Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3652 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    voor jou altijd , ouwe loempiabakker
     
    Fumacher and Jonkheer like this.
  2. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Atlantic is destijds onderhands verkocht door Gooding, zogenoemd privateauction , trouwens December 2020 was een maand met heel veel verkochte auto's op deze manier, de pareltjes van de markt...
     
    Harry-SZ likes this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Had jij geen CCM's?! Nooit opgevallen. Zal wel door de oogverblindende ;) kleur komen.
     
    hautessa likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet toegestaan?! Ik heb dat nog niet gehoord. Wat is de reden?

    Wat betreft de Taycan (of elke EV) ik zeg altijd dat het geen auto is voor beginnende rijders. De snelheid ligt al gauw te hoog en met het gewicht is de remweg een pak langer. Iets wat je echt moet "aanleren"
     
  5. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Nope, dat was het enige wat deze fantastische F niet had. Voor de rest wel elke denkbare optie aanwezig (in 2005 verkrijgbare optie).
     
  6. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Een aantal jaar geleden alweer heb ik tijdens de start van een renovatie project in Laren een doos met boeken gevonden. De eigenaar van het pand leefde niet meer, dus heb ik de doos mee naar huis genomen alwaar hij in vergetelheid is geraakt in mijn garage. In de doos zitten oa leerboeken autotechniek. Deze zijn allen gedateerd tussen 1936-1945.

    Inmiddels is de doos dus weer naar voren gekomen en nu vraag ik me af of ik deze boeken moet bewaren, weggooien of misschien zelfs verkopen.

    Als autofielen onder elkaar, wat is jullie advies? Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  7. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Misschien op Catawiki proberen?
     
  8. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Iig niet weggooien.
    Als niemand het wil gewoon weer ff opbergen.
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Idd niet weg gooien. Evt gratis aan een geïnteresseerde geven.
    En eerst even google'en naar de boeken.
     
  10. Paulus 348

    Paulus 348 Formula Junior

    Dec 29, 2020
    341
    Holland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Heb mijn schoolboeken nog liggen zijn ECHT nog nieuw
     
  11. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
  12. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik keur het niet goed, maar dit lijkt me eerder een hiaat in het contract welke op ongelukkige wijze is ontdekt. Iedere ondernemer zal proberen onder betaling uit te komen lijkt mij. Ik weiger dan ook te geloven dat hier opzet in het spel is.

    Super vervelend voor de eigenaar van de 512 natuurlijk en hopelijk zal de rechter in zijn voordeel oordelen, als consument wordt je gelukkig goed beschermd in NL.

    Wat me hier het meeste tegen staat is dat juridische geschillen zo lang duren...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  13. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    #91288 hautessa, Jan 28, 2021
    Last edited: Jan 28, 2021
    Zo dacht ik eens super dolblij een 360 Spider te hebben GEkocht inkl major onderhoud voor rekening van Kroymans met ondertekend koopcontract. Stond er onder in het klein 'de verkoop kan alleen gedaan worden na inspectie/goedkeuring van de werkplaats'. Nadien gebruikten ze die bepaling om te zeggen we kunnen hem niet aan u verkopen, er moet teveel aan gedaan worden om hem voor die prijs aan je te verkopen. Er moet 6,5 duizend euro bij voor nieuwe spruitstukken om de deal rond te kunnen maken. Ik zei, daar heb ik maling aan. Het was inkl major onderhoud en hield me aan het koopcontract. Ik heb geen inhoudelijk verstand van techniek maar verwacht een goed rijdende auto als ik deze van Kroymans koop. Helaas dan krijg je em niet. Een mede F-chatter tipte me 2 maand later op een advertentie. De 360 stond weer actief aangeboden bij Kroy. Inmiddels wel 15k duurder omdat de prijzen waren gestegen. Dit was in de top van 2015 ergens. Tijdje ziek van geweest, maar goed. Dat is blijkbaar de manier van Kroymans. Geld=Geld. Hoe? Dat maakt niet uit. Punt.
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nu de eerste signalen van de lente komen (ik zag dit weekeinde de winterklokjes in de tuin) dacht ik erover na eens met de Mille Miglia Tribute mee t gaan doen.
    Ik heb eerder (met vele van hier op Fchat) het genoegen gehad mee te rijden als toeschouwer. Dat was best wat, tot midden in de nacht met je eigen F proberen die MM'ers bij te houden.
    Ook enkele keren de karavaan tegemoet gereden (overdag) en de Futa-pas over gegumd tussen de deelnemers. Dit in de 328 maar ook in de F430.
    In 2019 (toen Jeff met Wouter en Joop met Evelien meededen met de "klassieke MM") zijn ik en Paulo in de 458 als support team meegegaan. Zie:

    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/145994171/
    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/145994185/
    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/145994187/
    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/145994191/
    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/145994198/
    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/145994210/
    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/145994215/

    We waren officieel deelnemer/support car (=met sticker) als team van Jeff en wouter.
    Het voordeel van deze wijze van meedoen: We hadden zelf keuze van overnachting (we sliepen dus niet in een bezemkast)
    Konden aanhaken waar we maar wilde. Ook de tijd (vooral 's ochtens) hadden we onder eigen beheer. We zijn dus iedere avond na diner gaan slapen en begonnen de volgende ochtend pas weer na het ontbijt, vaak rond 8:30. Met een 458 zou je denken iedereen wel effe in te halen maar we leerde dat de deelnemers (ook de klassiekers) best doorgassen. Bijhalen was dus best een dingetje maar lukte wel door een stukje af te snijden. Risico daarvan was wel dat als je weer in de buurt van de route kwam je vast kwam te zitten in het reguliere verkeer (die weer vast liep op de afgezette wegen vanwege de MM)

    Afijn, ik gooide er een mailtje uit voor deelname aan de tribute 2021. Ik wil die gaan rijden met de F430 en zoek dus een co-pilot die dezelfde wes heeft als ik; 4 dagen volgas door Italie en het benzine gehalte in de aderen wat oppeppen na zo'n K.T jaar als 2020. Effe de benen strekken, banden oproken en genot-teller op tilt laten slaan. Het is niet goedkoop maar onwijs gaaf om te doen, once in your lifetime.

    Dus wie bied zich aan om mee te doen (en delen in de kosten) om zo de tribute MM 2021 volledig mee te maken in een F430.
    Graag een PM aan mij sturen.

    De prijzen staan hieronder en reken op ca. Euro 1000,- aan brandstof kosten voor de gehele trip.

    Er zijn 2 tarieven met onderdelen A-B-C. Basis met 3 overnachtingen (onderweg) en dus geen overnachting ervoor en erna.
    Gold ook met drie onderdelen A-B-C maar met 5 overnachtingen + 2x jasjes MM + 2x extra passes voor slot ceremonie
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    430-SPI and Paulus 348 like this.
  15. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Beste Gijs,

    Het probleem hier is niet veroorzaakt door Kroymans , maar door de eigenaar van de 512TR , je kan namelijk niemand aansprakelijk stellen voor de meerwaarde van een auto , die je zelf nooit hebt aangegeven bij je eigen verzekering onderbouwd met een fatsoenlijke taxatie. Als je zelf kiest om je eigen auto laag in waarde te verzekeren kies je daar zelf voor. Het is niet de verantwoordelijkheid van Kroymans te vragen of de eigenaar alles op orde heeft qua verzekering.
    Een garagebedrijf heeft een aansprakelijkheidsverzekering voor dit soort gevallen maar nooit een hoger dan een officieel vastgestelde waarde van het voertuig dmv taxatierapport of dagwaarde....
     
  16. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Het zijn natuurlijk jouw vrienden maar de verwijten zijn:

    - het zonder toestemming van [appellant] meenemen van de Ferrari naar de autobeurs ,
    - het (onbeveiligd) achterlaten van de Ferrari in een parkeergarage,
    - het onvoldoende toezicht houden op de Ferrari,
    - het onvoldoende toezicht houden op de sleutels van de Ferrari,

    Die man dacht dus dat zijn TR in de ons bekende bunker te Hilversum stond terwijl onze marmer boys haar meesleepte naar Limbo-land om haar daar in een parkeerkelder achter te laten en haar verder geen blik waardig meer te gunnen. Het arrest leest:

    "De Ferrari werd gedurende de beurs in een parkeergarage onder het beursgebouw gestald. Op 14 januari 2018, na afloop van de beurs, bleek de auto te zijn verdwenen."

    En dan is er kennelijk ook geen contractje waarin Kroymans even keurig op een rij heeft gezet wat wiens verantwoordelijkheden zijn. Volgens mij moet je je dan schamen en niet gaan procederen als je een nette club bent. Als je wel gaat procederen dan wordt het bekend dat je zo met je klanten omgaat.

    De schade is overigens heel simpel: dat is de waarde van de auto minus de verzekeringsuitkering die hij krijgt. Dat de man zelf onderverzekerd is doet er niet zoveel toe. Hij heeft zijn verlies alleen te accepteren als het verlies van de auto voor zijn risico komt. Niet als dat aan een ander is te wijten. Kroymans krijgt nu de kans te bewijzen dat zij met de man overeenkwam dat zij nooit aansprakelijk zou zijn. Als dat blijkt, dan komt het voor risico van de man en heeft hij te dealen met het gegeven dat hij onderverzekerd was.

    Jij het alle verstand van de waarde van auto's maar in 2017 moet een 512TR wel een erg bleek lijk geweest zijn om maar 85 waard te zijn. En als dat dan zo was, waarom zet Kroymans haar dan voor 190k in de showroom? Ik krijg veel uitgelegd maar ik zou het een uitdaging vinden om uit te leggen dat iets wat voor 190k in de showroom is gezet eigenlijk maar 85k waard is, daarmee zou worden aangegeven dat de gehanteerde prijzen niet fair zijn.
     
  17. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Altijd heerlijk je hier te lezen Gijs.

    Gr. Martin
     
    Paulus 348 likes this.
  18. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    If only I had the money, dan had ik graag met je mee gegaan Fred.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  19. Paulus 348

    Paulus 348 Formula Junior

    Dec 29, 2020
    341
    Holland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Dat wordt een top uitje ik hoop ook dat het gauw normaal wordt en als de wagen af is ga ik ook zoiets zeker doen.
     
  20. Paulus 348

    Paulus 348 Formula Junior

    Dec 29, 2020
    341
    Holland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    0,0 veranderd
     
  21. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Heeft er niks mee te maken dat het mijn vrienden zijn, maar het feit is ook dat de eigenaar onderverzekerd is en dat zelf ook van te voren had kunnen regelen, dan was dit allemaal geen probleem geweest.
    Ik heb met mijn werk dagelijks te maken ivm dit vraagstuk, zijn jullie verzekerd als ik mijn auto bij jullie breng, mijn vraag is als eerste bent U genoeg afgedekt met uw verzekering, waarde vastgesteld ivm taxatie rapport en dergelijke, meestal weten ze dat niet...Ook qua transport, als jij je auto laat vervoeren door een transporteur is deze CMR verzekerd , wat betekend €12 per kg. Er zijn transporteurs die all risk verzekerd zijn , dus ook duurder, maar dan nog moet er in geval van schade een fatsoenlijk taxatierapport van derde zijn, als een vrachtwagen afbrand, wat was de staat van de Ferrari 250GTE die in die trailer stond, een donorauto of super originele auto....
    Maar Gijs dat worden wij nooit eens, maar jij blijft toch mijn vriend..
     
  22. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Yummie, prachtige 16M :)

    Sorry, werd afgeleid. Geen idee wat de kleurcode is Mike ;)
     
    Mikestradale likes this.
  24. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Jezus Oscar, wat gaaf. Helemaal geweldig! Wat een historie ook. Gefeliciteerd!!
     
    275gtb6c likes this.
  25. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Hé man, thanx. Ja erg leuke auto, maar ook vooral enorme herrie dat die maakt. Nou, ik hoop dat die snel de weg op mag maar gedoe om alles voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk doel is hem weer op Italiaans (MO600480) te krijgen, en dat schijnt te kunnen.....


    Ciao
    Oscar
     
    Dino2400 and djfrens like this.

Share This Page