Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3625 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Nee daar ben ik niet zo in geïnteresseerd, alleen de prijs van de Volvo P1800E heb ik bekeken om toch een beetje een indruk te hebben..
     
    Melvok likes this.
  2. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Mel, de prijzen liepen nogal uiteen. Sommige waren echt idioot hoog, andere weer wat je in deze markt zou verwachten maar de kwaliteit viel me tegen. Het is en blijft zo dat echt mooie auto’s duur zijn. En om eerlijk te zijn, waarom zou je als Nederlander nu iets (duurs) willen verkopen? De ABN Amro gaat al 0.5 % rekenen voor bedragen boven 1 miljoen (nu nog 3.5 m)......dan kun je ze maar beter houden want je betaald dan niet ook nog eens 1.2% daar bovenop.....

    Porsches waren wel duidelijk goedkoper dan enkele jaren geleden, maar er waren er dan ook wel heel erg veel. De origineel Nederlandse 212 stond ergens waar ze er niets van af wisten, was geloof ik een poets stand en de echte stand niet gevonden. Weet iemand wat de vraagprijs er van is?

    Ciao
    Oscar
     
    Melvok likes this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bedankt voor de impressies. Ook de niet F'jes (behalve P) zijn leuk om te zien :p
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Effe genieten van mooie beelden/geboorte

     
  5. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Is je weleens oogevallen hoe laag de motor in het chassis hangt?

    Gr. Martin
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt Martin, ik maakte een foto afgelopen jaar tijdens garbage run (don't ask :p) in Duitsland en verbaasde mij daarover.
    De F8 Tributo stond ernaast en daardoor kan je het verschil goed zien. Bij de SF90 ligt hij werkelijk "in de kelder" en ik schat zeker 30cm onder het Lexaan.
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens deze wikipagina ligt de motor inderdaad zo'n 50 mm lager in het chassis dan de motor bij andere V8 modellen

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_SF90_Stradale
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik versta er gaan snars van maar zie een hoop "toekomstig spul" voorbijkomen.
    Is dit nu niet heiligschennis?! Of vooruitgang en dus begin van het einde?

     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dit heet gewoon handel ….en ook Ferrari doet daar dus aan mee.

    Dit jaar produceerde de fabriek 10.000 auto's … dat was een paar jaar geleden onmogelijk, ik bedoel "not-done"...

    Exclusiviteit verdwijnt zo imo ...
     
  10. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Goedemiddag heren, iemand wel eens bij Monterey Car Week geweest? Afgelopen weekend een reis naar the USA gepland, waarbij we ook enkele dagen naar Car Week gaan. Iemand van hier die mij van goede adviezen kan voorzien? O.a. met betrekking tot welke events te bezoeken etc. :):)
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Goed plan, wij zijn ook bezig met een trip "in de regio" met klapstuk Carweek/Pebble beach/Monterey/Quail enz.

    Info? Kijk eens naar mijn draadje uit 2014: https://www.ferrarichat.com/forum/threads/car-week-at-pebble-beach-2014.459515/
    Maarten ging in 2015 (ik sloeg toen net dat jaar over).
    2016 waren wij weer van de partij alsook 2017 en 2019.

    Ik kan je inlichten over do's en don't maar daar lijkt me een telefoontje/babbeltje handiger voor.
    Wel wil ik je van te voren melden: goed plannen, niet alles is te bekijken in 1 visit het is gewoon "to much" meer dan 50 events in 6 dagen!

    Let ook op budget, hotelprijzen vliegen door het dak, $400,-/nacht is "normaal"!
    Wees er op tijd bij en zorg dat je niet op 30km van Carmel zit, dat wordt 30km file in die hele week en dus veel verlies van tijd, zonde.
    Tenslotte: niet alles wat leuk is om te doen kost geld, zo zijn er talloze proefritten (vraag op tijd aan aanwezige merken) in deze mooie omgeving.
    Zo reed ik in het proto type van Corvette een elektrische!!!! Maar ook McLaren 650s en Maserati cabrio.

    Ook party's zijn er voldoende in verschillende homes en resorts, maar je moet een invite hebben, anders kom je er niet in.
    Quail lodge is thuisbasis Lamborghini waar ook Quail motorsports gathering wordt gehouden, entree ca. $500,-/pp maar de dag ervoor (als de auto's worden gelost) gratis!
    Je kunt er dan vrij rondlopen en zelfs de auto's horen en zien rijden. Dat is op de show niet, dan staan ze stationair maar heb je wel toegang tot al het lekkers.
    Ik heb de Quail 2x bezocht, zowel voor de show als tijdens. Ik zou de $500,- bewaren voor McCall jetcentre woensdag avond. Die bezocht ik afgelopen jaar voor het eerst en eindigde (voor het eerst van mijn leven) in een prive jet (lang verhaal).

    Ten slotte een episch centrum: Carmel by night/ocean drive. Dat is echt mega verandert.
    In 2014,16 en 17 was het relaxed, leuke sfeer met de meest waanzinnige auto's om de hoek van de straten, McLaren F1 gtr, F50, Enzo maar ook 5 pagani's op een rij. Het staat er allemaal 's avonds bij de restaurants, een welhalla aan auto's. Boek restaurants ruim van te voren!

    Tegenvaller was 2019 Carmel by night, er waren talloze you-tubers die hun volgers overhaalde te komen, en die waren er!
    Maar ook hun brainless gedrag. Burnouts, high speed runs door nauwe straten. Echt helemaal gestoord.
    Dat vond de Politie ook en sloot het hele centrum af, geen auto erin of eruit. Dus ook de speciale/exotics niet...
    Ik hoop dat het in 2020 beheerst blijft maar vermoed dat 2017 het hoogtepunt in Carmel is geweest qua sfeer en exotics on the curbs.

    Stuur effe een PM met je nummer heb ik nog een paar leuke ideeen en tips (die niet alles kosten maar uniek om mee te maken) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Dino2400 and Melvok like this.
  12. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    328gts1987, Jeka and 360Marnix like this.
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je hebt helemaal gelijk Arian … het was prima rij weer !
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag een pak sneeuw hier (die gelukkig snel weg smolt). Jammer want de banden begonnen te jeuken en de temperatuur was goed afgelopen week. Bovendien weinig pekel te zien dit jaar.
    Toch nog maar effe wachten (zucht).

    (ferrari) Hoogte punt vandaag: uitnodiging om de Roma te komen bekijken in de showroom.
    Zijn er meer van hier die 11 of 12 maart gaan kijken?
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    11 of 12 maart ?
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wij gaan de 10e ...
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    MrDino308GT4 and Jeka like this.
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Een tijdje terug heb ik in een huur-Gallardo gereden en heb als aandenken een filmpje meegekregen. Nu bleek dat de go-pro ondersteboven gemonteerd was...
    Bestaat er een website of software waar je videobeelden kunt draaien?
     
  19. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Ik heb dat ook wel eens gehad, met behulp van Windows Movie Maker heb ik toen de gehele video kunnen omdraaien.
     
    Melvok likes this.
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Of als je apple gebruikt, imovie (gratis van apple) heeft een omkeer functie zoals bij foto's.

    Nu verwachten we wel wat beelden Peter! Gallardo met een brullende V10 is altijd fijn om mee te rijden (VOLGAS).
     
  21. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    helaas niet in deze afgeragde huurbak :(
     
  22. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Geluid van een ouderwetse 12 cilinder, geen Lampredi blok helaas maar een 'gewone' Colombo.
    Kwaliteit is niet geweldig dus goed hard zetten..

     
    Melvok likes this.
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heerlijk geluid uit die Colombo.
    Deed me gelijk denken aan dit: (volume instellen op eigen risico :p)
     
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #90624 bertdeboer340, Mar 4, 2020
    Last edited: Mar 4, 2020
    Video is niet beschikbaar...

    Sorry, wel als ik doorklik naar YouTube

    Maar eh, ik zit op de stoel naast de bestuurder....
     
    MrDino308GT4 likes this.
  25. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    935
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Geniaal filmpje fred! :)
     

Share This Page