Gek die marktprijzen | Page 4 | FerrariChat

Gek die marktprijzen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ajax de 1e, Feb 7, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat een Dino 246 een tijdje geleden 400K waard was, komt niet door de lage productie-aantallen. (rond de 4000 geproduceerd volgens mij)
    Wel door het feit dat het een hele mooie auto is en door die fluctuerende markt.
    Voor de 308 geldt dat ook denk ik (alleen wel meer van geproduceerd), maar ik zie die niet naar de 400K gaan helaas :)

    Maar ik vind dit gewoon heerlijke auto's. Mijn GTB QV (nog geen 750 van gebouwd) is vorig jaar getaxeerd op 90K.
    Dat vind ik teveel, maar het gaat om taxatiewaarde en dat is puur voor de verzekering. Marktwaarde is lager en je moet hem nog zien te verkopen eerst.

    Op dit moment is de markt (zowel de vraagprijzen als de waarde) sowieso een stuk minder dan een jaar geleden. Goed moment om iets erbij te kopen dus ;-)
    De tijd dat je een mooie 308 voor 35-40K kon kopen, die zie ik niet terugkomen.

    Porsche 996 is nooit echt duur geweest toch en nu nog steeds niet. Op de GT3 en Turbo modellen na dan.
     
    Ajax de 1e likes this.
  2. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Is de grijze 348 verkocht? Iemand van hier? (ik weet het kenteken niet meer) Verder gebeurt er niet zoveel....opvallend bij veel auto's (ook bij de pré-90 911-jes) het hoge mijlen-teller gehalte...is dat nog rendabel dan? Ik ken iemand die alles wat los en vast zat in de US aan 911-jes hierheen heeft gehaald, het meeste zonder enige vorm van historie of 'geboortecertificaat' (en die is in de hogere prijsklassen toch echt belangrijk!).
    De meeste auto's van 308 tot 360 staan al drie jaar of langer te koop. Sporadisch kom je nog een originele NL-auto tegen. Zomaar wat constateringen.
     
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    De grijze 348 is volgens mij verkocht, ik heb vorige week de verkoper nog gesproken (oud collega) prijs 45.900 maar zat zeker nog ruimte in. Is wel 10 jaar geleden voor het laatst geserviced en riemen gedaan. Boekjes zijn er in de showroom uit gestolen. Is wel absoluut een mooi exemplaar. Als ik de middelen nu had dan had ik hem er zeker bij gekocht!
     
    Ajax de 1e likes this.
  4. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De goede auto's worden nog steeds verkocht. Prijs/kwaliteit is alles. Ik ken de auto's niet die lang te koop staan maar daar zal de prijs/kwaliteit niet kloppen. Bij Aaldering zijn in één jaar 2 of 3 328's verkocht voor stevige prijzen. Maar dat alles is toch minder relevant als je zelf een mooi stuk Ferrari speelgoed (of ander merk) koopt. Ik wilde graag zo'n ding hebben en wist wat er ongeveer voor betaald moest worden en zo kocht ik mijn 308, SZ en later de 328 en nooit spijt van gehad. Ze werden echter wel meer waard en dus na jaren plezier met wat winst kunnen verkopen maar het plezier was wat het 'm deed.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Een SZ Menno? Dat je die van de hand hebt gedaan. Die zijn serieus gestegen en blijven daar "hangen".
    O had ik maar...
     
  6. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De SZ is een leuke Alfa met super stuur eigenschappen maar vond hem minder spannend dan mijn 308GTB die ik eerder had gehad en heb de SZ na 5 jaar goed kunnen verkopen. Prijzen zijn eigenlijk juist weinig gestegen sindsdien. de 328 duidelijk meer. Ik had niet de financiën nog ruimte om de SZ te houden. Ik zou graag weer een (Alfetta) GTV6 willen hebben, daar heb ik meer plezier van gehad dan van de SZ.
     
    Ajax de 1e likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Harry SZ kan ook een goed vergelijk geven (SZ/308GTB), ben eigenlijk wel benieuwd. Kom er maar in Harry! (Als je niet op stap bent, man wat doen jullie veel tripjes :D)
     
  8. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    even een plaatje van mijn SZ. Wegligging is aanzienlijk beter dan die van destijds mijn 1978 308GTB (US carb) en ik denk dat hij qua acceleratie er ook niet voor onderdeed. De 308 was echter spannender te rijden, mede door de zitpositie en voelde meer als exoot aan dat al begon met het ronddraaien van de startmotor. De SZ heeft echter een extreme vorm die schreeuwt om aandacht en ik ook een stuk zeldzamer dan de 308 of 328. Ik kocht de SZ vanwege het feit dat ik mijn eerdere Alfetta GTV6 miste en hoopte dat de SZ een super GTV was. Dat viel wat tegen daar de GTV echt lekkerder klonk. Echter had ik de financien en ruimte gehad dan was ik nog immer gelukkig bezitter van de SZ of ES30
    Image Unavailable, Please Login
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Harry blijkt ergens op zee uit te hangen voor de kust down under. Zijn reactie zal dus nog wel effe duren. Mooi en duidelijke uitleg Menno. Vergeet ook de afwerking niet, daar zat ook wel verschil (wat ik ooit zag)
     
  10. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De afwerking van de SZ was natuurlijk niet goed wat komt door de bijna volledig polyester carrosserie, de beperkte aantallen en ontwikkelingstijd. Zonnewering kap kon niet naar beneden want dan zie je niets meer en de achterbak kan nauwelijks open en biedt behalve ruimte voor de thuisbrenger net voldoende om een tandenborstel mee te nemen.niets meer. Rijden voelde echter zeer solide en de Alfa V6 is een geweldige motor die meer pk's lijkt te hebben dat in werkelijkheid, dat had ik ook bij de GTV6.
     
  11. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    996 GT3 is een serieus leuke auto om te rijden. Dankzij een Zwitserse vriend heb ik de heuvels van Limburg even onveilig mogen maken, heerlijk. Hij heeft hem verkocht voor een 458 Speciale, voor mij een uitstekende reden! :)
     
  12. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Dat zeg ik al jaren ! :D
     
  13. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Verstand komt ook pas met de jaren??? :D

    Het besef (ook bij mij) dat dit eigenlijk de laatste 'analoge' Porsche is (met racemotor!), doet mij afzien van de aanschaf van een 3xx. Waardering van een auto komt pas als je een auto weg doet (bij mij dan). Die fout wil ik niet nog eens maken :)

    Bij Porsche zakt de markt al aardig, echter zie ik juist bij andere merken een stijging. Ferrari's zakken ook al.
    Stijgers: Junior Zagato, Integrale, Sud Sprint, BMW E46 Cabrio (bizar zelfs in sommige gevallen), en nog wat auto's....de Exige/Elise (4-cil) doen het ook goed.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Maar steef … ga je nu eigenlijk een leuke auto kopen ?
     
  15. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    De prijzen zijn inderdaad dalende. Hoewel de echt goede en mooie exemplaren stabiel blijven en ook wel verkocht worden. 612's, 550's en 575's van 65-75k zijn veelal exemplaren waar nog 10-15k in gestopt kan worden om ze in goede staat te krijgen. Dat geldt ook voor de goedkopere 355's of 360.
    Andere types ben ik prijstechnisch niet zo in thuis.
     
  16. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Huh? Ik niet meer, heb vorige week nog een leuke auto verkocht, en weet geeneens wat ik terug moet kopen. De keuze is reuze! :D

    Voorlopig is t maar behelpen met de GT3....
     
  17. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    De eerste 599 onder een ton? https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/7abc732c-cca9-419a-b9af-bc49245de357/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
    En aan de andere kant verbaas ik me weer over deze: https://www.autowereld.nl/porsche/911/2-7-rs-23621624/details.html (Maar ja, Mark mag dat....kan dat doen...)

    Ik stoor me verschrikkelijk aan de advertenties, die vaak vol staan met taal- of spelfouten, waarbij eigenlijk alle auto's als smetteloos worden voorgesteld, maar diverse zaken in de advertenties die al niet kloppen....vooral dat het om 'unieke' auto's gaat, waar er maar 3000 (!) van zijn gemaakt....wat is daar dan uniek aan? :)
    De markt is nog steeds stabiel, er wordt alleen weinig verkocht...;)
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Op de Rm auction op villa d Erba was het ook niet wild qua verkoop.

    Enkele stukken gingen boven verwachting maar ook veel niet verkocht.

    Opvallend is dat de kwaliteit van het aangeboden materiaal (restoratie) terug loopt. Die blijven hierom ook vaak staan tegenwoordig.

    Verder vond ik een Cadillac niet in de veiling passen, ging (zonder reserve) weg voor 59k wat ik over de top vond
     
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Bij ons op de zaak werd een Hollandse 348 aangeboden uit 1991 met 56000 km maar wat gebruikers sporen, wielen zwart gespoten en interieur was niet super. Wij hadden 31 k geboden maar eigenaar heeft hem zelf voor 35.000 verkocht. Is aantal jaren alleen gestart maar niet bereden, moest grote beurt hebben, mistlamp gescheurd en deurhoek had ook wat schade.
    Geeft dus wel aan dat ook deze auto’s niet voor 75k weggaan zoals vaak gevraagd. Achteraf blij dat we hem niet hebben ingeruild.
     
    Ajax de 1e likes this.
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt ….

    Ik ondersteun een koper bij een aanschaf van een 612.

    Steeds hamer ik op een gedegen PPI en mens, je moet eens weten wat er aan al die zogenaamd smetteloze auto's (allemaal) mankeert !!

    Vaak stuurhuis lekkages, F1 lekkages, versleten fuseekogels bij 60.000 km (??) … gelukkig allemaal op schrift dus.

    Of koper gaat op afspraak kijken naar een ogenschijnlijk mooie 612 …. en als hij daar aankomt sluit de FIOD het bedrijf net ...

    En dan al die eigenaren die van "niks weten, allemaal goed onderhouden toch " als ze de PPI reparaties van K€ 15 zien ?

    Stempeltjes in de boekjes garanderen dus ook nix en dat bij auto's van omstreeks 2005 ….

    Ook komen een aantal auto's "uit het buitenland" …. met verborgen bijgespoten lak (?schade? ) en met stempels maar geen reparaties, alleen de beurt.

    Wees bij auto's met "nieuw kenteken" dus extra op je hoede …

    We hebben de afgelopen 6 maanden nog geen 612 gevonden die voldeed …. en kijk maar eens hoeveel er te koop staan …
     
    Ajax de 1e likes this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is flink huiswerk maken. Ook wel een uitdaging (en bezig zijn met je hobby).
    Maar het moet wel tot iets leiden waar je blij van wordt.
    Kun je zo’n ppi (anoniem gemaakt) eens laten zien om een beeld te krijgen wat er allemaal gecontroleerd wordt en wat er aan mankeerde?
     
  22. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    En dan is de cirkel (mijn post #90) weer rond. De ogenschijnlijk goedkope 612's hebben 10-15k nodig om in juiste conditie te komen. Mijn auto zat in de (voor 612's)hogere prijsrange, maar mankeerde dan ook bijna niets.
     
    Melvok likes this.
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #98 Melvok, Jun 1, 2019
    Last edited: Jun 1, 2019
    Dat kan Fred, de auto is inmiddels weer doorverkocht door de (toen nieuwe) eigenaar in Gibraltar …

    Echte PPI dus …. door MH als off dealer, ook Kroy zou dat kunnen maar doet dat niet graag ….

    Geen andere garage mag en kan dit oem Ferrari document maken en in de computer van de fabriek invoeren.

    Ik blijf het zeggen: laat een echte PPI maken bij iedere aankoop boven K€75.

    Ik heb nog een aantal kopieën van recente PPI's maar daarvan wil de eigenaar niet dat die gepubliceerd worden. Geven allemaal wel hetzelfde beeld.

    Kosten van de oem PPI zijn zo ongeveer € 400. En steeds weer zinvol gebleken ….
     

    Attached Files:

    Jeka and Ajax de 1e like this.
  24. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Als kleine aanvulling zou ik persoonlijk Alex van Forza inzetten als keurmeester. Mits dit mogelijk is natuurlijk. Dan is het weliswaar geen officiële PPI, maar met zekerheid zeer grondig en gedegen uitgevoerd.
    Of zoals een handelaar aan gaf "ik heb liever dat je naar Kroymans gaat en niet naar Forza, want Forza vindt altijd wat"
     
    Melvok likes this.
  25. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Alex doet het prima, punt uit !

    Maar het is gewoon niet de OFFICIELE PPI !

    Je krijgt een handgeschreven papier … (die heb ik ook van een aantal auto's)

    En absoluut niet de 190 punten van de fabrieks Pre Purchase Inspection ….
     

Share This Page