Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990 | Page 8 | FerrariChat

Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Nasa1990, Oct 29, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Proficiat allemaal (ook de 488 eigenaar), Alex had het druk zaterdag, wat verklaard dat hij mij berichtje pas in de na-middag las.
    Zie ook een bekende 456 (=van Fchatter) buiten staan.
     
    Nasa1990 likes this.
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het gaat weer goed dus … al die nieuwe auto's voor de members … :)
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Maar … was dat in 2016 Bert …. echt ? Al weer ZO lang geleden ?
     
  4. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Nee Mel, dat was vorige jaar.. Maar bij alle types heb ik ervoor gezet van welke jaar ze stammen...
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    KEE !!

    Ik dacht al ….. ik wordt oud :) !
     
  6. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    'Tis alweer 4 weken geleden, maar alsnog gefeliciteerd!
     
    Nasa1990 likes this.
  7. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Thanks Onno!

    Ik ga van de gelegenheid nog even gebruik maken om een kleine update te geven: de Ferrari is inmiddels "gedouaneerd" in België, vlekkeloos door de keuring geraakt (waarvoor dank Forza Service :) ! ) en de verzekering is opgestart. Nu nog 2 stappen te gaan: inschrijven bij DIV, waarvoor ik een afspraak heb begin december en waarna ik de nummerplaten zal ontvangen + een taxatie om de omnium/all risk verzekering te finaliseren.

    Nu de wintermaanden er zitten aan te komen ben ik van plan de Mondial grondig te detailen. Ik zal daarvan ook regelmatig foto's posten. Vorig weekend begonnen met de auto zijn allereerste wasbeurt te geven en in de stalling te zetten. Binnenkort begint het polieren!


    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT, migo, Andretti Molletti and 2 others like this.
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Niet teveel poetsen he! Hij ziet er al schitterend uit namelijk! :)
    En dan dus wachten tot het voorjaar.
    Dit is ongeveer het slechtste moment om een Ferrari te kopen qua weer. Ik kan het weten, ik heb mijn 308 ook in november gekocht :)
     
  9. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    De eerste rit in de lente wordt er alleen maar mooier door :) . Bovendien zijn ze hier de volledige straat aan het openbreken... Zal pas terug volledig toegankelijk zijn vanaf februari en volledig afgewerkt april 2021. Zelfs al zou het weer meevallen kan ik sowieso tot +/- februari niet buiten met de F. Maar bon, beter nu deze werken uitvoeren dan in de zomer natuurlijk!
     
    Harry-SZ likes this.
  10. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Proficiat! Geniet van het moment


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ben even een tijdje weggeweest, maar deze zag ik even niet aankomen! :) Gefeliciteerd Kerel! Mondials zijn leuke bolides om je mee te vermaken. Stuurt goed, rijdt goed en een uitmuntende GT voor lange afstanden (van de oude Ferrari's dan) Ik ben even de tel kwijt hoe vaak ik al een retourtje Italie ben geweest!

    Rood met zwart is mooi!

    1 tip: koop maar een zwarte (hand)doek voor over je cockpit tijdens het rijden niet mooi maar wel veilig ;) De weerspiegeling van de bovenkant cockpit is weerzinwekkend en heel soms wordt je compleet verblind.

    Voor de rest lekker genieten en ontdekken! We komen elkaar vast wel een keer tegen!

    Gefeliciteerd en veilige km gewenst! Mooie wagen!
     
    migo, milko1969 and Nasa1990 like this.
  12. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Handdoek of een gepolariseerde zonnebril kan ook. Bij de 308 namelijk ook een drama..

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    migo likes this.
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik heb idd een Polarized Ray Ban voor in de 308.
    Nergens last meer van en geen gedoe met kleedjes/doeken.
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik heb ook een polarized Ray Ban, maar omdat de cockpit 3x zo lang is dan en plat (not bol) heb je een veel grotere reflectie en dan maakt een polarized bril niet zo heel veel uit. Het helpt iets maar niet veel.

    Het staat bij mij op de planning om alles wat vinylen is eruit te halen en met alcantare te bekleden. Nu dat ik het een keer gezien heb bij een Mondial ben ik er wel van gecharmeerd. Ook in de 348 van Robin vind ik het super. En het vinyl gaat in de bewaardoos.
     
  15. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dat is inderdaad erg mooi. Staat ook op mijn bucketlist..
    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  16. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Dus before you die? :cool:
    Je bedoelt waarschijnlijk wishlist if todo list:D
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Huh. Niet elke polaroid bril is dezelfde. Zelfs van dezelfde fabrikant of merk kunnen onderling aanzienlijk verschillen.
    Ik zou even goed zoeken/testen voordat je veel werk gaat doen (herstofferen is listiger als men denkt).
    Ik heb van rayban verschillende brillen van dezelfde type. Ze verschillen onderling. 1 kan ik zelfs niet gebruiken in de auto.
     
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    daarbij vind het vinyl gewoon afschuwelijk ;) ik erger me er mateloos aan. Op de deurpanelen in de rondingen laat het ook los net als bij het voorrraam bij de ventilatie. In de eerste modellen was het leer, veel mooi en minder reflecterend alleen het kromp als de pest waardoor je alleen nog maar een schoenzool overhad op je dashboard, vandaar dat ze over zijn gegaan op vinyl.

    Beide leer en alcantare horen niet bij dit model, al moet ik wel zeggen dat lier minder opvalt, maar ik wil niet dat zometeen ook een schoenzool aan overhou. Ik had met een stuk leer getest, maar nog niet optimaal.

    Een andere reden is dat het expantie klep van de airco vastzit en er ergens een kapotte draad van de dynamo onder het dasbord sit (al vanaf het begin) Ik heb dus meerder redenen om het dashboard eruit te halen :)
     
  19. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Nee bucketlist. Wil het een keer gedaan hebben...
    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Jonkheer likes this.
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tja vreemd.
    Bij mij zijn echt alle reflecties weg als ik de Ray Ban opzet. Ik was verbaasd door het extreme verschil.
     
  21. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Welke Ray Ban heb jij? Ga er me ook zo eentje aanschaffen dan. Gezien bovenstaande reacties is er blijkbaar redelijk wat verschil tussen de modellen. Dus wie weet kan ik het probleem daarmee voor mezelf (grotendeels) oplossen. En indien niet heb ik er een mooie zonnebril bij :cool:
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ha Ha. Ik heb een Wayfarer P.

    Mijn vrouw had zo eentje en ik zat weer eens te klagen over die reflectie en zij vroeg toen "Welke reflectie?".
    Dus ik haar bril proberen en idd alles weg. Dus direct ook zo'n ding gekocht :)
     
    Nasa1990 and Andretti Molletti like this.
  23. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Gisteren nog wat verder gepolijst aan de Mondial. Ondertussen zijn dak, voorkant, linkerflank en kofferdeksel gedaan. Binnenkort de rechterflank en achterbumper nog onder handen nemen en wat details afwerken zoals chrome, glas en rubbers. Daarna wax erop en wachten op 2021 :) . Prettige feesten allemaal.
    Hieronder nog een foto van voor en na de lakcorrectie. Is zeker niet over de gehele auto zo perfect, maar vond het wel voldoening geven Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-A505FN using FerrariChat.com mobile app
     
    MvT, Jeka and Jonkheer like this.
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je tijd wordt nuttig besteed, hoe en waarmee doe je dit precies. Nog handige tips met do’s en don’t?
     
  25. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Ik ben ondertussen bijna vijf jaar zelfstandige in bijberoep hierin (maar ben er al +/- 10 jaar mee bezig). Ik gebruik verschillende machines, pads & producten. Voor de Mondial maak ik het meeste gebruik van mijn Rupes Bigfoot LHR21 machine en Meguiar's M105 & M205 polijstmiddelen. De pads wisselen naargelang welke stap en welk paneel (hoofdzakelijk switcht dat tussen Microfiber pads & foam pads).
    Enkele belangrijke tips: gebruik een lakdieptemeter indien mogelijk. Als je machinaal polijst en weinig ervaring hebt -> gebruik een dual action machine (geen rotary!). Plak zeker rubbers en dergelijke af met tape vooraleer je polijst.

    Dit is een handig filmpje dat kort even de basics uitlegt:


    Als je specifieke vragen zou hebben, stel ze gerust :)
     
    Jeka likes this.

Share This Page