Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 18 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  2. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Je mag als eerste inhoudelijk reageren op de volgende interview:




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  3. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Bedankt voor je kritische inhoudelijke feedback op prof Dr. Theo Schetters zijn waarnemingen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    bigodino and Ajax de 1e like this.
  5. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    De vraag blijft maar gonzen in mijn hoofd, wie nou de werkelijke complotdenkers zijn in dit land....
    Misschien zijn dat juist de Jonge, Rutte en alle volgers: dat maakt de 'believers' de complotmeedenkers....ik zou niet in hun schoenen willen staan, maar ik zou het wel anders aanpakken. De nevenschade van de maatregelen overstijgen die van de coronaslachtoffers, maar daar hoor je niets over. Alleen 'complotdenkers' halen dat immers aan, dus daar wordt niet naar geluisterd...de jeugd loopt schade maar vooral ook achterstand op (opleidingen stellen op dit moment niets meer voor, diploma's worden zo weggegeven! Er zijn geen stageplekken meer), ouderen (60+!) raken op dit moment snel mobiliteit kwijt, met alle vervelende gevolgen die bij inactiviteit horen, ondernemers wordt in 1 jaar tijd een volledig levenswerk ontnomen (en die krijgen vanuit geen één hoek enige vorm van hulp!!! Eerst opgebouwd vermogen opvreten, zie maar eens uit zo'n dal te komen), mensen raken op dit moment steeds vaker hun baan kwijt (uiteraard ook met alle nevenschade aan gezondheid!), en ga zo maar door. Een ondernemer die nu zijn deuren moet sluiten zit, pas na goedkeuring en eindeloze trajecten, 5 jaar vast aan schuldsanering (die wij, de samenleving mogen opbrengen). We gaan het maar niet hebben over de toename van kindersterfte in Derdewereldlanden door de lockdown-gevolgen. Corona veroorzaakt helaas ook arbeidsongeschiktheid, dus die klapper komt er ook nog eens bij (maar dat is maar een financieel probleem).
    Het eind is helaas nog niet in zicht.....maar ook ik zie geen lange-termijn oplossing, alles heeft zijn nadelen. Ik wacht even met enting, tot ik ook tot de risicogroep behoor :D
     
    rob.kruiswijk likes this.
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Milko,
    Ik meen het oprecht dat ik hoop dat allen weer gezond worden en deze periode doorstaan met volledig herstel.
    Ik wil je echter persoonlijk meegeven dat in 2017 ikzelf toen zware griep en longontsteking heb gehad, het was toen kantje boord. Niet alleen trof het mij persoonlijk maar vele aangezien er toen ook sprake was van een epidemie (het "oversterfte cijfer" was in die periode winter 2017/2018 totaal 9.444, het hoogst gemeten ooit). zie: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
    Echter toen werd er niet "omgekeken" naar getallen, kwam er alleen in een radio of NOS nieuws uitzending een opmerking voorbij.
    De media was niet hyper op dat onderwerp gefixeerd, toen.

    Hierdoor was er volgens "het beleid" dus niets ernstigs aan de hand, echter er gingen wel duizenden mensen dood. Dat was bekend in Den Haag maar zijn toen zonder "maatregelen" door de periode gekomen. En daar zit nu de crux.
    Niemand weet hoeveel mensen we toen hadden kunnen redden met een lockdown en of maatregelen, is ook niet geprobeerd. Maar nu (door de hype op www) gaan we helemaal los en veroorzaken we daarmee andere "slachtoffers".

    Niemand wil ziek worden, ik herinner mijn ziekbed nog goed, heftig kan ik melden. Maar gelukkig nog net op tijd behandeld en dus overleeft. Ik vraag me nu alleen af (en vele met mij) hoe het sterfte cijfer gaat worden als we de komende jaren de "andere slachtoffers" erbij gaan tellen door de huidige maatregelen/lockdows.
    Dan zou (en ik heb daar sterk de indruk van) het wel eens kunnen zijn dat het aantal daarvan het huidige overtreft. Zeker als de economie inklapt en zorg een onbetaalbaar medium wordt. Dan krijg je "slachtoffers" die nu nog wel behandeld zouden worden maar dan niet meer.

    Eerder had ik niet zoveel aversie tegen internet, echter nu ik ervaar hoeveel invloed zo'n medium op onze samenleving heeft, dat er op basis van (ongecontroleerde) berichten een hele samenleving (lees: wereld bevolking) wordt ontwricht. Ik vraag me echt af of het niet te snel gaat allemaal.
    Om een of andere reden zijn mensen altijd geintresseerd in negatieve berichtgeving maar zijn we beter af met positief.
    Anders gezegd: Er zijn op dit moment +16miljoen mensen in NL niet ziek. Er zijn er echter ook een aantal wel ziek en die worden op www uitvergroot.

    Nogmaals het heeft niets met ons als individu te maken maar ik heb de mening dat er meer schade (lees: levens) worden kapot gemaakt door (ongecontroleerde) berichtgeving op www met als gevolg dat overheden paniekerige maatregelen nemen en daarmee de economie onherstelbaar beschadigd (en dus een onbekend aantal mensenlevens kost in de toekomst).

    Noem mij maar een complot denkertje maar na wat ik gezien heb in SA (4 mnd lockdown) weet ik dat er wel degelijk meer nadelen kleven aan zulke (zware) maatregelen dan alleen maar thuis zitten. Dat land is werkelijk kapot en mensen verloren hun levenswerk zonder dat ze ziek zijn geworden, alleen maar in het "belang van".
    Is dat rechtvaardig? Nee, ik heb zelf gevochten voor mijn leven in 2017 en dat ging niet ten kosten van anderen... Met hulp, anders was ik er echt niet meer geweest, maar niet ten kosten van...

    Stel je voor dat jij of ik over een jaar een zware ziekte krijgen (met duizenden anderen) en dat door de economische crisis die eraan komt (en die wordt met elke lockdown groter) men niet over de noodzakelijke middelen kan beschikken om ons leven te redden?
    Let op; Daarmee zeg ik niet dat we moeten stoppen met huidige zorg of uitbreiding/opschalen daarvan.
    Sterker; ik ben, met een sterke economie, groot voorstander voor uitbreiding. Maar stel wel, als voorwaarde, dat we "de motor" laten draaien en niet stil zetten zoals nu.
    We hadden zwaar in moeten zetten op ventilatie op scholen, kerken enz. En niet de illussie moeten hebben dat het virus "onze kinderen" met rust zouden laten. Hoe absurt dat het RIVM een leeftijd grens stelde aan wie het bij zich kon dragen... We lopen nu maanden achter en zijn nog steeds vattelijk voor andere virussen. Kortzichtig is dat en blind staren op een vaccin, the holy graal, not.

    Is het rechtvaardig dat iemand ziek wordt? Nee, uiteraard niet maar hoort nu eenmaal bij het leven. Leven wat wij gezamenlijk afgelopen decennia kunstmatig hebben verlengt. Dat er een maximum is weten we maar willen daar niet aan en blijven maar oprekken. Waardoor een (nog) grotere groep "kwetsbare" ontstaat.
    We kunnen met elkaar zoveel als mogelijk van deze mensen helpen met IC capaciteit, uitbreiding ziekenhuizen (die afgelopen jaren zijn weg bezuinigd) en goed betaalde banen. Maar je moet het uiteindelijk zelf (met juiste hulp) doen. En daar zit geen complot achter maar gewoon verstand gericht op de toekomst.

    Sterkte daar, hopen dat het goed komt met voldoende (hopelijk beschikbare) zorg.
     
    milko1969 and Ajax de 1e like this.
  7. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik noem ze overheidswappies. :D
     
    Ajax de 1e likes this.
  8. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Struisvogelpolitiek heet dat.
     
    Ajax de 1e likes this.
  9. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Sterkte en kijk eens hier: https://zelfzorgcovid19.nl/ Opgezet door mensen die geen vaccin afwachten, maar mensen beter willen maken met bewezen medicijnen (en preventie middels supplementen en over the counter medicijnen). Ivermectine is het penicilline van de 21ste eeuw.
     
    milko1969 likes this.
  10. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    #436 Ajax de 1e, Jan 9, 2021
    Last edited: Jan 9, 2021
    Ivermectine was een ontwormingsmiddel voor paarden (heet nu vast anders) ;)

    (Die haalde ik vroeger op de markt in Purmerend, scheelde een paar gulden: fl.27,50 (gulden!) voor de dure Ivermectine, afgewisseld met een simpel merk (om resistentie te voorkomen) van fl.13,50 (wit merk). Nu lopen die middelen via de dierenarts, en moet er eerst een mestonderzoek worden gedaan, voordat je die wormenspuit mee krijgt.)
     
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt helemaal, heb goede vrienden die in de medische sector werken en die hebben al verschillende supplementen ter beschikking gesteld, ter aanvulling en om het immuunsysteem te versterken. Bedankt voor de tip!
     
  12. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Komt ie dan: wél even vooraf een mestonderzoek laten doen hè! :p
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Belgie covid-19/20 maatregelen: Sjaal = Mondmasker

    “ Gebruik je het openbaar vervoer (bus, tram of trein)? Ben je ouder dan 12 jaar? Je moet een mondmasker of een sjaal over je mond en neus dragen. Het is verplicht. “

    Misschien een mooie Nederlandse versoepeling na 19 januari ; je mag nu ook een sjaal dragen over mond en neus ipv mondmasker. Iedereen weer blij in NL toch nog een versoepeling weten te bedenken.





    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  14. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Een beetje verontrustend bericht in de Volkskrant vandaag (geen Wappie-kanaal dus).

    Twijfel of de vaccins wel goed werken voor broze ouderen....

    De gemiddelde leeftijd van de coronadoden in Nederland is 83 jaar en dat is nog omlaag gehaald ook door jongeren met onderliggend lijden (zoals terminale leukemie) die soms ook in de statistieken als coronadoden komen. De helft van de gerapporteerde coronadoden is 85 jaar of ouder. De vaccins, waar de westerse overheden zo ongeveer al hun geld op hebben verwed, moeten dus wel echt werken voor de 'broze ouderen' want het grootste deel van de huidige coronadoden valt toch echt in die categorie.

    Mooi ook dat de journalist meldt dat er in NL nog geen gevallen bekend zijn van 'broze ouderen' die kort na inenting zijn overleden. Dat lijkt me nogal logisch als we hier nog niet op enige relevante schaal ouderen hebben ingeënt omdat we weer eens niet goed voorbereid waren.

    HTTPS://WWW.VOLKSKRANT.NL/NIEUWS-ACHTERGROND/EU-ONDERZOEKT-DOOD-13-NOORSE-OUDEREN-NA-BIJWERKINGEN-VACCIN~BF394CEF/

    NIEUWSCOVID-19

    EU onderzoekt dood 13 Noorse ouderen na bijwerkingen vaccin

    Het Europese geneesmiddelenbewakingscomité PRAC onderzoekt of zeer kwetsbare ouderen beter kunnen afzien van vaccinatie met een van de nieuwe coronavaccins van Pfizer en Moderna. Aanleiding is de dood van dertien zeer broze 80-plussers in Noorwegen, die net een vaccin hadden gekregen.

    Maarten Keulemans15 januari 2021, 13:06

    Waarschijnlijk werden de normale, milde bijeffecten van het vaccin de kwetsbare ouderen fataal, bevestigt het Noorse medicijnagentschap desgevraagd aan de telefoon. Het ging daarbij dan ook om zeer broze mensen, soms van in de 90, benadrukt het agentschap. Naar nog eens tien andere sterfgevallen van zeer oude verpleeghuisbewoners kort na het krijgen van het vaccin besloot men geen nader onderzoek te doen: er kon net zo goed sprake zijn van een andere doodsoorzaak.

    Voorlopig geldt er nog geen uitzondering voor ouderen, zegt desgevraagd een woordvoerder van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen in Utrecht. ‘Deze meldingen uit Noorwegen zijn bij ons bekend. De causaliteit ervan wordt nu bekeken.’ Dat gebeurt op Europees niveau, bij het PRAC. Daar zouden de voorvallen uiteindelijk kunnen leiden tot een waarschuwing of een aanpassing van de bijsluiter, aldus het CBG.

    Bijsluiter aangepast

    In Noorwegen wil men daarop niet wachten en heeft men alvast de bijsluiter bij de vaccins aangepast. ‘Als je heel kwetsbaar bent, kun je waarschijnlijk beter niet gevaccineerd worden’, aldus Steinar Madsen van het geneesmiddelenagentschap in een verklaring.

    In ons land zijn geen verdachte overlijdensgevallen na vaccinatie onder ouderen bekend. In de eerste vaccinatieweek kreeg het Lareb twee meldingen van allergische reacties op het vaccin, plus nog eens zo’n honderd meldingen van veel voorkomende bijwerkingen zoals hoofdpijn en pijn rond de prikplek. De ingeënten die allergisch reageerden, kregen verschijnselen als huiduitslag en rode ogen, maar herstelden.

    De onrust over bijwerkingen komt vooral Nederland slecht uit. In Nederland wil men uitgerekend het vaccin met de meeste bijwerkingen, dat van Moderna, inzetten om ouderen in de verpleeghuizen in te enten. Het vaccin van Pfizer, dat iets minder bijwerkingen geeft, wordt vooral gebruikt voor zorgpersoneel, om logistieke redenen.

    Gezwollen okselklieren

    Voor de meeste mensen zijn de bijwerkingen van de vaccins overigens mild en tijdelijk: hoofdpijn, spierpijn, vermoeidheid, irritatie van de prikplek. Zeldzamer zijn gewrichtspijn, rillingen, misselijkheid, koorts en gezwollen okselklieren.

    Naast eventuele ad hoc veiligheidsupdates van medicijnwaakhonden zoals het Lareb worden de vaccins overigens ook maandelijks geëvalueerd.
     
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    In dat geval is er dus een '(on)zekere euthanasie' onder deze ouderen toegepast....lekker dan. :eek::(
    Eigenlijk wat ik al vreesde.
    Iemand in mijn netwerk merkte op: 'Tot nu toe zijn alle complottheorieën uitgekomen. Heeft iemand nog meer theorieën?' :D
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat mij het meeste tegen de borst stuit:

    Wetende dat er enkele minder oude patienten zijn (met onderliggende ziekten) die in ziekenhuizen geholpen kunnen worden met het vaccin maar deze niet krijgen vanwege hun leeftijd :mad:
    Dus we spuiten de +85'ers dood met een spuitje waar anderen mee gered kunnen worden (die een veel langere levens verwachting hebben (mits ze corona de baas kunnen).
    Ik heb deze info van een ziekenverzorger die op de corona afdeling werkt. Die melde ook dat (bij hun) 80% van de corona patienten niet alleen zeer oud zijn maar ook van een bepaalde huidskleur.
    Het blijkt dat bepaalde "culturele achtergronden" ook invloed hebben op besmetting of ten minste het gevaar lopen daarop. Het zijn voornamelijk die groepen (welke gewent zijn vooral met lijfelijk contact te begroeten) welke in de meerderheid zijn (op zijn afdeling).

    Het is maar dat jullie weten wat de praktijk is en je dus moet aanpassen. Doe je dat niet dan....

    Maar goed dat dit kabinet is gevallen, volledig incompetent en bovendien racistisch door gezinnen te selecteren op achtergrond/afkomst en vervolgens te bestempelen als fraudeur.
    Er worden bepaalde figuren in Den Haag continu als racist bestempeld (maar niet in de regering zit) maar als dit niet het toppunt is van racisme dan weet ik het niet meer wat dan wel.
    Rutte vind dat hij er "ver genoeg vandaan stond" om er definitief geen punt achter te (moeten) zetten. "Hij laat dat over aan de kiezer". Nou dat wordt hem nog wel duidelijk dan binnenkort.
    We zijn tenminste nu wel zeker dat verkiezingen doorgang zullen vinden en niet afgeblazen "onder de naam van" Corona...

    Forza Nederland! :D
     
  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hoe weet men of je het gewone corona virus hebt of de Engelse variant?

    Op een of andere manier zijn daar al gegevens over hoor ik vandaag op het NOS journaal...


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zat ook met klapperende oren te luisteren naar NOS. Begin item de "avondklok" wordt besproken morgen in 2e kamer.
    einde/slotzin van dit zelfde NOS bulletin (een beter woord kan ik er niet voor bedenken): "avondklok wordt morgen aangekondigd"
    Dus zijn we in 20min van misschien overgegaan in dat het doorgaat. Zonder argument.

    Ook opvallend: Februari maatgevend voor invoeren maatregelen: IC bezetting (of kans op tekort) we gaan in "intelligente lock-down.
    Maart/April: Verlenging maatregelen, IC bezetting loopt terug. Dus wordt ingezet op aantal patienten in ziekenhuizen als maat.
    Mei/Juni: versoepeling maatregelen, aankondiging van testen
    Juli/Augustus: Stilleggen van aanpassing maatregelen, Persconferenties worden stopgezet omdat reces in Den Haag belangrijker was dan Covid...
    Sept: Er worden maatregelen aangekondigd op basis van test uitslagen (een stijgende lijn omdat hiervoor niet getest werd)
    Okt: Gedeeltelijke lock-down op basis van "mogelijke verspreiding" omdat het "R-getal" oploopt
    Nov: R-getal zakt maar er is een nieuwe stijgende lijn: Ziekenhuis opnames is nu de maat
    Dec: Er is een mutatie (lees: nieuw argument voor angst), uit angst voor meer verspreiding worden de maatregelen aangescherpt.
    Jan: Persconferentie is aangekondigd morgen (met avondklok) op basis van?????

    Stand vandaag: 19-01-2021
    IC bezetting: 683 en daalt met 19 per dag gemiddeld afgelopen maand (= dus die halveert per maand en dit al 2 maanden op rij)
    Aantal patienten: 1767 (lag in Maart op 25.566)
    Tests positief: 4000 (op 17.000.000 inwoners) = 0,0002 % (valt niet onder definitie pandemie of zelfs epidemie)
    R-getal: 0,97 (wat voorheen reden was voor versoepeling maatregelen)
    Ziekenhuis opnames: 256/dag (lag op 10.000/dag in November)
    Mutatie: In UK is vastgesteld dat mutatie niet 40% besmettelijker is maar 6%
    RIVM meldt dat het aantal besmettelijke mensen (die het dus over kunnen dragen) met 1% afneemt per dag, PER DAG!

    En wat doet Den Haag morgen....Juist met een nieuw "argument" komen die alle anderen niet relevant maken, zoals al die andere keren. Wie trapt daar nu nog in?
     
    bigodino and Ajax de 1e like this.
  19. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Met een PCR test krijg je informatie over het virus en met name of er RNA van dat type virus aanwezig is (in dit geval dus COVID-19) en tevens ook de mate van besmetting, of eigenlijk hoeveel je het moet reproduceren voordat het een grenswaarde is bereikt. Dit is ook bekend bij de GGD’s (of test laboratoria) maar wordt helaas niet gecommuniceerd. Dit geeft dus aan of je al zwaar/lang bent geïnfecteerd of net.

    Ze nemen dan waarschijnlijk steekproeven (DNA/RNA onderzoek) die dan tevens aangeven of er mutaties zijn van de samples. Om die mutaties te zien moet je volgens mij wel echt rna of dna onderzoeken. De pcr test geeft daar geen uitsluitsel over.

    En Fred de Engelse variant is niet 70% maar 30-40% meer besmettelijker (en niet 6%). Wat inhoudt dat bij de nieuwe versie je snel een R van 1.3 - 1.4 krijgt. Dan gaat het wel heel snel hoor. En waar haal je 10K opnames per dag vandaan? In Nederland? Zoveel bedden zijn er niet in ziekenhuizen. (Nou ja, dan is het in 4 dagen klaar want er zijn 39.000 bedden in Nederland). We moeten wel de feiten blijven geven en geen Lange Fransjes worden.....maar ik ben met name geïnformeerd door (goede) kranten en niet door verkeerde sites of wetenschappers. Dus ik kan het mis hebben. Zit ook niet te wachten op een avondklok (coprifuoco in het Italiaans, dat weet ik dan weer wel..).

    Ciao
    Oscar
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #446 ChrisW1, Jan 20, 2021
    Last edited: Jan 20, 2021
    Je hebt het inderdaad denk ik mis :)

    Ik denk dat Fred het totaal aantal ziekenhuisopnames per dag bedoeld, niet alleen die i.v.m. corona. Dat ligt volgens mij ook qua ordegrootte rond de 10k per dag. Ik heb ook al eerder gezegd dat ik de overdreven reacties op de huidige aantallen coronagerelateerde ziekenhuispatiënten niet goed begrijp. De huidige aantallen hadden we volgens mij met haalbare uitbreiding van capaciteit goed moeten kunnen managen, maar er komt niets van uitbreiding van capaciteit terecht als je het aan de ongeveer 100 afzonderlijke ziekenhuizen overlaat. Dat had centraal aangestuurd moeten worden. Hetzelfde geldt trouwens voor uitbreiding/opzetting van testcapaciteit en vaccinatiecapaciteit.

    De extra besmettelijkheid van de Engelse variant is denk ik nog een heel grote onzekerheid. Er zijn in het verleden door het RIVM en WHO wel vaker heel grote fouten gemaakt in aannames over het virus (herinner je je misschien nog de krankzinnige IFR van 3.4% waar ze het in de eerste maanden over hadden? Dat is 'maar' een factor 10 te hoog gebleken)

    In Engeland hebben ze een onnavolgbaar beleid gehad waardoor de besmettelijkheid daar niet goed te meten is. In november een zware lockdown en daarna in december weer alles losgelaten. In december was het daar met elke variant fout gegaan. Het effect van de maatregelen vs de variant is onmogelijk af te leiden uit de cijfers in de UK.

    Wat inmiddels wel weten is dat sinds de UK weer extra maatregelen heeft genomen (sinds de eerste week van januari) de aantallen positieve tests weer drastisch dalen.
    Image Unavailable, Please Login

    Ik zie dan ook totaal de paniek over deze variant (nog) niet.

    De aantallen positieve tests in NL zijn de afgelopen vier weken in een rechte lijn gedaald van 82k/week naar 38k/week. Mede op basis van de ervaringen in de UK van de afgelopen weken zie ik niet in waarom deze aantallen met de maatregelen zoals ze nu zijn sterk zouden gaan stijgen. Ik denk dat het veel aannemelijker is dat ze zelfs iets verder dalen en dat met de huidige aantallen ook de aantallen patiënten in de ziekenhuizen redelijk gaan dalen.

    Ik ben bang dat de avondklok veel te maken heeft met de verkiezingen in maart en een 'cover your ass' beleid van politici. Rationeler zou zijn om het zolang de cijfers dalen het nog even aan te zien en eventueel pas actie te nemen als de aantallen positieve tests een paar dagen een duidelijke stijging laten zien. Er wordt nu zoveel getest, dat je je daarmee heel kort op de bal zit en een avondklok kun je desnoods binnen 24 uur invoeren.

    Heeft trouwens iemand nog wel eens iets gehoord van de 'intelligente' lockdown? We volgden in de eerste golf niet het voorbeeld van de grootste paniekkikkers en toch bleek dat je met wat mindere maatregelen (zolang je de scholen en kindersporten maar staakt) het virus ook goed kunt beheersen.
     
  21. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Bij een virus wat nauwelijks gevaarlijk is, maakt het niet uit hoe besmettelijk het is. Als jij of ik het virus heel makkelijk kunnen krijgen, maar je merkt er weinig tot niets van (minder ernstig ziektebeeld, minder IC opnames, minder sterftegevallen), wat maakt het dan uit?
    Ik ken de cijfers niet, maar in principe is het heel goed mogelijk om 10.000 opnames per dag te hebben bij een totaal beddenaantal van 39.000. Er worden namelijk ook dagelijks mensen uit het ziekenhuis ontslagen. Als dat er ook 10.000 zijn, kun je zelfs met 10.000 bedden uit. Hoe lang iemand dan in het ziekenhuis ligt, maakt ook niets uit.
     
  22. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ter info: mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en Covid patiënten worden (in ieder geval regionaal) verdeeld over de ziekenhuizen. In het ziekenhuis waar zij werkt liggen dus patiënten die normaal gesproken bij een ander ziekenhuis "klant" zouden zijn (uit andere steden).
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Oscar,
    Ik had duidelijker moeten zijn betreft het aantal, dat is het totaal. Bij verhoogde besmettingen zou dit aantal dus moeten toenemen.
    Ik geef aan dat van die (totaal) 10k er gisteren daarvan 256 corona gerelateerd zijn. Hoop dat het zo duidelijk is. De getallen komen van RIVM site.

    Er is nog geen eenduidige besmetting-getal van de "engelse variant" maar in Den Haag gaat men van het ergste uit (helpt hun maatregelen te rechtvaardigen is mijn mening) want dan kun je altijd achteraf zeggen dat je het beste voorhad met je bedoelingen.... Dat deuntje hebben we nu al iets teveel gehoord.

    Waarom niet kijken naar Engeland en in de gaten houden? We hoeven in NL toch niet alles zelf uit te vinden? Keer op keer wijzigen ze van beleid zonder (betrouwbare) data, die is op te vragen over de grens bij juiste instanties, niet?
    Ik hoorde op de radio dat het R-getal niet 1,3/1,4 lijkt te zijn in UK, dit was na eerste indruk die op www verscheen over deze mutatie waarvan men aannam dat het 70% besmettelijker was.
    Tijd zal uitwijzen wie er gelijk heeft (waar het mij niet om gaat). Dat het hoger lijkt te liggen dan de klassieke is wel duidelijk. Maar hoeveel? Is dat al (eenduidig) uit onderzoek gebleken?
    Waarom dan het beleid weer omgooien/verzwaren maatregelen op basis van (ontbrekende) data?

    Mijn post laat (enig sinds) zien dat Den Haag een strategie volgt die niet valt te lijmen met eerder gevoerd beleid van hun zelf notabene! Ik zie daar geen reacties op. Zit ik mis dat het van de hak op de tak is en keer op keer mooi in het praat-plaatje valt?

    Ik hoop dat de volks vertegenwoordiging in de 2e kamer wel overwogen en op basis van goede argumenten, kijkend naar alle beschikbare data (dus ook uit het buitenland) beslist of een avondklok wel zin heeft.
    Immers training schama's voor sporten, boodschappen doen enz. worden nu al aangepast om zo voor 20:30 thuis te kunnen zijn.
    Anders gezegd: het wordt overal drukker voor 20:30 met meer risico op...

    De feestvierders die men aan wil pakken (=doel) vinden hun weg toch wel om bij elkaar te komen of elkaar te bezoeken. Dat hou je niet tegen met zo'n zware maatregel die iedereen treft.

    Ps
    Beelden van afgelopen weekeind op Museum plein al gezien? Stenen gooiende "protestanten" stappen doodleuk in een Politie-wagen?!
    https://www.facebook.com/groups/773741529826244/user/100001074407265/
    Zoiets gebeurde ook al op Malieveld eerder, toch? Krijgt geen enkele aandacht in de "gerenomeerde" media. Facebook is dat verre van dat maar de beelden spreken voor zich en zijn in mijn ogen niet anders uit te leggen. Waarom gooien "agenten in burger" met stenen tijdens een "illegaal" protest?
    Lijkt er nu toch wel sterk op dat men door middel van "truckjes" een protest wat niet teveel steun moet krijgen van de bevolking worden gemanipuleerd.
    Mijn inziens is geen een protest in NL illegaal. Of heb ik dat verkeerd begrepen in mijn staatskundige les over grondrecht?
     
    Ajax de 1e likes this.
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Blijft dat de pcr test onbetrouwbaar is en niet geschikt is voor covid besmetting / verspeiding diagnose.

    Chris heeft dit eerder opgebracht met een voorbeeld van een kennis die regelmatig naar het buitenland reist en zich moet laten testen. In 4 achtereenvolgende (pcr) tesen kreeg deze kennis verschillende uitslagen. Klinisch gezien was er dus niets aan de hand, die kennis is wel twee keer meegeteld als besmet persoon.
    En dan hebben we nog het voorbeeld van zijn overleden oom. Ook 1 te veel en hoe vaak is zijn oom getest en als nieuwe besmetting meegerekend?
    Deze cases zijn geen uitzondering maar orde van de dag “standard practice ) waardoor de gerapporteerde aantal nieuwe besmette civid personen veel te hoog zijn t.o.v. totaal aantal Civid testen over een langere periode.

    Vervolgens wordt er geëxtrapoleerd naar 17 miljoen NL inwoners en dan nog ff vergelijken met Engeland waar de zelfde meetfouten worden gemaakt met al aangescherpte lockdown maatregelen. Daarna kun je het plaatje zelf verder inkleuren wat er hier in NL nu gebeurt.

    Het zou meer voor de hand liggen om meer gedetailleerde informatie te openbaren over de mensen die in het ziekenhuis met covid liggen, en covid overledenen met een (bovenliggende dus) primaire ziekte. Deze data kan eenvoudig geanonimiseerd vrijgegeven worden. De data, feiten en meet fouten worden niet gecorrigeerd of vrijgegeven. Dat wil men niet omdat dat slecht is voor de reputatie. En daarom worden de besluiten achter gesloten deuren genomen.

    Als achteraf blijkt dat je fouten hebt gemaakt en nog actief bent in de politiek dan trek je je gewoon terug (toeslag affaire) er is altijd nog een wachtgeld regeling voordat je een eenvoudig baantje krijgt voor je diensten aan een multinational.

    In een normale bedrijfsvoering worden de ingenieurs terug gestuurd naar de teken tafel om de fouten te corrigeren omdat dit op langer termijn economischer is en neemt iedereen zijn eigen verantwoording.
    In het OMT zijn er heel veel verschillende eigen belangen bijvoorbeeld reputatie.

    Ik ben nog steeds op zoek naar een wetenschappelijk rapport waaruit blijkt welke lockdown maatregelen tegen civid verspreiding ook daadwerkelijk helpen.

    De volgende recente stanford studie vergelijkt de lockdown maatregelen van verschillende landen (waaronder Nederland) en effectiviteit op verspreiding van het covid virus. De uitkomst is dat de de meeste lockdown maatregelen niets helpen.

    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/eci.13484

    Voor de negatieve effecten van de lockdown maatregelen hebben we financiële steun maatregelen bedacht. Het is onbekend hoeveel mensen door de lockdown maatregelen zijvoorbeeld ziek worden met of zonder ziekenhuis opname. Dat ze we zijn is zeker moeten we die mensen dan ook niet beschermen?

    Nieuw Zeeland heeft geen covid er is geen sprake van “het nieuwe normaal” om anderen te beschermen.
    Wat doet nieuw Zeeland anders, kunnen we daar nog iets van leren, je hoort er erg weinig over hier in de media.

    Je kunt de Nederlandse covid situatie ook vergelijken met Nieuw zeeland, dat is ook een eiland

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5208727/corona-overwinteren-nieuw-zeeland-gevlucht-zondaginterview-hier
















    Sent from my iPhone using FerrariChat
     

Share This Page