Gek die marktprijzen | Page 9 | FerrariChat

Gek die marktprijzen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ajax de 1e, Feb 7, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Om die reden hebben we afgelopen week voor mijn vrouw haar moderne Fiat opgeruimd en een youngtimer E39 BMW 5serie Touring automaat gekocht in mint condition. Kunnen we de staat ook nog een beetje piepelen met die mooie bijtelling regeling voor youngtimers, als ze besluit deze op de zaak te zetten. Grootste voordeel: heerlijke zes in lijn met dito sound, elk knopje is echt en direct ipv een mega ****load aan scroll, klik en zoek menu’s erachter. Echt heerlijk......... Zo, ook ik heb gesproken!
     
    Ajax de 1e and Melvok like this.
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Om diezelfde reden kocht mijn dochter recent een leuke 15 jaar oude Mercedes ML 350 op de zaak … :)

    Natuurlijk op LPG ...
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En gehoord! Maar ik vraag me serieus af wat jij als (ook) doorgewinterde Ferrarist vind van de acceleratie in een EV, om het even welke.
    Echt sensationeel en zeer verslavend, iets waarvan we allemaal (kunnen) genieten. Tel daar een actieve luchtvering bij op (in de nieuwe model S) die de bocht "compenseert" waardoor dat zwaarlijvige gevoel wordt omgezet in laterale krachten die ook verslavend zijn.
    Ik durf serieus bepaalde doordraaiers die ik goed ken harder in te zetten (en te houden) dan in de F430.
    Echter ik ben de eerste die toegeeft dat ik zoiets liever (=langzamer) in de F430 doet. Ik blijft toch een ferrarist :)

    Proficiat, koesteren en vertroetelen, zo lang als het kan is mijn devies. Die 6 in lijn is het beste wat ze daar ooit gemaakt hebben. Ik heb er vele gehad en nooit stuk gekregen maar misbruikte (koude start) deze ook nooit. Ik mis dat niet trouwens met deze kouwelijke dagen. Heerlijk is het om in een compleet (voor)verwarmd interieur in te stappen, zonder te hoeven krabben (dat heb ik ook al 5 jaar niet meer gedaan).
    Ook volgas weg is geen probleem met deze techniek. Ben inmiddels verslaafd aan spotify en zoek alle goldies/oldies op.
    Inmiddels is file ook minder bezwaarlijk (niet iets waar ik naar uit kijk) door de "auto-pilot" (ik noem het assist). Je sluit aan en gaat vervolgens iets anders doen op het mega scherm met web-brouwser. Fchatten hoort daar ook bij :rolleyes:.
     
    Stefan328gts likes this.
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #204 Dino2010, Feb 28, 2020
    Last edited by a moderator: Feb 28, 2020
    Hey, Fred, er is nog iets anders in het leven dan acceleratie!
    En als die opwinding gebeurt in volle, absolute stilte, tja, dan weet ik nog niet of ik daar nu zo verknocht aan zou geraken.
    Laat je die stoicijnse, ijskoud uitziende maagd graag hypersnel komen, zonder dat dat schepsel ook maar een kik geeft?
    Niet liever eentje meer type Sophia Loren die onder luid gekreun lekker haar tijd neemt?
    Oog, oor, geur, vorm, het moet allemaal mooi in balans zijn.
    En op dat vlak is die hele Tesla, een vreselijke rotbak.
    Ik koester trouwens een gigantische haat ten opzichte van die ontzettende etter van een klootzak genaamd Elon Musk. Hij is het stuk niemendal waarvan je hoopt dat hij liefst vandaag nog in z'n achterlijke raket miljarden lichtjaren ver in het heelal en de vergetelheid weggeschoten wordt, wat een onbenullig stuk mislukt krapuul is me dat.
    En eer ik dus ook maar één halve eurocent uitgeef aan een auto, ben ik nogal geneigd ten prooi te willen vallen aan een of andere sympathie voor of filosofie van een/het uitverkoren merk. (Ik durf allang niet meer uit te rekenen wat voor een monsterbedrag ik reeds aan auto's uitgegeven heb, ja , bvb. zelfs aan 2 ontzettend onbetrouwbare Jaguars, maar wat een prachtbolides waren dat!!!).
    Werkelijk, ik vind die Musk een smerige parasiet, een zakenventje met een groot bakkes, dus gaat die debiel aan mij geen rode duit verdienen. Ik ga nog liever te voet op bedevaart naar Santiago de Compostela, dan, op kosten van de staat, een halve meter met die maatschappelijke leugen te moeten rijden. :D
     
  5. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Prachtig verwoord, en ik denk dat de meesten er zo over denken....ik wel in elk geval :)
     
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #206 rob.kruiswijk, Feb 28, 2020
    Last edited: Feb 28, 2020



    Misschien moet je de wielophanging eens laten controleren van de F430 spider?

    De draagarmbussen (rubbers) worden op den duur slapper en dat merk je goed in de bochten en met rechtuit stabiliteit, de auto gaat bijvoorbeeld meer reageren op spoorvorming, meer reageren op windvlagen, en heeft bij de F430 meer effect op bochten gedrag dan het ontbreken van een actieve lucht vering. In feite kan de wielophanging vrijer uit zich zelf sturen t.o.v. de carrosserie/stuurhuis door de slappere rubbers en daar kun je dus wat aan doen.
    De draagarmbussen kunnen uit de draagarmen geperst worden, je hoeft dus niet de complete draagarmen te vervangen en dat scheelt enorm in de kosten. Na vernieuwing van deze draagarmbussen krijg je een beter stuur en weg gedrag, als het ware en andere auto.

    Hoeveel downforce genereerd die Tesla S eigenlijk bij 100 of 200 Km per uur, als dat überhaupt al gegenereerd wordt?

    Het zou mij verbazen dat een dichte F430 een stijvere carrosserie met minder torsie heeft t.o.v. een F430 spider daarbij is de spider ook nog 70KG zwaarder. Dingetjes die allemaal meespelen, m.a.w. het F430 spider weggedrag zou je eigenlijk niet moeten vergelijken met een dichte auto.

    De draagarmbussen rubbers van je oude tesla waren aan het eind ook slapper dan van de nieuwe tesla. En daardoor zal de nieuwe tesla altijd strakker rijden. Misschien heb je op de nieuwe tesla ook velgen met een grotere diameter en lagere banden?
     
  7. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Het één hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Een Tesla rijdt super. Voor dagelijks gebruik een prima keuze. Voor de plezierkilometers lekker de Ferrari pakken.

    Een Swatch van €50 geeft perfect en heel nauwkeurig de tijd weer. Maar een Blancpain of Rolex kies je niet om te zien hoe laat het is.
    Wellicht een vergezochte metafoor.

    Mijn Ferrari heb ik niet omdat het de beste auto is op alle vlakken. Ik heb dat ding omdat ik er elke keer naar uitzie om er mee te rijden en om die waanzinnige V12 te horen.

    Maar voor dagelijks gebruik in een Tesla rijden is geen straf (hoewel ik een lease diesel rijd ivm mijn kilometrage)
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie proza en metafoor Otto, ik ben wel fan van Sophia Loren/fotomodellen zoals je weet.
    Maar het verleden wordt achterhaald door het heden. Ik melde al eerder dat we (serieuze) problemen krijgen als we de laatste druppel olie op hebben gemaakt. Dan staan ook onze geliefde paardjes stil. Een andere weg (welke dan ook) was noodzakelijk.
    Hij is gewoon een visionair en heeft de automobiel industrie (net als Henry Ford, ook geen fijn karakter zoals je weet...) een slinger gegeven en dat is best knap.
    Dat jij persoonlijk Elon een "one way" ticket gunt zal hij persoonlijk alleen maar toe juichen. Hij heeft ooit de wens uitgesproken geboren te zijn op aarde en dood op Mars....
    De metafoor van Marnix gaat ook helemaal op. Functie is soms gewenst en op andere momenten hebben andere aspecten voorrang.

    @ Rob,
    Goed punt, zal ik ook zeker onder de aandacht brengen bij de wizzard maar weet dat dit punten zijn waar ze zeker naar kijken bij de jaarlijkse inspectie. De draagarm bussen zijn al eens vervangen voor (nog niet achter).
    Ik heb niet het idee dat er iets mis is maar feit blijft dat de Tesla "plakt" als een malle. Plakken is waarschijnlijk niet het juiste woord want het is voornamelijk het lage zwaartepunt icm de juiste banden wat dit rijden mogelijk maakt.
    Nadeel: Als hij gaat, gaat hij. Er is geen opvangen aan mogelijk.
    Ik vermoed met de vlakke bodemplaat (en verlaagde rijhoogte) dat er wel downforce wordt opgewekt, geen idee hoeveel.
    Mind you, het is geen sportwagen maar een 4 persoons saloon (die sportwagens bij kan houden, tot op zekere hoogte).
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Volledig waar Rob,

    Ik heb alle 16 "Flambocks" of rubbers daarom indertijd zelf bij de 512TR vervangen.

    Alsof je in een nieuwe auto reed daarna ….

    Maar ... de meeste eigenaren lopen er met een heeeel grote boog omheen want het kost veel centjes.

    Niet de bussen/rubbers naar her uitpersen, inpersen en aflakken kost man-uurtjes.

    Bij (geschat) 75% ban de auto's (t/m 430) … zijn die rubbers uitgedroogd.

    Hieronder zie je een paar zeer duidelijke voorbeelden van rubbers die "moe" zijn.

    Deze hadden 10 jaar daarvoor al vervangen moeten worden volgens restaurateurs en experts.

    Kijk maar eens bij een willekeurige auto van een 15 jaar of ouder … :eek:


    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  11. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dit is juist iets dat door heel veel 308/328-rijders wordt gedaan of al juist al is gedaan, dus die schatting van 75% lijkt mij absurd hoog.
    Maar er rijden vast veel auto's rond met oude/droge rubbers idd.
     
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Naar 10 jaar zijn de draagarm rubbers al flink verouderd. Met een auto band van 10 jaar hoef je ook niet de weg mee op te gaan. 75 % lijkt mij echt wel redelijk voor 430. Alleen als je op de limiet rijd zal je het goed merken.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  13. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Back on topic dan maar.....Corona...
    Over een paar dagen worden we door velen nagehoond als je met je snelle bolide de 100 niet meer mag passeren.
    Overdag dan welteverstaan....
    En dan óók nog die covid19....Corona.....een wereldwijde crisis....kan er ook nog wel even bij..... :(
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Corona gaat voorbij, 100km/u niet (helaas).
     
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    De gevolgen van corona gaan we helaas wél merken.....en die 100km/h zou in de toekomst teruggedraaid kunnen worden....
    De economische gevolgen zijn nu al merkbaar, en dat gaat ook zijn uitwerking hebben op de marktprijzen.
    Iemand nog een WC-rol kopen? 5,= per stuk ;)
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Jawel, want nu minder auto’s op de weg betekent minder stikstof betekent per 1 april weer lekker 130
     
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wat ik al eerder vertelde; je zult maar in de afgelopen drie jaar een hele dure klassieker/youngtimer etc. Hebben gekocht als investering i.p.v. als liefhebber om lekker mee te rijden..............tja!
     
  18. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik verwacht kansen voor de liefhebbers die weer in een reasonable priced Sports-/supercar willen sturen....
    De 911-liefhebbers waren al afgehaakt. 40 mille voor een SC-opknapper is voor de meeste liefhebbers niet meer te doen. Slecht voorbeeld natuurlijk, maar de 911 zet de trend. Helaas maar waar, al het andere hobbelt er achteraan. De prijsstijgingen begonnen bij de 911, daar kwamen de 3x8/355 en 360 achteraan, en toen de m3e30, de 2002, enz. De oude Alfa’s doen het maar moeilijk in de hoge markt, die zijn bij het jongere publiek té onbekend. Er was al een daling ingezet, maar dat wordt nu imho bekrachtigd door de corona-problematiek. Mijn auto zal mogelijk ook dalen onder de prijs die ik betaald heb, maar ik geef daar niet om. Ik rij er in zo lang dat (nog) kan.....
    Het zou eeuwig zonde zijn als je op een zonnige zondagmiddag alleen nog maar van die elektrische hokken ziet rijden. Ik ben van mening dat het prijsniveau weer naar beneden móet, al is het maar om het straatbeeld nog enigszins op te fleuren! Klassiekers moeten door een veel breder publiek in stand gehouden worden. En bereikbaar blijven. Een stuk erfgoed. Zo niet, dan mogen ze van mij dat duffe schilderij van Rembrandt ook in de fik steken. Daar bedoel ik mee dat een bepaalde groep mensen hun kunst in stand willen houden, en ik de mijne.
    Het is zo jammer dat je een BMW 02, een Sud Sprint, Lancia’s, GTi’s, GT Turbo’s, Alpine’s, Alpina’s, en ga maar door, nauwelijks nog tegenkomt in het wild. Alles met hun eigen specifieke techniek.....ik hoop dat ze blijven bestaan!
     
    ope1967, bartzagato, Melvok and 2 others like this.
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ja, eens … maar de opknapkosten voor deze gebakjes lonen gewoon niet ….

    En ze gaan dus weg, wel vaak naar de sloop helaas …

    Maar …. de wereld staat op dit moment een beetje op z'n kop …

    Er gaan mensen binnenkort onvoorzien failliet …

    Misschien donderen de prijzen opeens wel naar beneden, wie zal het zeggen ...
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Er zijn gelukkig veel liefhebbers (ook jongelui) van klassieke Alfa's en BMW '02's. Dat zie je ook terug in de prijzen.
    Die prijzen gaan nu weer dalen idd, maar goedkoop wordt het niet denk ik. Vroeger kocht ik mooie BMW '02's voor 5-10k (guldens). Dat is nu eerder 15-30K (euro).
    Voor Alfa Giulia's en Bertones geldt hetzelfde. Die kocht je 15 jaar terug voor 10K (fl), maar dat is nu snel 20K of eerder 30K voor een nette Bertone.
    Wel terecht hoor, want Alfa was toen zijn tijd vooruit en het mooiste merk.
     
    MvT likes this.
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zou een prettige bijkomstigheid zijn zodat veel weer betaalbaar wordt, faillissement gun ik daadwerkelijk helemaal niemand.
    Denk wel dat de hele zogenaamde haantje de voorste milieu discussie wereldwijd op een lager pitje komt te staan.
    Voorlopig is alles wat wij bezitten in tijden zoals deze niet meer dan “stom” blik waar niemand wat aan heeft als jij of iemand in jouw omgeving getroffen wordt door dit verschrikkelijke virus. Zou per direct nu alles opruimen, als dat voor mijn dierbaren het verschil zou maken om niet getroffen te kunnen worden bij wijze van spreken. Klinkt natuurlijk als een Utopie, weet ik wel maar bedoel er mee aan te geven dat gezondheid boven alles gaat en niet te koop is.
     
    VetroresinaNL, djfrens and Jeka like this.
  22. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik hoop dat iedereen dit overleeft. Qua gezondheid, en qua werk. Het milieu is momenteel gered (?), maar dit bizarre scenario......wie had dat ooit gedacht. Laten we hopen op een gunstig verloop.
     
    VetroresinaNL and Jeka like this.
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Er staat nu een F40 te koop met 26.000 kms voor K€ 860 … het prijzenfestival lijkt begonnen ...
     
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Koopje..........zucht!
     
    Melvok likes this.

Share This Page