijft? Vind jij onvruchtbaarheid oké als bijwerkingen van het vaccin??




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Voor mij wel; ben 50 en heb nooit kinderen gehad of willen hebben. Lijkt me ontzettend knap als ik met een klein prikje kan regelen dat ik gegarandeerd kinderloos blijf.
     
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #620 ChrisW1, Jul 10, 2021
    Last edited: Jul 10, 2021
    Zij die het vaccin maken: ik zie niet hoe die daar nu politieke macht van krijgen of dat ze die kunnen uitoefenen. In absolute en relatieve economische zin stellen ze niets voor. Daarnaast zullen er zodadelijk behoorlijk wat met elkaar concurrerende en uitwisselbare vaccins zijn (van veel verschillende fabrikanten en uit veel verschillende landen) waardoor de afhankelijkheid van individuele fabrikanten er nauwelijks zal zijn. Ten slotte zie ik niet goed hoe ze überhaupt eventuele 'macht' politiek/maatschappelijk kunnen of willen uitoefenen. Het zijn meestal winstgedreven private organisaties met aandeelhouders en een bestuur dat de opdracht heeft om geld te verdienen en niet om politiek te bedrijven. Niet anders dan bij bedrijven als Apple, Amazon, Shell of Exxon die veel groter zijn. Die zullen wat voor zichzelf lobbyen maar richten zich niet op het onderdrukken van de mensheid. Dat zou alleen maar averechts kunnen werken op de winstdoelstelling.

    Zij die de vaccins verplicht stellen: dat zijn dan denk ik de regeringen in alle landen? Ik zie niet hoe de ongelooflijk verdeelde politiek die telkens weer afhankelijk is van gegunde stemmen bij frequente verkiezingen hier iets mee kan om 'ons' langdurig te onderdrukken. Je ziet nu ook dat als het sentiment in de samenleving verandert door dalende coronacijfers (tot een week geleden) politici bijna overhaast de maatregelen waar het draagvlak voor verdween weer afschaffen. Uiteindelijk moet je wel populair blijven als politicus want anders bereik je nogmaals bij de volgende verkiezingen niet veel. Van de verhalen over de grote 'reset' heb ik dan ook nooit iets begrepen. Voor degenen die dat predikten, is het misschien ook wel een teleurstelling dat maatregelen weer worden afgebouwd. De reset lijkt me daarmee heel ver weg. Ik heb juist ongelooflijk incompetente overheden gezien in de meeste westerse landen die redelijk ongeorganiseerd en chaotisch maatregelen namen om met het virus om te gaan. Geen overheden die wereldwijd perfect samenwerkten om een plan uit te rollen om ons blijvend te onderdrukken.

    Ik ben verder blij dat jij het grafeenverhaal een onzinverhaal vindt. Het gaat namelijk nu wel groot rond op social media, ook op kanalen die hier ook wel eens zijn aangehaald.
     
    Harry-SZ likes this.
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    rob.kruiswijk said: “Onvruchtbaarheid.....” leken me allemaal nog wel oké bijwerkingen van het vaccin.
    Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp wat je nu schrijft? Vind jij onvruchtbaarheid oké als bijwerkingen van het vaccin??


    Ik begrijp nu hoe jij daar in staat, overige vaccinatie bijwerkingen bij anderen zijn oké zolang jij daar geen last van hebt.
     
  21. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Jongens laat je lekker niet vaccineren en zoek het uit.
    Klaar met dit geëmmer.

    Ben blij dat ik de vaccinaties gehad heb en verder ga met mijn leven en er dubbel van geniet.
     
  22. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Precies en zo zou het ook moeten zijn. Maar ik ben bang dat jij en velen met jou zich bijzonder vergissen. Die prikjes geven ook jou je normale leven niet terug. We komen namelijk nooit meer van al die maatregelen af. En de ene periode zal het wat soepeler zijn en vervolgens nemen ze weer een stukje vrijheid af (zie als voorbeeld de laatste persconferentie) of gaan ze weer in een lockdown. En drie maal raden wie daar de schuld van krijgen? De overheid zet mensen tegen elkaar op, al dan niet bewust. Maar ik merk bij de "anti-vaxxers" over het algemeen een tolerantere houding dan bij de "Hugonoten".

    Ik heb overigens de briefing door Van Dissel op 22 juni 2021 nog eens bekeken op het stukje over de Nivel peilstations. Hij maakt daarbij géén kanttekening dat het niet representatief zou zijn. Sterker nog: ze gaan het aantal peilstations uitbreiden. En nee, het Nivel onderzoek gaat niet alleen over "de griep". Het onderzoekt mensen met griep-achtige klachten en bepaalt vervolgens welke soort de oorzaak is. Dus niet alleen Influenza, maar b.v. ook Rhino, Entero, andere Corona virussen en ja, ook Sars-Cov-2. Dat wordt er zelfs specifiek uitgelicht. En dan zie je dat Sars-Cov-2 zelfs sinds week 21 niet meer waargenomen wordt.

    video Schetters staat nog wel op Bitchute:
    https://www.bitchute.com/video/wWVeqQZ1p8BA/

    download presentatie Van Dissel 22-6-21:
    https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=e113a955-c699-4298-a336-7a65304bb912&title=Presentatie de heer van Dissel (Directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding - RIVM).pdf (kijk op sheet 37)

    video Van Dissel 22-6-21:
    https://www.nu.nl/287779/video/live-rivm-baas-jaap-van-dissel-praat-tweede-kamer-bij-over-coronavirus.html
     
    cdriel likes this.
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik sluit me bij jou aan Peter: :"Die prikjes geven ook jou je normale leven niet terug. We komen namelijk nooit meer van al die maatregelen af. "

    Ik "zie" ook bezwaarlijke (lees: gevaarlijke) kanten van deze hele episode (en dan praat ik niet over het virus zelf).
    En om nu maar eens dezelfde woorden te gebruiken: "Ik snap niet dat die mensen (hugonoten :D) dat niet door hebben"...

    Ik denk dat de Euro (in absolute waarde) al aan het instorten is. En dit is nog maar het begin. De huidige (en volgende generatie) gaan hier voor opdraaien, schat ik. Dan laat ik de "schade" van uitgestelde behandelingen (en daaruit volgende slachtoffers) nog maar even buiten beschouwing, dat hebben de Hugonoten goed onder het tapijt geveegd. Althans je hoort er nog maar weinig over in de publieke media. Zorgelijk want dat is de prijs die we voor dat beleid betaalde.

    Ik krijg tegenwoordig wekelijks van elke leverancier/fabrikant schrijven dat de prijzen met 5 a 8% stijgen komend kwartaal. Rara hoe komt dat? En maar volhouden dat de economie bloeit en groeit.... Denk dat Chris hier ook wel een uitgesproken mening over heeft, en de gevolgen hiervan. Moeilijk in te schatten maar ik merk de eerste gevolgen al en moet die dus doorberekenen aan de klant (en dat zijn wij zelf).

    Wacht maar een jaartje, dan zullen er meer zijn die zeggen "och wat is dat allemaal duur geworden" en dan niet de oorzaak zien dat er massaal geld is bij "gemaakt"
    Nee, die miljarden lagen gewoon op de plank en Hugo strooit ermee alsof het nix kost. De oorzaak?
    Juist een virus dat voor en (kleine) groep zeer gevaarlijk is, voor de meerderheid te overleven (mits de zorg voldoende geld krijgt om dat ook uit te voeren) en voor de jongeren een zware griep is. Denk dat we het daar inmiddels ook wel over eens zijn (bijzondere uitzonderingen daar gelaten).

    De besmettingen schieten op dit moment omhoog, horeca gaat weer dicht en de economie loopt wederom schade op als dat verder doorgevoerd wordt.

    Wat heb ik hier eerder geschreven toen ik "illegaal" (=woorden van onze Hugo) in SA/kaapstad was afgelopen december?
    Juist daar waren ze 4 maanden in complete lockdown geweest (met alcohol en tabak verbod aan toe). Wat gebeurde er na oplichten van de maatregelen zoals wij nu doen in fase? Precies, binnen 3 weken was het aantal besmettingen 2x zo hoog als voor de lockdown. Dat "record" gaan wij breken lijkt het.

    Nee, de Hugonoten kijken alleen binnen onze eigen grenzen hoe we het "moeten" aanpakken en gaan daar blind op. Niet kijken of leren van anderen elders. Het is een richting en een zeer smalle horizon. Nix lees of hoor je hierover. Op zijn minst vreemd te noemen, niet?

    Ik zie dat als een verklaring dat er maar 1 beleid getolereerd is, die van de Hugonoten. Dit terwijl er legio bewijzen zijn dat het ook anders kan maar dat allen die dat beweren "wappie" worden genoemd. Kwalijk zo'n 2 deling in de maatschappij. Daar zijn burger oorlogen mee begonnen (zal niet zover komen, hoop ik)
    Maar voorlopig is het wel zo: Jij doet niet mee? Dan maken we jou mond-dood (of beperken jou in mogelijkheden, omdat je geen prik neemt)
    Kwalijk en ik denk dat we die "houding" inmiddels hier ook waarnemen binnen deze draad. Jij bent wappie dus je past niet.

    Ik zie dus meer gevaarlijke kanten van deze episode dan het virus zelf, iets waar ik me meer zorgen over maak dan de waanzin/oorzaak zelf.
     
  24. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar

Share This Page