Zoektocht eerste Ferrari - Info over mondial aub | Page 2 | FerrariChat

Zoektocht eerste Ferrari - Info over mondial aub

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Anselmo87, May 5, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Da's toch niet zo moeilijk denk ik …

    Kijkende naar mijzelf, 10 jaren geleden …

    We zagen ergens een 512TR, vonden die mooi …. en kochten die zomaar. Zonder onderzoek … in vol vertrouwen … :eek:

    Pas in de jaren daarna besefte ik wat er allemaal defect/loos kon zijn met zo'n oudere auto.

    En jaren lang heb ik daar de beurs voor moeten trekken …

    Dus (ook) ik als rookie heb dit zelf nooit onderkend … :)

    Had mij een hoop zorgen en kosten kunnen voorkomen ...
     
  2. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Ik bedoelde met de eerste keus, dat hij op zoek gaat naar een Mondial, ik bedoelde niet om maar de eerste de beste auto te kopen die je ziet. Ik heb veel verschillende modellen bereden en een Mondial is echt een goede en leuke Ferrari. In de tijd dat ik mijn eerste Ferrari kocht (308 GTS QV in 1996) was er nog geen internet, maar had ik mij goed voorbereid door meerdere auto's te bekijken, praten met mensen en er veel over te lezen. De auto die ik toen kocht voldeed al mijn criteria (originele staat, volledige historie, wel buurt nodig). Ik heb de auto 4 jaar bereden, toen verkocht en na 8 jaar van de koper weer teruggekocht. Verblijft al weer jaren in België. Ik heb nog nooit een aankoopkeuring laten doen, echter als je nog niet veel kennis hebt is dat voor die paar honderd euro echt aan te bevelen! Je leert er veel van, de keurmeester legt uit waar op te letten en behoed je van een miskoop.

    Maarre waarom heb jij dat toen wel gedaan in 2009, toen was het toch echt eenvoudig om uit te vinden dat jouw route zeg maar interessant was. Wel een bijzonder fraaie auto zo'n 512TR! Ik neem aan dat de zoektocht naar de 458 iets anders ging. Ook echt een zeer geslaagd model trouwens.

    Fijne zondag!
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tegen die 458 liep ik letterlijk aan … take it or leave it was dat …

    Ben bijzonder blij dat ik die mocht kopen …. :)
     
  4. dimibo

    dimibo Karting

    Nov 9, 2003
    177
    the Netherlands, EU
    Full Name:
    Dion Bosch
    Voor de beginnende Ferrari liefhebbers :) mijn Mondial is tekoop, meer info via PM

    Hoor graag.
     
    Melvok likes this.
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik vind de licht blauwe Mondial bij Red Bay Cars echt een plaatje qua kleur, heb deze al een paar jaar gevolgd, echt super cool.
     
    Anselmo87 likes this.
  6. Anselmo87

    Anselmo87 Rookie

    May 5, 2019
    6
    Brabant / Brussels (Belgium)
    Full Name:
    Thomas VG
    Deze is inderdaad prachtig !
     
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #32 MvT, Jun 18, 2019
    Last edited: Jun 18, 2019
    Welkom Thomas! Leuk dat je voor je eerste Ferrari gaat! :cool: Wij zij nu al 2x op vakantie gegaan met onze kleine van 9mnd oud.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login


    Om eerlijk te zijn, dit zou je al moeten weten :) Ik heb mijn Mondial gekocht, omdat ik daar het meeste gevoel bij heb. Het interesseerde, en nog steeds niet, mijn geen bal als iemand mijn keus wilde beinvloeden, wat in bepaalde mate gebeurt. Nu 7j verder ben ik er nog steeds niet op uitgekeken, waar velen hem toch al verkocht hebben. (no offence heren :))


    Goede keus en blijf daar bij. ga dus niet naar een QV kijken. Tenzij je een QV wil!

    Ik geef je 2 tips mee! Geniet van het zoeken, kijken en testrijden naar 1, want dan is je passie al begonnen! :D Da's 1 tip

    Tip 2: rij er in meerdere van hetzelfde type en dan ga je zelf dingen herkennen wat goed en niet goed is.

    Let wel deze bolides zijn 30j oud. Verwacht niet dat ze nieuw zijn. Lage KM auto's zijn niet altijd de beste, uitzonderingen daar gelaten. Veel bewegen doet goed net als bij een mens!

    Veel NL en BE Mondials staan in het register:
    http://www.ferrari-register.nl/ferrari/home/stradali-nuovi

    Wat lees en kijk voer over mijn Mondial.
    https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/ferrari-ferrari-mondial-32-qv-1987/
    http://www.mymondial32.nl/

    Succes en laat je niet teveel beïnvloeden. Ga voor je eigen keuze
     
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Erg mooi! is een CH model. Dat zie je ook aan de grill en bumper achter.. EU versie is anders.
    Dit rijdt heel anders dan onze Mondials. Langere versnellingen (andere emmisie standaard) en anders geveerd. Johan (aka JEKA) heeft er 1.

    http://www.ferrari-register.nl/ferrari/home/stradali-nuovi/mondial/mondial-32-coupé/69931

    VIN: 69931
    Results for: ZFFCD21S000069931

    Digit(s) Category Code Description
    Digit 1-3 Make ZFF World Manufacturer Identifier: Italy, Ferrari, Ferrari
    Digit 4 Engine C
    Engine type F105C046
    Related models 328 GTB/S, Mondial 3.2 (Cabr)
    Remarks Swiss/Swedish version, 1987-1989 with catalyst
    Digit 5 Safety System D 3-point inertia belts with auto retractors for front plus 3-point inertia belts for rear
    Digit 6-7 Model 21 Mondial 3.2 Coup
    Digit 8 Market S Left-Hand Drive, Switzerland/Sweden
    Digit 9 Check Digit 0 The check digit is correct: "0" for markets which do not use a check digit.
    Digit 10 Model Year 0 The model year is correct: "0" for markets which do not use the model year.
    Digit 11 Plant 0 Maranello
    Digit 12-17 Serialnumber 069931 Serialnumber 69931. The given number fits in the known ranges for this specific model.
     

Share This Page