Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3552 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    #88776 robin348C, Jul 10, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Weet iemand waar ik een oplader kan verbinden bij een 348? Probleem is dat mijn accu bij de motor achter zit (linksonder in plaatje), en redelijk ingebouwd. Bij versies met accu voorin zitten achter twee punten waar de lader mee verbonden kan worden, maar bij mij zie ik die niet.
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  3. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Ja in de 360 had ik ook zoiets. Bij m'n Porsche laad ik hem op via de aansteker plug. Een vriend van me denkt dat dat bij de 348 ook zo kunnen.?
     
  4. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Thanks, maar dat is allemaal voor de versies met accu's voorin. Dat paneeltje met '+' erboven in de engine bay, heb ik dus niet. Maar via sigaret oplader schijnt dus wel te kunnen zie ik daar.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt robin, als je een sigaretten steker aan de druppellader zet kun je die insteken maar je moet wel een zekering van ca 1A tussen je accu en de druppelader zetten om fik te voorkomen.
     
  6. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    #88782 348holland, Jul 10, 2017
    Last edited: Jul 10, 2017
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik zou toch gaan voor een 3mm koperdraaje/kabeltje met connector ergens in/bij de achtergrille.

    Hoef je de klep niet open te doen ... laders van de Lidl van € 20 voldoen uitstekend .. zelf bij een 458 !

    Ieder jaar worden ze aangeboden ... mooi digitaal schermpje en voldoen aan alle standaarden.
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #88784 Melvok, Jul 11, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik zou toch gaan voor het aanleggen van een 3mm koperdraadje/kabeltje met connector ergens in/bij de (achter)grille. Klein klusje .. diy !

    Hoef je de klep niet open te doen ... laders van de Lidl van € 20 voldoen uitstekend .. zelf bij een 458 !

    Ieder jaar worden ze aangeboden ... mooi digitaal schermpje en voldoen aan alle standaarden. FF wachten en toeslaan :)
    Image Unavailable, Please Login
     
  9. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Dank je Gijs. Ja ik had bij de 360 ook zoiets laten doen bij Alex. Ik moet zeggen dat ik het niet zie op de foto's maar het principe is wel duidelijk.

    Oplader heb ik nog van de 360 :D
     
  10. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Mooie compliment kan je Alex niet maken; zo mooi is de oplossing van de Wizzard! Kijk nog maar eens goed. Bij jou zie je een gat van duimdikte achterin het luchtfilterhuis waar de luchtinvoerslangen bij elkaar komen. Als je naar dat gat zoekt op de foto's bij de link dan zie je slechts de afdekking van de aansluiting op die plaats.
     
  11. Betuwe

    Betuwe Rookie

    Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Wilde dit ook al posten, heeft hij bij mijn 348 ook gedaan, werkt echt super. Kabel van de oplader kun je mooi vanaf de onderkant de motorruimte in trekken en vastklikken, dus je kunt ook mooi de motorkap dichthouden tijdens het stallen.

    Wat een geweldige 348, trouwens!
     
  12. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Ahhhhh nu zie ik het inderdaad!

    Inderdaad. Hoewel die 348 achterkleppen nou ook weer niet zo nauw sluiten.. :D :D. Wellicht past het kabeltj er gewoon tussen.
     
  13. Betuwe

    Betuwe Rookie

    Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Mwah, de dikke kabel van de oplader die Alex bij de auto leverde past er met geen mogelijkheid tussen ;)

    Die dunne kabeltjes van die Lidl laders zullen wel passen inderdaad, maar die dingen zijn bij mij altijd binnen de kortste keren stuk. Liever iets meer uitgeven voor een fatsoenlijke Ctek lader.
     
  14. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Ctek heb ik :). Ik zal het eens uitpluizen.
     
  15. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    CTEK drupperladers zijn sowieso gelimiteerd to 5 amp max. Dat zou toch genoeg moeten zijn?
     
  16. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Hebben jullie een goed adres voor car wrapping? Wil een beetje folie aanbrengen op de bumper ter bescherming......
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    GmTec in Oud-Beijerland. Doen hun werk serieus en dus goed. Prijs is ook ok vergeleken met anderen.
     
  18. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Prowrap eindhoven
     
  19. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Wrapaholic in Breda heb ik ook veel goede verhalen over gehoord. Mijn auto en motor gaan er binnenkort ook naartoe.
     
  20. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dank voor de tips!
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #88797 328gts1987, Jul 15, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    "ferrari off topic aan"

    Vandaag een uitstapje gemaakt. Hoewel "uitstapje"...

    De nieuwsgierigheid was al gewekt een tijdje geleden bij het lezen van verschillende verslagen over McLaren. Die timmeren hard aan de weg, of eigenlijk aan hun modellen range.
    Ze introduceerde de sportcars en de supercars in 2016. Vanaf mei 2017 is de 720S leverbaar en krijgt bijzonder goede recenties vanuit alle media. Afgelopen GoodWood FoS kwam daar weer een model bij, de 570s spider. Deze zal pas in 2018 leverbaar zijn maar het orderboek is geopend...

    Na wat directe vragen per mail werd er spontaan van de week een proefrit aangeboden door Louwman in de 570s (dichte versie). Daar maken we graag even wat tijd voor vrij.

    Welnu die proefrit was vandaag. Een schitterende 570s in het blauw stond om 11:00 voor ons klaar. Prachtige uitvoering/spec. Keramische schijven, dubbele koppeling, diverse carbon delen, upgrade audio systeem en elektrische stoelen.
    Om even een idee te geven hierbij de gegevens en foto's:
    V8 3,8lit twin turbo, 562Pk, 0-100 in 2,9sec, top 328km/h
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #88798 328gts1987, Jul 15, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nu schreef ik al dat er wat gemaild was over de verschillende modellen en dat daaruit de proefrit werd aangeboden.
    In dit mail contact had ik ook vragen gesteld over de 720s, het super-series model. Een flink stuk duurder maar ook van een heel ander kaliber....
    V8 4,0liter twinturbo, 720Pk, 0-100 2,9 sec, top 341km/u

    Zelf had ik al eens in de 650S (wordt gezien als de voorganger) gereden in 2014 en zei er toen dit over:
    https://youtu.be/VShiDgJb2VM
    Dat was toen de persauto (vandaar de Miles/h) maar gelukkig wel met het stuur links.
    V8 3,8liter twin turbo, 650Pk, 0-100 3,0sec, top 333km/u

    Eenmaal ter plaatse voor de afgesproken proefrit kwam de 720s ook ter sprake. En ook dat er een persauto beschikbaar was!!!!
    Nou de vervolg afspraak (lees: 2,5 uur later) was dus snel gemaakt!

    Zo kwam het dus dat er vanmiddag niet in een maar in 2 auto's werd gereden.
    Een duidelijk prijsverschil maar ook een groot verschil in prestatie! Wat een beul van een auto is de 720s. Ik durf echt te stellen (reed al in de 488 vorig jaar augustus) dat de 720s rondjes draait om de 488. (Zoals de 650s dat doet om de F430).
    Het valt gelijk op hoe "gedateerd" de 650s is geworden door het komen van de 720s. Het op/neer klappende klokken gedeelte is wel een dingetje. Ik rij het liefst met het platte (lees: alles in trackstand) want het opstaande is niet echt rechtop, een beetje hellend en dat ziet er weer ... uit. (zie foto's)

    De uitvoering waarin wij reden:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bij terugkomst nog even staan kijken naar de verschillende kleuren en uitvoeringen van beide modellen. Mijn voorkeur: de 720s maar dan wel in spider (komt pas in 2019).
    Wilma; de 570s in het blauw. Was echt een mooie auto maar ook dicht en in 2018 pas leverbaar in spider.

    Ten slotte de aero van de 720s. De gaten, sleuven en kanalen zitten overal. Moet je even aan wennen. Persoonlijk vind ik het allemaal prachtig. Er is allemaal goed over nagedacht en tot in het extreme uitgewerkt. Is weer eens wat anders dan een "handgreepje" veranderen om de lucht te geleiden zoals bij onze stal.
    De motor is wel een dingetje. De 570s is krachtig maar alleen als hij op stoom is. De turbo's fluiten nauwelijks maar moeten wel op gang zijn om indruk te maken. Zijn ze eenmaal op gang.... Ongelooflijk hoe snel die dan is. De bak is beter dan die in de 458, dubbele koppeling ook maar nog sneller en vloeiender. Dat is ook gelijk het nadeel; klinisch dood.

    De 720s heeft een totaal ander karakter. De motor is luider, fluiten van de turbo's is goed te horen en heeft een langere adem. Hij is sneller maar of dat ook echt verschil maakt?! Hij zal op een circuit meer vertrouwen geven en sneller zijn. Ik vraag me af of dat wenselijk is. Denk bij de 720s aan een scud, rauwer meer herrie en drama. Maar of het echt verschil maakt (op de openbare weg)??? Wel is de wielbasis langer dan bij de 570 en dat maakt het voor langere ritten aangenamer maar of het echt een lange afstand vreter is vraag ik me af.

    Het prijsverschil is aanzienlijk ca 100k en dat is het denk ik niet helemaal waard. Voor de prijs van een 720s koop je meer en ander mooi speelgoed. Denk daarbij aan een Hurican of speciale.

    Kortom; als geld geen rol speelt; de 720s maar als je toch nog met een beetje verstand wil kopen en snel zijn, de 570s (met wat opties) want dan laat je de 488 achter je, en heb je nog 50k over om het verschil in afschrijving (!!!!) op te vangen.
    Anders gezegd; je bent uiteindelijk net zoveel €€€€€ kwijt maar rij je geen ferrari :( maar haal je die wel in :)

    Een video (iphone) in de 720s die "even" doortrekt:
    https://youtu.be/4f-ZYnHk7wU


    "Off topic ferrari uit"
     
  24. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Fijn dat Mclaren je erg bevalt Fred, ik heb helemaal niets met die klinische auto's zonder enige vorm van emotie...bij mij moet een auto grommen, puffen, emotie oproepen...
     

Share This Page