Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 71 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Jadystana

    Jadystana Rookie

    Dec 23, 2017
    3
    Amsterdam
    Full Name:
    Eduard Hoorenman
    Hi, mijn naam is Eduard en ik kijk hier al een tijdje mee. Inmiddels ben ik me aan het orienteren richting mijn eerste Ferrari. Mijn alltime favoriete auto is de 512TR, met kort daarachter de 3x8 series. Gezien de kosten en ivm mijn 2 kleine kinderen is de keuze vooralsnog gevallen op een Mondial, en dan wel een 3.2/T in rood met licht interieur. Helaas heb ik bijzonder weinig tijd om rustig overal te gaan kijken, dus vooralsnog heb ik pas 1 Mondial gereden (een blauwe 3.2, ik had hem gekocht als die rood was geweest) en een witte 400i automatic (ook leuk zeg!). Ik vind al aardig de weg, zowel hier als elders, om een goede keuze te kunnen maken, maar eventuele tips/adressen zijn uiteraard ook welkom.

    Mijn daily driver is een Mercedes (w124) 300TE-24, heerlijk auto en met de huidige oldtimerregeling wordt die inmiddels ook zeldzaam.
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Welkom Eduard!
    Met kinderen is een Mondial uiteraard een prima keuze en het zijn gewoon fijne en mooie auto's vind ik.
    Blauw zou ik zelf juist wel gaaf vinden, maar jij wilt duidelijk een rode. :)
    Er zijn diverse Mondial-kenners hier, dus die kunnen misschien wel helpen.
     
  3. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ook namens mij van harte welkom alhier. Mondial 3.2 en ook een T is een goede keuze waarbij de 3.2 qua onderhoud wat aantrekkelijker is. Mondial eigenaars hier kunnen dat verder uitleggen. De 400 serie is ook een top 4 zitter, vooral de handbakken. Wel eens gedacht aan een 456, pracht 12 cilinder en 4 zits. Neem veel tijd voor je zoektocht want het is erg leuk op zoek te zijn en te dromen. Ben je zelf handig genoeg om wat sleutel werk te doen?
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom hier, mooie uitdaging en een zege om te gaan zoeken naar een Ferrari (hoeveel kunnen dat zeggen? o_O)
    Keuze lijkt nog niet geheel vast te liggen. Denk ook een aan de 308GT4, deze is prachtig in (donker)blauw en naar mijn idee minder fraai in het rood...
    Kortom staar je niet blind op alleen de kleur, kwaliteit is (in mijn ogen) belangrijker. Immers een auto in een mooie kleur die het niet doet geeft minder plezier dan eentje die het wel altijd doet....
    456 is zeker ook een optie voor jou lijkt mij, betaalbaar ook nog (op dit moment) en met een 12 cilindri kom je wel met iets aan!
    Goed inlezen en zeker niet te overhaast beslissen. Succes!
     
  5. dimibo

    dimibo Karting

    Nov 9, 2003
    177
    the Netherlands, EU
    Full Name:
    Dion Bosch
  6. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Goede namiddag allemaal,

    Het is reeds enkele weken dat ik vleitig aan het lezen ben hier op het forum. Veel super interessante info te vinden trouwens !
    De aanleiding om me te registreren was om mezelf te informeren, te overtuigen en uiteindelijk te beslissen een aankoop te doen die je niet alle dagen doet ... (ik althans niet :)). Veel goeie ervaringen gelezen en heel weinig horror verhalen, specifiek dan op het type Ferrari dat ik wil.

    Ik ben Belg, woon op 12km van Gent en heb sinds een week een eigen Ferrari ... een witte Testarossa van 1989 met 26500 km op de teller, beige interieur.
    Volledige history gekend, alle onderhouds info bijgehouden, carpass en keuringsverslag up to date tot laatste inschrijving (2011).
    De auto heeft sinds 2011 stil gestaan, dus ik doe hem binnenkort binnen om een groot onderhoud te laten doen. Motor is ok, geen olielekken koud of bij warmlopen. Nog niet met gereden, aangezien eerst de distributieriem moet worden vervangen. Hoe lastig het ook is ... een risico dat ik niet wil nemen.

    Verlof periode nu, dus de technieker kan er pas aan beginnen mid augustus. Hopelijk dan eind augustus mijn maiden rit ... want ik heb werkelijk nog NOOIT gereden met een Ferrari. Zal een beetje gewend worden zijn vrees ik ... en waarom niet onmiddelijk met een 12-cilinder beginnen ... o_O
    Van zodra de wagen klaar is en ik hem opgekuist heb, zal ik nog wat extra fotootjes plaatsen. De genomen foto is de TR die net vanonder de hoes komt, waar hij 7 jaar heeft onder gezeten.

    Buiten deze nieuwe hobby hou ik er nog een andere aparte hobby op na ... ik ben verzamelaar en wedstrijdspeler van flipperkasten. Heb een collectie van een 30 kasten staan (waarvan er nu een 5-tal worden verkocht om plaats te maken voor de Testarossa).
    Wie weet organiseer ik eens een flipperwedstrijd voor Ferrari liefhebbers in de toekomst ... ;)

    Grtz,

    Lieven Engelbeen
    Silverballgames

    Image Unavailable, Please Login
     
    Ben 360, RJ!, bertdeboer340 and 3 others like this.
  7. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Van harte gefeliciteerd met de prachtige icoon Ferrari Testarossa. Indrukwekkende verschijning en spierballen ontwikkelen bij het sturen en dat met een flat 12 achter. Zeker wordt dat straks genieten.

    met vr. groeten,
    Menno
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  8. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Lieven Engelbeen likes this.
  9. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Welkom en Prachtig !!! Nu nog een 'Sonny Crocket' t-shirt, kolbert en witte broek aan en dan ben je het helemaal... :D
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gaaf en welkom! Zo'n 12 cilindri maakt indruk, zeker een Testarossa en dan ook nog in het wit! Een icoon.
     
  11. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    mooie auto, en ik wil best wel een keer komen flipperen.
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Gefeliciteerd en veel veilige en plezierige km’s toegewenst.
    Een waar icoon, prachtig!
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  13. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Gefeliciteerd. alvast veel veilige km.
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Silverball games :cool:
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Welkom hier !

    Mooie auto, ik had 6 jaar een 512TR en heb veel (ook digi) info voor je indien gewenst.

    Tot ziens !
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf zeg! En wit is idd best cool.
    Welkom hier.
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  17. Stef65

    Stef65 Karting

    Apr 28, 2015
    194
    reg Antwerp Belgium
    Full Name:
    Stef
    Veel veilige km ! en welkom !
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  18. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Van harte dank voor de leuke berichten.
    Zonder twijfel zal ik nog wel eens beroep moeten doen op jullie ervaring ... want ik ben echt een volledige nieuwkomer.
    De auto zal waarschijnlijk klaar zijn ergens eind augustus. Dus ik moet nog even geduld hebben alvorens mijn maiden trip te maken.

    Klein vraagje ... ik zie dat mijn Full name (Lieven Engelbeen) en mijn avatar naam (Silverballgames) niet op de juiste plaats staan ... Hoe kan ik deze wisselen ??
     
  19. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Full name kan aangepast worden in je profiel.
    Volgens mij kan de inlognaam niet worden aangepast, daar zou een moderator antwoord op moeten kunnen geven.
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Helaas. Ik kan wel een avatar/plaatje wijzigen maar niet de Full name, dat moet je zelf even doen in je profiel die je vind als je op je eigen avatar klikt.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Of een nieuw account aanmaken ...
     
  22. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    #1772 Lieven Engelbeen, Jul 17, 2018
    Last edited: Jul 17, 2018
    De Full name heb ik nu aangepast naar "Lieven Engelbeen".
    Maar hoe kan ik de vet gedrukte naam rechts van de avatar veranderen in "Silverballgames" ? Net zoals er bij Fred staat "328gts1987" ?
    Als het niet kan dan laat ik alles zoals het is ... maar ik zie dat er eigenlijk niemand daar zijn echte naam in zet ...
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat kan (volgens mij) alleen door nieuw account aan te maken.
     
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Lieven Engelbeen likes this.
  25. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Niet nieuw hier, en na een omzwerving langs een Alfa 4C Spider, uiteindelijk uitgekomen bij een derde lid van de FCA familie. Een Abarth 595 Competizione. Neen, het is geen Ferrari, maar hij / zij heeft wel een echt Italiaans temperament. :)

    Image Unavailable, Please Login
     
    Lieven Engelbeen, marcos and RJ! like this.

Share This Page