Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 13 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #301 rob.kruiswijk, Oct 18, 2020
    Last edited: Oct 18, 2020
    Milko1969, Ik denk dat je een aantal basis stappen overgeslagen hebt om een advies te geven over civid-19 maatregelen;
    1. Laten we eerst eens een test maken met 99% betrouwbaarheid. Deze is er nog steeds niet, het virus is nog niet geisoleerd.
    2. Vervolgens moeten we wetenschappelijk aantonen hoe het virus zich kan verspreiden en met welke condities een ander besmet wordt.
    3. Uitsplitsen voor wie de corona virus nu echt gevaarlijk is, zodat we deze groep(en) kunnen identificeren en gepaste maatregelen treffen voor deze groep(en)
    4. Vervolgens wetenschappelijk vaststellen: Welke maatregelen helpen echt om verspreiding te voorkomen, welke maatregelen helpen niets of zetten totaal geen zoden aan de dijk.

    (Even een voorbeeld, winkelwagentjes schoon maken helpt het wel of niet, dat kan toch niet zo moeilijk zijn om dit na 7 maanden wetenschappelijk te beantwoorden? Harry, misschien kan jij het even wetenschappelijk beantwoorden, leuke uitdaging voor een simpele vraag, en niet met complot theorie verhalen komen)

    Als deze vier zaken wetenschappelijk vastgesteld zijn kunnen de juiste maatregelen getroffen worden. (1,5 meter, schoon maken van voorwerpen, mond kapjes, ventileren, binnen versus buiten, vaccin, etc) Volgens mij is er nog veel werk om de 4 basis stappen conclusive te krijgen zonder politieke overwegingen.
    De WHO heeft zijn nut al bewezen in de corona crisis, nutteloze onjuiste universele uitspraken. Politiek gedreven met een eigenbelang.

    Zolang de IC’s niet overvol liggen met corona patiënten waarvan klinisch is vastgesteld is dat ze alleen corona hebben is er weinig aan de hand hier in Nederland. Bij de griep gaan we ook niet met ze allen in het zieken huis liggen. Dus de hoofdvragen die beantwoord moet worden zijn o.a.: wat hebben die mensen precies die in het ziekenhuis liggen met corona diagnose, welke vroegtijdige medicatie hebben deze mensen gehad voordat ze in het ziekenhuis kwamen te liggen, had de opname in het ziekenhuis kunnen worden voorkomen? Anno 2020 zou je dat toch in een MS-Excel moeten kunnen samenvatten, waar is die data?

    Heel veel vragen blijven onbeantwoord, op welke data het OMT beslissingen neemt is geheim om de OMT leden te beschermen, ik heb nog nooit zoiets achterlijks gehoord, mensen maken fouten je moet er alleen niet teveel maken. Als we alle beslissingen in het bedrijfs leven in het geheim zouden doen is er ook heel veel belasting geld nodig om de bedrijven overeind te houden wanneer er niet effectieve beslissingen genomen worden.

    Nu zijn we met z’n allen weer bezig met de koning die op weg naar vakantie was. morgen is er weer een andere achterlijke afleiding, Rutte was gelukkig weer in beeld.
     
    milko1969 and 328gts1987 like this.
  2. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Er wordt weer aangestuurd op een lock-down....pffff
    Gommersbach mag zich nu wel eens gaan hard maken, dat de zorgverzekeringen de miljarden uitgespaarde zorggelden, nu eens terug investeren in de zorg....de daadwerkelijke reden waarom we al 8 maanden terreur van de overheid ervaren. Het Waterlandziekenhuis (heet nu anders...fusie) had 8 IC bedden, en heeft dat kennelijk opgeschaald naar wel 16 bedden.....meer geld was er niet. Een café-brand in Volendam was nóg niet genoeg voor de overheid om in te grijpen: sterker nog, er moest nog meer bezuinigd worden, want dat was tenslotte de opdracht van de zorgverzekeringen. Ook nu heeft de overheid geen macht over deze lieden. Er is nog helemaal niets gedaan om capaciteit te creëren. Het is gewoon makkelijker om het volk op te sluiten, in de hoop dat het aantal opnames onder controle blijft. Hoe negatief en angstig sommigen zijn, ben ik van mening, dat het overgrote deel van het volk zich keurig aan de gevraagde (?) maatregelen houdt. Het lijkt wel griep, we komen allemaal een keer aan de beurt....

    Gefluisterd wordt, dat er op en rond Schiphol ruim (!) 40.000 banen verdwijnen. Boekhoudkantoren, accountants en fiscalisten draaien overuren; alles moet snel omgezet worden naar BV-tjes, en opmaken rapporten om personeel te kunnen ontslaan.....het UWV gaat het nóg drukker krijgen, en ze komen er al niet meer uit...wat een klucht.
    Eerlijk is eerlijk, steeds meer mensen in mijn omgeving krijgen corona, de meesten overleven het, een enkeling overleeft het niet (kwetsbare personen), maar het opsluiten van mensen maakt de overlevingskansen niet alleen maar kleiner, maar maakt mensen vooral ook depressiever en juist kwetsbaar. We zijn nu ruim 8 maanden verder, en wat heeft de overheid gedaan? Niets. Al denkt een ambtenaar daar uiteraard altijd anders over. De 8 leegstaande ziekenhuizen (een deel al met handjeklap beloofd aan projectontwikkelaars), zouden een pracht uitkomst bieden, maar voordat een overheid uit winterslaap komt, zijn we zo weer 5 jaar verder.....ze slapen erbij, en keken er niet naar.

    Maar ik weet ook niet alles ;) Wat ik wel weet, is dat zorgverzekeringen slapende rijk worden, ze hebben nauwelijks kosten (zorg wordt uitgesteld, of wordt een aantal patiënten zelfs onthouden!), lachen zich een bult, en sluizen al jaren zorg-gelden handig weg. Misschien moet Rutte effe Apeldoorn bellen.....en heel lief vragen of ze wat van die enorme reserves vrij willen geven, dan kan het volk wellicht wat vrijheid terug krijgen.
     
    328gts1987 and rob.kruiswijk like this.
  3. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Fuellmich gaat de wereldwijde coronazwendel aanpakken:



    Hopelijk heeft hij net zoveel succes als met de Deutsche Bank en het Volkswagen diesel schandaal.

    n.b. RIVM registreert zogenaamd alleen bevestigde cojona patiënten in ziekenhuizen via het NICE. Dan zou je verwachten dat ze in het ziekenhuis een CT scan of bloedonderzoek doen. Drie maal raden wat het protocol in het ziekenhuis is? Juist, een PCR test! Daarbij, iedereen die in het ziekenhuis wordt opgenomen, wordt getest. Dus ook als je voor iets heel anders komt. Die gevallen worden zogenaamd uit de cijfers gefilterd, maar dat moet wel specifiek vermeld worden door het ziekenhuis. Gebeurt dat niet, dan wordt zo'n geval toch meegeteld.

    Het aantal ziekenhuisopnames sinds 1 oktober (het begin van elk griepseizoen, dat meestal tot eind mei loopt) ligt in de lijn van de vorige twee seizoenen. Dus waarom al die paniek?
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Nu iedereen afgeleid is door het corona circus wordt het misschien tijd om ons eens te verdiepen hoe de banken er voor staan.

    Het Europese herstel fonds voor corona (zoals dat zo mooi genoemd wordt) van €750 miljard zal eerst aangewend worden om de zuidelijke banken overeind te houden (of beter gezegd de EU bij elkaar te houden).

    Maar goed we leven in Nederland hoe staan de banken er hier voor? Krijgen wij ook nog iets uit die Europese pot, of is het alleen maar geven en uiteindelijk een 10% bail-in van je spaargeld boven de €100.000. Om de NL banken te redden?

    De blauwdruk licht al klaar zoals uitgevoerd in Cyprus.

    Dat er een berg Nederlandse werklozen bij komen is een feit, dus minder inkomsten voor de staat en banken.

    Iemand hier die feiten over de NL banken situatie heeft?




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Misschien eens zoeken op Youtube naar Arno Wellens.
     
  6. ope1967

    ope1967 Rookie

    Jul 16, 2017
    12
    gezien de abn amro al nieuwsbrieven uitstuurt van negatieve rente boven de 500.000 ..een zeer reele vraag.
     
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Juist en bij bijvoorbeeld Rabo en ING ga he boven €250.000 an een 1/2 % negatieve renten betalen. De rest vsn de banken volgen, en een jaar later veranderd het weer overal. Makkelijk geld verdienen dus.



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  8. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik heb niks, nada, met de financiele sector en wil dat zo houden ;)
    Maar wat ik me na gisteren wel afvraag is waarom die ziektenkostenverzekeraars hier mee wegkomen?
    Er wordt niet half meer de normal zeorg verleent, dan kan de premie toch ook gehalveerd worden?
    Ze noemden het nieuwe systeem "marktwerking"... is marktwerking altijd maar 1 kant op of zo?
     
    Ajax de 1e likes this.
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens mij valt het met de financiële overschotten van de zorgverzekeraars nog wel mee (of tegen).

    Ik geloof dat zij al lang geleden de toezegging hebben gedaan dat ziekenhuizen door Corona geen verlies gaan lijden. Dat betekent dat ze zowel de forse extra kosten (zoals voor dure medicijnen als Remdesivir, persoonlijke beschermingsmiddelen en overuren) als de gederfde inkomsten op andere vlakken aan ziekenhuizen vergoeden. Zorgverzekeraars betalen volgens mij ook de kosten van bijvoorbeeld de bijna 300.000 PCR-testen die per week door de GGD's worden uitgevoerd.

    Per saldo kan ik me bijna niet voorstellen dat we in NL dit jaar door Corona fors besparen op gezondheidszorg. Ik denk dat dit eerder de andere kant op is gegaan waardoor de verzekeraars die voor een groot deel de kosten hiervan dragen ook niet opeens veel kunnen overhouden.

    https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/fms-tevreden-met-corona-akkoord-ziekenhuizen-.htm
     
    Andretti Molletti likes this.
  10. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Tja, ik betaal en kijk wat ik er voor krijg... ik betaal volledig en krijg minimale hulp. Er is een serieus probleem met wachtlijsten. Dus de beloofde hulp is duidelijk niet gehaald en dan betaal je normaliter minder premie.
    Het klinkt alsof je iemand in de vut een arbeidsongeschiktheidspremie aftroggelt... O wait :p
    Nederland en de gang van zaken is altijd al een hypocr... eeeuh raadsel geweest voor mij ;)

    Prima land hoor en goede voorzieningen, maar de manier waarop kan soms beter.
     
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dit dus, en vooral dat laatste: JA, de marktwerking is maar 1 kant op. Achter de schermen wordt hevige strijd geleverd tegen de machtige verzekeringsmaatschappijen, alleen dat haalt de media niet. Er wordt letterlijk gedreigd reclamegelden terug te trekken, en dat wil de media niet. Met name de grootste krant van Nederland slaat elke poging van de zorg om over de (onderhandelings-) rellen te schrijven af. De contracten die ziekenhuizen krijgen voorgeschoteld, zijn niet onderhandelbaar, en zitten vol 'kleine lettertjes', en hoewel o.a. Achmea en VGZ de schuld proberen af te schuiven: dat is de reden dat ziekenhuizen failliet gaan! Hoewel de toplaag in een zorginstelling (management, enz) een flinke duit uit het zorgzakje halen. De mensen op de werkvloer profiteren al jaren nergens van. De zorgverzekeringen keren niet uit, en halen zelfs gelden terug (o.a. omdat er niet aan de 'kleine lettertjes', contracteisen, is voldaan). Oh ja, in de nieuwste contracten staat een nieuwe regel, dat er niets besproken mag worden, wat de zorgverzekeraar in een kwaad daglicht kan stellen...huh? Mét bijbehorende repressaille-clausule...huh?

    En over wat Chris zegt: die kosten zijn voor de zorgverzekeringen maar een schijntje. Er is sprake van uitgestelde zorg, en wel op grote schaal. De Corona-zorg was niet contractueel geregeld, o.a. in behandelcodes, en de zorgverzekeringen zijn min of meer gedwongen om hier aanpassingen te doen. Ook daar werd geweigerd om extra geld voor uit te geven. Ze worden letterlijk slapende rijk, en de overheid doet (en kan ook) niets zeggen tegen deze geprivatiseerde sector. Dat was immers uit handen gegeven. Dat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van de situatie door de zorgverzekeringen (en dat zijn er 4: Menzis, CZ, VGZ, en de uitschieter Achmea-Zilveren Kruis), is niet meer dan een logisch gevolg van het feit dat bedrijven winst willen maken. En daar had de overheid vooraf een stok voor moeten steken (bv door eisen te stellen aan de overhead, en welk deel direct terug had gemoeten naar de zorg). Drie maal raden waarom de zorgverzekeringen van Achmea overgeheveld zijn naar Zilveren Kruis: zodat de grote massa nog steeds Apeldoorn belt bij calamiteiten, en de link niet gaat leggen met de zorg-tak. Ze kwamen immers al eens fout in het nieuws door een kanker-behandeling te weigeren, met als bijschrift door een oplettende klant: "Nu kan je even niet Apeldoorn bellen". Vandaar de afwenteling naar Zilveren Kruis. Overigens was een paar jaar geleden Achmea (openbaar!) van mening dat de premies omhoog moesten, wegens 'tegenvallende resultaten van investeringen in Rusland'. Achmea sluist al meer dan 30 jaar zorggelden weg richting buitenland en wazige investeringen, dus zeker geen medelijden met deze soort. De zorg krijgt een dikke vinger, en dat zijn zorgverleners inmiddels zat.
    Dan nog raden waarom onze politici geen weerwoord geven aan de zorgverzekeringen: ze krijgen na hun ambtstermijn bijna allemaal een prachtige functie bij voornoemde 'bedrijven'.
    Het grote publiek moet alleen nog even wakker worden van wat er speelt: zolang ze zich laten verzekeren bij deze partijen, veranderd er helemaal niets in zorgland. DSW in de vorm van Chris Oomen, stak zijn nek uit in zorgland, door redelijke contracten te bieden, tegen redelijke tarieven. Hij werd op het matje geroepen onder druk van zijn grote concurrenten, en VWS. Hij was daar niet van gediend (deze maffia-praktijken), en liet dat ook duidelijk merken in een interview. Op de politiek hoef je in elk geval niet te rekenen.
     
    Andretti Molletti likes this.
  12. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Zo wat een verhaal zeg! Daarom wil ik het niet weten ;) Je ruikt aan alle kanten dat het niet klopt, maar in werkelijkheid blijkt het dan nog erger te zijn dan je kon vermoeden.. zo jammer. Ik merk idd dat de vergoedingen steeds minder/moeilijker worden... straks is de zorg alleen voor de happy few :(
     
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik kan het verhaal dat de zorgverzekeraars veel geld verdienen eerlijk gezegd geheel niet volgen. Ik heb het wel eens eerder horen voorbij komen maar dan vanuit de meer complotachtige hoeken. Ik hoop niet dat dat ook hier de bron van is. Via een paar klikken zijn namelijk van alle partijen de jaarrekeningen in te zien en kan direct gecontroleerd worden of ze inderdaad veel winst maken.

    Menzis is een coöperatie zonder winstoogmerk die net als de andere zorgverzekeraars zijn jaarcijfers elk jaar publiceert. In lijn met hun gebrek aan winstoogmerk maken ze de afgelopen jaren nauwelijks winst. Als ze wel winst zouden maken, zou dat juridisch verplicht ten goede moeten komen aan de leden van de coöperatie.

    CZ Groep is een niet op winst gerichte OWM. In lijn hiermee maken zij de afgelopen jaren ook vrijwel geen winst (publiceren net als de anderen keurig jaarlijks een volledig jaarverslag).

    Achmea is een bredere verzekeringsgroep. Wellicht door de tariefstelling die door de andere niet op winst gerichte zorgverzekeraars worden neergezet, verdient Achmea niet veel aan haar zorgtak. Ze hebben ook als onderdeel van hun bredere verzekeringsactiviteiten een internationale tak. Daar zat ooit iets niet al te groots in Rusland in wat ze volgens mij in 2015 hebben afgestoten. Claimen dat ze daar zorggelden naar hebben weggesluisd en dat daardoor de zorgpremies hier in NL zijn verhoogd lijkt me een paar stappen te ver gaan.

    De zorgkosten stijgen gigantisch de afgelopen decennia in Nederland. Naar verwachting gaan deze zonder maatregelen nog verdubbelen in de komende 10-15 jaar (van volgens mij zo'n EUR 5500 p.p nu naar zo'n EUR 11000 p.p. gemiddeld). Op jaarbasis komt er elk jaar in NL een grote bak extra geld voor de zorg beschikbaar en stijgt het aantal medewerkers in de zorg. Tegelijkertijd spannen velen, waaronder de zorgverzekeraars, zich logischerwijs in om de stijging nog enigszins beheersbaar te houden.
     
  14. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Verdiep je eens hoe Stichtingen en coöperatie's winst wegwerken. Laat staan Achmea. Kijk eens, als je daar toch tijd voor hebt, welke kosten naar onroerend goed, salarissen en winstuitkeringen is gegaan (niet te vergeten de enorme 'investeringen' in de voetbalstadions (-stadia? :) ). En als je toch bezig bent, kijk dan ook even naar Menzis, vooral de post 'reclame en promoties'.
    Zoals gezegd: ze mogen het, er is geen enkele beperking opgelegd hoe de ingekomen gelden besteed moesten worden. Er gaat meer naar de maatschappijen en hun 'liefhebberijen', dan naar de werkvloer in de zorg! Bedenk dat goed!
    Overigens werken ziekenhuizen op dezelfde manier, met dank aan de topmanagers uit het échte bedrijfsleven. Die weten hoe je creatief moet boekhouden.
    Maar dream vooral on, en denk dat ze daar voor het volk zitten. Be my guest. Overigens betaal ik in ons drie-koppig gezin (ondernemer) jaarlijks bijna 7000 euro aan zorgkosten (Basispremiex2, toeslag zelfstandigenx2, en flinke AV-verzekeringx2!). Zit werkelijk de hele Nederlandse bevoking te maffen ofzo????
    "Kop dicht, en doe je mondkapje op!!" Fijn vooruitzicht zo.....

    (oh ja, Achmea had wegens de corona-crisis het eigen personeel een flinke loonsverhoging gegeven, terwijl de zorgmedewerkers op het Malieveld stonden te protesteren voor hoger loon ;) )
     
    rob.kruiswijk likes this.
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #315 rob.kruiswijk, Nov 5, 2020
    Last edited: Nov 5, 2020
    Ik heb de rijksoverheidwebsite geraadpleegd m.b.t. de corona regels per 4 november.

    Er staat: “Binnen en buiten bestaat een groep uit maximaal 2 personen van verschillende huishoudens.”

    Ik heb een huishouden van 3 personen, als ik iemand op visite krijg stuur ik mijn vrouw en zoon naar buiten anders wordt de groep binnen groter dan 2 personen van verschillende huishoudens, en dat mag niet.

    Wat wel mag zijn zoveel mogelijk praatprogramma’s op de televisie met meer dan 2 personen van verschillende huishoudens (het liefst over de corona maatregelen van 4 november) zodat het goede voorbeeld gegeven wordt.



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  16. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Volgens mij staat er iets anders bij het ontvangen van bezoek thuis (wat niet hetzelfde als binnen en buiten is):

    Ontvang zo min mogelijk bezoek. De meeste besmettingen vinden plaats in huiselijke kring. Dit is dus een belangrijke maatregel waarmee u kunt helpen het virus snel weer onder controle te krijgen.

    Toch bezoek ontvangen
    Mocht u toch bezoek ontvangen, beperk dit dan tot maximaal 1 groep van maximaal 2 personen per dag en zorg ervoor dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.

    Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.



    Hierin staat niet vermeld dat je vrouw en zoon naar buiten moeten. Er wordt zelfs niet gezegd dat die 2 mensen uit 1 huishouden moeten komen.
     
  17. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het lijkt alsof we het er dan in ieder geval over eens zijn dat de zorgverzekeraars geen hoge winsten realiseren.

    Ik heb net de jaarrekeningen van 2019 en 2018 van Menzis bekeken, maar ik kan de stellingen over de hoge kosten voor onroerend goed, reclame& promotie en winstuitkeringen niet plaatsen.

    • Omzet (vooral uit premies en bijdrage uit zorgverzekeringsfonds en algemene kassen) zo'n EUR 6.56 miljard in 2019
    • Hiervan is EUR 6.44 miljard uitgekeerd aan bruto schaden. Dat is zo'n 98% van de omzet.
    • Acquisitiekosten zijn EUR 48 miljoen waarvan zo'n EUR 34 miljoen provisies zijn. De rest zou goed grotendeels reclame & sponsoring kunnen zijn. Dat zou slechts een kleine fractie van de omzet zijn (0.2%). Dat zou goed kunnen kloppen, want volgens de NZA hebben alle zorgverzekeraars samen in 2018 zo'n EUR 30 miljoen aan reclame uitgeven (zo'n 0.1% van de omzet)
    • Personeelskosten zijn EUR 119 miljoen. Dat is minder dan 2% van de omzet.
    • Beheerskosten en afschrijvingskosten zijn EUR 30 miljoen. Daarvan is 'slechts' EUR 6 miljoen huisvestingskosten (0.1% van de omzet). Hiervan is er EUR 4 miljoen aan huurkosten.
    • Zowel in 2018 als 2019 is bijna geen winst gerealiseerd. Het resultaat wordt ook nog grotendeels gedreven door het beleggingsresultaat dat in 2018 erg negatief was en in 2019 positief was.

    Je zult overigens veel meer dan EUR 7000 per jaar als belastingbetalend gezin van drie personen aan zorgkosten betalen. De gemiddelde zorgkosten in Nederland liggen volgens mij zo rond de EUR 6k per hoofd van de bevolking. Een groot deel hiervan wordt niet via de zorgpremies geheven maar via de algemene belastingen en accijnzen. Afhankelijk van of je een meer of minder dan gemiddelde belastingbetaler bent, zul je in totaal meer of minder dan die EUR 6k per hoofd bijdragen aan de zorgkosten in Nederland.
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het komt er bij mij (ondernemer) op neer dat de kosten van de zorg absurd hoog liggen. Maakte recent nog een spoedhulp mee en was geschokt over de extreem (onnodige) kosten die werden gemaakt. Dit omdat het "protocol" het voorschreef om foto's MRI en bloedtesten te doen... Hallo, er was iemand gevallen en had een zere enkel! Foto of wel/niet gebroken was is mijn inziens dan voldoende.

    En zo is het volgens mij in de zorg, gewoon kosten maken want er worden toch geen (kritische) vragen gesteld. Ik was voorheen particulier verzekerd en kreeg van alle acties de nota's binnen en moest die doorsturen. Dat maakte je bewust van de kosten maar ook inzage van tarieven. Nu wordt alles doorgeschoven zonder enig inzicht. Alleen als je er expliciet om vraagt (en dan nog opmerkingen waarom...)krijg je wat nota's doorgestuurd.
    Dat maakt de zorg zo duur, het gemak waarmee het allemaal kan.

    Daar komt bij dat veel wachtkamers gevuld zijn met "slecht nederlands sprekende" patienten. De zorg stelt mijn inziens te weinig kritische vragen. Dat is wel anders in de USA, daar moet je eerst aantonen waar en hoe je verzekerd bent en zo niet eerst betalen dan pas behandelen.

    Mijn vrouw kreeg letterlijk allerlei "behandelingen" aangesmeerd waar ze helemaal niet mee geholpen zou zijn laatst in mei. Zelf omzet (lees: volle wachtkamers) creeren noemde ze het. Zo kan ik ook aan (goed)betalende klanten komen, gewoon zeggen dat het nodig is of "om het zeker te weten"...

    De zorg in NL is gewoon te makkelijk en er is totaal geen controle/overzicht wat de kosten alleen maar hoger opdrijft. Het zal dus alleen maar duurder gaan worden en daarmee onbetaalbaar, ook voor verzekerde.

    PS wij zijn beide ondernemer en betalen €4.500,- pp dus € 9k per jaar (=zonder kinderen)
     
    rob.kruiswijk likes this.
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Grootste gedeelte ben ik het mee eens Fred.

    Maar ik ben blij dat we toch dit mooie (en te dure) systeem hebben en niet zoals in USA.
     
    VetroresinaNL likes this.
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    -------

    Dat klopt er staat wel meer niet vermeld, het gaat alleen om de regels die wel vermeld zijn :)

    Hieronder mijn uitleg:

    https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/10/13/gedeeltelijke-lockdown-om-besmettingen-terug-te-dringen
    De groepen regels van 14 oktober 22:00 uur zijn als volgt:
    • Thuis ontvangt u maximaal 3 personen per dag.
    • In binnenruimtes waar mensen zitten geldt een maximum aantal personen van 30.
    • Binnen (niet in de thuissituatie) en buiten bestaat een groep uit maximaal 4 personen van verschillende huishoudens.
    • Een huishouden heeft geen maximaal aantal personen

    https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/11/03/tijdelijke-verzwaring-van-de-gedeeltelijke-lockdown
    Vanaf 4 november 2020 22:00 uur t/m 18 november 23:59:59 komt bovenop de maatregelen van 14 oktober het volgende voor groepen:
    • Thuis ontvangt u maximaal 2 personen per dag.
    • Binnen en buiten bestaat een groep uit maximaal 2 personen van verschillende huishoudens.
    • Een huishouden heeft geen maximaal aantal personen.
    • Bij uitvaarten geldt vanaf 9 november een maximum van 30 personen.
    • Bij huwelijksvoltrekkingen geldt een maximum van 20 personen.
    Dus per 4 november is binnen (ook in de thuissituatie) en buiten bestaat een groep uit maximaal 2 personen van verschillende huishoudens.
    De thuissituatie valt nu wel onder binnen. dit betekend dat je 1 gast tegelijk kan ontvangen en max twee gasten per dag.
    Jij en je gast vormen samen en groep van 2 personen van verschillende huishoudens en de rest van je gezin mag niet in de groep zijn.

    Vanaf 12 November gaan we weer naar de regels van 14 oktober 22:00 uur
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Correctie Vanaf woensdag 18 november gaan we weer terug naar de regels van 14 oktober


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  22. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hoe lang zal het duren totdat wij ook het zorg systeem hebben zoals in de USA?


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  23. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    We zijn al aardig op weg ;) (overigens staat het huidige systeem redelijk op losse schroeven!)
     
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    precies, met kippengaas vliegen proberen tegen te houden...
     
    Ajax de 1e likes this.

Share This Page