E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 28 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Alleen de aandelen van Ferrari zakken niet in lijkt me ...
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik zie dat de meeste belastingvoordeeltjes voor het rijden in EV ook stiekem aan het verdampen zijn ….
     
  3. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
  4. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    GM geeft aan in 2035 te stoppen met verkoop van auto's die rijden op benzine of diesel. Dat zou dan inclusief de pick-up trucks zijn in de VS. Lijkt me wat ambitieus maar zou betekenen dat al zo'n 5-6 jaar eerder mogelijk het laatste echt nieuwe model met een benzine- of dieselmotor van GM op de markt komt. Als grote fabrikanten dit soort uitspraken doen, zal de overheid hier denk ik ook met dwingende regels op gaan aansluiten (en het mogelijk nog wat ambitieuzer willen vastzetten dan dat de fabrikanten zelf al aangeven).

    https://fd.nl/ondernemen/1372177/gm-wil-in-2035-stoppen-met-diesel-en-benzineauto-s
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
  6. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    nou het duurde even maar (volgens La Stampa van heden, 15 april 2021...(the Strad, ik lig nog wel op kop he....):

    Ferrari entra nel futuro. Sposando le motorizzazioni elettriche e caratterizzandosi sempre più come brand del lusso, con l’annuncio di una collezione moda per uomo e donna.

    Nel 2025 la casa di Maranello lancerà la sua prima vettura completamente elettrica. Lo ha detto il presidente e amministratore delegato John Elkann, durante l'assemblea degli azionisti chiamata ad approvare il bilancio 2020. Elkann ha confermato che quest'anno saranno lanciati tre nuovi modelli, mentre «la ricerca del nuovo ceo sta facendo progressi».

    Of tewel, in 2025 kom de eerste volledig elektrische Ferrari op de markt, de volgende zullen snel volgen.....

    Ciao
    Oscar
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De paardrijders van de Apocalyps zullen dus weldra aan de horizon verschijnen....
     
  8. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Haha mooi poëtisch verwoord Onno, tja het lijkt er wel op.....

    ciao
    Oscar
     
  9. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Tja....Ferrari met een of meerdere Fiat EDucato motoren denk ik, begin van het einde, weg motorgeluid, karakter, onderscheid t.o.v. Alle andere rijdende Dysons............snik!!!! Ferrari zonder geluid is geen Ferrari meer.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat maakt "onze" exemplaren ook bijzonder/speciaal en moet je dus koesteren. Ik geniet volop en elke keer.
     
    Jeka likes this.
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het gaat nu juist om het geluid en die emotie ... vandaar dat de 458 in trek blijft als laatste niet-turbo ...
     
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Interessant om te zien hoe de snelste Ferrari, de gedeeltelijk elektrische en m.i. foeilelijke SF90, zich houdt t.o.v. de nieuwe vol elektrische Rimac:

     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tja, wat wil je met 1900 pk en 2300nm?
    Ik denk wel dat de accu's heel rap leeg zijn na een paar van zulke sprints.
     
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik gok dat je met die Rimac in de praktijk een stuk verder komt op één acculading dan de meeste supersport auto’s op één tank. Met mijn Aventador kom ik voorlopig niet verder dan zo’n 200 km en die heeft nog niet de helft vh vermogen vd Rimac
     
    Harry-SZ likes this.
  16. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    200km maar, aj.
     
  17. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Nou blinkt Lamborghini niet echt uit kwa efficiëntie van hun motoren. Beter een echte sportwagen vergelijken zoals een Ferrari of zo

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    jaapio likes this.
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #694 ChrisW1, Jun 17, 2021
    Last edited: Jun 17, 2021
    Volgens mij vegen de snelste Lambo's (Aventador SVJ en Huracan Performante) toch redelijk de vloer aan met de snelste "echte sportwagens" van Ferrari op een baantje als de Nürburgring :p

    Ik denk dat EV's in de supersportcategorie het voordeel hebben dat een elektromotor gewoon veel efficiënter is over zijn gehele vermogensbereik. Je kunt een 2000 pk sterk monster hebben, maar als je maar 120 constant rijdt en niet veel vermogen nodig hebt, zal de auto niet veel meer hoeven te verbruiken dan een EV met maar een tiende van het topvermogen zonder dat dit ten koste gaat van de responstijd van de motor (als je het 'gaspedaal' indrukt heb je gelijk al het vermogen tot je beschikking wat wel anders is bij brandstofauto's met technieken als uitschakelen van een deel vd cilinders).

    Als je al een 2000 pk sterke brandstofmotor in een auto krijgt (en zie dan het vermogen maar eens goed op het asfalt te krijgen) dan zal het brandstofverbruik ook bij langzaam rijden veel hoger zijn dan van een auto met een veel minder krachtige motor.
     
  19. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Bij rondje 10 moet jij al naar binnen met je Horakan (waarvan niemand weet hoe je het uitspreekt (ref TG) .... dan rij ik lekker door met mijn SF90 en zie hier in rondje 12 win ik omdat mijn Ferrari motor, above all tractorstandaarden, gewoonweg efficiënter is. :p

    Het is leuk en grappig zo'n Lambo, maar het blijft geboren uit aanzien voor Ferrari... Uiteindelijk wilde Lamboerghini een Ferrari.. en zeg nu eerlijk... wie niet !
    Ferrari heeft dus ook al meerdere (en 10 jaar al) Hybrides! En is nog een op zichzelf staand merk.

    Een EV blijft een keuze die niet aan mij besteed is. Als hij zo zuinig en efficient is, waarom moet dat milieu-reddend stuk ellende dan ineens verheven worden toct energieverslindende hypercar? Beperk dat EV geneuzel tot autootjes die 0-100 in 10 s doen en een top van 110kmu hebben.. dan hebben ze gelijk een actieradius van 500+km en redden ze het milieu (misschien).
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk dat jij stil langs de Nürburgring komt te staan :)

    De SF90 heeft een tankje van maar 68 liter. In de tank van de Huracan past 90 liter.

    Ik wordt gelukkig van zowel Ferrari's, Lambo's als ook wel van diverse modellen van andere merken die ik nu niet in mijn bezit heb. Ik ben daarnaast heel erg gelukkig met een bruut, luidruchtig, benzineslurpend beest van een V12 in mijn Aventador maar ik zie ook de enorme prestatievoordelen die een elektrisch aangedreven supercar kan bieden dus sta daar ook zeker voor open.
     
  21. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ah Chris, een liberale F-chatter, die zijn er niet veel :) Precies dat, ik sta er voor open en als early adapter heb ik inmiddels veel ervaring met e-auto's ook met hun gebreken. Zo is de Porsche vooralsnog heeeeeel langzaam in laden, veel minder snel dan de tesla model 3. En als we dan diep duitsland in moeten is dat best wel een ding. Oh ja, de 308 liep 1:3, viel best tegen, na 150 km moesten we alweer tanken.....

    ciao
    Oscar
     
    djfrens, hautessa and Jonkheer like this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Dat loopt de Aventador van Peter hier ook. Het is op lange ritten niet normaal hoe vaak hij moet tanken. Van NL naar Italië dus 4x !!!
    Hij is dan wel lekker snel maar als je steeds stil staat dus ook weer niet.
    maar daar gaat het bij ons hier op de chat ook niet over. Het gaat om beleving (lees:emotie) en dat heeft die auto met bakken.
    Elke Italiaan, jong en oud is weg van die auto. Zelfs zeer oude dames (het alleen maar om te illustreren hoe ver het gaat hier) willen dat er een extra rev komt. En ze staan te glimlachen als dat gebeurd.

    dan neem je het onpraktische (zoals het verwijderen van dan panelen wat 20min kost op de koop toe. En is de €1000,- extra brandstofkosten (mits je het kunt betalen) een bobbeltje.
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Maar wel drie zoveel plezier lijkt mij met die heerlijke V12
     

Share This Page