De Winterstop!? | Page 88 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Mooie plaatjes heren! Dat zien we graag

    @fred, is het misschien een idee om dit draadje vanaf mijn post te knippen en er een aparte draad van te maken? Mooie plek om te pronken en tips/trucs voor behoud en onderhoud van de belangrijkste ruimte in, rond en/of nabij ons huis te delen.

    Het ventileren heb ik niet benoemd omdat dit in mijn wereld vanzelfsprekend is. De bestaande voorzieningen zijn afdoende en blijven ook in tact.


    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Als je goede verwarming in je garage hebt is dat vocht sowieso geen issue.

    Ik ben jaloers op die cleane garage van Marnix zeg! Geweldig. Zoiets wil ik ook eens.

    Ik heb nu een garage van 4 bij 10 meter naast het huis staan. Geïsoleerd en 2 grote CV-radiatoren erin. Staat gewoon altijd aan.
    Dus een hele fijne en aangename ruimte, maar er staan 2 auto's in, 2 grote kasten en enkele werkbanken. Dan is er dus niet genoeg ruimte meer voor grotere klussen.
    Als ik ooit iets ga bouwen, dan moet dat echt anders en moet het dak ook hoog genoeg zijn voor een normale brug.
    Probleem is alleen dat als je garage groot genoeg is voor 4 auto's dat die er dan waarschijnlijk ook wel komen en dan heb je weer geen ruimte :)
     
    Melvok likes this.
  3. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik herken het probleem. Garage ruimte is er nooit genoeg, gelukkig is mijn geldboom uitgebloeid.

    Vocht heb je altijd. Ik verwacht haar niet vaak nat weg te moeten zetten, maar je hebt altijd waterdamp in de lucht die weg moet.

    Ps Martijn waar heb je de epoxy gekocht?

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, maar als je je garage net zo verwarmd als je huis, dan is dat geen issue.
    Althans in huis heb ik iig ook geen vocht en schimmel issues :)

    Als je een oude schuur helemaal dicht gaat maken met isolatie etc en het wordt daar gewoon 0 graden, dan heb je een probleem met vocht.
    Al het vocht in de lucht slaat dan neer op alles wat in je schuur ligt.
    Dan kun je je auto beter onder een carport zetten, daar ventileert het iig lekker.


    Zo'n epoxy vloer is idd mooi, maar dan moet echt alles uit de garage dus :)
     
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    https://polyestershoppen.nl/vloersystemen/epoxy-gietvloer-363.html

    Moet dan nog wel een primer en of egalisatie epoxy voordat je de kleurlaag doet. 32 vierkantemeter aan epoxy ,was ongeveer 1400,- euro. Als je vloer al vlak is heb je alleen een primer nog, dat scheelt zeker 300 euro.

    En 3 dagen er niets op plaatsen :p Ligt een beetje aan de buitentemp...
     
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Aahh ja, ik gebruik ook mijn garage als thuiswerkplek ook gelijk een mooie achtergrond met beeldbellen! Ideaal! Mooi Marnix en lekker zo'n zitje!
     
    360Marnix likes this.
  7. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dar komt doordat je huis goed geventileerd is

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  8. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik heb zo'n Stork centrale afzuigunit geplaatst in mijn garage. Dat werkt prima. Hij is eventueel nog schakelbaar te maken met een relatieve luchtvochtigheidssensor/temperatuursensor.
     
    Melvok likes this.
  9. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Jij hebt een garage voor 2 auto's en je hebt er 5 :p

    Je kan de zijkanten vd garage ook voorzien van hangende/opklapbare werkbladen waar je deuren onder kunnen. En de kasten vervangen door planken aan de muur. Kun je wat makkelijker om de auto's heen werken.
    Maar werkplek kun je nooit genoeg hebben idd. Ik heb dan weer een puntdak en dat is ideaal voor een brug, maar tevens weer minder om warm te stoken. De warmte gaat omhoog, dus ik heb een fan van een ouwe peugeot aan het plafond om af en toe de warmte naar beneden te blazen :)
    Het is iig een showroom en mooi+nooit sleutelen.. OF een lekkere werkplek en een zooitje ;)
     
    Harry-SZ likes this.
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, gelukkig ook een mooie carport voor 2 andere.
    En dat elektrische ding mag op de oprit staan. :)
     
    Andretti Molletti likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zo zo en dat gestook is geen CO2 belasting voor "onze lucht"... (ik refereer even naar het draadje EV ;-))
     
    Harry-SZ likes this.
  12. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Nope... ik heb Harry zijn ketel voorzien van 2 dubbele Webers en zo beroerd afgesteld dat er eigenlijk alleen CO uitkomt en amper CO2.
    (ik refereer even naar een autoliefhebbersforum) :cool:
     
    Harry-SZ likes this.
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tip: zet op de kop-kanten van de planken een (zacht)rubberen strip. Bij openen deur voorkom je lakschade.

    Welke vloer gaat het worden? Nog een leuk rode bies op de muur?
     
  15. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Alles wit met een essenhout accent. De vloer krijgt een anthraciet epoxy laag. Geen kleur accenten verder, want de F en de inhoud van de vitrines geven al genoeg kleur mi.

    Alhoewel, de vitrines heb ik al en die zijn meer geel dan wit

    Ik zie er wel naar uit de schaalmodellen weer in zicht te hebben. Ze staan al 10 jaar verstopt in een kamertje op zolder...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  16. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Stap je altijd in aan de bijrijderskant? :)
    Linkerkant lijkt erg krap nu, dus ik zou hem achteruit inparkeren, zodat je wat ruimte hebt om in/uit te stappen.
    Vanaf dat zitje dus uitzicht op de kont en niet op de het neusje.
    En die gereedsschapskar is k*t met inrijden, dus die zou ik ook elders neerzetten.

    Hoe breed is de garage?

    Wordt wel heel erg gaaf zo trouwens hoor.
     
  18. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Haha, nee hoor. Ik spring altijd uit het dak net als magnum. De illustratie diende om te kijken of een deur volledig open kan. De bolide staat meestal andersom...

    Mijn gereedschapskar staat daar goed. In het verleden was die hoek vooral gevuld net rommel. De garage blijft vast ook niet zo netjes, dus die kar zal elke keer ergens anders staan in de praktijk.

    Garage is 3,5m breed btw en 7 m diep..

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  19. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    MvT likes this.
  20. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Het lichtplan en de stopcontacten. De verlichting zit op 4 schakelaars (dimmers). L1, L2, L3 zijn inbouwspots. L4 zijn 3 opbouwspots op rails om objecten aan de muur goed te kunnen verlichten. De gekleurde strip is een LED strip aan het plafond (waarschijnlijk een RGB-WW rood-groen-blauw + warm wit tot helder wit) met afstandsbediening. Iemand nog tips?

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    marcos and Harry-SZ like this.
  21. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Zelf heb ik vaak kasten en planken op circa 1 meter hoog (of hoger) hangen. Zo kan ik de neus/kont ve auto eronder zetten. Bij Marc zou ik het witte gedeelte van de kast bij de autodeur weglaten zodat de autodeur volledig open kan. Ik merk zelf dat ik in mijn garage van 5 meter breed al moeite heb met deuren open doen als ik slechts 1 auto daar heb staan. Ik heb links de werkbanken en rechts een wasbak etc. Een deur moet volledig open kunnen als je wat wilt sleutelen in het interieur.
    Tevens is een California veeeeel groter dan een gemiddelde auto.. Dan is de lengte van je garage echt belangrijker dan bij een gemiddelde oldtimer.

    Ik zie nog niet veel bruggen en gereedschappen? Allemaal poetsers? :p ;) ;)
     
  22. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Check post 2172

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
    Andretti Molletti and marcos like this.
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tips ?

    Mooi groot Ferrari paard van ongeveer 1 mtr hoog aan de muur (mail me) :)
     
  24. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.

Share This Page