Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 79 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Veel plezier en veilige kms toegewenst met je prachtige aanwinst.
    Als je eens in de buurt van Gent bent, en eens zin hebt in een ritje met mijn TR, laat gerust weten.

    Grtz, Lieven
     
    migo likes this.
  2. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Ik ben weinig in Gent,
    Maar als ik in de buurt ben laat ik iets weten,
    Bedankt voor het warm ontvangst
    Groet,
    Migo Image Unavailable, Please Login

    En nu poetsen


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  3. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Dag allemaal..

    Hierbij wilde ik me graag even voorstellen.
    Ik ben Erik 46 jaar en vanaf mijn 22e jaar aan het kwijlen van snelle wagens. Op mijn 23e 3 jaar lang een Carrera 3.2 gehad en daarna altijd de grote wens om een Ferrari te hebben. Door mijn werk in de chemie heb ik al aardig wat km gemaakt door Europa! Met een 283pk dagelijks onder mijn gat Hoor je mij niet klagen. Heb 2 kinderen die net zo enthousiast als papa zijn over Ferrari en ben inmiddels al bij 3 Ferrari’s kijken geweest, maar elke keer iets wat je niet 123 oplost .
    Boekjes niet kompleet, kap kapot, (Is ook niet goedkoop origineel) geplamuurde auto die ook totaal overgespoten was. Dus tot op heden nog rond kijkend. dus hopelijk kom ik de mijne snel tegen en kan ik de eerste foto’s plaatsen.

    groetje Erik
     
    migo likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hallo Erik,
    Goed dat je jezelf even voorstelt hier, ik kwam al enkele posts van je tegen elders.
    Je zoekt volgens mij een 360 spider met zwart interieur. Manual of F1?
    Je verhalen (en grondig onderzoek) zijn bij ons niet vreemd. Bij handelaren staan niet altijd de beste exemplaren en bij dealers zijn die er wel maar gaan voor de hoofdprijs.
    Je hebt op het moment de markt mee, blijf (grondig) zoeken en vraag ook rond want de beste auto's die men koopt gaan onderhands (van liefhebber neer liefhebber). Kom dus ook eens naar een meeting (als die er weer komen) om een praatje te maken en verschillende 360's naast elkaar te zien. Er zitten soms echt plaatjes bij en die zijn soms wel eens te verkrijgen met wat charme (en de juiste prijs).
    Jou prijsrange (tot 80K) is redelijk maar je moet geluk hebben bij een handelaar. Ik zou eerder dat budget richting een particulier besteden die een kloppende auto heeft.

    Een tip betreft lak meten; (bijna) alle 360's hebben bij 50.000km steenslag en zijn hierom al eens over gespoten. Soms de hele kop omdat de eigenaar dan weer een pracht exemplaar heeft na de spuit sessie (en weken wachten).
     
  5. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Danke je voor je opbeurende woorden. Een meeting is een goede tip. Is er ergens een agenda waar deze plaats vinden en of deze natuurlijk wel door kunnen gaan?

    Ik ga zeker blijven zoeken en eens komt ie wel voorbij. Gespoten vind ik niet erg dat kan met z’n leeftijd maar als er nogal wat plamuur onder de lak zit dan haak ik af. Alleen al te gek dat ik serieus aan het kijken ben en de garage al bijna klaar heb voor een rood monster
     
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Welkom Erik! uiteindelijk komt de 360 er :)Ik heb er zeker een jaar over gedaan voordat ik de mijne vond. Daar heb ik uiteindelijk ook meer voor betaald dan de gangbare prijs toentertijd en tegelijkertijd ook teveel met wat issues die opspeelde in het begin, wel 6K eraf gepraat omdat ik deze toch wilde , dus het is ook een kwestie voor de Ferrari die je voor je hebt staan een er voor over hebt.

    In deze zoektocht heb ik echt alles de refu zien bijkomen en in NL was ik al snel uitgekeken, omdat er niet veel te koop stonden, dan kom je al in het buitenland terecht. Ik ben ook van mening dat als je voor een bepaald model kleuren combinatie gaat dat je daar naar moet uitwijken. 1 op het oog laat het weten hier misschien kennen mensen de auto of de mensen met wie je in zee gaat :)

    Ik heb wel geleerd dat een goedkopere prijs niets uitmaakt en je toch moet bijleggen voor (achterstallig) onderhoud. Het is het 1 of het ander. 1 tip hou wat geld achter de hand voor wat onverwacht onderhoud Denk hierbij aan 5000 Euro (Onderdelen zijn soms niet goedkoop). Raam mechanisme van Henkie die tijdens onze trip in Italië ging kapot en was al snel 1200 euro zonder arbeid.

    Fred (aka 328gts1987) heeft een 'meeting' draadje hier ergens alleen kan ik hem niet vinden :confused: misschien vastpinnen Fred? tegen die tijd rijden we wel een keer

    Succes!
     
  7. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
  8. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Ik vind het altijd zo typisch dat iemand die ogenschijnlijk een auto poogt te verkopen, niet de moeite neemt om een fatsoenlijke omschrijving te maken met een berg goede foto's.

    In elk geval succes met de zoektocht!

    Bij mijn eerste Ferrari ben ik al snel afgeweken van mijn voorkeuren. (rood met beige, het werd grijs met zwart)
    Vooral omdat de exemplaren die aan de kleuren-eis voldeden, geen van alle kloppende auto's bleken.
     
  9. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Ik zou eens in Duitsland kijken, veel meer aanbod.
    Mobile.de
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Er komt een leuke meeting aan (hopelijk): kijk op www.ferrariownersclubnl.nl

    Je bent welkom.
     
    migo likes this.
  11. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Ik ga de site eens in de gaten houden welke er komen en doorgaan natuurlijk .
     
    Melvok likes this.
  12. FerrariJB

    FerrariJB Karting

    Jun 8, 2019
    69
    Netherlands
    Full Name:
    FerrariJB
    Hallo, ik zal me ook even voorstellen want ik lees dit forum veel. Mijn naam is Jeroen. Groot liefhebber van Italiaanse auto’s. Woonachtig in Zwolle. Na diverse auto’s te hebben gerestaureerd en gereden, besloten om de stap naar Ferrari te maken. Vorig jaar heb ik met inruil van mijn oldtimers een Ferrari Mondial QV uit 1983 gekocht. Fantastisch om een Ferrari te bezitten. Bewust een Mondial vanwege de 80 jaren look, de onderhoudbaarheid en kosten en de looks van deze fantastisch auto. Na de eerste wat voorzichtige en onzekere sleutel uurtjes de Mondial deze winter goed onder handen genomen. Ontsteking, bougies kabels, rotors, verdelerkappen, snaren, dustributieriemen, spanrollen, 4xTRX banden, vloeistoffen, filters, koppeling master en slave, accu, start relais en diverse keerringen en pakkingen vervangen. Diverse zaken afgesteld en gesmeerd. Interieur behandeld met leder conditioner. Blaupunkt SQM 108 Sylt ingebouwd. Kon niet wachten tot maart, ivm overgangsregeling belasting, om de weg op te gaan. Auto is als herboren. Rijdt weer zeer goed. Wat een mooi geluid komt er uit de Tubi uitlaat rollen. De komende jaren zijn er zeker nog zaken om op te pakken, iedere winter wat, zodat ik lekker kan blijven sleutelen. Inmiddels in 2020 al meer dan 800 km gereden en ik hoop dat er nog vele km’s volgen. Enkele foto’s toegevoegd. Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
    MrDino308GT4 and Stefan328gts like this.
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom jeroen. Je bent duidelijk een ervaren sleutelaar en gaat geen uitdaging uit de weg zo te zien aan het lijstje.
    We hebben hier verschillende mondial eigenaren die ook graag sleutelen en daar ervaring mee hebben. Er worden zelfs speciale tools uitgeleend onderling.
    Het kenteken is bedekt, heeft dat een reden? We kennen verschillende mondial's uit het verleden en kunnen misschien oude foto's tonen.

    Veel rij plezier toegewenst
     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Welkom hier! Leuke originele (op de schildjes na dan) Mondial!
     
  15. FerrariJB

    FerrariJB Karting

    Jun 8, 2019
    69
    Netherlands
    Full Name:
    FerrariJB
    Dank je wel. Kenteken bedekt omdat ik wat onervaren ben met social media en consequenties etc. Dus op safe gespeeld Auto is import zuid Italië. 1e eigenaar 50k gelopen. Originele lak. Mooi exemplaar. Maar ook dan heeft een auto van 83 veel liefde nodig. Ik hoop zeker mede eigenaren te ontmoeten om zaken te horen en te delen, leuk.
     
  16. FerrariJB

    FerrariJB Karting

    Jun 8, 2019
    69
    Netherlands
    Full Name:
    FerrariJB
    Dank. Snel gezien van de schildjes. Vond ik zelf te mooi en besloten ze er toch op te plakken niet meer 100% origineel dat klopt. Maar is snel te corrigeren.

    SZ, dat verwijst zeker naar Alfa?
     
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Het gave aan de oudere type Mondials vind ik vooral dat voor en achter dezelfde breedte maat van velg en band hebben.
    Lekker eighties met die dikke ballonnen, killing voor de wegligging, maar voor de snelheid moet je een Mondial al lang niet meer hebben tegenwoordig, Stijl en klasse!
     
  18. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Leuk, een Mondial er bij! Het leuke aan onder meer een Mondial is dat sleutelen goed is te doen. Als er geen achterstallig onderhoud meer is dan is de betrouwbaarheid eigenlijk wel prima. Zelf het onderhoud doen scheelt veel geld. Zelf laat ik mijn Mondial jaarlijks onderhouden om de historie compleet te houden, tussendoor doe ik veel zelf. Veel plezier met je Mondial!
     
    Melvok likes this.
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik heb 9 jaar lang een Alfa SZ gereden idd, maar heb nu al ruim 6 jaar een 308 GTB QV.
     
    Melvok likes this.
  20. FerrariJB

    FerrariJB Karting

    Jun 8, 2019
    69
    Netherlands
    Full Name:
    FerrariJB
    Snelheid is idd niet waarvoor ik de Mondial gekozen heb. Ik mijd autosnelwegen om lekker binnen door te toeren, schakelen en sturen door kleine weggetjes. Heerlijk genieten. Heb ook bewust gekozen om nieuwe TRX banden te kopen om de stijl kompleet te houden. Wel een groot verschil, banden van 1988 of van 2019, comfort en weggedrag goed vooruit gegaan.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Gefeliciteerd met je aanwinst Jeroen.

    We gaan je vast wel zien; wens je veel veilige kilometers !
     
    migo likes this.
  22. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Welkom Jeroen! Mondials zijn leuk, niet omdat ik er zelf ook 1 heb, maar het is een zwaar onderschatte bolide. Rijd subliem voor 80tiger en voor een GT stuurt hij wonderbaarlijk goed in de bergen, maar haarspeldbochten is lastig :)

    Volgens mij heb je een NL auto voor mij denk ik een bekende, maar zoals Fred al zei lastig zonder kenteken. Ik herken mezelf destijds wel in prijsgeven van je kenteken, maar vroeg of laat sta je op autogespot of op een kiekje als je gezamenlijk een ritje maakt. Nu zoek ik wel eens op mijn kenteken en kom dan wel eens foto's tegen waar ik ben geweest helemaal tot in Italië haha. GPS tracker heb je niet nodig zou ik bijna zeggen:)

    Zwart of Tan interieur?

    Veel plezier en veilige km toegewenst. We komen elkaar vast wel eens een keer tegen!
     
  23. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ook Welkom Migo! moest even teruglezen! mooie 328! :) Denk wel even aan benzineslangen of deze reeds zijn vervangen en controleer ze! zou zonde zijn als je opeens een warm zitvlak krijgt met de weet dat je geen stoelverwarming hebt.
     
    migo likes this.
  24. FerrariJB

    FerrariJB Karting

    Jun 8, 2019
    69
    Netherlands
    Full Name:
    FerrariJB
    MvT, dank. Auto is import Italië. Zwart interieur. Geen bekende in Nederland. En eens, Mondial rijdt subliem, zeer lekker sturen en genieten. Hoop je een keer te treffen want volgens mij heb jij veel sleutel ervaring en kennis van de Mondial.
    Mijn kinderen zijn inmiddels al groter en rijden graag met mij mee. 3 van de vier mogen ook al sturen en dat vinden ze geweldig natuurlijk in een Ferrari. Al vinden ze het sturen wel zwaar.
     
    Melvok likes this.

Share This Page