Gek die marktprijzen | Page 8 | FerrariChat

Gek die marktprijzen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ajax de 1e, Feb 7, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Zou je dat ook zeggen indien je een 288GTO of 250 LM had.....??????
     
  2. pninja005

    pninja005 Formula Junior

    Nov 10, 2010
    469
    Europe
    Prijzen gaan zeker niet zo snel zakken. Een F430 van 2008 kost ook nog altijd 110-120.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Blijft het zelfde, want de auto verandert er niet door, daarnaast vele eigenaren in die categorie kopen het niet van hun laatste geld of misschien als investering en daar zijn ze nu net niet voor gemaakt. Rijden en genieten met die dingen wordt alleen maar makkelijker als ze minder kostbaar worden, ik weet niet hoor maar een Colombo V12 van 20 miljoen of 100K klinkt gewoon het zelfde....toch?
     
    Ajax de 1e, rob.kruiswijk and Melvok like this.
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    79k heb ik ook al gezien hoor en ik denk dat jij veel auto’s in de 100 k klasse voor 20-25 k ook een deal kunt sluiten vandaag de dag.
     
  6. pninja005

    pninja005 Formula Junior

    Nov 10, 2010
    469
    Europe
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Stel je voor dat het weer wordt zoals in het boek van Rob de La Rive Box in de jaren zestig en zeventig dat je voor een een 5.000 dollar een SWB kunt kopen en rijden, Utopie misschien maar toen had niemand bijna interesse, straks misschien ook niet meer als alles elektrisch moet en benzine 7,50 de liter kost.........
     
    Ajax de 1e likes this.
  8. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #183 Dino2010, Feb 18, 2020
    Last edited by a moderator: Feb 18, 2020
    Benzine gaat veel meer kosten! Binnen 10 à 15 jaar kost benzine 10 euro/l!
    Maar een zeldzame F blijft zeldzaam. Van de SWB gaan ze er geen bij maken, van de 288 GTO ook niet en van de CS ook al niet. :D
    Maar het zou verdorie pijn doen, indien een massaproduct als de 308, de 360, of de 458 geen zak meer waard is.
    Nu, ik geloof persoonlijk dat het NOOIT zo'n vaart zal lopen.
    Europa gaat een jaar of 5 de beste leerling van de klas (wereld) spelen en gaat dat verschrikkelijk zuur opbreken. Europa zal qua economie een dwerg zijn, of zelfs compleet onbestaande.
    Als madamke Von der Leyen denkt dat ze Rusland, USA en vooral het Midden- en verre Oosten gaat meekrijgen in dit waanzinning klimaatneutraal leugenverhaal, dan zit ze er fameus naast. Dus er zal altijd wel een ernstig geinteresseerde markt zijn voor authentieke zeldzame Ferrari's. Nu gaan Rusland en Midden- en Verre Oosten nog voor bling bling. Er komt wel een tijd dat die gasten zich willen onderscheiden door de zeldzamere modellen te kopen ( we weten allang dat het echte grote geld daar zit en al een hele tijd niet meer in Europa), zo debiel zijn ze nu ook weer niet.

    En vergeet het maar, die SWB, of 250 GTO of LM, dat is voor de very happy few, en dat zal zo blijven, al rijden we ooit op pure zuurstof!
     
    Melvok likes this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik ben er ook bang voor, maar ach! Blijf tevreden met huidige auto’s hoor!
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Er is nog meer dan voldoende olie en ook meer dan genoeg lui/landen die het willen verkopen.
    Als half Europa elektrisch rijdt, zie ik de prijs van benzine niet noemenswaardig omhoog gaan.
    Dan stapt iedereen over op andere brandstofbronnen namelijk en verkopen ze helemaal niets meer. Maar over 10/15 jaar is NL en ook Europa er helemaal niet voorbereid op dat 80% ineens elektrisch zou rijden.
     
    Ajax de 1e likes this.
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De prijs van benzine bestaat nu al voornamelijk uit belastingen en accijnzen. Als die fors zouden stijgen, wat kan als ze via belastingen/accijnzen elektrisch willen blijven stimuleren, dan zou benzine duurder kunnen worden ook al blijft de prijs van ruwe olie gelijk (zie ook accijnzen op rookwaren).

    Ik denk dat een niet ondenkbare bedreiging voor oudere auto's (en hun prijzen) is dat je er misschien straks op heel veel plekken niet meer mee mag rijden. Nieuwe generaties brandstofauto's zullen denk ik ook nog wel langere tijd verkocht worden en je zult daar dan ook wel mee mogen blijven rijden, maar je ziet nu al dat er een trend is dat oudere auto's uit steden geweerd worden. Dat blijft denk ik niet alleen een Europees verschijnsel. China loopt al voorop met overgang naar elektrisch, hebben een groot probleem met luchtvervuiling in steden dat ze drastisch aanpakken, en hebben ook eerder laten zien met uitbanning van brandstofscooters dat ze heel rigoureus te werk kunnen gaan. In de VS zijn 10 staten ook heel progressief als het gaat om overgang naar minder uitlaatgassen/elektrisch (o.a. de voor auto's belangrijke staten als Californië en New York zitten in dat pact).

    'Gewone' exoten als de V8's van 308 tot 458 of 'gewone' V12's als mijn 512TR zijn denk ik minder interessant als je er niet meer overal 'vrij' mee kunt rijden. Dat heeft i.i.g. voor mij een veel grotere impact dan een eventuele stijging van brandstofprijzen of wegenbelasting.

    Voordat zoiets eventueel zou gebeuren zullen er gelukkig nog wel wat jaartjes zijn om nog lekker te kunnen rondrijden.
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik begrijp wat je zegt Chris echter wil je nu echt met de 512TR in die (drukke) stad rijden? Daar voel je je toch niet vrij door?
    Zolang de mooie rijders wegen (die we nauwelijks hebben in NL helaas, eerder de Alpen, "Dolle"mieten enz) voor ons beschikbaar blijven, zal het mij persoonlijk worst wezen wat voor "regeltjes" ze bedenken. Dat de brandstof-prijzen blijven stijgen is een feit die we dagelijks meemaken...
    We leven in 1 EU maar dat wordt alleen toegepast als het uitkomt kijk maar eens hier: http://www.brandstofprijzen.info/
    Wat een verschillen door een paar (landgrens) lijntjes op een landkaart...
     
    rob.kruiswijk likes this.
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het gaat er niet om dat ik in een drukke stad wil rijden; dat wil ik natuurlijk niet. Wat ik probeerde aan te geven dat er en misschien een kans is dat over x(x) jaar (eerst) mensen in verschillende grote steden geen brandstofauto die ouder is dan x of niet aan de laatste normering voldoet meer kunnen hebben omdat ze er niet meer bij hun huis mee kunnen komen.

    Milieuzones zijn erg populair aan het worden en als we over 10-20 jaar in een tijd zouden leven dat er een goed elektrisch alternatief is, en ook veel goedkope tweedehands EV's zouden zijn, dan zou het me niets verbazen als veel gemeenten de trekker overhalen en oude brandstofauto's in de ban doen. En waarom zou dat beperkt blijven tot grote steden? Waarom zou het gemeentebestuur van mijn stadje niet hetzelfde doen of zou de landelijke overheid het niet overnemen? Ik noemde het als mogelijk invloed in de verdere toekomst op de marktprijzen.

    Ik denk dat we kunnen hopen dat er in zo'n scenario iets van een uitzondering wordt gemaakt voor 'exotische' oude auto's maar dat is misschien een illusie. Er is ook geen uitzondering in rookverboden voor iemand die slechts af en toe een heel dure Cubaanse sigaar rookt. Die dure sigaar wordt net zo behandeld als de peuk die van een pakje shag wordt gerold. Er zijn denk ik veel meer kiezers die roken dan dat er over 10-20 jaar liefhebbers van brandstofauto's zijn als er een goed alternatief voor is dus de politiek zal zich daardoor ook niet geremd voelen.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel

    Illusie imo Chris, maar ik denk dat het niet zover gaat komen in NL … (hoop ik :) )
     
    milko1969 likes this.
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Mmmmmmaaar......hoe komt een ambtenaar dan aan geld om van te leven? :D
    Al die accijnzen die weg gaan vallen.....dat boezemt me nog veel meer angst in!
    Er zit namelijk geen rem op de graaicultuur binnen de overheid, dus je kan bijna wel nagaan dat (hoe) ze dat op andere manieren gaan compenseren....
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Toch zijn die speciale Cubaanse sigaren niet ineens belachelijk goedkoop geworden toch? :)

    Speciale klassieke auto's zullen vast een uitzonderingsregeling krijgen. Daar wordt toch niet zoveel mee gereden. Nu ook niet.
    Dus met mijn Alfa Giulia uit 1966 en Ferrari 308 GTB uit 1983 zie ik niet zo'n issue.

    Risico lopen vooral de normalere oude auto's die veel worden gebruikt.
    De hobby-auto's zijn niet het probleem, het zijn de auto's die dagelijks worden gereden die veel vervuilen die het probleem zijn.


    Maar het laden van alle EV's blijft ook nog steeds een niet te onderschatten issue he? Dat is niet binnen 5-10 jaar opgelost.
     
  17. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Den Haag heeft in 1x een streep gezet door de 2-takt brommers, dit alles onder druk van een alleswetend vrouwspersoon (krijgen nu wel een 'regeling', waar de meesten niet zo veel aan hebben). Wie had dat ooit gedacht...ik niet in elk geval, want 2-takt is een (vanzelf) uitstervend 'ras'. Ze worden al bijna niet meer gemaakt, dus die paar die er nog rijden...toch denkt zo'n stad er heel anders over (het zou een plaag zijn!), dus ik vermoed maar zo, dat een 'uitzonderingsregel' nog wel eens kan tegenvallen! Mensen gaan nu al hoesten als ze in de verte een benzine-vehikel zien aankomen. In Amsterdam vallen ze inmiddels bij bosjes dood neer van hun bakfietsjes als er een stofje neder dwarrelt, dus het is wachten op de volgende totalitaire maatregel. Het is jammer dat het eigenlijk via een financiële dwang staat te gebeuren, niet op redelijkheid, of eigen keuze van de burger. Ik ben voorstander van het langzaam laten uitdoven, dan heeft de markt daar ook niet zo veel last van. Dan gaat alles wat geleidelijker (denk ik!). Een voorbeeld is m.i. de Alfa Romeo Giulia: 10 jaar geleden een waanzinnig apparaat, maar nu de tijd niet mee (ivm overheidsbepalingen)! Wie wil zo'n gebakje nou niet uitzoeken bij zijn baas? Oh ja.......bijtelling....die is inmiddels meer dan wat je aan salaris krijgt. Doe dan maar een Tesla (kots) ;) (ons benne immers zunig).
    Straks is de 'plaag' van Ferrari's, Porsches en ander exotisch spul aan de beurt. Hopelijk nog met een 20- of 40-dagen strippenkaart.....benieuwd hoe de PC Hooft er over 20 jaar uitziet.... Modellen X en Theekannen? Nu nog een Ferrari Cafépot (die ongetwijfeld 12 elektromotoren aan de wielen heeft....).
     
    rob.kruiswijk likes this.
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    De Giulia is pas in 2016 leverbaar geworden hoor, als je daarnaast de bijtelling ervan als salaris hebt hoef je jezelf al helemaal niet druk te maken of je Ferrari kunt blijven rijden in de toekomst, das lekker makkelijk.
     
  19. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    #194 Ajax de 1e, Feb 27, 2020
    Last edited: Feb 27, 2020
    Het gaat om de beeldvorming, waarbij men een EV kiest omwille van het financiële voordeel. De Alfa zal door de leasemarkt niet meer gekozen worden, juist door de bijtelling. In dat opzicht kost ze dat in Nederland marktaandeel, terwijl het hier natuurlijk om een echte rijdersauto gaat. En daarom hadden ze ruim tien jaar geleden al met een achterwielaandrijver moeten komen, niet nu! Ongelukkig gekozen moment. Jammer, ik had ze graag wat vaker op de weg gezien......en niet die f....ing Tesla's, gruwelijke dingen! Wie daarvoor kiest, is echt een speelbal van de overheid. En zeker geen autoliefhebber! Ik kreeg al kotsneigingen bij die Toyota's....uuuhm...Prius (ik moest het even opzoeken).
    En dit alles tast uiteraard de marktwaardes van alle (semi-)klassiekers aan, juist in dit land. En om dit proces nog even kracht bij te zetten, worden er schadelijke additieven aan de brandstoffen toegevoegd...(boos)!
     
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Daarnaast de 24.000 Tesla 3 modellen hadden normaliter allemaal BMW 3, Alfa Giulia, Audi A4, Mercedes C en Volvo V60 geweest. Betekent dus ook dat het gebruikte aanbod echte rijders auto’s de komende jaren minder en minder wordt............
    Mijn nieuwe lease bakkie wordt gewoon een A4 Avant benzine met Sporttronic en lekker 22% aftikken aan de fiscus, brandstof opstoken zolang het kan, laat anderen maar lekker centen tellen en voor straf daardoor in een stofzuiger die op iedere straathoek staat rijden.
     
    Ajax de 1e likes this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee eens! Voor de fun rijden in een (benzine) slurpende F430 :cool:.
    Door de weeks, geld verdienen in de Tesla :p.
    Bovendien is het geen straf hoor om in de Model S te gummen, probeer die maar eens bij te houden.
    Nu ik met de 100kWh rij, is het bijna een opgave die leeg/plat te krijgen in een dag, dat duurt 600km (praktijk 540km) waarbij Vgem > 140km/u is.
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je gaat de F430 bijna vergeten Fred :)
     
  23. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Bijhouden zal in de meeste gevallen een opgave zijn tot pak hem beet 160, daarna weet ik het nog zo net niet als ik er de C5 met 400 pk en toch nog 500 NM op een gewicht van 1350 kg naast zet...........overigens klopt een Model S wel qua ontwerp, een Model 3 en de X zou ik nog niet.......in.........willen worden. Afijn hard gaan in een rechte lijn met modern spul is helaas al lang geen kunst meer, vanwege launch controle en allerlei hulpmiddelen. Maar nu de volgende vraag; als een gemiddelde conventionele supercar een elektrische auto niet meer kan bij benen, wat blijft dan voor een ieder de motivatie om een supercar te kopen.
    Een goede bekende van mij heeft afgelopen week zijn Porsche 991 4S ingeruild op een veel te dure Taycan.......
    Je betaald een ton voor de naam extra, niet voor de snelheid want dan koop je een modaal Tesla 3 Model.
    Hoe ga je als fabrikant straks nog het verschil maken als snelheid, geluid etc. Geen verschil meer maken?
     
  24. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hou eens op met die stofzuigerpraat, Fred!
    Je ben verdraaid een echt doorwinterde Ferrarist, in hart en nieren, en je geeft geen ene rete-klote-mier om die rot-Tesla, ......ware het niet dat vadertje staat je beloont om met dat leugengedrocht te rijden.
    Ik heb gesproken! :D
     
  25. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Hohohoho heren, zouden jullie voor de EV een ander topic aan willen maken?..... :D

    Milko said: Hoe ga je als fabrikant straks nog het verschil maken als snelheid, geluid etc. Geen verschil meer maken?

    Daar gaat het dus om: niet dus! Hooguit prestige en prestatie, verder niets, want ze gaan allemaal op elkaar lijken (dat was immers al ingezet de afgelopen jaren). De Telasa (ofzoiets :D ) is de snelste, de Theekan de mooiste, en de Golf komt straks het verst en is de goedkoopste....nu nog een Ferrari of Bugatti voor de happy few, met een echt hele hele heeeeeeele dure elektromotor ;)
    Ik ben dol op analoog rijden, heb geen bezwaar tegen raamslingers, airco heb ik eigenlijk ook niet nodig (wel handig soms), maar als DD rij ik ook graag een analoge auto (én handgeschakeld!): ga maar eens zoeken, die zijn er bijna niet meer!!! (De leuke dan). Alleen Donkervoort en Lotus 'doen daar nog aan'....ik mis dat doekje voorin de BMW van opa en oma om de voorruit te 'ontwasemen'.....
    De markt 'schreeuwt' kennelijk om een multi-media auto....ik vindt het best, maar wel jammer. Maar is ook een reden dat de markt voor 'analoge' auto's nooit zal inzakken :) (hooguit in dit prutlandje).
     

Share This Page