Hans bouwt zijn eigen "italiaanse schone" met Ferrari 612 12-pitter | Page 16 | FerrariChat

Hans bouwt zijn eigen "italiaanse schone" met Ferrari 612 12-pitter

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Dec 3, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi dat de media het nu ook goed oppakt met mooie grote artikelen.
    En die foto van Carlo is schitterend idd!
     
  2. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Dino2400, ChrisW1, Jeka and 2 others like this.
  3. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Wat ontzettend gaaf Hans! Hij is hier nog niet op de mat gevallen maar ga hem direct lezen als hij binnen komt.
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  5. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
     
    Jeka and Melvok like this.
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  7. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Werner's filmpje is uit.

    Ik geloof dat hij hem wel leuk vond.... :D

     
    bertdeboer340 and Jeka like this.
  8. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Carros wordt in een licht aangepaste vorm ook verstuurd aan de leden van de KNAC. Dan heet het blad "De Auto" en ook daarin is de reportage terug te vinden. Weet niet of er internationaal al (media)aandacht voor Minotto is, de auto verdient het in ieder geval wel!
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    "De auto" is idd hetzelfde als de Carros, er zitten alleen 5-10 pagina's extra bij met wat ledeninfo en KNAC-evenementen.
    Minotto-artikel is uitgebreid en erg leuk!
     
  10. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Eindelijk even het filmpje van Werner gekeken. Die smile van deze man zegt genoeg.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  11. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ik heb vandaag zowel de teksten en opmaak van Corsa Italia als de Teksten en foto's van Top Gear magazine gehad. Liggen resp half en eind augustus op de mat.

    Corsa Italia pakt uit met niet minder dan 12 pagina's! En ook Top Gear heeft genoeg foto's en tekst om er een mooie, lange feature van te maken. En de verhalen zijn super gaaf geworden!

    Oh, en vandaag ook een journalist uit Duitsland op de mail. Die komt over twee weken ook deze kant op.

    Eergisteren auto laten rijden door Rosemarijn Atalante Veenenbos - bekend van social media en haar prachtige vooroorlogse Amilcar - en haar vriend Maciej, coureur, circuit instructeur en beter bekend als @Puredrive TV. Allebei weten ze hoe ze moeten rijden, en allebei zijn ze wel iets gewend.

    En ook hier niets dan superlatieven gehoord.

    Mooie tijden!

    https://www.instagram.com/p/B0PAWt_oUJI

    en

    https://www.instagram.com/p/B0SV_OuF4S-
     
    ypsilon, RISL and marcos like this.
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Kan niet anders zeggen Hans, als ik de centjes had dan...... en die gedachte heb ik niet zo snel, supergaaf!
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @Hans,

    Slaap je nog wel rustig met die perikelen rondom de brexit?
    Lijkt erop dat er vanaf okt (of is dat nu al?) geen mogelijkheid meer bestaat voor kenteken registratie op nl platen.
    Of wordt het via bestaand chassis iets bouwen? Als dat al mag...
     
  14. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Oh, Brexit gaat wel gebeuren. Een snoeiharde waarschijnlijk, met de huidige PM aan het roer daar. Dus wat mij betreft is de Engeland route gesloten.

    En dus gaan we gewoon via de voordeur. Ik heb al contact met de RDW. Ga binnenkort op bezoek bij ze om te bespreken hoe we dit hele traject op voorhand wat beter kunnen stroomlijnen. Ik verwacht wat meer hordes om overheen te springen dan we via Engeland hebben hoeven doen, maar uiteindelijk willen we natuurlijk gewoon een auto bouwen die aan alle regels voldoet die je er aan zou willen stellen. Zolang je het maar met zijn allen vooraf eens kan worden welke die regels dan daadwerkelijk zijn, en ze er niet ter plekke bij gaat lopen bedenken.

    En kom ik er met de RDW niet uit (wat ik niet verwacht) dan gaan we gewoon via de TÜV in Duitsland. Nog wat strenger dan hier, maar kaarsrecht door zee. En dus heel voorspelbaar.

    Komt allemaal wel goed. Dat gekloot met die prutsers van een Engelsen was nou ook niet direct een feestje...
     
    Melvok likes this.
  15. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    En... primeur:

    We gaan met Louwman Exclusive (in de Wall in Utrecht dus) in zee!

    Hun merken:
    Bentley
    Brute
    De Tomaso
    Lamborghini
    Lexus
    Maserati
    McLaren
    Morgan
    Rolls-Royce
    TVR
    En straks dus in dit illustere rijtje dus ook Minotto...

    Blij mee!
     
    Melvok, Jonkheer and ChrisW1 like this.
  16. Joeld

    Joeld Formula Junior

    Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Gaaf hoor! Ik heb hem gisteren gezien op Zandvoort, ziet er echt fantastisch uit!
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi dat hordes (die er misschien zijn) vooraf worden afgekaart.
    Zie in het rijtje ook DeTomaso welke wij volgende week op Pebble Beach gaan zien P70 naast P72.
    Spannende tijden voor het jonge minotto merk.
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Misschien eens contact op nemen met Kees van der Grint uit Deil, die is wel bekent met lichte auto's, veel vermogen en banden keuze. Henkie kent hem wel lijkt me.

    Verwacht dat je heel ander rubber nodig hebt dan je nu onder de auto zit. De bandenspanning (achter) zal ook niet al te hoog zijn met 900KG totaal wagen gewicht; 1,5 bar achter of misschien wel minder? Lage aspect ratio banden zijn optisch leuk om te zien, de bandenspanning moet omhoog namate de aspect ration lager wordt, De band wangen welke doorgaans stug zijn houden geen rekening met het lage wagen gewicht, Dus wellicht dat te stugge wangen al een probleem op zich zijn voor je lichte auto. Het onafgeveerde gewicht van de wielophanging/velgen/banden is ook heel belangrijk, misschien valt daar ook nog wat verbetering te behalen.
     
    328gts1987 likes this.
  19. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Afgelopen Zaterdag (toen het nog lekker weer was) even bij Louwman in Utrecht binnen gelopen met Marc(h) & Jeff.
    Stond leuk spul buiten voor de deur en (naar mijn idee) iets teveel McLaren's binnen in de showroom. Raken ze die wel kwijt?!
    Afijn er stond ook de trots van Hans te blinken naast de bar.

    @ Hans,
    Waarom tan leder op de stoelen, niet zwart of donker grijs (regenvlekken)?

    Image Unavailable, Please Login
     
  21. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Leverbaar met Colombo V12 van Roelofs lees ik net. Zijn dat dan oude blokken die Roelofs opknapt? Die zullen ook niet voor het oprapen liggen? En kom je daarmee aan de huidige normen voor emissie e.d.? Of komt dan het hybride gedeelte weer in het spel om daar aan te voldoen?
    Wel echt top dat die V12 erin komt, blijft toch het paradepaardje ipv de meer gewone V8-blokken.
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Roelofs maakt toch splinternieuwe V12's?
     

Share This Page