Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 11 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Misschien zijn die 0.1 a 0,9 % alleen de valse positieven en is er helemaal niets aan de hand, ik weet het niet.

    Er is geen enkele serieuze uitbraak ( mensen die echt ziek zijn door alleen corona) hier in nederland na alle demonstraties of terrasjes die overvol zitten.

    Ik ben niet afgestudeerd in PCR testen.




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  2. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik ben ook zeker niet afgestudeerd in PCR-testen :) Ik heb wel iets meer verstand van statistiek en ik denk daarom dat op basis van de Australische cijfers er maximaal 0.1% foute positieve testen zijn; het testaantal van ruim 1 mln testen waarbij dat aantal positieve testen eruit kwam is groot genoeg om daar conclusies uit te kunnen trekken. In China zitten ze nu trouwens (als je ze mag geloven) nog op een veel lager percentage positieve testen. Zo'n foutmarge zou de relevantie en bruikbaarheid van de test niet onderuit halen; in NL zitten we de laatste maanden op zo'n 2-4% positieve testen. In de piekperiode is dit langere tijd boven de 20% geweest.

    Ik denk dat er de afgelopen maanden wel een stijging van het aantal besmettingen in NL en andere delen van Europa is geweest. Dat zie je niet alleen in het aantal positieve testen en het percentage van de afgenomen testen dat positief is, maar ook in de ziekenhuisopnames en gemelde sterftes.

    Wat velen echter nu pas beginnen te zien, is dat de kans om in het ziekenhuis terecht te komen of dood te gaan nadat je tegen covid bent aangelopen ongelooflijk veel lager is dan dat ze eerder dachten.

    In de periode februari-april van dit jaar zijn er heel veel meer besmettingen geweest dan dat velen dachten en ook veel meer dan dat we nu meemaken. Hierdoor, en door ongetwijfeld al betere behandeling van de ziekteverschijnselen, is het absolute aantal ziekenhuisopnames en sterftes denk ik ook heel veel lager dan in de periode maart t/m mei van dit jaar.

    Er werd toen heel beperkt getest waarbij je bijna alleen voor een test in aanmerking kwam als je al doodziek was. Het overgrote deel van de mensen die met corona besmet waren en er veelal niet tot nauwelijks last van hadden werd niet getest. Iedereen wist dat hierdoor je met statistisch gezien onbruikbare data te maken had, maar toch waren er velen die dachten dat je bijvoorbeeld de IFR (Infection Fatality Rate; 'sterftekans') kon inschatten door naar het aantal positieve testen en gemelde sterftes te kijken. Daar schrokken ze zich vervolgens het apelazerus van.

    Er wordt denk ik nu nog steeds maar een klein deel van het aantal besmettingen met een test vastgesteld want een groot deel merkt niet eens dat ze besmet zijn of heeft geen zin om zich te laten testen, maar zelfs de paniekkikkers kunnen nu ten minste in de cijfers van de aantallen positief geteste gevallen, ziekenhuisopnames en sterftes zien dat het veel minder erg is dan dat ze eerder dachten.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En waarom blijven we dan met al die maatregelen zitten (waar Grabberhous zich ook niet aan houd) ?
     
    rob.kruiswijk likes this.
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Omdat de regering er mee weg komt. En het volk laat het toe. Wel begrijpelijk, want de meeste bruikbare idioten zitten helaas vaak in de top, ook bij bedrijven. En juist omdat de overheidsmaatregelen een enorme economische crisis veroorzaken, zullen weinig mensen zich uitspreken tegen de maatregelen, bang voor hun baan. En geef ze ongelijk.

    De meeste mensen die ik spreek, zijn wel wakker en vinden de maatregelen grotendeels onzin. Een groot deel daarvan gaat nog wel uit van de goede bedoelingen van de overheid, of twijfelt op zijn minst. Ik zie ook nog genoeg mensen die niet goed weten wat ze er van moeten denken. Wat/wie moeten ze geloven? Ze zitten nog enigszins in de angst, maar vinden de maatregelen ook wel vervelend worden. Die dragen bij wijze van spreken vandaag nog een mondkapje, maar als de overheid morgen zegt dat het niet meer hoeft, dan laten ze hem meteen af. En dan heb je nog de mensen die stevig in de angst zitten en niets in perspectief kunnen zien. Die zijn vaak nog roomser dan de paus. Dat zijn de mensen die nul doden willen (onrealistisch). Ik vraag dan altijd wat er moet gebeuren om weer terug naar normaal te kunnen gaan. Dan weten ze niets te zeggen. Hopelijk zet ze dat aan het denken.
     
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    n.b. bedrijven die roomser zijn dan de paus en hun personeel mishandelen met mondkapjes e.d. gun ik mijn klandizie niet ('vote with your wallet'). Zoals de Beekse Bergen. Personeel loopt de hele dag met mondkapjes rond, ook buiten! Heb ze gevraagd of dat verplicht was door de overheid, maar dat was dus een eigen keuze van de directie. Op de vraag op welk punt die mondkapjes weer af zouden kunnen (want de gezondheidsdreiging is inmiddels al een tijd voorbij), kreeg ik zoals ik verwachtte geen antwoord.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Die Australische (5 eyes) cijfers van 0,1 % false positieve covid-19 test uitslagen zeggen mij niet zoveel zonder een wetenschappelijk document en hoe dat op de Nederlandse situatie vertaald moet worden.

    Het enige wat voor ons in Nederland relevant is is een false positieve studie op basis van de gebruikte PCR test methode en covid test leverancier en dat kan misschien wel eens veel hoger zijn dan 0,1%

    Dus waar is de studie welke relevant is voor de Nederlandse corona testen die aantoont hoeveel false positieve uitslagen gegeven worden met onze corona test leverancier? Het is heel ondoorzichtig en aannames zijn zo gemaakt. Masr het gaat om de feiten.
    Mijn inschatting is dat die studie er niet is.

    Dead" Virus Cells Frequently Trigger "False Positives" In Most Common COVID Test, New Study Finds

    https://www.zerohedge.com/geopolitical/study-finds-most-common-covid-19-tests-frequently-triggered-dead-virus-calls-causing


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens mij hoef je niet ver te kijken en zoeken om te zien dat de testen die we hier gebruiken niet in een onbruikbaar hoog deel van de testen onterecht positief uitslaan.

    In week 28 (6-12 juli) was het percentage positieve testen in Nederland maar 0.6% op een totaal van 75547 testen. Dat is enkele maanden nadat het percentage positieve testen boven de 20% lag en er heel veel mensen in NL met Covid besmet waren. Er waren dus begin juli veel mensen die potentieel 'dode' Covid cellen hadden zoals het artikel dat je doorstuurde beschreef. Het lijkt me onmogelijk om het voorgaande te rijmen met testen die vaak onterecht positief uitslaan.

    Het risico op onterecht negatief lijkt mij overigens heel veel malen groter (via een korte Google zoektocht kun je daar veel over lezen). Vandaar ondermeer het advies dat als klachten aanhouden je nog steeds binnen moet blijven ook al was de test negatief en je na een paar dagen je nog een keer moet laten testen.

    Het percentage positieve testen is de afgelopen maanden weer sterk gestegen (ook in veel andere landen overigens). Dit lijkt me alleen te verklaren als het daadwerkelijke aantal besmette mensen ook is toegenomen.
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    In het begin van de corona crisis werden er hoofdzakelijk erg zieke mensen getest op corona, logisch dat je dan een hoog percentage krijgt.

    Eigenlijk zou je alle mensen van een regio moeten testen op corona, en vervolgens bijvoorbeeld na 6 weken weer dezelfde groep mensen moeten testen om een beeld te krijgen wat de veranderingen zijn.

    De selectieve test methodiek die nu gevolgd wordt geeft een incompleet beeld.

    Als mensen zich niet goed voelen gaan ze naar de test straat, er zijn nu immers voldoende testen. de mensen die nergens last van hebben worden niet getest. De bijwerkingen van corona zijn nu ook helderder.

    Als we deze selectieve test methodiek volgen bij de eerst volgende griep uitbraak kunnen we weer in een lockdown om de griep uitbraak te beperken, of beter nog om het aantal griep opnames naar nul te dwingen, en daarna de besmettingen te beperken met een doelstelling van 0 besmettingen want dat is het nieuwe normaal norm.

    De vraag is nu wat we effectief proberen te bereiken met al dat corona getest, en wat daadwerkelijk bereikt is met met al dat getest.

    En waar blijft die 2de corona golf na al die demonstraties en terras bezoeken op minder dan 1,5 meter

    Vandaag stond er weer een heel corona verhaal in de telegraaf, 2 pagina’s met 6 heel belangrijke punten om je weer in te verdiepen. en zo gaat dat dag in dag uit in de Media.

    Aannames zijn zo gemaakt.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    bigodino and 328gts1987 like this.
  9. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Wel of geen false positives, waarom zouden we überhaupt testen? Dat deden we ook niet bij andere virussen. En we droegen ook geen mondkapjes. en we keken alleen naar ziekenhuisopnames en sterfgevallen, niet naar besmettingen. Kruip terug uit deze rabbit hole en zie e.e.a. in perspectief. De werkelijk relevante getallen geven geen enkele legitimatie voor alle maatregelen die er nu zijn en voorzien worden.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Helemaal mee eens afschaffen die handel
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    https://www.statnews.com/2020/09/08/astrazeneca-covid-19-vaccine-study-put-on-hold-due-to-suspected-adverse-reaction-in-participant-in-the-u-k/?utm_content=bufferaae54&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=twitter_organic

    Even afwachten , lijkt me duidelijk dat Hugo de Jonge als eerste gevaccineerd wordt in Nederland door de huisleverancier AstraZeneca. Moet er niet aan denken dat Hugo covid-19 krijgt net voor de verkiezingen.

    De vaccinatie bijwerkingen zullen niet echt op vallen bij Hugo. Dis hij kan gewoon inschrijven als proefkonijn.

    Goed voorbeeld geven levert altijd extra stemmen op, dat is mooi meegenomen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  14. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Nou heeft Trump corona (bewust geen hoofdletter), en ik schrik hoeveel mensen in ons kikkerlandje hem dit gunnen. Bizar.
    Overigens neemt het aantal opnames op IC gelukkig alweer af (stichting Nice).
     
  15. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Keyboard warriors.
     
    Ajax de 1e likes this.
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  17. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Gisteren heerlijk getoerd, zonder mondkapje! Maar verbaasd over een aantal bestuurders die alleen in de auto zitten (of zelfs op de fiets) en dan een mondkapje (van 4 weken oud :p) dragen?
    Is er nu een regeltje dat in auto's zonder pollenfilter er een mondkapje gedragen moet worden? Ik mis dat soort extra regeltjes, naast de bestaande 365764673 regeltjes wel een beetje.
    ;)
     
    Ajax de 1e likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb de “atomic” air filter in de tesla ingeschakeld. Volgens Musk zelfs veilig tegen radioactief partikels. Als aerosolen daar ook onder vallen zit ik goed, toch?o_O
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Sommige mensen hier zitten in een fake news spiraal waar ze maar niet uit komen blijkbaar...
    Als je je daarin mee laat slepen is het einde zoek... Het internet is ook lastig hoor. Iedereen kan daar een spreekbuis hebben en niet iedereen kan echte info en onzin goed uit elkaar halen.
    Vermeng dat met ontevredenheid over de regering en het gaat helemaal mis.
    Wanttoknow moet je iig niet serieus nemen. Zulke troep moet je dus niet lezen en al helemaal geen linkjes van gaan delen. Dus vergeet maar wat ze daar schrijven. Of het nou over Corona gaat of over Bilderberg maakt niet uit.

    "Want To Know is een complottheorieënwebsite die zowat alle denkbare onzin bij elkaar sprokkelt en publiceert. Het is een broedhaard voor hoaxes, pseudowetenschap, complottheorieën en kwakzalverij. Ze propaganderen paranoïde complottheorieën zoals 9/11, chemtrails, en de fictieve Illuminati en New World Order. Er wordt ook sterk gefocust op pseudowetenschappelijke anti-vax propaganda. Tot niemand's verbazing wordt zelfs übercomplotdenker en -kwakzalver David Icke hier ernstig genomen"
     
  20. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Harry, helemaal mee eens. En als je die Willem Engel ziet en hoort ben je helemaal klaar met alle tegengeluiden. Enige vorm van intelligentie zou prettig zijn om een serieus alternatieve aanpak te laten horen.....Overigens net terug uit Italie en daar is het -gewoon je aan de regels houden- standaard en heeft iedereen vrede mee.

    ciao
    Oscar
     
    djfrens and Harry-SZ like this.
  21. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Klopt, wij zijn ook net terug. Maar de mevrouw van het huisje zei wel, we hoeven niet heel erg bang meer te zijn want iedereen heeft het wel zo'n beetje gehad hier. Gezien hun eerste (Heftige!) golf denk ik wel dat ze een punt heeft. Ze doen niet debiel bang, maar gepast voorzichtig. Wel hebben ze financieel (toeristensector) een enorme klap gehad... geef je dan een riante fooi is het weer moeilijk om met die Italiaanse trots iets te accepteren :p
    Maar goed Italie is goed te doen en erg rustig momenteel! (wel 20-30% vd eettenten dicht!)
     
  22. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik begrijp dat je niets hebt met Engel of sites als wanttoknow. Dat heb ik ook niet.

    Wat ik eerlijk gezegd alleen niet begrijp is waarom dat betekent dat je genoeg hebt van alle "tegengeluiden". Dat is m.i. net zo kort door de bocht als het afschieten van de PVDA of alle Volkskrant-lezers omdat in hun achterban wat losgeslagen linksradicalen zitten, of van de VVD omdat er mogelijk wat rechtsradicalen op stemmen.

    Het volgende "tegengeluid" van de afgelopen dagen van de WHO komt overeen met wat ik en vele anderen al sinds begin maart als "tegengeluid" naar voren hebben gebracht. Is dat ook niet goed, of is het nu wel goed omdat het nu vanuit de WHO komt?

    https://nypost.com/2020/10/11/who-warns-against-covid-19-lockdowns-due-to-economic-damage/

    https://au.news.yahoo.com/who-coronavirus-lockdown-u-turn-221105275.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAADvyw4PTFFvKeXntjmdrg8ndfZiFzl6M0lMaRt-wyvNXtISMOnNCjMRTI7okB8a0oWFiJq2MF86y0KNAmrEX1k1wUiitKFvpX0kfpiQ_EMbCckZ2n97B3ciERZ4gPOwiXicTsSth6cDvHRqKyj43frvC4FaQmvEYtiiMgXMNsEd0

    Hierbij een select aantal quotes:

    “Lockdowns just have one consequence that you must never ever belittle, and that is making poor people an awful lot poorer,” he said.
    “Look what’s happening to poverty levels. It seems that we may well have a doubling of world poverty by next year. We may well have at least a doubling of child malnutrition.”


    “The only time we believe a lockdown is justified is to buy you time to reorganise, regroup, rebalance your resources, protect your health workers who are exhausted, but by and large, we’d rather not do it,” he said.


    Een kleine koerswijziging van de WHO...

    Waar ze eerst lockdowns propageerden, zegt de hoge covid-afgezant van de WHO nu dat lockdowns toch niet zo'n verstandig en goed middel zijn om covid te bestrijden.

    Ik hoop dat het kabinet dit ook heeft gelezen en serieus neemt voordat ze morgen weer domme besluiten nemen.

    De eerste debiel die heeft verzonnen dat een soort van lockdown een bijna universeel passende oplossing was voor dit virus, zouden ze wat mij betreft voor eeuwig aan een schandpaal mogen vastspijkeren. Die persoon heeft met zijn volgers nu al meer economisch en persoonlijk leed veroorzaakt dan Karl Marx en zijn volgers in de afgelopen ruim 150 jaar.

    Covid is niet weg als we ons een paar maanden achter de gordijnen gaan verschuilen. Dat riep ik in maart al. Helaas heeft de afgelopen 6 maanden laten zien dat landen die maanden in lockdown gingen, soms zelfs op een moment dat ze nog nauwelijks corona-besmettingen binnen de grenzen hadden, nu veelal weer in de oude situatie (of erger) zijn teruggekomen. Helaas is wel ondertussen hun economie en meer kapot gemaakt. Echt een gevolg van dom korte termijnbeleid en gebrek aan een lange termijn beleid dat wel kan werken.

    China heeft ons laten zien hoe we het moeten bestrijden als we het virus zo goed als geheel willen terugdringen. Lockdowns spelen daar vrijwel geen rol in. Het grootste deel van China is nauwelijks in een lockdown-situatie geweest. Wat ze wel goed en snel op orde hadden, was testcapaciteit (bijvoorbeeld 10m mensen in Wuhan in 10 dagen testen; nu willen ze 9m mensen in 5 dagen in een andere regio testen), massaal mondkapjesgebruik, massaal temperatuurmeting en nog andere maatregelen die in de regel de economie geen pijn deden. Het gaat ons in Europa nooit lukken om hetzelfde te bereiken met zo'n strategie. We hebben niet alleen de testcapaciteit niet, maar we krijgen nooit iedereen zo ver om zich te komen laten testen als de overheid hiertoe oproept. Het % criminele, illegale en recalcitrante mensen is hier simpel te hoog waardoor het virus vrolijk telkens weer door kan gaan. We missen ook een effectieve overheid om snel goede maatregelen te nemen (al helemaal op Europees niveau wat nodig is om een virus echt in ons werelddeel te kunnen terugdringen). Of het nu gaat om de testcapaciteit, verzorgen en verplichten van goede mondkapjes, temperatuurmeting, middelen om te controleren of mensen zich aan quarantaine houden ... alles is op zijn best halfslachtig. Alleen delen van de economie en samenleving dichtgooien (lockdowns) kwam effectief uit onze mooie democratische en verdeelde regeringen omdat dit zo lekker simpel in voeren is. Helaas gaat het virus dus niet weg door lockdowns.

    Als we iets willen doen wat voor ons wel op lange termijn haalbaar en houdbaar is, moeten we toch echt eens naar Zweden kijken. Vooral de bekende risicogroepen oproepen om eigen verantwoordenlijkheid te nemen en te helpen ze te beschermen (zoals in verpleeghuizen) is daarbij speerpunt, evenals maatregelen gericht op het laten thuisblijven van mensen met ziekteverschijnselen. Ik zou er geen probleem mee hebben om dit aan te vullen met het regelen en laten dragen van goede mondkapjes en massale temperatuurmeting bij bedrijven, scholen, stations, restaurants, winkelcentra etcetera. Dat kost niet veel en kan denk ik wel helpen om het volgens peilingen grote aantal zieken dat willens en wetens toch naar buiten gaat te 'stimuleren' om toch thuis te blijven of op zijn minst door het goede mondkapje minder schade aan te richten. Dit zou met name wenselijk zijn in tijden zoals nu waarin temporisering van de toestroom naar de ziekenhuizen nodig is. Lijkt me ongelooflijk veel beter dan de maatregelen die we het afgelopen halfjaar in bijvoorbeeld veel west Europese landen nemen, die funest zijn voor de economie en van Covid een meerjarig drama maken.
     
  23. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Nou......!!! Alle discussies ten spijt, daar gaan we weer met zijn allen! Fijne kerst en een goed en vooral “gezond” 2021. Proost!!
     
    328gts1987 likes this.

Share This Page