De Winterstop!? | Page 78 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik ga komende maand eens kijken wat ik kan doen aan de auto; zou voor een off. beurt naar de dealer moeten.

    Maar ik ga daar echt geen € 1100 voor neerleggen … 4000 km gereden, die 10 ltr olie gaan niet nu al weg …

    Dan ff verder spitten ...
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Wat zit er in die off beurt dan?
    Alleen olie verversen hoeft niet zoveel te kosten uiteraard.
    Olie na een jaar verversen is trouwens niet zo'n gek idee, ook niet bij weinig km's.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  4. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Ja dit was bij de F12, bij Kroymans hadden ze dit ook nog niet eerder gezien, er staat nu inmiddels 21500km op.
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Verwacht dat onderhoudswerkzaamheden/reparaties netjes in het 458 workshop manual beschreven staat zoals voor andere modellen (430, 360, 355, 348) workshop manuals. In het workshop manual is gedetaileerd beschreven hoe complex of eenvoudig de handelingen zijn.

    Helaas heb ik het 458 workshop manual nog niet, iets wat ik graag digitaal zou willen hebben voordat ik een keuze maak voor mijn volgend sport auto.
    Na bijna18 jaar in het bezit te zijn van mijn 348TS begint het nu te kriebelen, welk merk / model het wordt weet ik nog niet en zal zeker afhangen door beschikbare workshop manuals.

    Olie haal ik bij de olieconcurrent, dat scheelt heel veel geld, niet alleen voor Ferrari maar ook voor andere merken.

    Heb besloten om de grote onderhoud beurt van mijn de 348TS geheel zelf te doen en de motor en auto weer spin en span te maken voordat ik deze aanbied.
    Motor wil ik in de maand Februari 2020 gaan doen. dat wordt een leuk klusje.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Succes Rob, hou ons (foto's) op de hoogte van de voortgang
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1932 Melvok, Jan 27, 2020
    Last edited: Jan 27, 2020
    Dat 458 WS heb ik natuurlijk wel digitaal en analoog (geprint, 2200 pagina's) Rob :) … na veel zoeken en veel betalen …

    Maar handig is het zeker. Ook alle formulieren van de beurten t/m 160K kms … je zag er al eentje hierboven ...

    Op dit moment leg ik de beurten naast elkaar en maak er een excel sheet van …
     

    Attached Files:

  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hoi Mel, ik heb ondertussen het 458 WS digitaal gekregen, en kan melden dat de 458 WS manual kwailiteit goed vooruit gegaan is t.o.v. 348 WS.
    Inderdaad een heleboel pagina’s met text, tekeningen en plaatjes dat is heel handig!
     
    Melvok likes this.
  9. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Om nog even op bovenstaande dealer onderhoud discussie terug te komen, mijn accu begon wat vermoeiing verschijnselen te vertonen, waardoor tijdens het starten het voltage dusdanig terug zakte dat er regelmatig een reeks aan storings meldingen voorbij kwam.

    Bij de dealer gevraagd naar de prijs en voorraad voor een nieuwe accu, deze was op voorraad voor een prijs van € 490,00 ex btw (€ 592,90 incl).
    Ik heb ook even de dichtstbijzijnde automaterialen zaak gevraagd, die mij € 173 vroeg voor een Varta accu, met iets betere specificaties.

    Er zit inmiddels een Varta accu in, en de storings meldingen zijn verdwenen.
     
    franc 355 likes this.
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik heb een gewone accu gehaald bij Brezan, zit er nu 4 jaar in.

    De vorige eigenaar had 2x een originele van Ferrari van € 600 vervangen in de eerste 4 jaar … :eek:

    Ik heb er altijd een druppellader op staan … en nog steeds geen enkel signaal van verzwakking …

    Ik haalde wel de mooie Ferrari sticker af van de rode accu en heb die op de Brezan accu geplakt ….

    De Ferrari accu was volgens sticker "thin plated" d.w.z. meer, maar dunnere platen van lood.

    En idd bijna 2x zo zwaar.


    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Blijft altijd "een klusje" die accu vervangen. Ik heb de pech dat de bestuurders zijde van de auto langs de muur staat. Als hij dan dienst weigert dan heb ik ook gelijk de uitdaging erbij de auto naar buiten te moeten duwen...
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Keer preventief vervangen als het mooi weer is … hoe oud is ie Fred ?

    Als hij 4 jaar is, dan zou ik deze zomer eens nadenken om hem eens te wisselen ...
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Als mijn accu 1 keer leeg is wordt deze direct door mij vervangen.
    Je wilt het niet hebben dat je dynamo constant met meer vermogen dan nodig is een defecte accu probeert op te laden. Dan kun je er op wachten dat je dynamo ook sneuvelt.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Eens Rob !
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx voor de tip, ga eens kijken wanneer hij voor het laatst vervangen is.
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Morgen met de 458 op pad naar Deventer !

    APK ....
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1942 Melvok, Feb 27, 2020
    Last edited: Feb 27, 2020
    Tip:

    Plak de sticker in de bagageklep … met datum er op. (Sticker inks: Odyssey Extreme)

    Ook van je nieuwe banden … etc …

    Image Unavailable, Please Login
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als je het niet erg vind hou ik het liever netjes onder de klep, plak het dus wel ergens in de garage (binnenkant kast).
     
    franc 355 likes this.
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Onder de klep kan ik het bij evenementen aan andere rijders laten zien, dat is handig(er) voor mij … :)
     
    rob.kruiswijk and 328gts1987 like this.
  20. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Na bijna 10 jaar probleemloos met de 328 had ik een keer een issue.

    Motor liep slecht, startte slecht, en plofte en kreunde. Soms na 50 km soms al na 1.

    Al snel geanalyseerd dat het de ontsteking moest zijn.
    Nou was groot onderhoud daaraan eigenlijk net het plan voor dit jaar en met de Corona gevolgen, lees thuiswerken, was nu dus een goede gelegenheid.

    Vervangen als gewoon onderhoud de bougies, de bougiekabels ( dure grap!) verdelerskappen, rotors en meteen even een oliefilter en de tweejaarlijkse nieuwe olie en luchtfilter.

    Resultaat: geen enkele verbetering:(:(

    Dus met de scope op onderzoek gegaan. bleek dat de vonken soms gewoon een cilinder oversloegen, soms meerdere. Dat leidde een beetje naar de gedachten van een kapotte ontstekings module. Onderling wisselen gaf echter niet de verwachte verbetering per cilinderbank.

    Uiteindeljk toch besloten ze beide te vervangen en dat deed de truc! de auto loopt weer als een zonnetje!!
     
    Herman Ronald, MvT and Jonkheer like this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Die modules zitten toch tegen het schutbord achter de bestuurder in het motorruim? Of herinner ik me dat verkeerd?
    Bij mij ook 1x een hik-up met de 328, toen. Even onderling gewisseld (lees: contactpunten bewogen) en foila liep weer als een zonnetje.
    Bij thuiskomst (was tijdens italie trip) toch bij de wizzard beide laten vervangen om herhaling te voorkomen.
     
  22. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Een zoekplaatje, maar fijn te horen dat de oorzaak gevonden is!

    Gr. Martin
     
  23. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    ja klopt. ongeveer wel. als je in de motorruimte kijkt links. Bovenop de bobines.
    Met alles vernieuwd moet ik zeggen dat de motor echt weer heerlijk loopt. Met de afgelopen weken gedwongen thuis en prachig weer lopen de kms weer hard op momenteel. Gelukkig kan ik het wat verdelen:):)
     
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    heb deze ook twee jaar geleden laten vervangen samen met de rotors, kabels en bougies, totaal andere auto naderhand!
     
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Mondial toch voor groot onderhoud (riemen, servicebeurt, spruitstuk, oliekoeler en wat elektrische dingetjes) twee weken geleden weggebracht, ondanks alle Corona commotie. Ook bij deze bedrijven wordt het voor de komende maanden lastig omdat veel projecten voor hun on hold komen te staan. Bijna al zijn klanten zijn ondernemers en veel tandartsen die nu ook even in een wat lastiger pakket zitten. Restauraties worden even uitgesteld of dure onderhoudsbeurten worden geannuleerd.
    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT, FerrariJB and st@ven like this.

Share This Page