Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 4 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #76 ChrisW1, Jun 5, 2020
    Last edited: Jun 5, 2020
    Nope:)

    Ik denk dat je wat cijfers pakt die jouw argument lijken te ondersteunen terwijl je wellicht weet dat
    • de basis van de cijfers verschilt (Zweden telt net als België veel meer doden uit verpleeghuizen mee die in NL niet in de statistieken zitten; de cijfers in NL zijn hierdoor relatief laag t.o.v. diverse andere landen)
    • ik ook diverse andere landen uit west-Europe noemde die wel helemaal zijn dichtgegaan en waar de cijfers hoger liggen dan in Zweden
    Deaths per million inhabitants:
    440 Sweden
    559 UK
    347 Netherlands
    833 Belgium
    434 France
    558 Italy

    Ook in Zweden neemt na begin april het aantal doden sterk af, ondanks dat zij in april en mei veel slechter weer hebben gehad dan wij in Nederland.

    Het "succes" van Zweden zou overigens ook niet moeten zijn dat zij een lager sterftecijfer op korte termijn hebben weten te realiseren dan de andere landen. Het gaat er juist om dat de voorstanders van lockdowns voorspelden dat zonder lockdown de pandemie qua dodental en belasting voor de zorg totaal 'out of control' zou geraken. Dat is niet gebeurd terwijl er door de lockdowns wel een enorme financiële scheur in onze broek is ontstaan die in de toekomst mensenlevens gaat kosten (zoals nu al in Afrika) en welvaartsverlies tot gevolg heeft.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    "Als de lockdown echt noodzakelijk was geweest om het virus onder controle te houden, dan zou er nu nog geen enkele west-Europees land open kunnen gaan."

    En zo is het precies, ook dat je Rutte of Van Dissel niet snel zal horen erkennen dat op die vlakken grote steken zijn gevallen.

    Deze "heren" wensen vooruit te komen maar zullen weinig stemmen gaan krijgen als het publiek (eindelijk) door gaat krijgen dat hun (hoewel "hun", ze zijn gewoon achter de WHO aan gerend met ondersteuning van "het RIVM") aandeel in deze crisis catastrofaal is geweest met ook veel persoonlijk leed.
    Totaal uit verhouding tov de dreiging (een dreiging die achteraf is meegevallen, gelukkig).

    RIVM melde in het begin dat Corona nooit NL zou bereiken.... We hebben het hier over een officiele Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu die als dienst/taak heeft het beschermen van de NL bevolking. Iets waar ze serieus in tekort zijn geschoten. En vervolgens veel te negatieve voorspellingen heeft voorgerekend middels modellen die uitgingen van een bevolking die niet gezond was en bestond uit alleen maar ouderen....

    Rutte beloofde bij daling van IC bezetting versoepeling van adviezen/maatregelen. Inmiddels moeten er mondkapjes op in openbaar vervoer (wat eerst niet hoefde)... Komt steeds meer met verstikkende regeltjes die totaal tegenstrijdig zijn met onderzoeken die recent zijn uitgevoerd...
    Ook blijkt de tests blijven maar beperkt. We kunnen pas verklaren dat Corona voorbij is als we weten hoeveel er nog van is en dat proberen ze te verbergen...

    Ik blijf herhalen dat de angst (hype) die ze gecreeerd hebben (ondersteund met een kritisch-loze media die alleen maar verkoop-cijfers wil scoren) moeilijker zal zijn om af te breken dan het oproepen daarvan.

    Ook het afschaffen van ALLE maatregelen is moeilijker dan ze in te stellen, instellen was een druk op de knop. (En makkelijk voor een breed draagvlak in de maatschappij, als je iedereen een uitkering aanbied)
    Nu ze die macht hebben (mis)gebruikt moeten ze de (economische)kosten die daaruit resulteert gaan verantwoorden. Iets wat tot aangezicht verlies zal gaan leiden nu de waarheid tot inzicht langzaam bekend wordt onder het publiek.
    Als individu kun je niets beginnen tegen deze macht(misbruik) maar ik hoop dat de massa een vuist kan maken tegen deze bureaucratie die ons werkelijk kapot maakt. Iedereen heeft het erover, van jong tot oud, snakken naar versoepeling maar die komt niet.
    Want als die er komt zal er afgerekend worden met dat beleid, iets wat angst onder de politici geeft (die allang weten dat ze fout hebben gezeten)

    Dit nog afgezien van het menselijke leed wat ze iedereen hebben aangedaan. Vereenzaming (lees: opsluiting), vrijheid beroving, beperkingen in strijd met de grondwet en beperking van pers-vrijheid. Allemaal zaken die ik niet voor mogelijk had gehouden in NL.
     
    Ajax de 1e likes this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Nog 7 dagen dan komt er een 2e corona tsunami aan die gecreëerd is op “de dam”
    met 5000 personen bij elkaar op minder dan 1.5 meter. Daarna dagelijks aftershocks van kleinere demonstraties uit verschillende steden.

    Maar wat als die 2e corona golf er dan niet is, heel Nederland gaat zich dan afvragen waarvoor die buiten maatregelen genomen zijn.

    Ik ken geen terras waar je met 5000 man kan zitten in Nederland dus alle terrassen kunnen open zonder 1,5 meter restrictie zal al gauw de conclusie worden...

    Het is dus nu zaak om over 2 weken wanneer feitelijk blijkt dat het incompetente RIVM, kabinet, media en jounalisten er geheel naast zitten met de buiten corona maatregelen, dat iedereen gaat demonstreren, staken en eist dat er:

    1. een geheel transparant onderzoek komt naar de corona maatregelen en op basis van welke feitelijke data besluiten genomen zijn achter gesloten deuren.

    2. de huidige coalitie per direct ontbonden wordt, (ze dieb het daar samen en zijn niet kritisch genoeg naar elkaar, ook zij moeten het samen doen (zoals wij in corona tijd) daar zijn ze voor aangesteld en hebben gefaald met een enorme crisis als uitkomst.
    Ik zou niet weten waarom we moeten wachten op nieuwe verkiezingen?

    3. nieuwe verkiezingen per 1 oktober.
    Huidige regerende partijen verplichten om uit te leggen wat ze voor het volk gedaan hebben in de laatste kabinetsperiode versus regeerakkoord zodat dit transparant ge-evalueert wordt.

    4.het RIVM hervormen en gedeeltelijk ontmantelen daar waar blijkt dat er geen toegevoegde waarde is.

    5. Onderzoek hoe de “vrije” media wordt aangestuurd en waarom ze er allen naast zitten met corona.

    6. Eisen dat er volledige transparantie is naar het volk hoe regeringsbeslissingen genomen worden inclusief bron data, modelering etc. Dit zal de toekomstige besluitvormingen voor het volk alleen ten goede komen

    7. Geen geheime vergaderingen meer, in de toekomst zal van elke vergadering een compleet transcript publiekelijk toegankelijk gemaakt worden zodat besluitvorming transparent is. De rol van de media zal dus erg veranderen omdat deze over dezelfde publiekelijke bron data beschikt.
    Geheime vergaderingen in het buitenland kunnen dus ook niet meer omdat transcripts verplicht zijn voor Nederlandse diplomatieke gesprekken welke gebruikt worden voor Nederlandse beslissingen. Die transcripts zijn er al voor een heel gedeelte.

    8: CBS ook daar valt nog wel wat winst te behalen, reken maar dat ook daar met cijfers gegoocheld wordt.

    Wat we nodig hebben is een partij en coalitie met “Nederland EERST” dus veel minder afhankelijk van Europa en andere globale instanties, begin in ons eigen land de boel op orde te krijgen, het is hier enorm fout gegaan, hier hebben we de meeste invloed (nog)

    Dus de Nederlandse burger gaat nu gepaste maatregelen voorschrijven aan die instanties die ons vertegenwoordigen.
    Het blijkt helaas nodig te zijn. En dit is nog maar het begin als we echt geven om onze nakomelingen?




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Ajax de 1e likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Samengevat Rob, Nexit.
    Gewoon opnieuw beginnen zonder inmenging van EU (de EU welke massaal door de mand viel door per land Corona maatregelen te nemen, precies zoals bij het vluchtelingen beleid...)
    Er bestaat geen EU (onderhuids), wel een geld verslindende machine die dromers (lees: politici) een waanbeeld geven van een ideale maatschappij die niet bestaat.
    Hun eigen woorden: de verschillende culturen zijn de oorzaak dat Corona zich meer/minder verspreid heeft. Het bewijs dat een uniform EU (en dus beleid daarvoor) nooit kan/zal slagen.
    Een mooie aanvulling op het verkiezing programma, Nexit


    PS kijk uit naar de komende 2 weken als de "slachtoffers" van de demonstratie in A*dam uit blijven. Hoop dat de media (eindelijk) eens gaat verslaan hoe en waarom dat kan...
     
    Ajax de 1e likes this.
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    [QUOTE="328gts1987, post: 147261643,


    PS kijk uit naar de komende 2 weken als de "slachtoffers" van de demonstratie in A*dam uit blijven. Hoop dat de media (eindelijk) eens gaat verslaan hoe en waarom dat kan...[/QUOTE]

    Van de media verwacht ik niets, dat zou al lang veranderd moeten zijn iedereen zit in een crisis, de media mannetjes zijn bang om hun baan te verliezen en trekken daardoor iedereen mee verder in een crisis dus mede verantwoordelijk.

    Hope is not a strategy.

    Demonstreren en staken is het beste wat we nog kunnen doen om veranderingen af te dwingen. Al het andere gaat veel te langzaan en sleept ons veel verder in een crisis. .

    Het is net zoals in het bedrijfsleven soms moet het eerst goed fout gaan om structurele veranderingen door te voeren. We zijn dat punt al voorbij.

    Die Nexit is ook niet gek, vergeet vooral niet de Euro, deze munt koppelt NL financieel aan Europa, mij visie is dat we deze munt eerst moeten dumpen en eventueel daarna een Nexit.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  6. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Kereltjes, het ligt niet aan de media, wel aan de politiek. En, net als in B, en de meeste andere EU landen, zijn wij, de bevolking dus, verantwoordelijk. Wij en niemand anders hebben die idioten aan het bewind gebracht.
    Niet tevreden? Anders stemmen.
    En een kentering komt er nooit of te nimmer met zachte overgangetjes. Radicaal of njet. De rest is zever.
     
    Melvok and stekkefun4 like this.
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt, maar zoals vaak in dit soort zaken hebben we ineens 17 miljoen experts op gebied van politiek, gezondheid & economie.
    Hoe luidt het spreekwoord ook al weer???..........iets met stuurlui en wal, vanaf de zijkant is het altijd makkelijk praten als je de verantwoording niet hoeft te dragen. Ik zou niet willen ruilen, fouten worden er nu eenmaal gemaakt, blijft mensenwerk.
     
    MvT, Harry-SZ and djfrens like this.
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    [QUOTE="The Strad, post: 147261863,
    Niet tevreden? Anders stemmen.
    En een kentering komt er nooit of te nimmer met zachte overgangetjes. Radicaal of njet. De rest is zever.[/QUOTE]

    Ja laten we vooral weer wachten en wachten tot we weer MOGEN stemmen, zo veranderd er nooit iets.




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    In dit soort zaken hebben we ineens 17 miljoen experts??? Wat is dat nu voor opmerking ik begrijp dat niet helemaal.

    Volgens mij is het heel simpel, en zitten de benoemde NL experts er goed naast met de corona maatregelen.

    Deze experts en groepjes staan niet open voor andere inzichten en handelen primair achter gesloten deuren met een eigen agenda, geen enkele stemgerechtigde die dat wil, het gebeurt veel te vaak en dan gaat het even later mis, vooral bij overheids instellingen waar het wemelt van lobbyclubjes.

    Daarom zijn er verkeerde corona maatregelen en beslissingen genomen, deze lieden moeten verantwoording afleggen.

    En als we daar niet op staan zal het nog veel verder mis gaan met onze welvaart vrijheden en noem maar op.
     
    Ajax de 1e and 328gts1987 like this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik lees dat jij inmiddels (ook) een ander inzicht heb gekregen, gelukkig.
    Genomen maatregelen waren ook niet vol te houden, daar was iedereen het wel over eens. (behalve die ze instelde..)
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,340
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #86 rob.kruiswijk, Jun 8, 2020
    Last edited: Jun 8, 2020
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Mag hopen dat deze wet er niet (lees: nooit) doorheen komt. Welke debiel heeft dit bedacht?
    Is er al een protest(mars/demonstratie) uit geroepen? Meld ik me direct aan!

    Ik heb via FB al bezwaar gemaakt.
     
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dit is mogelijk wel een heel cruciale bevinding van de WHO:

    https://www.cnbc.com/2020/06/08/asymptomatic-coronavirus-patients-arent-spreading-new-infections-who-says.html?__source=twitter%7Cmain

    Volgens mij wordt dit in de Nederlandse media die mede verantwoordelijk zijn geweest voor het verspreiden en instandhouden an de Corona-paniek (en daar met kijkcijfers/hits van hebben geprofiteerd) volgens mij niet naar voren wordt gebracht.

    Het is van een hoge dame van de WHO zelf, waarin ze stelt dat mensen die asymptomatisch zijn, waarschijnlijk toch niet of nauwelijks besmettelijk zijn. Dat betekent dat mensen die geen duidelijk ziekteverschijnselen hebben, "bij nader inzien" mogelijk toch nauwelijks andere mensen besmetten.

    De aanname dat asymptomatische dragers wel besmettelijk zouden zijn, is de belangrijkste aanname voor het invoeren van de lockdowns en voor ‘social distancing’. Dat zou namelijk allemaal nodig zijn (geweest) omdat je niet weet wie er besmettelijk is.

    Schokkend.

    Dit verklaart mogelijk ook waarom er relatief zo weinig verschil zit in teruggang in Corona-besmettingen tussen landen als
    • Italië/Frankrijk/Spanje/België die in volledig lockdown zijn gegaan,
    • Nederland die in halve lockdown is gegaan, en
    • Zweden dat nauwelijks in lockdown is gegaan

    De grootste en dezelfde verbetering die in al deze landen zal zijn geboekt is dat veel zieke mensen thuis zijn gebleven nadat daartoe is opgeroepen. Dat is logischerwijs natuurlijk al een enorme verbetering geweest. Ik denk dat veel mensen in NL in het verleden regelmatig met een griepje toch naar het werk, kroeg, kerk of carnaval zijn gegaan en dat zal tot midden maart met het Corona-virus niet anders zijn geweest.

    Als dit waar is (en het is wel in lijn met hoe andere griepvirussen worden overgedragen) dan zou het beleid totaal anders kunnen en moeten worden. Zoals de WHO-dame ook stelt, zou het vooral nog gericht moeten zijn op opsporen en isoleren van zieke Corona-dragers. Het nog meer benadrukken dat zieke mensen thuisblijven en het invoeren van veel (automatische) temperatuurmetingen, gevolgd door snelle Corona-tests bij geconstateerde temperatuurverhoging, zou wellicht al genoeg zijn om het Corona-probleem op te lossen. Zoiets zou de samenleving bijna niets kosten, zowel niet in monetaire termen als in termen van levensgenot/welzijn.
     
    Ajax de 1e likes this.
  14. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #89 ChrisW1, Jun 9, 2020
    Last edited: Jun 9, 2020
    Ik ben het met je eens dat dit draadje wel erg gekaapt is door Corona. Ik weet niet hoe dat is ontstaan. Misschien omdat sommigen EV's als eenzelfde "kwaad der kwaden" zien als dat velen dat hebben m.b.t. Corona. Misschien omdat er de komende jaren wellicht toch niets te melden valt op elektrisch gebied in combinatie met Ferrari en dit draadje daarom vrij leek. Een alternatief draadje was meer gepast geweest.

    Je hebt echter zelf wel ook leuk meegedaan met de Corona-vervuiling op dit forum door mensen te verguizen die met hun Ferrari wilden rijden of nu met of zonder Ferrari naar een terrasje willen gaan. Allemaal binnen blijven zitten achter de gesloten gordijnen levert in ieder geval geen mooie Ferrari ervaringen en verhalen op. Overigens zou ik erover blijven lezen, juist als je zo bang bent voor Corona en anderen wil vertellen hoe ze hun leven moeten inrichten en zich moeten gedragen, waarbij dat wat mij betreft niet in dit draadje hoeft. Elders op Ferrarichat zijn al enkele heel uitgebreide draadjes over het Corona virus, waarvan de langste in de politieke tab inmiddels al 19.000 posts lang is. Dat is echter Engelstalig en alleen toegankelijk voor betalende deelnemers aan Ferrarichat. Het geeft wel aan dat er bij Ferrari-rijders enorm veel interesse is om erover te schrijven en lezen op dit forum. Een apart Nederlandstalig draadje had daarom denk ik niet gek geweest.
     
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ach ja, allemaal menselijke reacties, we zullen maar denken dat een ieder het op zijn of haar manier het beste voor heeft met ons allemaal. Snak weer eens naar een mooi groot auto Event, Concours of iets dergelijks! Zeker na dat artikel in Autovisie over de Testa Rossa en 512 BB.
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Grote evenementen kunnen weer in enkele maanden, mits buiten.

     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Corona … de titel van deze draad … toch ?

    Ik lees niets over onze eigen autos i.c.m. die Corona … doen we dan nix meer ?

    We hadden een leuke Track Day met 11 van "onze" rijders op het nieuwe Zandvoort.

    Gaan volgende week een leuke Culinaire Tour rijden en een maand later onze Zomer Rit.

    Vandaag maakte StreetGasm bekend dat a.s. Zaterdag hun Ride Along met 300 auto's niet door kan gaan …
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik begrijp deze opmerking niet Mel.
    We hebben verschillende ritten gedaan afgelopen periode IN ONZE EIGEN AUTO'S.... (en dat hier besproken, pro's en con's.
    Daarnaast heeft Corona een (te?) grote invloed op onze levensstijl en dus ook hobby/passie, ook dat is hier besproken.

    Ik begrijp dus niet wat de relatie is van een track-day & culinair rit tov Corona/hier.

    Wel begrijp ik dat het diep triest is dat een evenement met besloten deelname & volledig op eigen terrein tgv Corona?! niet door kan gaan...
    Ik begrijp werkelijk niet wat er met de wereld aan de hand is. Een buiten evenement notabene.
     
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wat ik dus zeg....de beste stuurlui staan nog steeds aan wal, iedereen weet zogenaamd hoe het allemaal zou moeten, maar dat is makkelijk als je de verantwoordelijkheid niet hoeft te dragen.
     
    Bertt likes this.
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Het is inderdaad niet meer te volgen Fred wat wel en wat niet mag maar als je het gewoon een demonstratie noemt mag je met 10.000 mensen bij elkaar dus ik zou zeggen kom maar op met die Ferrari betoging!
     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #96 MvT, Jun 14, 2020
    Last edited: Jun 14, 2020
    Jij zegt het ik denk het, maar als ik om me heen kijk (niet referende aan Mel) dan zie ik weinig tot geen 1,5 afstand meer tussen mensen. We zijn het spontaan vergeten of kunnen ons er moeilijk aan houden. Dan denk ik dat het Zweedse model aardig bij ons past.

    Ben geen voorstander van een lockdown (mensen moeten eigen verantwoordelijkheid nemen), maar ik kijk met verbazing hoe AH het schappenplan vorige week weer heeft omgooid en mensen zoeken naar producten inclusief mijzelf, waarbij ook weer de dampmachines zijn aangezet bij het AGF. Bij de Action was het ook feest! Net na de poortjes tuinstoelen in de aanbieding die enorm in de weg staan als je de winkel binnenloopt waar ook nog eens (net weer opgeebouwd) de reklame meters staan met overbevolking in het eerste pad. We blijven NL dus een promotie moeten we pakken ook al raak je potentieel besmet van mensen zonder mondkapjes die hooikoorts hebben en ik ja ik moet toch ergens mijn Ferrari van betalen en doe dan maar mee, dan wel met een FFP2 kapje van 3M, want ik heb ook hooikoorts.

    Gisteren bij de Prenetal onverhoopt iets moeten halen, want ik ga er liever niet heen i.v.m. mijn ouders die al in de 80 zijn en op onze kleine passen doordeweeks (tja houdt ze jong zeggen ze zelf). Staat er toch wel een langere rij. 1 kassiere loopt weg en er staat er nog maar 1 die vervolgens alles leuk gaat inpakken voor mevrouw. Na 10min staat de rij letterlijk to achter aan de winkel en deze is 60m diep. Je begrijpt het al de 1,5m was snel vergeten en iemand om de boel te reguleren of bijstaan bij de kassa oh maar.

    A'dam en 1,5m vergeet het maar. Te veel fietsers en stoplichten. Nu reden fietsers altijd door het rood, maar nu met al dat blauw opstraat houden ze zich aan rood licht. tja.. met 1000 anderen achter je op 50cm afstand. Ik heb er film van en het is gewoon hilarisch de 1,5m in deze stad (centrum dan).

    Ik zou zeggen zijn er nog kaartjes over Mel? :) Bij het dorpshuis bij ons zitten ze toch op een kluitje. De drang naar een witbiertje is kennelijk sterker! Zet de boel maar open, want kennenlijk weten de 17mlj mensen hetzelf beter ;)
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Milko, is het jou of mij (en ik spreek hierbij alleen voor mezelf maar schat dat er +10miljoen anderen zijn) ooit gevraagd of de verantwoordelijkheid voor onze gezondheid over te dragen? Want zo komt het toch wel op mij over onderhand.
    Mijn stelling is dat niemand (buiten mezelf) verantwoordelijk is voor mijn gezondheid, toch?

    De politiek heeft ongevraagd de verantwoording naar zich toe getrokken door adviezen om te zetten in wetgeving. Beter hadden ze het bij adviezen kunnen houden en als aanbevelingen kunnen uitdragen, want dan was de verantwoording bij de burger zelf gebleven, een verantwoording die we best kunnen dragen vind ik aangezien we dat gewend zijn.

    Ik zei al eerder dat het instellen van regelgeving gemakkelijker is dan het afschaffen ervan. Wanneer ga je dat doen? Als Corona niet meer bestaat? Als er een vaccin is? En als er een vaccin is wanneer dan precies? Als iedereen is die heeft? Of 50%?

    Ik vind dat we terug moeten naar het oude normaal met de kennis die we nu inmiddels hebben van dit virus:
    Allereerst iedereen laten testen op antistoffen om te bepalen waar we staan met verspreiding, nu gokken we maar wat en lijkt de verspreiding <5%
    Geen spreading events binnen of buiten totdat we exact weten hoe het virus werkt/verspreid in die omgeving.
    Alle publieke ruimten (binnen) ventileren en de installaties certificeren met protocollen voor de filters.
    Scholen weer open maar met voldoende ventilatie, iets wat we komende maanden moeten gaan regelen anders gaat het daar mis met aankomende griep periode.
    Op scholen verplichten maandelijks te testen om een uitbraak (in de toekomst) vroeg te kunnen detecteren aangezien daar het meeste "lijf-contact" plaats vind.
    Openbaar vervoer niet indammen maar van ventilatie voorzien, een uitdaging maar noodzakelijk denk ik. Reizigers verplichten mondkapjes te dragen.
    Adviezen (=geen wetgeving) laten opstellen, op basis van onderzoeken door wetenschappers over gehele linie, niet uit 1 hoek zoals nu.
    Stoppen met het vernietigen van de economie, dat kost mensenlevens. Opnames/behandelingen die gestaakt zijn onmiddellijk opstarten.

    Deze stappen en investeringen kunnen mogelijk bij een volgende pandemie helpen/bijdragen tot beperken. We hebben nu nog "geluk" gehad want als het een virus als Ebola was geweest (bestaat al 15 jaar en nog steeds geen vaccin) was het wel anders gelopen met ons allemaal...
     
    rob.kruiswijk likes this.
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bekijk deze video, zeker vanaf 28min 10sec.

    Er is dus al sinds 2010 onderzoek gedaan naar Covid. En belangrijke resultaten behaald maar door machtige posities tegen worden gewerkt:

     
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dat is wat ik bedoel en ook constateer, het is ook niet meer te volgen voor mensen........
     
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Helaas leert de geschiedenis ons maar al te vaak dat helaas veel mensen niet in staat zijn om zelf verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Als dat zo was hoeft er nergens geen wetgeving meer voor te zijn en zouden we allemaal modelburgers zijn. Maar ik ben het absoluut eens met het feit dat het nu in veel gevallen met twee maten meten is en dat is niet altijd uit te leggen aan het publiek.
    Achteraf is altijd makkelijk praten, maar niemand weet wat het zogenaamde Zweedse model voor gevolgen zou hebben gehad in Nederland, daar is ook geen carnaval gevierd of Zijn zoals in Italië veel Mensen in de krokus vakantie op wintersport geweest.
    We zullen inderdaad de schade nu moeten beperken, maar mij bekruipt het gevoel dat we heel snel vergeten waar we een paar maanden geleden stonden, kortom de onzekerheid van de afgelopen periode en de toekomst is denk ik de allergrootste boosdoener geweest bij iedereen op elk niveau. Ik hoor te vaak om mij heen dat men toe is aan van alles en nog wat en dat men vindt op van alles en nog wat recht te hebben, ook dat is eigen verantwoordelijkheid, mits je anderen niet in gevaar brengt en die scheidslijn zal altijd dun blijven zolang we niet alle ( wetenschappelijke) feiten hebben en onderkennen.
     
    328gts1987 likes this.

Share This Page