WK Formule 1 | Page 29 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,338
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hallo Chris,

    Ik vind het volgende een hele goede vraag;

    “Heeft Mercedes stoute fotos van een prominent FIA lid of wordt er gewoon met keihard cash geschoven?[/QUOTE]”

    ik begrijp dat er een geheime overeenkomst is tussen de FIA en Ferrari m.b.t. iets illegaals aan de motor en brandstof doorvoer meting

    Ferrari heeft gelukkig geen WK titel afgepikt van MB door deze hack.

    Ik kan mij niet voorstellen dat MB zomaar toelaat dat er een geheime overeenkomst getekend wordt met de FIA en Ferrari, zonder dat MB iets terug krijgt. De vraag is nu heeft MB iets gekregen waardoor dat hele zaakje geheim gehouden kan worden?




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Bas likes this.
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hopelijk mag/kan Max mij volgen naar de hoogste trede vandaag in Barcelona:

     
    hautessa and Fumacher like this.
  3. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Een na hoogste werd het. Beter dan verwacht mi...
    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,338
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    O ja? Ik viel in slaap en heb hem niet gezien

    het is wel triest gesteld met onze scuderia. Ik vraag me af of ik nog wel zou kijken als Max er niet zou zijn.
    Dat gezegd hebbende; we vinden het “jammer” als hij moet “aansluiten” bij de kop.
    Echter is het eigenlijk niet normaal dat we een nl’er hebben die (continu) op het podium staat.
    In de jaren dat ik keek (vanaf ‘80) was er zelden een F1 coureur uit NL op een enkeling na die nooit een Volledig seizoen Meedeed. En als (Jos) dat al deed was het nooit stabiel zoals Max nu.
    Kortom een saaie wedstrijd maar toch met een gouden randje.
    Jm2c
     
  6. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Verschrikkelijk dit. Niet meer de moeite waard om naar te kijken...

    De Scuderia is gen**** door de regels en dat gaat niet veranderen tot 2022. Er is gewoon geen mogelijkheid te verbeteren. Het ergste is het feit dat het hun eigen schuld is. Slechte politiek en gebrek aan leiderschap...

    Ik ben er even klaar mee!

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,338
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
     
    marcos likes this.
  8. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Tsja, erg saaie race. Max maximaliseerde weer geen enkel foutje en geen concentratie dingetje doet hij echt geweldig. Ricciardo was sterk en met Ocon had Renault een mooie 4e en 5e plek. De SF lijkt niet te weten waar het lek (of lekken) zit(en) terwijl het lek alsmaar groter wordt. Leuk dat Kimi met de Alfa sneller was dan de beide F's.......
     
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Misschien moet de regie over de F1 eens voor een aantal jaar worden overgeven aan Dorna en de FIM. Die weten met de MotoGP hoe je ervoor kan zorgen dat je wel een leuke en spannende competitie kan creëren. Er zijn daar volgens mij nu 6 fabrikanten waarvan 5 races winnen en de 6e niet meer dan een paar tienden per ronde langzamer is. Daarnaast zijn er van sommige fabrikanten meerdere teams die kans op een overwinning maken, soms zelfs met een fabrieksmotorfiets van 1 jaar oud.

    Het belangrijkste verschil met de F1 is misschien wel dat in de F1 de teams een doorslaggevende stem hebben voor wat betreft de spelregels waardoor de sterkste teams alle regelgeving die een gelijker speelveld zouden kunnen creëren blokkeren. Daar zouden ze wat mij betreft direct mee moeten stoppen.
     
  10. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Eens Chris. Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen.
    Ik volg liever MXGP, waar de overwinning naar de beste coureur/sporter gaat. Het materiaal is nagenoeg van elke coureur hetzelfde, en altijd een spektakel. Bijna de hele top-10 staat wel een keer op het podium. Ik volg de MotoGP niet, omdat ik niet overal tijd voor heb (bewuste keuze, maar wel spannende wedstrijden!).
    F1 volg ik sinds de invoering van de V6 slechts zijdelings. Het rauwe randje is er allang vanaf.

    Omdat alles steeds nieuwer en beter moet (vooruitgang), lijkt juist déze ontwikkeling de F1 in de weg te zitten, en zitten we straks (verplicht) naar Formule-E te kijken. Juist de moderne ontwikkelingen maken de sport saai. Er is best een kans dat er een moment komt in de verre toekomst, dat F1 ophoudt te bestaan.....ten onder aan zijn eigen regels.
     
  11. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Formule 1 hoort de aanjager van vooruitgang te zijn, niet de volger. Dat betekend mi dat er gewoon te veel regels zijn. Als een team het goed voor elkaar heeft, kunnen de andere teams dan dag en nacht testen om de achterstand in te halen. Desnoods komen ze met 15 wielen als oplossing..

    Ik denk dat iedereen het geweldig had gevonden als een haas ineens met een ekectromotor kwam en iedereen zoek reed (aint gonna happen maar goed). Dan was electrisch rijden ineens de bom. Nu zetten mensen zich er tegen af.

    Budget is een probleem, maar dat komt mi vooral door de terugloop van aandacht voor de sport. Waarom geeen splitsing aanbrengen in het klassement. Fabrieksteams vs priveteams oi? Dan heeft de middenmoot wat om voof te vechten. 'Make F1 great again' zou trompie stompie roepen..

    Och, er zijn zoveel mogelijkheden en zoveel kapiteins op het schip. Autosport as we know it is history vrees ik. Ik kijk echter uit naar een nieuwe netflix serie met alle gp's van 1970 tot heden. Gewoon rechtstreeks uit het archief. Ben ik weer 40 jaar lang zoet met kijken...



    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  12. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ps Ferrari post op yt de volledige us challenge races, das ook leuk om te kijken/volgen. Het zou top zijn als ze dit ook in de EU deden.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Over 2 weken op SPA de Corse Clienti.

    Dit keer zal het circuit echter hermetisch worden afgesloten zegt de circuit directie.

    Jammer, we gaan nu dus niet kijken naar al dat moois ...
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ja toch wel een "nadeeltje" van huidige tijd. Alles moet volgens regeltjes en voorschriften waardoor dit soort mooie momenten in een jaar buiten bereik komen.
    Nooit gedacht dat ik het zo zou gaan missen.
     
  15. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik denk dat de drang om te controleren en beheersen de mensheid parte speelt. Alles wat 'nieuw' is gaat uiteindelijk weer omdat de 'lol' er vanaf is zodra we spelregels gaan bedenken en nog meer regels nodig hebben om de regels te reguleren etc etc.

    De vraag is of we het hebben over de huidige tijd of iets van alle tijden?

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  16. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik had wel een perskaart toegekend gekregen, maar daarvoor moest ik een PCR test laten doen (en ik verwacht ook dat een mondkapje verplicht is). Dat ga ik dus niet doen.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ja, dat bleek inderdaad zo, vriendin Pia Redart deed dat wel …

    Hoe kreeg jij die perskaart ?

    Onze fotograaf Tarek wil dat ook voor volgend seizoen, kun je ons tippen via [email protected] aub ?
     
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik schrijf al ruim 20 jaar artikelen, voornamelijk voor de FOC GB en heb een permanente perskaart en verzekering om langs de baan te kunnen fotograferen.
     
  19. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
  20. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Volgens mij niet, maar je praat over de kentekenplaat zeker......
     
    Ajax de 1e likes this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een F1 feest was dit! De mooiste/spannendste wedstrijd van 2020 kun je wel stellen.
    Zaterdag was al een verrassing met Stroll op P1 (die vervolgens in de wedstrijd wegzakte) en Perez op 3. Dat deze coureur geen stoeltje heeft volgend jaar is een schande voor de sport.
    De gretigheid van Max werd afgestraft en de foutloze wedstrijd van Lewis (verdient) beloont. Bottas nergens te zien (wilde naar huis, naar Mama :D)
    Albon die dezelfde fout beging als Max. Vettel die het podium "kado" krijgt (je moet er wel zijn om die kans te pakken).
    Geweldige wedstrijd, mag van mij elke week zo zijn met glad/nat en verkeerde banden :p
     
  22. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik heb er ook van genoten. Zo zie ik ze graag. Alleen jammer dat de drs gebruikt mocht worden. Het inhalen werd voor ene Lewis wel ineens makkelijk...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inderdaad, Jan Lammers heeft er ook geen goed woord voor over "DRS"... "Hadden wij helemaal niet" :D
    Het is eigenlijk helemaal niet eerlijk, heb je namelijk een snellere auto dan rij je eerder naar de staart van je voorligger en wordt je (binnen 1 sec) nog eens geholpen ook met inhalen. Het is ooit geintroduceerd om "treintje rijden" te voorkomen maar heeft dus ook een keerzijde...
    Iemand die een mindere auto heeft (lees: langzamer) komt hierdoor nooit vooraan te rijden aan het einde van de wedstrijd, ook niet als die zich heel breed maakt in de gebieden buiten DRS.
    DRS is waarschijnlijk ook de reden dat Bottas helemaal achteraan eindigde, hij kreeg die banden niet aan het werk, iets wat Lewis schijnbaar wel lukte en daardoor helemaal vooraan eindigde. Ik zou de wedstrijd nog eens terug moeten zien of Bottas doordat hij binnen DRS werd ingehaald en daardoor extreem terug zakte.
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Was idd eindelijk weer eens een spannende wedstrijd !
     
  25. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    117
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Nog geen woord hier gelezen over het bizarre ongeluk (of geluk) van Romain Grosjean, nou ik vond het ijzingwekkend om te zien gebeuren. Natuurlijk lof voor de huidige safety maatregelen in de huidige F1 en men zal nooit meer twijfelen aan het nut van de Halo. Maar de gehele F1 mag mijns inziens van geluk spreken dat Romain nog bij kennis en krachten was om zich te ontwurmen uit het restant monocoque, vangrail en deze vlammenzee, dit had zo kunnen omslaan naar een inktzwarte bladzijde uit de geschiedenis van deze mooie sport.
    Ben overigens geen fan van de Fransman, maar diep respect voor hetgeen hem gisteren is overkomen...
     

Share This Page