Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3651 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tjeetje, mooie link !!!

    Maar … onbetaalbaar als ik de uurtjes en onderdelen zo inschat …

    Mooi dat het toch gebeurt ! Tip ons eens als ze ergens van start gaan aub !
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Harry-SZ, 275gtb6c, Nasa1990 and 3 others like this.
  3. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Ik vind die velgen echt waanzinnig mooi op een F430 (Spider)! Rond het Brusselse hier was het minder interessant om te rijden ... Dichte mist, vrieskou, semi-gladde wegen en overal strooizout :/
     
    328gts1987 likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En dan komen er nog anderen aan. "16M" spokes in grey. Moet ze alleen nog effe ophalen en dat is bij jullie. Dus de grens over...
     
    Nasa1990 likes this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hoezo alleen Ferrari's brengen hoge prijzen op met veilingen;

    Zojuist in USA tijdens Mecum veiling een '65 Shelby Cobra 427 verkocht voor $5,4 Miljoen + premium :eek:

    Image Unavailable, Please Login

    PS
    Een zeer nette F430 spider F1 met juiste opties, remmen, daytona seats enz (in geel) werd niet verkocht met bod van $125.000,-
    Een 355 spider manual (rood/zwart int.) werd wel afgehamerd op $85.000,-
     
  6. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Vraagje! Is er iemand in het forum die de stalen remschijven en remklauwen van zijn F430 spider 2006, omgebouwd heeft naar een set ccm schijven en toebehoren. Zo ja, kan dit zonder aanpassing gemonteerd worden? Dient de rembekrachtiger ook vervangen te worden?
     
  7. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ik heb de antwoorden niet maar vraag mij wel af waarom je dat zou willen doen?
    Het is namelijk nogal een dure aangelegenheid en voor circuit rijden is het door slijtage niet aan te raden.
    Heb zelf een F430 met stalen remmen gehad en heeft altijd prima remkracht geleverd in meerdere situaties.
     
  8. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Hallo Fonias, Ik vond de remmen niet best presteren op mijn auto en bij controle bleek dat de schijven bijna op de minimum dikte zaten. Ik heb nieuwe Brembo schijven met blokken laten monteren en in totaal zo`n 300 km gereden met "rustig inremmen" , voor zover dat met een Ferrari mogelijk is. Onverwachts moest ik van ongeveer 130 km/uur naar stilstand zien te remmen wat in eerste instantie goed leek te gaan maar ineens deden de remmen niets meer. Vreselijke "brandlucht" in de auto en na een kilometer of 2 gereden te hebben zonder te remmen werkte alles weer maar nu piepende remmen. Circuit rijden doe ik niet dus geen last van extra slijtage met ccm remmen.
     
  9. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Goede deal voor de inbrenger, die kocht hem in 2016 bij RM Sotheby's in Monterey voor $1.375.000,- even van kleur veranderd en automaat vervangen voor schakelbak.
    Ik was erbij , jij toch ook Fred. Alleen toen was deze "the underdog" ten opzichte van de eerste cobra , die werd toen voor het 10 voudige verkocht.
     
  10. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    werk voortaan part time bij de RDW...
     
    Jonkheer, 275gtb6c and djfrens like this.
  11. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Dat is toch wel bijzonder aangezien 130 niet zo ontzettend hoge snelheid is.
    Heb ook weleens hard moeten remmen in de F430, ook in de 458, maar heb dit euvel niet ondervonden.
    Mijn schijven en blokken waren in goede staat.
    Heb met ccm op de 458 ook plots moeten remmen maar op lagere snelheden heeft deze ook wat “tijd” nodig om op te warmen alvorens deze bijten.
    Het heeft beide voor en nadelen.
     
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Kwam dit filmpje tegen in ander topic, wel leuk om hier ff te delen.
    Is factory tour in tijdperk mondial/348/Testarossa/F40.

     
    328gts1987 and Paulus 348 like this.
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was daar inderdaad op carweek in 2016 (toen nog goed te doen en met zeer bijzondere/uit de hand lopende biedingen)
    Ik kan me helaas deze niet herinneren die 1e Cobra wel.

    Nu we toch in memory lane zitten: We begonnen 2016 goed. Deden toen (vergeleken met nu) veel trips in de F430. Goodwood, Ville 'd Erbe/Como, Viva Assen, Volkel doe een plezierrit, Tunneltocht en diverse andere ritten. Waaronder "Bitterballen bij Mel".
    Daar begonnen we ook het seizoen mee. We verzamelde onderweg richting Amersfoort en dan in een "snel rijdend treintje" (Marco reed toen nog met de 308 en zeer luide uitlaat) naar het terras. Robin had toen net zijn 911 spider opgehaald.
    Ik maakte van die rit ernaar toe dit filmpje waarbij het braafste jongetje van de klas (qua rijden) ineens er vandoor ging, niet zonder reden (zie einde filmpje)
    Het waren toen eigenlijk "gewone" uitstapjes, die we nu allemaal wel missen. Ik hoop dat dit inspiratie geeft aan iedereen om (zodra het kan) weer op ritjes deel te gaan nemen. Want man wat hadden we altijd een lol (en waren af en toe een beetje stout, nog steeds trouwens ;))


     
  14. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Kan jij een Loempiakar laten registreren?
     
    Jonkheer likes this.
  15. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

    348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

    Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
    Bij
    Eindelijk vast werk! Ik ben trots op je maat!
    Image Unavailable, Please Login
     
  16. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dank voor het delen. Het Japans kon ik niet verstaan, maar mooie beelden.

    Gr. Martin
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat alleen Ferrari's veel geld opbrengen op veilingen is sowieso onzin natuurlijk.
    Maar er staan wel veel in deze top 20, maar ook Alfa's, Jaguar, Mercedes, McLaren en Duesenberg bv:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_cars_sold_at_auction

    Maar veilingen zijn ook maar het halve verhaal omdat veel auto's buiten die veilingen worden verkocht.
    Maar ik mis ook de Bugatti Atlantic van 30mln $ bv die volgens mij (10 jaar terug) gewoon op een veiling is verkocht.
     
  18. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Mooie lijst!
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Meestal is het andersom …

    Op Spa reden vroeger alle racende dealer Scuderias met staal ivm de hoge kosten … ombouwen moet dus simpel zijn.

    Maar staal op een 430 is prima, voldoende remkracht; gaat CCM niets aan veranderen ...
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Lijkt toch op verbrande blokken.

    Haal ze er eens uit. En vervang ze, kan je de kop niet kosten … de schijven zijn immers nieuw.

    Wat kwam er onder ? Had je originele schijven en blokken of "wat anders" ? (zie rekening)
     
  21. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Het lijkt er inderdaad op dat de blokken gebakken zijn. Van 130 naar 0 is niet te gek, maar wel binnen 50 meter. Ik heb er Brembo op laten monteren. Zal wel een paar nieuwe blokken bestellen want ik heb bij Kroymans nagevraagd of een 2006 naar CCM omgebouwd kan worden maar dat is niet mogelijk ivm ontbrekende software op het 2006 model. Ook moeten alle remleidingen, bekrachtiger etc vervangen worden maar dan nog kan "de auto" de slijtage aan de CCM niet uitlezen. En het klopt ook precies wat jij zegt, Mel. Ten opzichte van de stalen schijven is er geen enkel voordeel te behalen met CCM . Bij koude remmen werkt staal zelfs beter is mij verteld. Voor circuit rijden schijnt CCM wel super te zijn. Het blijkt dat toen in 2007 de F430 met CCM uitgerust werd er veel vraag kwam van 2006 eigenaren die ook CCM op hun auto`s wilde. Het grote obstakel bleek de software te zijn.
     
    Melvok likes this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mijn F430 (2007) heeft CCM en moet wel melden dat ik er gelukkig mee ben. Bij koude remmen zijn ze inderdaad "traag" met de bite. Vooral als het regent is de eerste remactie een wake-up call. Je hebt dan echt effe een fractie van een moment "hij zal toch wel remmen?" ....
    Gelukkig doet hij dat dan ook wel zodra het water wat op de CCM "kleeft" eraf is.

    Maarrrrr! Het is heerlijk een weekje door de Alpen te jakkeren (en dat doen wij elk jaar, inclusief afgelopen "corona-Jaar") en dan die remmen bij elke bocht te voelen bijten, onvermoeibaar en keer op keer op keer enz. Geen fading, maximale vertraging welke bovendien constant/liniear blijft.

    Daarbij komt bij dat de remstof (en dus slijtage) minimaal is. Velgen blijven nagenoeg schoon van het vreselijke zwarte stof. Ik ken mensen die expres zwarte velgen hebben genomen (of laten spuiten) om dat een beetje te verbergen. Ook een groot voordeel in mijn ogen die wel houden van een schoon gewassen paardje.
    Tenslotte: Het oog wil ook wat en een stel goed gevulde velgen (de CCM's zijn 60mm groter in diameter) ziet er gewoon mooier uit. Ik heb inmiddels een set Scuderia velgen (die nog "opener" zijn dan de CS velgen die ik heb) om die look extra te benadrukken. Ik zal bij de wissel foto's posten waarop de CCM's die al goed zichtbaar waren nog beter tot uitdrukking komen met de scuderia velgen.

    PS ik heb nog nooit een F430 met stalen velgen op scuderia velgen gezien, dat heeft ongetwijfeld met de "vulling" te maken.
     
  23. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Eeeeuhm, kuch kuch.
    En mijn vorige F430 spider dan :rolleyes:
     
    Melvok likes this.
  24. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
  25. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ha Fred, Zelf heb ik nooit met ceramische remmen gereden (nou ja, geremd), maar in de racerij halen de meeste ze er af omdat het of niet is toegestaan of te duur is.....Mijn motto is trouwens gewicht...als je een lichte auto hebt hoef je ook niet zo hard te remmen. De Taycan is een beste auto, maar als je remt voel je pas hoe ongelooflijk zwaar dat ding is.


    Ciao
    Oscar
     
    Melvok likes this.

Share This Page