Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 78 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Belangrijkste is wat je er zelf van vindt. In ieder geval indrukwekkend....
     
    Melvok likes this.
  2. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Helemaal mee eens! Mooiste is dat ik absoluut geen zwart/zwart combinatie wilde. Maar toen ik deze auto zag was ik verkocht. Het geel is donkerder dan in de foto`s en "overheerst" niet.
     
    Melvok likes this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een exceptionele uitvoering Taco! Ik ben wel een fan van bijzondere uitvoeringen, zowel interieur als exterieur (zie foto's in mijn album)
    Zwart is niet mijn favoriete kleur maar de uitvoering is wel grondig uitgevoerd, geen detail is vergeten. Zelfs carbon op de spaken van de velgen en in midden van de "scud streep".

    ECU zijn "the brains" van de F136 motor (waarom noem jij jezelf F131 (=360 modena motor)????) in de F430. Door een andere software (lees: chip tuning) in te laden kan dat een winst in vermogen geven (met uiteraard een hoger verbruik :p)
    Ik ben ook zeer benieuwd hoe hij (dit is echt geen zij!) klinkt met die uitlaat en headers.

    Hoe ben je aan dit exemplaar gekomen? Je bent er tegenaan gelopen (en hebberig geworden :D) lijkt het.
     
  4. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Ik was op zoek naar een F430 spider maar kon de juiste kleurcombinatie niet vinden in Nederland. Ik kwam deze tegen op mobile.de in Nürnberg. Was na proefritje meteen verkocht. Het is een auto met een heel verhaal { geen boekjes, geen historie enz} maar ik val op de auto en niet op het verhaal erbij. Ik wist ook niet wat een 16M Scuderia uitvoering was. Las ik allemaal pas later op internet. Op de fahrzeugbrief zag ik F131 staan als handelsbenaming, of zoiets. Die streep van voor naar achter is ook een mooi verhaal. Anderson heeft bij de voorklep, cabrio cover en achterklep gewoon een stuk eruit gezaagd en van onderaf aan weerszijden 10cm "overlap' carbon onder geplakt. Daarna geheel opgevult met epoxi of iets dergelijks. De gele lijnen zijn gespoten en geen 3M striping. Rondom de motor is ook alles carbon. Hier kan je goed horen hoe hij klinkt zet geluid maar lekker hoog.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1930 328gts1987, Jan 31, 2020
    Last edited: Jan 31, 2020
    Klinkt in ieder geval anders dan een F430 maar ook niet als een 16M. Dat kan aan de headers/open cats liggen, schat ik.
    Maar dat is op basis van een filmpje met smartphone mic....
    Zelf ben ik groot fan van het geluid van de F430 :)rolleyes:) en vooral het crackelen tussen op/neer schakelen. Dat heeft even geduurd om dat voor elkaar te krijgen maar "vlammetje" (zoals mijn F430 is gedoopt) kan het als geen ander.

    Nu aan de vooravond van het rijders seizoen zou ik die van jou wel eens live willen horen en zien. De details waar jij over spreekt (foto binnenkant voorklep?) is geweldig. De auto en het verhaal...

    Dit was de eerste keer (alweer 11 jaar geleden en voordat er een smartphone bestond) dat ik een 16M zat (met Mark) en onder de indruk was van het geluid op Spa.

     
    wr11265 likes this.
  6. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Er zit een Capristo uitlaat op met een afst. bed met 3 sounds. De 3e kwam ik na 4 maanden pas achter. Bij op en terugschakelen lijkt het of er een soort tussengas automatisch gegeven word. Wel grappig geluid. Ik weet niet hoe een 16M klinkt. Hier filmpje van Capristo. Bij ongeveer 3.15 de vlammetjes. Kom een keer langs met je F430. Kunnen we het vergelijken. Ik woon niet ver van Rotterdam....... Nieuw-vennep.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik stuurde je een PM
     
  8. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Sow, dat wordt even bijlezen....
     
  9. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Dat is toch wel heel toevallig Fred dat ik mezelf zie bij Marc in de 16M. :)
     
  10. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Beste liefhebbers, Mag ik mij via deze weg voorstellen?

    Ik ben Migo, 26 jaar en woon in Belgisch Limburg.

    Ondanks ik een vintage horloge liefhebber ben werd ik toch al van kinds af aan verliefd op snelle auto's, zeker de Ferrari's.
    Na enkele jaren mee te lezen, op te zoeken en te dromen, kwam ik snel tot de vaststelling dat die Ferrari er moest komen.

    Vorig jaar reed ik mee met een gave 348 TS die te koop stond, maar al snel vond ik een 348 het 'net niet' voor dat geld (hij vroeg toen 70 000euro).

    Dromen van een F430 maar qua inschrijvingstaks en wegentaks een te duur grapje (ik woon in Belgie) viel mijn oog op een 308 of een 328.
    De zoektocht was leuk: maar telkens kwam de vraag: 308 vs 328 -> wat is er nu mooier? Wat rijdt er nu leuker?

    Op een dag kreeg ik telefoon van een kennis die in auto's handelt dat hij de ultieme 328GTS had overgenomen van een verzamelaar.
    Dit exemplaar is door Kroymans geleverd in 1989 (dus een ABS model) en is onderhouden door Kroymans, 17 000km op de teller en ziet er heel strak uit.
    Het was nu of nooit, zo een mooie vind ik niet meer.

    Ik kocht de Ferrari begin maart, hij rijdt SUPER!

    De bedoeling is dat mijn eerste Ferrari een 'opstapje' is naar de volgende,
    Misschien na de zomer toch een F430 of California? Als het budget het dan toelaat.
    We zullen wel zien, eerst genieten van dit prachtexemplaar, ik kan niet wachten totdat we in de zomer weer kunnen rijden!

    Bedankt Forumleden en Moderator voor dit mooie forum,

    Groet,
    M i g o
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Migo,

    Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. 17.000km is bijzonder laag te noemen voor een auto van 31 jaar oud.
    Zelf was de 328 GTS ook mijn eerste opstap binnen de Ferrari familie. Inmiddels is het al 8 jaar een F430 spider...(sterk nummer!)
    kijk op dit draadje: https://www.ferrarichat.com/forum/threads/tribute-to-328-gts-een-sterk-nummer.366493/

    Leuk te horen dat je de history van jou auto weet. Wellicht dat enkele van hier (als je het NL/B kenteken opgeeft) jou auto op de foto hebben van welleer. Uiteraard zijn we ook benieuwd hoe de auto er nu bij staat en verzoek je ook een foto te plaatsen (via upload a file).

    Mocht je vragen hebben over de 328 dan kunnen vele hier (maar ook elders op dit forum) je helpen met tick's & trick's.
    Heb je al een goed adres voor onderhoud? Ook dat is belangrijk om te (blijven) genieten van je hobby.

    Gezien de leeftijd en lage km stand zou ik regelmatig onder de klep kijken en snuffelen voor het (op tijd) ontdekken van kleine zaken die kunnen lijden tot zeer dure reparaties, iets wat je niet wil. Onderdelen zijn niet alleen schaars maar ook (soms) extreem duur. Zo zijn de mistlampen-glazen voor (let op alleen de glazen) al € 1000,--/stuk voor de 328. Dit omdat er gewoon geen meer zijn. Er zijn wel alternatieven in de vorm van Epoxy en nauwelijks van originele te onderscheiden. Je vind dit soort trick's overal op dit forum. zie: https://www.ferrarichat.com/forum/threads/328-fog-light.243712/

    Gr Fred
     
    migo likes this.
  12. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Bedankt Fred,
    Uiteraard de foto’s !
    Ik heb een vermoeden dat deze wagen hier wel bekend is op het forum! Ik zoek het NL kenteken even op..
     
  13. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Ajax de 1e and MrDino308GT4 like this.
  14. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Onderhoud zal naar alle waarschijnlijkheid bij Forza gebeuren, heb zelf nog geen contact met Alex gehad, maar dat zal snel gebeuren.
    NL kenteken was: XF-62-GX (ook een formumlid?)
     
  15. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Van harte Migo!

    Gr. Martin
     
    migo likes this.
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Mooi exemplaar, op www.Ferrari-register.nl kun je volgens mij al veel achterhalen waar de auto allemaal is geweest.
     
    migo likes this.
  17. Motorama

    Motorama Karting

    Jul 10, 2018
    157
    Full Name:
    Stijn Van Loffelt
    Hallo,
    ik woon ook in belgisch limburg en heb een 599. Kunnen altijd eens afspreken na de quarantaine, dan kunnen we eens in mekaars auto meerijden. Ik heb me altijd afgevraagd hoe een 328 voelt.
     
    migo likes this.
  18. PBE624

    PBE624 Formula Junior

    Jan 18, 2005
    371
    De Panne Belgium
    Full Name:
    Frank
    Hallo Migo,

    alvast gefeliciteerd met je aankoop. Ik ben zelf ook begonnen met een 328GTS (model 87 pre abs), en heb vervolgens nog 3x een 308GTS QV gehad... . Destijds verkocht voor verschillende redenen, maar ben van plan ergens tegen de zomer terug rond te kijken naar een 328GTS of 308GTS QV, aangezien dit mijn favorieten zijn, en ook als oldtimer ingeschreven kunnen worden. Zo ontloop je alvast de debiele BIV en wegentaks in Vlaanderen... ;-)

    Voor onderhoud en stukken heb ik wel enkele addressen in Belgie en UK Image Unavailable, Please Login . Heb ook een van mijn QVs destijds bij Alex Forza laten onderhouden omdat het een NL wagen was.

    Heb ook nog enkele interessante boeken over de 328, en een exemplaar dubbel. Indien je interesse hebt om boek te kopen, stuur maar PM.
     
    migo likes this.
  19. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Hallo Stijn,
    Goed idee! Ik heb zelf een tijdje ook naar een 599 gekeken maar toen de 328 voorbij kwam kon ik hem niet laten staan, misschien ooit toch een 599? dus ben heel benieuwd hoe de 599 voelt !
     
  20. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Hey @migo : prachtige wagen heb je aangeschaft zeg! Ziet er echt als nieuw uit. Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
     
  21. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Bedankt!
     
  22. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Ja heb wel interesse!
    Wat is jouw ervaring als je de 308 en 328 in vergelijking neemt?
    misschien ook leuk voor @Nasa1990 om te weten? Hij zit ook in een zoektocht
     
  23. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Hele mooie 328 zeg!! Daar ga je veel plezier aan beleven!
     
    migo likes this.
  24. PBE624

    PBE624 Formula Junior

    Jan 18, 2005
    371
    De Panne Belgium
    Full Name:
    Frank
    Hallo Migo,

    boek dat ik dubbel heb is de NL versie van Original Ferrari V8 van Keith Bluemel, heb ook Engelse versie. Zekere aanrader, kijk maar eens of je ze nog vindt op amazon of zo. Stuur maar PM indien je interesse hebt, en dan spreken we wel eens af en kan ik je auto eens bekijken ;-)

    Wat betreft gelijkenissen en verschillen: voornamelijk persoonlijke keuze. De 328 is technologisch en mechanisch natuurlijk een verdere betere evolutie van de 308 en beide autos zijn tamelijk eenvoudig om aan te werken (ben zelf geen technieker, maar liet alles doen bij experten). Het onderscheid voor mij, wat me iets meer doet aanleunen bij de 308 zijn details in interieur en carrosserie. Interieur van 308 is meer 'old school' met chromen hendeltjes en metertjes, terwijl 328 een typische 'eighties' look heeft. Qua carrosserie ben ik meer voorstander van de oude stijl bumpers ipv de geintegreerde bumpers van de 328. Qua onderhoudskosten is er niet veel verschil, en beschikbaarheid van onderdelen hebben beide modellen goede en slechte kanten (zie bijvoorbeeld TRX banden op een 308 of de zoektocht naar originele 16" velgen voor de 308...).

    Moest je inderdaad gaan upgraden in de toekomst, laat maar iets weten en dan heb ik misschien wel interesse in jouw wagen, als hij dan nog in even goede staat is als hij er nu uit ziet ;-) ;-)

    P.s. heb mijn eerste 328GTS destijds gekocht bij Gipi Motors in Brussel, die doen nog altijd onderhoud van klassieke Ferraris. Ook Edco in Gent Wondelgem heeft aan mijn wagens gewerkt. Qua dealers heb ik ook onderhoud laten doen bij Francorchamps in Waterloo en FMA in Antwerpen.
    Heb van mijn 4 wagens, eentje gekocht in Belgie, 2 in NL en eentje in Duitsland bij Eberlein in Kassel toen prijzen nog 'normaal' waren... :)

    Groeten,
    Frank
     
  25. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Hallo,
    Het Engelstaligenboek heb ik reeds gehad,
    NL versie interesseert me misschien wel, kijk maar eens wat je er graag voor had gehad.

    De 308 looks doen het voor mij wel, maar de betrouwbaarheid van de 328 + deze mocht ik echt niet laten staan, werkelijk een pareltje..

    Als ik mijn volgende ‘grail’ heb gevonden contacteer ik je zonder twijfel,
    Groet
    M i g o


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     

Share This Page