Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3641 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  2. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Abbo op dit topic weer kwijt. Even herstellen.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom terug.

    @ Sebastiaan/Enzo, je hebt een PM
     
  4. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Iedere maand moet ik dit abbo herstellen, alleen op dit topic. Andere topics blijf ik wel gewoon notificaties van ontvangen. Erg onhandig.
     
  5. Enzo Sebastian

    Enzo Sebastian Karting
    Silver Subscribed

    Aug 2, 2020
    245
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Goed. Ik zit een uurtje of 2 geleden even met koffie en de iPad en denk: 'even Googlen'. Blijkt dus dat die F430 bij VD Rijt toch wel een aantal keer is uitgeleend aan AutotopNL t.b.v. Youtube filmpjes.

    Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Tuurlijk, het is leuk als auto's ge-reviewed worden en het lijkt erop dat de wagen niet foutief gebruikt wordt: er wordt niet mee gedrift bijvoorbeeld, maar je ziet in meerdere filmpjes dat de wagen toch een aantal maal ge-revved wordt onder een brug. Klinkt heerlijk en alles voor de Youtube-likes uiteraard, maar ik vroeg me af: zien jullie iets aparts in een van de filmpjes? Vooruitlopend op de PPI van Alex wellicht, maar was toch benieuwd wat jullie ervan vinden. Ook over het feit dat de wagen voor Youtube filmpjes is gebruikt. Ik heb er een dubbel gevoel bij.

    Voorbeeld:
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zou mezelf niet te druk maken, in dit geval weet je wat er mee is gebeurd, bij alle anderen niet maar die doen het waarschijnlijk ook.
     
    F131 one of one likes this.
  7. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    116
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Niks mis met dat filmpje. Motor klinkt geweldig en alle metertjes in de juiste posities. Beetje revven? { in mijn jonge jaren nog gewoon "gassen" genaamd } met een goed warme motor lijkt mij weinig kwaad te kunnen. De auto wordt gereden zoals je mag verwachten bij een Ferrari. Kilometerstand ook prima voor z`n leeftijd. Als bij de aankoopkeuring blijkt dat er geen grote/ dure reparaties te verwachten zijn lijkt deze auto mij een goede deal.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sebastiaan,
    Geloof mij dat elke ferrari wel eens gereved wordt in een tunnel. Ik doe dat met mijn F430 ook. Heb vertrouwen in Alex, die zal echt tegen je zeggen als er iets niet klopt aan de auto.
    Andersom kan ook, hij zal ook zeggen wat er aan de auto scheelt (iets wat je helpt als je bereid bent het bedrag wat ervoor gevraagd wordt te betalen, daar zal hij niets over zeggen zoals ik hem ken)
    Kortom wacht het oordeel af en beslis daarna. Nix is 100% in het leven maar als hij er (grondig) naar heeft gekeken weet je meer en is je keuze beter te maken dan nu.

    Ps
    Het blok van de F430 blijkt een betrouwbaar en goed ontwikkeld blok te zijn. Hij heeft "maar" 4 kleppen per cilinder (360 en 355 hebben er 5) waardoor het "gillende" geluid minder is. Maar de ketting (ipv riemen) blijkt een gouden (onderhoud)greep geweest te zijn. Tuurlijk zijn er punten van onderhoud en aandacht zoals met elke ferrari. Maar ik rij er al 74.000km mee en heb buiten de bekende zaken (uitlaat spruitstukken, koppeling-platen) geen issues, mits goed (=Alex) onderhouden is het een kei van een wagen en geniet je keer op keer als je op stap gaat.

    Veel plezier morgen met het (verder) ontdekken, probeer te genieten en niet teveel zorgen te maken.
    Het kan een mooi memorable moment worden. Ik vind het jammer dat we elkaar morgen niet treffen. Ik ga effe "vreemd" door in de F8 tributo te stappen anders was ik zeker even langs gekomen.
     
  9. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Lekker man, ben benieuwd wat je er van vind. Zondag nog op pad?

    Gr. Martin
     
  10. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    #91010 theunissenguido, Sep 4, 2020
    Last edited: Sep 4, 2020
    Aahh een Ferrari die achteruit rijdt....zeker geen goed teken. Ja jong, gelijk die de gaspedaal induwen....laat die maar voor iemand anders. Gaat die motor net kapot als gij hem hebt...lekker. Mijn mening, Alex en zijn klanten niet kennende....
     
  11. Enzo Sebastian

    Enzo Sebastian Karting
    Silver Subscribed

    Aug 2, 2020
    245
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Jullie tips helpen me enorm. Morgen lekker rijden!

    Ik ben ook niet gek hoor, al mijn M-auto’s ook altijd gereden op de manier zoals bedoel is, maar wel met beleid omdat het mijn auto is. Als je een auto ‘leent’ en je niet hoeft op te draaien voor de kosten van het onderhoud, lijkt me dat toch anders. Daarom mijn vraag. Maar ik ben het met jullie eens dat de wagen in de filmpjes lijkt te doen zoals hij hoort te doen. Inmiddels ook wat ervaring met andere F430’s dus als de wagen goed voelt en Alex een duim omhoog geeft, kan het weleens zo zijn dat een nieuw hoofdstuk aanbreekt. Thanks!
     
    328gts1987 likes this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ben ook benieuwd wat de F8 is en doet, hou je op de hoogte.

    Zondag was wel de bedoeling maar komt niet uit, helaas.
    Maar ik mag niet klagen met een hele zomer vakantie in het zuiden met de F430, was 4500km genieten en is probleemloos verlopen.
    Toen heb ik zelfs af en toe de kap dicht gedaan om de AC de kans te geven ons even af te koelen.
    Iets waar ik nu spijt van heb gezien de huidige temperaturen buiten... Het gaat al (te)snel de verkeerde kant op.

    Image Unavailable, Please Login
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #91013 328gts1987, Sep 6, 2020
    Last edited: Sep 6, 2020
    Ik geloof dat Sebastiaan nog aan het na-shaken is van gisteren. Ik ben benieuwd naar zijn verhaal over de ontmoeting met Alex, het rijden in de auto en wat de bevindingen zijn.

    Zelf gisteren ook wel een "intens" dagje gehad met de F8 Tributo, de jongste telg in onze V8 familie (en naar het schijnt de laatste niet-hybride model).
    Het werd gisteren duidelijk gemaakt in de presentatie dat de naam een eerbetoon was aan de gehele V8 familie, beginnend bij de 308.
    Dat er in dat rijtje van alle modellen de mondial niet voor kwam viel mij gelijk op, schoonheids foutje...

    Wat ook duidelijk werd in de presentatie (die maar 25min duurde met mooie film beelden) is dat de Tributo een waardiger opvolger moet zijn van de 488.
    Ik vermoed dat Ferrari SPA zich zorgen maakt dat mensen voor de (inmiddels) veel goedkopere 488 gaan ipv de Tributo. Hierom werden alle cijfers in de strijd gegooid over koppel, vermogen, sliphoek, ronde tijden enz. enz.
    Ik verliet bijna de zaal mij afvragend wat nu de boodschap was, geen 488 kopen?!

    Afijn, ik had aangegeven in een spider te willen rijden, goede keuze gezien het weer op dat moment. Kap ging bij vertrek al open.
    Tja, dan rij je weg (na het tekenen van 3x hypotheek waarde) in een schitterende nieuwe Ferrari naast een instructeur die normaal Pilota cursus geven. Die zijn dus wel wat gewend...
    Inhalen (mits toegestaan) mocht gedurende de hele rit. Route was 50km over provinciaal door woongebieden en snelweg met wat stoplichten.

    Dan de indrukken; uiteraard on-aards snel. Ik ervoer wielspin in 2e naar 3e versnelling (rond 70km/u naar 120km/u) en stond op dat moment in sport (niet race). Dit zonder uit te breken, de elektronica is er (en nodig!) maar grijpt beheerst in. Cees die na mij ging had ik al getipt hierover en hij flikte het in 3e naar 4e versnelling vertelde hij mij later. Kortom genoeg (teveel?) vermogen aanwezig.
    Ophanging: zeer gebalanceerd, goed gevoel met alle hoeken van de auto zonder hard geveerd te zijn. Ik heb niet veel in P's gereden maar als dat gebeurde was ik altijd onder de indruk van de ophanging en gevoeligheid. Welnu dat hebben wij nu (eindelijk) ook in de familie. Niet dat het slecht was maar ik wist dat het beter kon.

    Geluid: Dat is een beetje apart. Er is een burble aanwezig die op te wekken is door gas los en terug schakelen. Echter die is er niet consequent. Ik sprak met Cees hierover en die verklaarde dat het te maken had met de turbo druk. Is die voldoende hoog (je komt dus aanstormen met hoge toeren) dan lukt het.
    Doe je het rustiger aan (cruise) dan met geen mogelijkheid. Met kap open: veel wind trouwens in de cockpit, is het een tegenvaller. Ook onder het viaduct waar ik even in neutraal blipte tot groot genoegen van mijn instructeur en "zoals het hoort" verklaarde ze.
    Opvallend: kap dicht, achterruitje open. Geluid veel beter, ik vermoed eigenlijk dat er dan ook iets over de speakers meekomt. Maar zeker ben ik daar niet van.

    Uitvoering: Ik reed in de duurste volgens de instructeur. Met opties als park-assist met camera's (lees: lelijke pukkels op de buitenspiegel, zie onderste foto van spiegel), lift systeem (welke super stil en snel werkt, alleen zelf weer naar laag zetten anders rij je voor paal), carbon rondom en binnen, stiksels en leder opties. Sportstoelen, speciale velgen. Totaal € 390.000,-

    Kijk ik dan naar de 488 op dit moment te koop dan kost die rond de €200k en is dan net 2 jaar. Ik geloof niet dat ik zoveel geld zou "bijbetalen" voor het verschil van 0,1 sec naar de 100km/u of 0,8 sec naar de 200km/u. Ik ben ervan overtuigd dat de 488 spider een goede auto is (voor mij) maar als je het snelste, nieuwste en onbeperkt budget hebt dan liggen de kaarten anders.

    @ Christiaan, jij ging ons voor zaterdag ochtend, wat vind jij?
    @ Bram, wat vind jij? F430 inruilen of doorrijden? :p

    Eric gaat vandaag rijden en ik ben wel benieuwd wat hij ervaart tov zijn 458 spider.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  14. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Wow, die pukkels zijn lelijk zeg. Welke *** heeft deze oplossing bedacht? Ik hoop maar dat ze vertellen hoe dat er uit ziet, want een normaal mens zou er dan niet voor kiezen lijkt mij.

    Ik moet eerlijk zeggen. Normaal moet ik wennen aan een nieuwe F en ga ik hem steeds mooier vinden. De F8 doet bij mij precies het tegenovergestelde. Hoe vaker ik hem zie hoe minder mooi ik hem vind. Mja dat is smaak of omdat ik hem simpelweg nog niet real life heb gezien.

    Verder super leuk om te lezen Fred, een bijzondere ervaring! Dank!!

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  15. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    #91015 djfrens, Sep 6, 2020
    Last edited: Sep 6, 2020
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je moet hem in real life gaan bekijken Marco, is echt wel een stoere bak. Ze rijden vandaag nog de hele dag rond in Leersum.
    Gisteren bleef 1 van de auto's zelf staan door een no show dus wie weet...

    @ Frans,
    Daar lijkt het inderdaad op. Deze motor (die benoemd is tot de beste V8 van de afgelopen 20 jaar) hebben ze goed in elkaar geschroefd. Echter dat zal een lieve duit hebben gekost en er moeten dus voldoende exemplaren van worden verkocht om dat "terug" te halen.
    Nu de hybride systemen opkomen (sneller dan verwacht) moeten ze dus productie opschroeven om het rendabel te maken. Dat is mijn inziens ook de reden dat de Tributo er eerder kwam na de 488 dan aanvankelijk gepland. En probeer dan maar klanten te overtuigen.

    Qua ontwerp ben ik met je eens dat ze beter bij Pininfarina hadden moeten blijven. Hun in-house ontwerpen zijn geheel geleid door aero waardoor er nu ook op de F8 een (open)spoiler zit op een V8 ontwerp (naast de F40 & F50 maar dat zijn hypercars, geen straat modellen)
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Hoe was de aankoopkeuring? Ben benieuwd!
     
  20. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Bram neemt die van mij over, hopelijk eerst met mijn dochter de Targa Florio rijden dan misschien terugrijden naar NL , dan inleveren bij Kroymans , ik heb niet meer budget dan 1 maand lease.

    status 40 op het moment...
     
  21. Enzo Sebastian

    Enzo Sebastian Karting
    Silver Subscribed

    Aug 2, 2020
    245
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Mea culpa, het was extreem druk deze week. Afgelopen zaterdag topdag gehad bij Alex. Proefrit gemaakt met de Argento Nurburgring F430. Mijn bevindingen en die van Alex en Carlo laat ik even in het midden, maar ik hoop hier meer over te vertellen binnenkort. In ieder geval wil ik jullie enorm bedanken voor de tips so far!
     
  22. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    S
    Spannend Scrooge! Rij je wel eerst even langs mn toko? Eten we een loempiaatje bij je F ;)
     
  23. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    He loempia, ik zie je morgen , rij om 06:00 aan.
     
  24. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Hoe eet ik een loempia op met een mondmasker?
    View attachment 6274806
     
  25. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Bijlage niet zichtbaar?
    Ben wel benieuwd hoe je een loempia eet met mondmasker ;)
     

Share This Page