Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3659 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Precies, ik had graag een blokje met je opgereden in de F430 vanavond, ben er echt aan toe want dat werken op dit moment met al die restricties is vermoeiend en de-motiverend. Blij dat we effe 4 dagen kunnen relaxen, al was dat voorheen in Italie op dit moment (Italy trips)
     
    JazzyO likes this.
  3. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    In Rusland kennen ze dat niet, Hemelvaart, dus ik ben keihard aan de bak dit weekend en de week erna (was toch gepland als vakantie....). Maar de week DAARna ben ik weer onder de mensen, dus misschien kunnen we dan nog wat afspreken voor een ritje (22/23 of 29/30). Gewoon nog een foto hieronder, kan mij het schelen. :)
    Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ, MrDino308GT4 and hautessa like this.
  4. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik realiseer me dat het meer dan 14 jaar geleden is dat ik voor het eerst postte in deze draad, en minimaal 3000 pagina's geleden (kan de post niet zo snel terug vinden). Vele mooie momenten meegemaakt met velen hier - ik vond het toch leuk om even te vermelden. Het leukste van deze hobby is de mensen die je tegenkomt.
     
    RudyW, marcos and 275gtb6c like this.
  5. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    hautessa likes this.
  6. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Miste wat er is geworden van jouw engelse project. Is dat afgemaakt? Heb je haar nog. Was een mooi streven om zo'n auto beter te laten bouwen dan nieuw.
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hey wat leuk, ja idd, de vorige eigenaar. Goede spot! Dankje.
     
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik heb goede hoop dat die dit jaar klaar is. Het project heeft veel tegenslagen gehad, het meeste niet door mijn schuld. Maar het is 95% af.
     
  9. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Super gaaf. Ben benieuwd. Vond zo'n ding indertijd geweldig. Importeur zat toen nog hier in de buurt. Kwali-issues waren toen berucht en deden af aan de pret. Als je nog eens een update wilt delen, wordt dat zeer gewaardeerd. Ze lijken me een tikje gevaarlijk (en dat vind ik het leukste om te rijden).
     
    JazzyO likes this.
  10. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Zodra er weer aan het project gewerkt wordt zal ik de draad (TVR Blauw en Ferrari Rood) weer bijwerken.

    Vwb het gevaar - toen ik de auto in 2008 proefreed (Pterps zal zich dat nog herinneren) had ik verwacht dat de auto me angst zou aanjagen, maar het tegendeel was waar - na 1 km voelde ik me al helemaal thuis in de auto. De auto heeft tegenwoordig nog veel betere ophanging, dus ik verwacht veel van het rijgedrag. Het zal wel ongelooflijk moeilijk zijn om te driften met deze auto, heel veel grip, en heel korte wielbasis. Maar binnen 90% van de mechanische grip zal ze ongelooflijk zijn. En met 350 pk/ton niet al te langzaam. :)
     
  11. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Melvok, Bas, 328gts1987 and 1 other person like this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kwam vandaag dit tegen, een "barnfind" van een 166MM met Vignale body. Deze man heeft verschillende "projecten" in een schuur staan, echter doet er behoorlijk lang over. Gevolg, een 166MM die weg staat te rotten in een lekke schuur. Ik zou het wel weten; baan opzeggen, projecten afronden en verkopen om volgende projecten te starten. Geen idee wat een competitie 166MM met originele lak uit 1952 opbrengt maar zal best wat zijn.

    Kijk vanaf 19min 52sec

     
    marcos likes this.
  13. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik heb geen pretentie een Marcel Massini te zijn. Maar na een 30 minuten Googlen wordt dit verhaal wel heel erg anders....

    Op 24:44 kun je het chassisnummer zien. 0036M. Even naar Barchetta.cc en dan zien we dat deze auto in 2003 hersteld is als een Touring body 166MM Barchetta. Heeeeeeee! Nu begrijp ik waarom hij een chassis liet aanrukken in het begin van de video.

    Wat deze man probeert te doen is een tweede 0036M te creeëren. Tenminste, zo lees ik het. Hij heeft de body die Dino Cognolato heeft weggedaan in 2003. Het chassis en de motor zijn dus niet bij deze body. Dus dit is helemaal geen miljoenen waard. Het is een interessante body maar geen auto. Geen motor, geen transmissie, geen chassis.... dus.... geen Ferrari...

    Onno
     
    Melvok likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx, dat wist ik uiteraard niet. Maar goed dat je de moeite nam het gelijk te melden. Jammer want het zou toch wat zijn, een echte 166MM in je schuur...
     
  15. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het is dan misschien geen complete auto, maar de body is wel in period gemaakt voor een echte Ferrari. Het kwam best vaak voor dat Vignale al vroeg diverse Ferrari's een nieuwe carrosserie gaf. Vele jaren later laat men dan de auto restaureren met een replica body van de oorspronkelijke carrosseriebouwer ( in dit geval een Touring replica body). En men houdt dan een Vignale body als deze over. Welke body heeft dan meer waarde, niet eens monetair maar vooral historisch? Als ik het geld had en er voor gekozen zou hebben om een replica Touring body op chassis 0036M te zetten, zou ik toch zeker de Vignlae body gehouden hebben, al was het maar als wall art. En in het geval je de auto later weer wilt verkopen, heeft de nieuwe eigenaar de keuze uit twee bodies. Gelukkig is deze Vignale body niet op de schroothoop terecht gekomen en zolang men maar eerlijk is, is het m.i. prima dat deze body weer gaat rond rijden. De eigenaar is overigens een F-Chatter (246tasman).
     
    JazzyO likes this.
  16. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Na een jaar droog gestaan te hebben wat auto evenementen betreft (en dit jaar zal niet veel beter worden als je alle cancellations ziet), ben ik wel in voor een ritje en banden trappen. :cool:
     
  17. Maximus1977

    Maximus1977 Formula Junior

    Feb 13, 2016
    324
    Helaas moet ik opmerken dat onze "gesnorde vrienden" met veel interesse veel evenementen weten te bezoeken om in burger auto's flinke boetes uit te delen.
    Werd onlangs 100meter (!!!) voor de poort van TT baan Assen gepakt terwijl ik net op dat stukje beetje gas gaf voor de diverse sporters die daar getrouw bijna een hele dag staan te wachten. Buiten de bebouwde kom, lege weg, geen zijwegen, alleen bestemmingsverkeer; etc.
    Ik hoefde niet voor te komen; maar had dat graag gewild om tegen de rechter te zeggen dat ik mij genaaid voel. Ja, ik reed te hard. punt.
    Beetje hetzelfde als direct achter en bord "einde snelweg" gaan staan en prenten binnen harken.
    Een hogere boete had ik probleemloos daardoor wel betaald; puur even mijn gram halen...

    Ben daarom wel klaar met georganiseerde evenementen.
     
    JazzyO and Bas like this.
  18. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,299
    ESP
    Full Name:
    Bas
    Werkt zo'n target blu eye ding niet tegen zoiets als dit? Of andere radar detectors (zijn deze uberhaupt nog te verstoppen?). Om voor dit soort dingen serieus bonnen uit te staan delen maakt het toch echt een gesnorde nazi...
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is ook precies de vraag waar enkele Fchatters zich hier nu mee bezig houden. We zijn er ons in aan het verdiepen welke opties en uitvoeringen mogelijk zijn.
    Er is sprake van een group-deal voor de Target Blue-eye.
    Indien je meer details wil weten PM mij.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Bas likes this.
  20. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik ben het grotendeels met je eens, maar niet over het eerlijk zijn. In het filmpje zegt de eigenaar NOOIT dat hij alleen de body heeft. Er wordt duidelijk gesproken over chassis 0036M terwijl hij het chassis niet heeft. Hij heeft het altijd over "the car", nooit "the body". Het is geen "car".

    Als het mijn auto was geweest in 2003 dan had ik de Vignale body nooit verwijderd. En ALS ik het had gedaan, inderdaad nooit wegdoen! Samen met de auto verkopen, dan kan iemand die nog eens samenvoegen. EN, bonus, mensen kunnen niet doen alsof ze die auto bezitten.


    Onno
     
  21. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gisteren even op de koffie geweest bij Forza, spontaan, was lekker (zowel de koffie als het zonnetje)...
    Aansluitend en terrasje gepakt (just because we can, tegenwoordig).

    Dat smaakt vandaag, met vergelijkbaar zonnetje, naar meer.
    Kroymans heeft de nieuwe showroom heropend en hopelijk een Roma staan.

    Ik schat dat we er rond 11:00 zijn en aansluitend een terrasje in de buurt opzoeken voor een snack.
    Als je wil aanhaken, zorg dan dat je rond dat je voor 12:00 aanwezig bent.


    Gisteren:

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Bas, Harry-SZ and marcos like this.
  23. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Had graag aangesloten Fred. Helaas regent het in het noorden en ziet het er hier een stuk minder uit om lekker te touren. Let me know next time.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geen probleem Kim, er waren er meer die het niet aandurfde ivm (dreigende)regen. Wij hielden het droog tot het laatste moment op de terugweg. Deden de kap dicht uit voorzorg maar hadden het helemaal topless kunnen doen.

    Afijn, plan was dus om de (nieuwe)showroom van Kroymans te bezoeken. Dat was eerder al mogelijk echter alleen op afspraak en met noodzaak/gericht bezoek.
    Terecht was dus ook de opmerking dat "het lang geleden was" toen we binnen stapte na een heerlijke rit in de zon. Jeff haakte aan bij De Meern in de 360 spider. Later verscheen ook Mel (met een missie) in de showroom.

    Het nieuwe "jasje/inrichting" is herkenbaar. Logisch want alle showrooms moeten de zelfde feel geven. Die (her)kende we al van Munsterhuis. Mooie grote schermen aan de wand waarop de laatste modellen te zien zijn naast lifestyle beelden die je een gevuld leven beloven als je een Ferrari koopt....yea wright.
    Dan vind ik de historische beelden van oude races en rally's interessanter maar dan liever met geluid.

    Welnu dat geluid kwam er in de showroom. De Roma was gisteren op een proefrit geweest en was daarna netjes gepoetst. Die kon dus weer prominent de showroom in maar daar moesten wat modellen voor verplaatst worden. Dat was een heerlijk schouwspel om te zien (en te horen). We zagen een Tributo opzij gaan, een 488 spider voorbij komen (en buiten neergezet worden). Een Lusso uit een hoek komen en een Portofino binnen komen samen met de Roma.
    Kortom het was een heerlijk halfuurtje benzine damp snuiven.

    Het feest werd helemaal kompleet toen er niet 1 maar 2! 512BB's uit "de bunker" werden gereden. Een stel heren had duidelijk interesse in een exemplaar maar wilde zich orienteren in het BB en BBi vraagstuk. Carburateurs of injectie. Beide werden buiten opgesteld en zorgvuldig bekeken en gestart. duidelijk was de rode een origineel (ongerestaureerd) exemplaar met was gebruik sporen en tekenen van een echt leven. De witte (de BBi) was punt gaaf gerestaureerd maar kwam op mij "doods" over. Wel een prachtige kleur voor dat model trouwens.

    Vervolgens nog de "grens" overgestoken en een aantal DB's bekeken aan de overkant maar dat was meer kijken, kijken en nooit kopen :D

    We sloten af met een uitsmijter op terras om de hoek. Nog net in de zon die bij vertrek richting huis zich begon te verstoppen achter wat wolken.
    Kortom we hebben genoten van een heerlijke dag en staan open voor suggesties morgen, wie biedt?

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Bas, marcos and hautessa like this.
  25. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Mooi he ,die gele
     
    marcos, hautessa and 328gts1987 like this.

Share This Page