Uit den ouden doosch... | Page 26 | FerrariChat

Uit den ouden doosch...

Discussion in 'Holland/Belgium' started by roger_l, Aug 21, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat was niet met deze rit richting zeeland. Zie https://www.ferrarichat.com/forum/posts/136904052/

    We zijn wel kort daarna (met jou in de 550 erbij) nog eens de Phillipsdam op gegaan (zeg maar gerust OPGESTORMD). Dat was ook een memorabele rit kan ik me nog herinneren :D

    Deze kreeg ik vandaag in de mailbox (in betere tijden):
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dan heb ik dat gemist, toch maar eens gassen als je op de voorstraat rijdt, Wilma roept dan gelijk: "F430!"
     
  3. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

    348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

    Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
    #628 348 HOLLAND SUPER JUNIOR, Apr 15, 2021
    Last edited: Apr 15, 2021
    Ik rij altijd een beetje bij ons door de polder. Ik denk dat jij die wegen ook weleens opzoekt. Toen jij vorig jaar met vu foto’s had gemaakt kwamen jullie bijna bij mij door de straat. Ik was toen de auto aan het wassen.
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was een leuke shoot met Vu voor de FCN kalender. Molen was een vereiste in de achtergrond toen. Was best fris herinner ik me. Dus autowassen was best wel "een dingetje" denk ik
     
  5. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

    348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

    Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
    Wij hadden toen net een andere gekocht vandaar.
     
  6. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zit even door de foto's te bladeren, maar zou goed kunnen. Was toen met bezoek aan Kroymans. Jonge koppies toen en heel wat oltimers!

    Gr. Martin
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou je maakt me nieuwsgierig naar die foto's, kom maar op met die jonge goden afbeeldingen
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Harry-SZ likes this.
  10. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  11. EnzoItaly

    EnzoItaly Formula Junior

    Sep 29, 2016
    263
    Juist, goed gezien!
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Is de evo echt?
     
  13. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Dat zijn mijn foto's. [Massini mode on]please respect copyrights!{Massini mode off] :D

    Dat is FF40 in 1992, nog steeds mijn favoriete Ferrari event! (en ook nog eens op mijn verjaardag).
     
  14. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Yep.
     
  15. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Zoals Peter al aangaf, FF40 in 1992. En ook voor mij het favoriete Ferrari evenement wat ik ooit bezocht heb. Helaas was het in het analoge tijdperk en moest ik een beetje voorzichtig doen met het maken van de foto's. Achteraf zoveel gemist om op de foto te zetten.

    De Evoluzione is 79888
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bestaan er 3 van toch? Ik zag er eentje 3 jaar geleden op Concorso Italiano tijdens carweek/pebble beach.
    Stond onderaan een grasheuvel en er keek (bijna) geen yank naar...
     
  17. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik vermoed dat je de 288 Evoluzione en de 308 GT/M door elkaar haalt. Van de Evoluzione zijn er 6 gebouwd en van de GT/M slechts 3.

    Van de Evoluzione hebben/hadden we in Nederland ook nog een replica/rebuild.

    1 en 2 - Evoluzione
    3 - 328 omgebouwd naar Evoluzione
    4 en 5 - 308 GT/M 003
    6 - 308 GT/M 001

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT and MrDino308GT4 like this.
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Hhaha, heel herkenbaar! Ik had zelf te weinig fotorolletjes bij me (wist niet dat het zo groots zou zijn). Gelukkig heb ik ter plaatse nog een paar extra rolletjes kunnen kopen.
     
    Fumacher likes this.
  19. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,113
    The Netherlands
    wat een gedrocht....
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    MvT likes this.
  21. EnzoItaly

    EnzoItaly Formula Junior

    Sep 29, 2016
    263
    Prachtige foto... toch 1 van de allermooiste ‘moderne’ Ferraris!
     
    Melvok likes this.
  22. EnzoItaly

    EnzoItaly Formula Junior

    Sep 29, 2016
    263
    Zoals de meesten vermoedelijk weten: tijdens het FF40 event werd de 456GT gelanceerd. Het is voor mij de ultieme Ferrari... ik werd er verliefd op tijdens het autosalon in Brussel midden jaren ‘90. Ik nam toen een paar foto’s, maar die zijn spoorloos: heeft er iemand foto’s van toen?
     
  23. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb de 456 wel op FF40 gezien, maar geen foto's gemaakt.
     
  24. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb de 456 wel op FF40 gezien, maar geen foto's gemaakt. n.b. Avidec had een officiële FF40 video (nu dvd) gemaakt met o.a. opnames van de 456.
     
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    We schrijven 28 april 2007. De tijd dat social media nog in de kinderschoenen stond en forum's (zoals deze) hoogtij vierde. Het kwam dan regelmatig voor dat er 's morgens iemand een (spontane)rit aankondigde met tijd en verzamelplaats (vaak diezelfde dag nog) en waar dan verschillende F-chatters op af kwamen. Eerst even een uurtje "bandje trappen" op de verzamelplaats (en kennis maken met elkaar/auto's bewonderen). Om vervolgens een ritje te rijden door 's land-heren-wegen met een terras overval als afsluiting waarbij "de kermende lintworm" tot stilte werd gebracht middels een uitsmijter of 12uurtje....

    Afijn de rol van social media (en de nadelen ervan ook nu met huidige pandemie...) kennen we en daardoor zijn dit soort uitstapjes op een (te?) laag pitje komen te staan.
    Het komt nog wel eens (sporadisch) voor, enkele weken was er zo'n rit naar de verzameling van Van Haren. Maar dat was wel een uitzondering, helaas.

    Iets wat in die jaren ook vaak voorkwam waren meetings, georganiseerd op grote schaal. Verschillende F-chatters stelde voor een datum te prikken en dan na voldoende animo deze dag te vullen met verschillende bezoeken of lunch opties.
    De mooiste/grootste voorbeelden hiervan zijn de DPP en Deil meetings. De opkomsten op die meetings waren fenominaal en maakte oprecht indruk. Niet alleen op ons deelnemers zelf maar ook op overig verkeer.

    Ik kwam vandaag een bestandje tegen met foto's van een Deilmeeting uit 2007, 28 april dus.
    Verzamelen bij Henkie in Deil voor de deur, rit naar een nabij gelegen kasteeltje voor foto's van alle bolides, bij elkaar en afzonderlijk. De kasteelheer had zelf was familie uitgenodigd om dit mee te maken maar trof een lege koelkast na ons vertrek meen ik me te herinneren. Het was die dag + 30C.
    Hierna de kelder/bunker in bij Kroymans die (toen nog) een collectie zeldzame/kostbare Ferrari's bezat en waar per hoge uitzondering (voorzichtig) door deze groep een kijkje genomen mocht worden.
    Vervolgens een "snelle" :p rit naar Kapel-avezaath waar een gigantisch varken aan het spit hing met meters lang buffet en waar de dag werd afgerond.

    Het bijzondere van deze meetings was dat de bezoeken (lees: niet de ritten) het hoofd onderwerp waren. Tuurlijk waren de tussenliggende afstanden onderdeel van de dagvulling maar niet het hoofd thema. Dat wij als deelnemers van die korte ritten zelf een hoofd-thema van maakte (door de opkomsten zelf) mag natuurlijk best gezegd worden.
    Ook de verscheidenheid van modellen (F40, 16M, 512's, Mondial enz maar ook een verdwaalde Lambo, Murci, Gallardo of zelfs een BuG EB110 waren van de partij, ooit.)
    Dat waren de feestjes waar naar uitgekeken werd en waar pagina's op de chat van vol werden gepompt. Zowel met anekdotes als foto materiaal.

    Het bestandje wat ik tegenkwam gaf een mooie doorsnede van die dag maar er zijn veel meer beelden en zelfs foto-boeken als dvd's van. Verschillende F-chatters hadden dan wel geen Ferrari maar beoefende gepassioneerd hun hobby van foto's maken en deze in foto-boeken om te zetten die deelnemers konden krijgen tegen kostprijs. Ik heb er verschillende staan.

    Enkele beelden van Deil 2007:
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    MvT, bertdeboer340, ChrisW1 and 4 others like this.

Share This Page