Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 83 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gefeliciteerd met de 348. Weer een jongtimer (met passie) in de familie. De reflectoren zijn niet storend in mijn ogen, op andere modellen is dat wel anders...
    Je bent al even lid van het forum dus waarschijnlijk kun je genoeg info vinden in de 348 sectie. Er bestaan zeker draadjes met dit vraagstuk en de oplossingen die men gevonden heeft.
    Uiteraard willen we wel een verslag van het ophalen, keuren en eerste rit. Met beeld/foto's aub.

    Wanneer verwacht je hem?
     
  2. LittleMol

    LittleMol Rookie

    Dec 15, 2016
    13
    Dank je, en ik begin inderdaad aan het idee te wennen dat ik ze gewoon laat zitten.

    Ik verwacht dat ik hem begin januari voor de deur heb staan.
     
    Melvok likes this.
  3. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Staat die op bokken? Of is hij aan het driften :p
     
    Melvok and Nasa1990 like this.
  4. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    gefeliciteerd met je aankoop!
    je kan ze beter laten zitten idd. Mag gewoon hoor. De bumpers zijn vaan een soort opgespoten polyester en dat is goed te repareren of op te vullen met polyester en dan gladmaken. Ik ben alleen bang dat je een paar duizend euro verder bent en dan een half omgebouwde auto hebt waarvan de waarde alleen afneemt dan. Ik heb wel gemerkt in de Ferrari-wereld dat, als je ooit wilt verkopen, de waarde door de originaliteit bepaald wordt.
    Ik zou mijn geld eerst in achterspacers stoppen (rijdt merkbaar stabieler) en evt sticky interieurdingtjes ;)
    veel plezier ermee iig! ik heb er 10 jaar een gehad en was een feest meestal :)
     
  5. LittleMol

    LittleMol Rookie

    Dec 15, 2016
    13
    Dank je, goed advies.

    Ik denk dat ik er 360 wielen op ga zetten dus dan is de stabiliteit ook meteen verbeterd.
     
  6. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Hem kennende waarschijnlijk dat tweede :D
     
    Andretti Molletti likes this.
  7. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Die spacers heb ik ook nog ergens in de garage liggen van Eibach. Nieuw in doos.
     
    Melvok likes this.
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Originaliteit?:D:D
     
  9. LittleMol

    LittleMol Rookie

    Dec 15, 2016
    13
    Originele wielen zijn een stuk makkelijker terug te plaatsen dan weer gaten maken en de zijreflectoren in de bumpers terugzetten :)

    Ik ben niet zo'n purist, hoewel ik wel Ferrari wielen er op wil en niet andere aftermarket. Maar goed, voor de uitlaat vind ik het wel prima om een ander merk te gebruiken...
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel

    Welkom hier !

    Zorg eerst dat je op de weg komt en leer de auto kennen.

    Kan je later je zorgen maken om andere dingetjes; ik zou hem laten zoals hij nu is maar da's persoonlijk.

    Tot ziens.
     
    LittleMol likes this.
  11. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Niet per definitie!
    Achter een bredere band/velg combi ok, maar voor? Hou er rekening mee dat je ET gelijk moet blijven voor je schuurstraal. Anders wordt de auto mogelijk zoekerig bij het remmen. Ook het gebrek aan stuurbekrachtiging kan ineens zwaarder uitvallen met bredere banden.
    Als laatste is de stabiliteit bij topsnelheid al redelijk slecht, zou je een verkeerde wielbasis icm ET krijgen dan wordt dat denk ik alleen maar erger. Je wordt niet heel blij bij 275kmu op de teller als hij voor niet klopt ;) (PS origineel zat er een soort rubberen randje onder de voorbumper, dit voor de airodynamica bij topsnelhied, lucht onder de auto door etc)
     
    LittleMol likes this.
  12. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Ik had me kort al even voorgesteld, in het topic over een 360, wat tevens mijn afweging voor een Scuderia beschreef....

    Die laatste is het dus geworden en ik ga hem komend weekend ophalen in Duitsland! Samen met mijn broer er naartoe met de oude 911 en terug met de Scuderia. Dan even stallen elders, omdat ik midden in een verbouwing zit en dus even geen plek heb (en de auto niet bij huis wil hebben met al de bouwmaterialen, stof en machines).
    Kan dus nog even niet ermee rijden, maar hoop dit na de zomer te kunnen doen (na een RDW bezoekje).
    Het is een standaard Scuderia waarbij alles origineel is en erbij zit, incl hoezen en optionele clarion radio. De kenmerken zijn: Led stuur, Carbon, 4 punt gordels, radio en de geschilderde Scuderia streep. Hij heeft wat kleine gebruikssporen, maar dat deert me niet omdat ik ermee wil gaan rijden en niet (alleen maar) poetsen. Op advies van het forum heb ik overigens diverse keren Forza gevraagd met advies etc en de service en vriendelijkheid heb ik nog niet veel vaker gezien. Top en dank Forza en het forum!

    Enkele persoonlijke details; al sinds ik kan kruipen, een auto in mijn handen (eerst een dinky toy), eerste liefde Alfa’s, daarna Porsche en nu dus - na een 550 - mijn tweede F. Ik woon in Blaricum, getrouwd, geen kinderen, wel hond. Ondernemer en zo veel mogelijk in Zuid Frankrijk (maar niet in juli en augustus ).
    Ben eerlijk gezegd niet echt een club mens, ook niet zo van de georganiseerde ritten, maar zal zeker zo af en toe aanhaken, zal toch wel gezellig zijn?

    Enkele foto’s van de Scuderia had ik al getoond, maar hierbij nog wat plaatjes van bij de dealer.


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  13. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Van harte Niels, ga je vast veel plezier aan beleven!

    Gr. Martin
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is dubbel feest komend weekeinde aangezien een andere Fchatter ook zijn Scuderia (zwart) gaat ophalen. Ik laat nog even in het midden wie het precies is maar enkele ingewijde hier op het forum zijn al op de hoogte.

    Ik kijk ernaar uit beide op een meeting te kunnen begroeten en wens beide eigenaren ongelooflijk veel plezier en veilige km's.

    Proficiat beide.
     
    Melvok likes this.
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf zeg, allemaal Scuderia's hier ineens!
     
  16. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Op de 16M na vind ik de Scuderia de mooiste 430 die er bestaat. Veel plezier ermee.
     
  17. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Dank je wel, zag inderdaad meer Scuderia nieuws langskomen.
    Ook leuk om te lezen dat veel F liefhebbers een Scuderia zo waarderen.
     
  18. Chipotle

    Chipotle Rookie

    Feb 27, 2021
    4
    Full Name:
    Carel
    Beste allemaal,

    Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen: Ik ben Carel en ben sinds enige weken eigenaar van een 2012 California (F149DCEL). Een oorspronkelijk Zwitserse auto van 1e eigenaar met complete onderhoudshistorie. Mijn 1e Ferrari was een Mondial 8 die ik in 1994 kocht in Italië voor 15 milj Lire, een ontzettende hoop lol mee gehad. Daarna nog een hoop andere modellen naar NL gehaald maar uiteindelijk verdwenen de fondsen in de bodemloze put die racerij heet. Nu maar eens over een andere boeg gegooid en weer in het Ferrari avontuur gedoken. Ik ben tegenwoordig woonachtig in de directe omgeving van de Grüne Hölle, het Mekka van de autosport in Duitsland. Niet ver van de A48, een prachtig stuk autobahn met lange bochten en veel hoogte verschil waar het beestje nog echt tot zijn recht kan komen.

    Nu mijn vraag: wat is de juiste weg om hier foto's te uploaden in berichten? Via de gebruikelijke weg met Imgur zoals op andere fora kom ik niet ver als ik de preview bekijk, en upload a file lijkt ook niet de goede weg. Wat zie ik over het hoofd?

    Groeten,

    Carel
     
    Melvok and Nasa1990 like this.
  19. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Welkom Carel.
    Veel fijne en veilige km's toegewenst met je nieuwe F.
    Voor het plaatsen van foto's e.d. moet je volgens mij minimaal 5 posts oid hebben geplaatst.
     
  20. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welkom Carel! Ik zie een Marcos op je profielfoto?

    Nooit geweten!

    Gr. Martin
     
  21. Chipotle

    Chipotle Rookie

    Feb 27, 2021
    4
    Full Name:
    Carel
    Dank je!
     
  22. Chipotle

    Chipotle Rookie

    Feb 27, 2021
    4
    Full Name:
    Carel
    Klopt!, die is er ook nog :)
     
  23. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Welkom Carel. Mooi om zo dicht bij de Ring te wonen!
     
  24. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173

    Thanks F.

    Gisteren heb ik de 430 Scuderia opgehaald. Het was een lang gekoesterde wens, en hij overteft alle verwachtingen nu ik er meteen een stuk in heb gereden. Ik heb mijn zwarte F430 er op ingeruild, dus op de heenweg de laatste rit in mijn "gewone" F430 en de terugweg in de Scud. Wat een enorm verschil. De versnellingsbak en hoe hij aan het gas hangt vallen direct op. Geluid is dik in orde met het standaard uitlaatsysteem.
    Hij staat op Pirelli's, die ik op mijn vorige F430 beduidend minder vond dan de Michelin PS4s die ik er later op had. Zover ik het gisteren kon beoordelen, waren de Pirelli's op de scud prima, maar zal nog eens kritisch "voelen" en dan overweeg ik hier ook Michelins op te zetten.

    Het is een zwarte met grijze stiping (meegespoten). De optionele radio zit er in (nog niet aan gehad), en verdere opties heb ik nog niet bekeken. Alles lijkt wel van carbon, maar ik weet niet wat daarvan standaard is, en wat optie was.

    Foto's heb ik nog niet, maar zal ik later wel posten.
     
    Melvok, Harry-SZ, 328gts1987 and 5 others like this.
  25. Elentinos

    Elentinos Formula Junior

    Sep 8, 2011
    296
    Netherlands
    Full Name:
    Erwin
    Mooie aankoop Cees! Van harte gefeliciteerd.
    ik ben op dit (NL gedeelte van het) forum niet al te actief geweest, maar ik neem toch maar even afscheid. Ik heb mijn Ferrari 328 GTB verkocht en een heel andere hobbyauto uit de ‘50s gekocht. Wellicht zie ik de bekenden van hier nog eens! Veel plezier met jullie fantastische machines.
     
    Melvok, cdriel and Harry-SZ like this.

Share This Page