Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Even een gedachte die bij mij op kwam;
    Stel met het hele virus gevaar wereldwijd (niet alleen Corona maar ook volgende, en die komt!) dan is het reizen zoals wij dat nu kennen best risicovol....

    Je loopt niet alleen kans "ergens" op bestemming vast te komen zitten (door een uitbraak). Maar ook tijdens het vliegen is het risico groot.
    Misschien wel onacceptabel groot voor vele.

    Om dat te vliegen veiliger te maken, zullen maatregelen genomen moeten worden. Het kan zo zijn dat je voordat je mag vliegen een gezondheids verklaring moet hebben of dat er meer afstand tussen reizigers moet zijn (en blijven)... ook aan boord? Dat zal een prijs verhoging van jewelste geven. Of doordat veel maatschappijen het niet overleven kan de prijs van een ticket al extreem worden...

    Kortom het reizen (globaal) zal wel gaan veranderen. Niet te drastisch (hoop ik) maar er zal iets moeten gaan gebeuren na deze wijze les in Pandemie.

    Dit betekend dat een grotere groep ervoor zullen kiezen om niet meer te gaan vliegen maar individueel te reizen....per auto?
    Als dit zo is kan het betekenen dat we straks in juli/aug massaal de weg op gaan naar meer "lokale" bestemmingen en reizen per auto.

    Als deze nieuwe trent zich voortzet zullen in de nabije toekomst meer en meer "long-range" EV's gewenst zijn. Geen nieuwe markt maar wel eentje die in de kinderschoenen staat, er is er maar eentje die het nu fatsoenlijk kan.
    Waterstof loopt inmiddels al jaren achter (qua infra structuur) en dus kunnen bestaande automerken met EV's een slag gaan slaan door deze nieuwe (massale) vraag.

    Hoe denken we over reizen in de toekomst in relatie tot EV? Zullen mensen minder gaan vliegen? Wat zullen de ticket prijzen doen als 50% van de maatschappijen niet meer bestaan? Ik herinner mij de zwarte zaterdagen in FR nog goed. Kan dat straks in de hele EU zijn?
     
  2. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Het boeit me momenteel niet zo veel Fred, deze crisis eerst maar eens proberen ongeschonden door te komen...
    Mille Miglia en Villa D este zijn inmiddels verzet naar oktober.

    Die lockdown gaat er komen, stelletje ongeloofelijke eikels die er te luchtig over denken en gewoon gezellig met het hele gezin naar de bouwmarkt, strand of bos gaan en zo dicht mogelijk bij elkaar gaan klitten.
     
    Jeka and Melvok like this.
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hieruit blijkt maar weer hoeveel mensen vooral belang hechten aan hun eigen uitjes en financiële posities in Nederland. Blijkt dat we een verwend volkje zijn die nog niet eens het fatsoen kunnen opbrengen om thuis te blijven, afstand te houden laat staan iets voor een ander over te hebben. Als overigens 50% van het vliegverkeer verdwijnt dan is de noodzaak om EV te ontwikkelen voorlopig niet meer zo belangrijk want de grootste vervuilers zijn hiermee globaal met 50% afgenomen. Kijk nu wat er met lucht kwaliteit gebeurt doordat er veel minder verkeer onderweg is. Ik denk dat er vooral op medische apparatuur en gezondheidszorg geïnvesteerd zal gaan worden, omdat wederom weer blijkt hoe kwetsbaar we zijn met al onze mooie maar vooral waardeloze spullen in dit soort tijden.
     
    Jeka likes this.
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Die hele Corona-zooi is nog zo slecht niet :D
    (vervang elke naam van een belgische politieke partij, door een nederlandse: er is altijd wel een nederlandse parallel :D )

    [​IMG]
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Gisteren ook alvast de verf gehaald zodat mijn huis geschilderd kan worden. Netjes 1,5 meter veilige afstand gehouden zoals de overheid aangeeft.

    Vandaag de bijrijder/coach rol gedaan voor mijn zoon van 17, we zijn even bij de startbaan geweest bij Schiphol en hebben genoten van het vliegverkeer, even langs de vertrek hal gereden, bizar er stonden twee auto’s geparkeerd en niemand te bekennen. Daarna een rij oefening gedaan downtown Amsterdam, het was een goede stint in Amsterdam! weinig verkeer, hij vond het geweldig eerste keer het circuit verkennen daar. Ik moet er niet aan denken dat als hij in November 18 wordt deze rij-ervaring moet missen, wel zo veilig voor de andere weggebruikers. Morgen nog even wat fitness apparatuur ophalen en ik ben voorbereid voor een lockdown.

    Heb ik wat verkeerd gedaan, niet dus, ik mag mij vrij bewegen binnen de gestelde grenzen van de overheid.

    Je zou het ook anders kunnen zien, de overheid maakt het mogelijk om op het strand te kunnen lopen mits je 1,5 meter afstand houd van elkaar, zet borden neer houden aan de regels anders boete, mooie inkomsten voor de gemeente Noordwijk en Zandvoort. Scheveningen had er minder moeite mee.
    Overigens in een gezin ben je al gauw minder dan 1.5 meter bij elkaar, dus ik begrijp wel dat ze als een bundeltje bij elkaar lopen als je geen hekel aan elkaar hebt.

    Nu hebben we burgemeesters die er allemaal verschillend over denken en graag op TV komen, goed voor het image, net zoals al die praat programma’s elke avond op TV met verschillende inzichten wat wel en niet kan vaak met minder dan 1,5 meter van elkaar discussies van allerlei gasten die ook hun zegje willen doen en de overheid verordering niet echt aansterken en dus de mensen gedeeltelijk in het bos in sturen om daar rust te zoeken.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #6 328gts1987, Mar 23, 2020
    Last edited: Mar 23, 2020
    Wat is het nut van een "lock down"?
    Het effect daarvan is pas over 2 a 3 weken te meten/waar te nemen. Het kwaad is allang geschied, weken geleden (o.a. Carnaval).
    We kunnen hooguit de risico groepen afzonderen, bijvoorbeeld door die op andere tijden te laten winkelen, wat nu eindelijk gebeurd hoorde ik vandaag (maar ook helaas 2 weken te laat)...
    Ga jij je klusjes maar inplannen voor de zomer(vakantie), eerder zal het er niet van komen.

    Edit 19:30
    Geen Lock-down dus, komt ook niet.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  7. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ooh, de lockdown komt er wel, hoor.
    Je kent de term exponentiële vermenigvuldiging, he?
    Wel, dat is precies waar die Corona-lieverd mee bezig is.
    Het kwaad is allang geschiedt, daar heb je voor een deel gelijk.
    Alleen is het zo dat, indien mensen mekaar blijven zien en treffen, ze elkaar besmetten. In exponentiële getale.
    Elke nieuwe geïnfecteerde, weet het pas veel later dat ie ziek is, of weet het nooit, omdat ie nu eenmaal een sterk gestel heeft en dus een stevige immuniteit. Ondertussen heeft die persoon mss honderden anderen besmet, die er wel ziek van worden, en enkelen die er mss aan zullen sterven.
    De doden die nu vallen, dat is, in een tijdslijn, het resultaat van het infecteren van om en bij 2 à 3 weken geleden.
    Incubatietijd, symptomen, gewenning, pijn, opname ,...... het duurt een hele tijd vooraleer men echt het bijltje legt. En idd is de 65+ veel meer risico-groep dan 25-45.
    Maar ook onder die laatste groep zijn al een pak doden gevallen...

    ALLES MOET GEWOON EEN HELE TIJD TOE.
     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Meen je dit nu echt Fred? ik ken inmiddels ook een aantal jongere mensen die slachtoffer zijn geworden, dus met zogenaamde risicogroepen uitsluiten ga je het echt niet meer redden in Nederland, hoe zuur ook maar ik denk dat we hier tot minimaal de zomer in de aangepaste regeling van deze avond mee zullen moeten dealen. Iedereen die nu nog denkt dat het allemaal zo een vaart niet loopt gebruikt in mijn optiek zijn verstand niet of kan het niets schelen totdat het ineens in eigen familie gaat voorkomen.
    Dit is in principe al een lockdown want burgemeesters mogen zelf gaan handhaven.
    Mijn eigen moeder is sinds gisteren in quarantaine omdat ze een goede vriend had bezocht, drie dagen geleden, die geen klachten had, gezond was en sinds vandaag na twee dagen IC opname is opgegeven en waarschijnlijk morgen niet haalt.
    Ik hoop echt dat we in de toekomst wederom met volle teugen kunnen genieten met elkaar van onze Ferrari hobby, maar dat dit een zwart jaar op ieder vlak en zeker qua afgelasting van events is geworden lijkt me wel duidelijk.
    Pas dus op en let op je vrienden en familie de komende tijd!
     
    Harry-SZ likes this.
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De overheid geeft gefaald, komt te laat in actie daarom zitten wij in deze situatie.

    De overheid probeert nu de burger als mede schuldige aan te wijzen omdat we naar het strand zijn geweest of in het bos gelopen hebben.

    Ondertussen nog steeds van die talk shows op TV waar men de maatregelen weer verkeerd verwoord.

    Het is max 2 personen die samen mogen zijn als het geen familie is. Dus niet “meer dan 3 personen” zoals bijvoorbeeld bij HvN door een journaliste aangegeven wordt.

    Misschien dat de overheid ook even de talkshows kan handhaven met de informatie, en de focus blijft op de Nederlandse situatie en maatregelen, wel zo handig, eenvoudiger kunnen we het niet maken bij de overheid.

    En voor Rutte, de onderste steen moet boven komen waarom wij in deze situatie zijn beland, waar ging het fout bij de overheid?

    Ik ben het met Fred eens, focus op de zwakkeren zet ze pro actief in volledige quarantine, daar vallen de meeste doden. Hoe lang heeft dat geduurd?

    En waarom kunnen we het zorg personeel niet pro actief testen op corona, wie is daar verantwoordelijk voor bij de overheid?



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  10. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Wij werken daar momenteel aan maar is echt te bizar voor woorden. De producent van de machines heeft zoveel vraag dat ze cartriges niet kunnen leveren. Zo simpel is het. Net als mondkapjes en schorten gewoon een kwestie van (te) laat aangekocht en nu niet leverbaar.

    Ciao
    Oscar
     
    Melvok likes this.
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik pik er ff 2 dingen uit Rob: de overheid heeft gefaald en proactief testen …..

    Het heeft alles te maken met WIE wij de afgelopen 3 kabinetten hebben gekozen … en die maakten er namens ons een potje van …

    Geld, of meer het gebrek er aan doordat het aan onzalige andere dingen werd uitgegeven, zijn mede oorzaak van deze onvoorziene situatie… te weinig ziekenhuizen, bedden, zorg …

    En proactief testen …. dat kan wel en gebeurt nu ook in de noordelijke provincies op grote schaal.

    Blijft het feit dat we dit coronavirus allemaal moeten krijgen en dan hopen er resistent voor te worden …

    Just my 2 cents …
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik denk (ongeacht oorzaak of "schuldige") dat er geen weg terug meer is hoe we het aanpakken.
    We zullen er allemaal doorheen moeten, mezelf inclusief. Ik ben niet naief om te denken dat ik persoonlijk ontastbaar ben maar kan er niets meer aan veranderen, de keuze is elders gemaakt en ben er onderdeel van. Hou me aan de regels (en voegde daar zelf enkele aan toe, door elke dag temp te meten, ieder half uur handen te wassen (timer telefoon) enz.)

    De opties:
    Indien ik onder een steen ga wonen (lees: lock-down) zal ik er ooit weer onder vandaan moeten komen, en dan? Nog belangrijker; wanneer?
    Andere optie is wachten tot een vaccin, dat is misschien een optie maar dat kan best even gaan duren...

    @mel,
    Mij is nooit gevraagd ten tijden van stemmen of ik mijn leven aan die gasten toevertrouw, die eigenen zich dat nu toe met hun "visie & aanpak".
    Dan moet je ook verantwoording nemen als het mis gaat. Het is dweilen met de kraan open en daar zijn we allemaal onderdeel van helaas.

    @ Milco,
    Ik meen het oprecht dat ik hoop dat het met je moeder (maar ook die kennis) goed komt. Zoals gezegd zijn we machteloos en maakt dit virus geen onderscheid (mezelf inclusief).
    Wel ga ik me inmiddels afvragen of mensen die dicht bij de bron zijn geweest zwaarder getroffen worden/zieker worden. Daar lijkt het inmiddels op, of niet?
    Artsen/verzorgers die continu (en dus ook bij een bron) in contact komen lopen enorme risico's in mijn ogen. In Italie zijn al enkele die daarvoor de hoofdprijs hebben betaald. Helden in mijn ogen.
    Kinderen (die op afstand worden gehouden) lijken ook minder ziek te worden, ik ken tenminste nog niet 1 geval.

    Mij lijkt het rust in het algemeen te geven om te weten te komen of je nu wel of niet in contact ben geweest. Ik denk dat daar ook de oplossing ligt om te weten te komen hoe ver te gaan en beslissingen te nemen zoals lock-down of niet.
    Ook is dan te bepalen of het benodigde aantal voor immuniteit (is 60% wel voldoende?) wordt bereikt. Is dat wel haalbaar? Wanneer is dat gehaald? Het is dus zaak iedereen (en dat is sneller gezegd dan gedaan) uitslag te geven.

    Jm2c
     
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dank je Fred, maar het gaat niet alleen om de wetenschap of je in contact bent gekomen maar ook het risico dat je nog in contact kunt komen. Dat is alleen te beperken door de huidige maatregelen, houd wel mijn hart vast voor China, geloof nooit dat zo een groot land ineens verlost kan zijn van dit virus op korte termijn.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En wat zien we nu in Amerika ?

    En heeft bijv. Rusland helemaal geen besmettingen ?

    Azie ? … Afrika ?
     
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

    Ik heb grote twijfels bij de wereldwijde rapportages. In Nederland zijn bijvoorbeeld 3 mensen genezen van corona volgens worldometer die de officiële getallen overneemt. Dat klopt dus niet. Kloppen de andere officiële getallen dan wel van nederland?

    In Italië is het aantal echte corona doden zonder andere onderliggende ziekten kompleet onduidelijk. Als je sterft in een ziekenhuis of in de corona buurt heb je natuurlijk corona, dat heerst daar zo loopt de teller snel op.

    En de TV media is compleet doorgeslagen, ellende amusement programma’s lijken het soms, een wedstrijd wie kan de meeste ellende in een uur proppen, maakt niet uit waar het vandaan komt als het maar kijkcijfers oplevert iedereen die wat spannends te vertellen heeft kan op TV komen.

    En dan hebben we nog het falende kabinet en de EU welke wakker geworden zijn uit een winterslaap. Een Rutte die werkelijk niets simpel kan uitleggen en geen leider is, maar dat kan je ook niet verwachten van hem omdat hij zero visie heeft. Het blijft een HR manager, en zal nooit met zijn vuist op de tafel slaan altijd een afwachtende houding.
    Hij had beter bij Unilever kunnen blijven.

    Kortom,

    Lekker binnen blijven wen er naar vast aan.

    Wat zien we in America?

    https://www.google.nl/amp/s/thehill.com/homenews/administration/489849-trump-lashes-out-at-gm-ford-over-ventilators%3famp





    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  17. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Rusland is een corona-vat dat op ontploffen staat. Maar zolang ze het kunnen stilhouden is er geen vuiltje aan de lucht. The show must go on.
    Afrika weten we geen zak van af. Daar zijn de media-voorzieningen nog slechter dan de hospitalen.
     
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk dat ze in veel landen proberen de zaak in de doofpot te houden omdat men bang is voor de economische gevolgen.Om die reden vertrouw ik ook de berichtgeving uit China niet, zij zijn volledig afhankelijk van wereldwijde export. Dom en vooral korte termijn denken.Rusland speelt volgens mij vooral een strategisch spel en wil denk ik vooral niet afgaan als grootmacht in de wereld als land die haar eigen bevolking geen veiligheid en zorg kan bieden in deze Corona tijd.
     
  19. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Beide Rusland en China communiceren onbetrouwbare statistieken. In Rusland zouden er maar zeer beperkte besmettingen zijn, maar worden dezelfde soort draconische maatregelen afgekondigd. Hulpkonvooien zullen niet enkel bestaan uit goederen, maar ook uit spionagemateriaal omdat ze nu medische (militaire) toegang hebben tot enkele Europese landen. China is een heel ander verhaal. Er komen meer en betere schattingen aan de oppervlakte gebaseerd op de (stiekem) gefotografeerde urnes van overleden en families die deze komen ophalen. Op dit moment wordt gedacht dat het werkelijk aantal doden ongeveer 15 keer hoger ligt. De Chinese overheid heeft het telsysteem al meerdere keren aangepast en vele overlijdens worden niet getest op Corona.
    Zo wil China aantonen aan de rest van de wereld dat alles weer naar z'n dagelijkse routine weerkeert en de fabrieken terug volop draaien en medische apparatuur kan geexporteerd worden. Zo proberen ze vast te houden aan hun marktaandeel alsook op die manier de 'wereldredder' te spelen en zich financieel in de kopen in landen als Italië en Spanje. Gratis bestaat niet, over enkele maanden zal Europa beseffen dat veel bedrijven achter de schermen in Chinese handen terecht gekomen zijn.
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Heb je daar een source van of heb je dat zelf bedacht?


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Kun je een source geven waar je die informatie over Rusland / china vandaan hebt?
    - dezelfde soort draconische maatregelen zijn afgekondigd in Rusland??
    - maar ook uit spionagemateriaal omdat ze nu medische (militaire) toegang hebben tot enkele Europese landen??
    - Op dit moment wordt gedacht dat het werkelijk aantal doden ongeveer 15 keer hoger ligt in China, Zijn dat echte corona doden of hadden die mensen onderliggende ziekte waar we “normaal “ ook aan dood gaan?




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  22. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Dit komt allemaal uit de berichtgeving van de openbare zenders van de laatste 48u, waaronder die van Nederland, België, Italië, Duitsland, de UK en Spanje en tenslotte ook CBS, CNN en Fox.
     
  23. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Heb het helemaal zelf verzonnen, Rob. Is niks van aan. :D
     
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Misschien dat die openbare zenders / jounalisten eerst eens de officiële berichtgeving in eigen land kunnen challengen. Niemand doet dat.


    Ook hier in Nederland blijft het onduidelijk wat de symptomen zijn van corona. Ook vandaag weer breed op TV besproken.

    Ondertussen claimt de RIVM dat ze een sluitende test hebben terwijl de symptomen niet conclusive zijn.

    Ondertussen hebben de deskundige in Zweden andere conclusies en gaat het leven gewoon door. De politiek relativeert en raakt niet in paniek tot een lockdown.



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  25. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    OK dat is dan duidelijk



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     

Share This Page